Page 1 of 1
Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 0:57
by Aho
Moikka,
Voiko pakkivalosta ottaa virran peruutustutkalle huoletta vai voiko aiheuttaa ongelmia ajotietokoneen kanssa?

Tarkkaileeko tuo auto jotenkin pakkivaloa ja sen virrankäyttöä? 12V herätettä tuntuvat kameroihin ottavan tuolta mutta en kovalla googletuksella ole löytänyt vielä että olisi varsinaisesti virta otettu tuosta piuhasta..
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 1:12
by Mehtäkonekuski
Piruuttaen googlettelin. Ei varmaan vastaa sun kysymykseen mutta on tuokin yks vaihtoehto.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ra-Install" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 1:19
by Aho
Kiitos, tuohon törmäsinkin myös mutta tutkasetissä minkä tilasin on ainoastaan virta- ja maajohdot, joten ei taida onnistua tuo suoraan sulakerasiaan vieminen? Mielellään toki muutenkin välttelisin johtojen viemistä takapuskurista eteen saakka.
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 7:07
by Pasi Häkli
Yleensä sitä peruutustutkan virransyöttöä ei kannata ottaa samasta johdosta pakkivalon kanssa. Ainakin noissa Valeon sarjoissa tulee kaiuttimelle säröä ja häiriötä reilusti jos ne kytkee samaan. Siinä on siis maajohto, virransyöttö ja peruutusvalolle johdot.
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 15:26
by Aho
Voisiko tuon tyyppinen ratkaisu auttaa häiriöihin, ainakin kameroiden kanssa tuntuvat jotkut käyttävän?
http://www.ebay.com/itm/12V-NOISE-FILTE ... b6&vxp=mtr Onko auton elektroniikan puolesta ongelmaa tuossa pakilta virran ottamisessa?
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 17:03
by Pasi Häkli
En usko sen tuohon peruutustutkan kaiuttimeen kyllä vaikuttavan.. Järkevintä se on kytkeä erilliseen virransyöttöön vaikka sulakerasialle. Joissakin passateissa on kaks akkuakin, niin niissä se on älyttömän helppo ottaa sieltä tavaratilan akulta.
En nyt muista tuleeko passatissa ihan jatkuvana jännitteen syöttönä se pakkivalon jännite vai PWM-signaalina. Jos se on PWM:ää niin en tiiä häiriintyykö se tutka siitä. PWM on siis semmosta kanttiaaltojännitettä, eikä jatkuvaa. Ja auto kyllä valvoo sitä peruutusvaloakin, eli jos otat sieltä myös jännitteensyötön niin todennäköisesti se viheltää pelin poikki kun tajuaa että virrankulutus on isompaa kuin pitäisi. Eli se lopettaa jännitteen syöttämisen kokonaan, ja tietty sit lakkaa tutka ja pakkivalo pelaamasta.
Ei se yhden johdon eteenvienti nyt niin mahdoton urakka ole, että sen takia kannattais alkaa kikkailemaan ylimääräsiä.
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 17:12
by Aho
Okei, kiitoksia. Saakohan sitä sitten jotenkin pakkiin kytkettyä niin että tutka menee päälle vain pakin ollessa päällä? Vai ovatko nuo tutkat normaalisti jatkuvasti päällä?
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 2.1.2015 17:38
by Pasi Häkli
Ainakaan ne kolme-johtoiset mallit ei ole koko ajan päällä. Missä on erikseen se pakkivalolle menevä johto sekä jännitteensyöttö erikseen. Jos se sun tutka on 2-johtoinen, ja mikäli se ei toimi pakkivalolle kytkettynä oikein niin ainahan voi tehdä releytyksen, jossa vain heräte otetaan sieltä pakkivalolta. Ei luulisi auton häiriintyvän siitä.
Re: Passat B7 2012, virtaa pakkivalosta?
Posted: 25.1.2015 22:06
by Aho
Kiitoksia avusta, tänään sain tutkaprojektin päätökseen itse tutkan osalta. Releen kanssa laitoin varmuuden vuoksi, heräte pakkivalolta ja virta takakontin sisävalolta. Maata varten löytyi sopiva paikka vasemman takaumpion takaa, johdot puskurista vein kuitenkin oikealta läpimenosta sisään ja oikeanpuoleiseen kontin sivukoteloon rele, tutkayksikkö johtoineen.
Kallis asennus jos tuntipalkkaa itselle laskisi mutta tulipahan tehtyä

Seuraavalla kerralla menisi jo enemmän kuin puolet nopeammin, luonnollisesti.