Page 1 of 1
7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 15.12.2014 17:36
by Mara
VW Golf 1,6 TDI vm 2012, takuu ummessa
Autoon vaihdettiin kytkin 62000 km jälkeen. Merkkihuollon kulut vaihdosta olivat: Osat veroineen 716,82 ja työ 599,20 eli yhteensä 1316,02
Minulle kulut olivat vain murto-osan em summasta, en pidä täyttäkään kustannusta mitenkään älyttömänä. Netistä kytkin löytyisi 300,- halvemmalla ja työkin pikkupajalta lähes puoleen hintaan.
Ongelma vain on sen kytkimen kestävyys, jos se pitää vaihtaa 60000 km välein.
Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 7:29
by Jultsu
Olikos tää nyt se kuiva loota joka suunniteltu max. 250Nm väännöille?
Vorsprung durch technik, vai miten se meni...

Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 9:02
by Mara
Nimenomaan se kuivakytkin, 6-vaihteisen kytkimen korjaus on huomattavasti hankalampi, joten maksaa myös enemmän.
Kytkimen vaihto muutti auton käyttäytymistä liikkeelle lähdössä ja pienillä nopeuksilla huomattavasti paremmaksi. 60000 km kesto on todella vahän, sillä autoa ei ole käytetty ruuhkaliikenteessä ja jarrutonta peräkärryäkin on hinattu vain vähän. Ajo on pääasiassa ollut maantieajoa ja kaupungissa ruuhka-aikojen ulkopuolella.
Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 16:19
by Pasi Häkli
Et ole ainut kenelle on kytkin jouduttu uusimaan...
Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 16:30
by Mara
En varmasti ole, niin helposti se vaihtohinta tippui, joten siihen on olemassa valmis laskentakaava. Mutta näitä vaihtohintoja, jos vaihto menee kokonaan omaan piikkiin, en ole onnistunut netistä löytämään, siksi pistin hinnat näkyviin, kun sellaiset sain.
Netissä puhutaan vain DSG:n ongelmista ja tuhansien eurojen kuluista, eikä mitenkään eritellä kytkintä ja vaihteistoa toisistaan.
Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 16:55
by Pasi Häkli
Ainahan kyseessä on joko kytkin tai mekatroniikkavaiva, varsinaisesti vaihteistossa ei usein ole mekaanista vikaa. Mutta nuo kytkin ja mekatroniikkavaivat mielletään aina samoiksi "DSG -vaivoiksi".
6-vaihteisessa ongelmallisempi oli mekatroniikkapuoli, kytkimen kulumisen kanssa ei niinkään ollut ongelmaa, osittain koska se oli märkälevykytkin. 7-vaihteisen kuivakytkin kuluu nopeammin.
Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 17:44
by Musti
Pasi Häkli wrote:7-vaihteisen kuivakytkin kuluu nopeammin.
Juu'u... Omassa 23000 kilsaa mittarissa ja menossa toiseen kytkimen vaihtoon

Autohan on otettu kuitenkin jo tammikuussa käyttöön, ni johan se...

Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 16.12.2014 19:48
by ibel
Armas nokkasilppurikii oli luotettavampi ku nuo teeässkee vaihteistot.

Re: 7-vaihteisen DSG:n kytkinremontin hinta
Posted: 17.12.2014 6:34
by Pasi Häkli
Jos DSG olisi pakko olla, niin valitsisin ehdottomasti 6-vaihteisen. Tosin sitä ei noissa uusissa enää ole, paitsi joissain tehokkaimmissa malleissa.