Page 1 of 1
2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 6.5.2015 10:23
by Tuomas
Mitäs otsikon / linkin mukaisesta autosta pitäisi osata katsella?
Noissa DSG-laatikoissa ollut ongelmia, mutta niistäkin taitaa suurin osa toimia kuten pitääkin. Harvoinhan noita toimivia tullaan foorumeille kehumaan?
Tuolla ajettu reilu 150 000 mut oishan se 200t vähemmän kuin nykyisellä nelosella. Hinta suunnilleen kohillaan ja kaipa tuossa jotain tinkivaraa on..
Linkki:
http://autot.delta.fi/vaihtoautot/volks ... olf/188794" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos jotain infoa sais, niin kiitollinen olisin.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 6.5.2015 11:02
by Pasi Häkli
Jos ei oo vauhtipyörää vielä vaihdettu niin taatusti kolisee joutokäynnillä.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 7.5.2015 15:32
by Jultsu
Dieselien perässä kai on järeämmät DSG:t, tuo ongelma noissa koski pääosin kai 7-pykäläisiä kuivakytkimiä joille on max. 250Nm momentinkesto.
Noissa 2.0CR koneissa oli korkeapainepumppu tyyppivikana, jauhaantuu alumiinipölyksi itsestään ja paskoo sitten suuttimet ja koko koneen siinä ohessa. Sen tarkemmin en tiedä koskeeko vain tiettyä moottorityyppiä.
Henkilökohtaisesti katselisin kyllä aivan toisen valmistajan autoa jos on pakko saada uudempaa. VAGin laatu on nykyään samaa tasoa 90-luvun Opelin kanssa.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 7.5.2015 17:03
by Pasi Häkli
^ Höpö höpö. Diisseleissä ne dsg vauhtikset nimenomaan kolisee, ihan sama onko 1.6 vai 2.0.
Korkeapainepumppua ei mun mielestä voi laittaa tyyppiviaksi, sen verran harvoin niitä hajoaa.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 7.5.2015 19:36
by Sami Jalonen
Tais tarkottaa itse laatikkoa kun sitä tossa kysyjä pähkäili. Itekin siinä luulossa et 6v DSG olis vähän "parempi". Toki vauhtiksia niistä menee molemmista.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 7.5.2015 19:48
by Pasi Häkli
^ No juu tuo on totta. 6-vaihteinen märkäkytkinloota on parempi kuin nuo kuivakytkinmallit. Vauhtikset niissä on yhtä "hyviä"
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 7.5.2015 19:59
by Mehtäkonekuski
Isäpuolen superbilla rullattu jo 215tkm. Siinä on myöskin 6 vaihteine dsg laatikko ja hyvin on kestänyt tähän asti. Saa nähdä koska menee vauhtipyörä...
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 7.5.2015 20:47
by Sami Jalonen
/OT:Mulla parhaat vastaantulleet on 32tkm ajettu Portteri, ja Caddy missä oli vaihdettu vauhtis 6kk sitten
:OT\
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 8.5.2015 6:02
by Musti
Sami Jalonen wrote:/OT:Mulla parhaat vastaantulleet on 32tkm ajettu Portteri, ja Caddy missä oli vaihdettu vauhtis 6kk sitten
:OT\
Mä pistän "paremmaksi" edellisessä golffissa kymppitonnissa laatikko, ja nykysessä 14 ja 30000 kilometrissä kytkin... Nyt 34000 mittarissa ja toista viikkoa mekatroniikan vaihdossa... T: nimimerkki ei enää yhtään volkkaria tähän taloon.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 8.5.2015 6:29
by Pasi Häkli
^ Ihan mielenkiinnosta.. Miten mekatroniikan vaihto voi viedä toista viikkoa?
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 8.5.2015 6:34
by Musti
Pasi Häkli wrote:^ Ihan mielenkiinnosta.. Miten mekatroniikan vaihto voi viedä toista viikkoa?
Mekatroniikka 0 eli osaa odotellaan.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 8.5.2015 12:07
by Killer
Mehtäkonekuski wrote:Isäpuolen superbilla rullattu jo 215tkm. Siinä on myöskin 6 vaihteine dsg laatikko ja hyvin on kestänyt tähän asti. Saa nähdä koska menee vauhtipyörä...
Meillä on Passatissa mittarissa 318tkm ja alkuperäisellä vauthipyörä alkuperäinen. Pikkuhiljaa kylmänä on alkanut kuulua pientä rapinaa, kun pohjamuovi puuttuu.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 8.5.2015 12:12
by Sami Mäkinen
Killer wrote:Mehtäkonekuski wrote:Isäpuolen superbilla rullattu jo 215tkm. Siinä on myöskin 6 vaihteine dsg laatikko ja hyvin on kestänyt tähän asti. Saa nähdä koska menee vauhtipyörä...
Meillä on Passatissa mittarissa 318tkm ja alkuperäisellä vauthipyörä alkuperäinen. Pikkuhiljaa kylmänä on alkanut kuulua pientä rapinaa, kun pohjamuovi puuttuu.
^no nyt on taatusti viallinen... Ei kuulu kestää noin kauaa
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 8.5.2015 16:28
by ibel
Killer wrote:Meillä on Passatissa mittarissa 318tkm ja alkuperäisellä vauthipyörä alkuperäinen. Pikkuhiljaa kylmänä on alkanut kuulua pientä rapinaa, kun pohjamuovi puuttuu.
Tehtaalla laittaneet vahingossa "liian" kestävän vauhtiksen.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 9.5.2015 19:12
by Killer
Pitkän matkan ajossa
Meilläki on tässä 4,5 vuoden aikana tullu 194 --> 318tkm. Edellinen omistaja ajoi vuodessa 45tkm. Vaikuttaisko se, ei osaa sanoa.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 9.5.2015 22:38
by Sami Mäkinen
^ semmosen huhun kuullu että tyhjäkäyttö ja matalat kierrokset tappas sen nopiampaa, tiiä sitte
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 9.5.2015 23:48
by Mehtäkonekuski
Aivan helevetin tyhmää kuinka nuo tomaattilaatikko autot pyrkii ajaa noilla 1100 rpm... Hirvitti ajaa tuolla isäpuolen superbilla kun se ajo aina jollain 1100-1200rpm... Sportti pykälä vaikutti asiaan jonnin verran kyllä
.
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 12.5.2015 10:11
by Tuomas
Tähän kyseiseen oli kertaalleen jo tehtynä kytkinremppa, liekö nuo kovia uusimaan?
Re: 2.0tdi 103kw DSG Golf 2009
Posted: 12.5.2015 14:33
by Pia
Se vähän riippuu millä osilla se remppa on tehty. Valeon ja Lukin osilla koottuna, joudut varmasti vielä tekemisiin vauhtiksen kanssa.