Page 1 of 1
1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 21.12.2014 22:45
by Vwarre_00
Onko koskaan ollut sarjavalmisteisena Boraa 1.8T koneella ja nelivetona?
1.8 4Motion osui silmään nettiautossa ja konetyyppihän on AGN, mutta sitä ilmeisesti esiintyy GTI koneissakin turbolla.
Yhden forum keskustelun löysin asiasta ja tyrmättiin ettei saa leimaan ikinä jos turbottaa tollasen.
Onko tarkempaa tietoa kellään?
Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 21.12.2014 23:34
by Jultsu
Saksan wikipedia kertoo että ei ole tehtaalta rullannut tuollaista komboa.
Jos pistät turbon tuon vaparikoneen kylkeen, joudut teettämään ne kuuluisat "VTT" testit jotka maksaa hunajaa. Ja takeita läpipääsystä ei ole.
Mikään ei kuitenkaan estä vaihtamasta tuon vaparikoneen tilalle sitä alkuperäistä turbomottia. Jos auto on vielä sitä vuosikertaa että on verotettu painon mukaan eikä CO2-päästöjen, tuo vaihto pitäisi olla paperitöiden osalta ihan simppeli muutoskatsastusmaksun homma.
Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 22.12.2014 17:00
by Vwarre_00
Eli GTI:n 1.8T kone AUM/AGU tilalle ja AGN kiertoon GTI miehille virityskoneeksi?
Jultsu wrote:Saksan wikipedia kertoo että ei ole tehtaalta rullannut tuollaista komboa.
Jos pistät turbon tuon vaparikoneen kylkeen, joudut teettämään ne kuuluisat "VTT" testit jotka maksaa hunajaa. Ja takeita läpipääsystä ei ole.
Mikään ei kuitenkaan estä vaihtamasta tuon vaparikoneen tilalle sitä alkuperäistä turbomottia. Jos auto on vielä sitä vuosikertaa että on verotettu painon mukaan eikä CO2-päästöjen, tuo vaihto pitäisi olla paperitöiden osalta ihan simppeli muutoskatsastusmaksun homma.
Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 22.12.2014 20:48
by Mikko.P
Mikä nyt sitten on boran mallisarjan tehokkain? Omaani vaihdoin -05 leon fr padan ja verrokkina oli 4-motion v6 farkku golf, ja alusta piti vain vastata tuota.
Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 22.12.2014 21:44
by Vwarre_00
2.8L VR6 on tehokkain Suomessa. Onhan näissä 3.2L R32 koneita pistetty pitkin poikin maalimaa vaan ei täällä onnistu sellaset hommat. Holhous ja laki.
204hv on VR6 koneessa.
Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 22.12.2014 22:49
by Jultsu
Vaihtomoottori saa olla:
a) 20% tehokkaampi vrt. mallisarjan tehokkain moottori
b) 25% suurempi iskutilavuus vrt. mallisarjan isoin
c) 20% painavampi vrt. mallisarjan painavin.
Tuo 246 hevosvoimainen R32 menee niukin naukin yli tuon 20% tehorajan (1 - 246/204 = 20.58%)
Re: 1.8(T) 4Motion Boran leimaaminen
Posted: 22.12.2014 23:00
by Vwarre_00
Ois se täälläkin jo tehty jos se onnistuisi
Vortexilla on auto jossa on 2.5L uuden kuplan/jettan kone. Vaihto on ihan kuulemma bolt-on ja johdotuksessa ecun johdotus on työläin pistokkeiden erilaisuuksien vuoksi. Tehtävissä kuitenkin. Ei vaan maailman parhaassa maassa saa vähäpäästösempää konetta vaihtaa haluamaansa auton koriin jos haluaisi esimerkiksi olla ympäristöystävällisempi autoilija.
Linkki:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... motor-swap" onclick="window.open(this.href);return false;