Passat 3B kytkinongelma?
Posted: 19.8.2015 12:56
Morjesta!
Alko itellä ideat loppumaan nii aattelin täältä kysästä josko porukalla ois kokemusta seuraavasta ongelmasta.
Kyseessä siis Passat 3B -00 1.9TDI PD ATJ 5v manuaali ja ongelmana on liikkeellelähtö lämpimällä koneella/kytkimellä. Konerempan (AJM->ATJ) tein pari viikkoa sitte, ja ongelmat alkoivat pian sen jälkeen. Rempan yhteydessä kytkinlevyssä oli vielä pintaa, joten en vaihtanut uutta. Myös paineasetelma näytti hyvältä. Ainoastaan painelaakeri on uusi. Autossa on kiinteä vauhtipyörä ja yksilevyinen kytkinlevy.
Ennen auto lähti suurinpiirtein ilman kaasua liikkeelle mäessä ku mäessä, mutta nyt kaupunkiajossa mäkilähtö on jo melkoista tuskaa. Ongelmana on, että auto tahtoo hyytyä/alkaa jurruuttamaan liikkeellelähtiessä ja konetta saa huudattaa aika hyvin että pääsee liikkelle. Kylmällä konella lähtee liikkeelle aivan normaalisti. Lämpimälläkään koneella kytkin ei kuitenkaan luista millään vaihteella, eikä liikkellelähdössä tunnu luistamista. Erittäin hitaalla kytkimen nostolla ja hieman korkeammilla kierroksilla pääsee liikkelle, mutta kytkintä joutuu aika reilusti luistattamaan. Liikkeelle päästyä auto toimii normaalisti.
Mikä voisi aiheuttaa vian? Voiko lasittunut kytkinlevy/pinnat aiheuttaa moista, vai aiheuttavatko ne pelkästään luistamista? Motivaatio kytkimen purkamiseen on tässä vaiheessa vielä hakusessa...
Alko itellä ideat loppumaan nii aattelin täältä kysästä josko porukalla ois kokemusta seuraavasta ongelmasta.
Kyseessä siis Passat 3B -00 1.9TDI PD ATJ 5v manuaali ja ongelmana on liikkeellelähtö lämpimällä koneella/kytkimellä. Konerempan (AJM->ATJ) tein pari viikkoa sitte, ja ongelmat alkoivat pian sen jälkeen. Rempan yhteydessä kytkinlevyssä oli vielä pintaa, joten en vaihtanut uutta. Myös paineasetelma näytti hyvältä. Ainoastaan painelaakeri on uusi. Autossa on kiinteä vauhtipyörä ja yksilevyinen kytkinlevy.
Ennen auto lähti suurinpiirtein ilman kaasua liikkeelle mäessä ku mäessä, mutta nyt kaupunkiajossa mäkilähtö on jo melkoista tuskaa. Ongelmana on, että auto tahtoo hyytyä/alkaa jurruuttamaan liikkeellelähtiessä ja konetta saa huudattaa aika hyvin että pääsee liikkelle. Kylmällä konella lähtee liikkeelle aivan normaalisti. Lämpimälläkään koneella kytkin ei kuitenkaan luista millään vaihteella, eikä liikkellelähdössä tunnu luistamista. Erittäin hitaalla kytkimen nostolla ja hieman korkeammilla kierroksilla pääsee liikkelle, mutta kytkintä joutuu aika reilusti luistattamaan. Liikkeelle päästyä auto toimii normaalisti.
Mikä voisi aiheuttaa vian? Voiko lasittunut kytkinlevy/pinnat aiheuttaa moista, vai aiheuttavatko ne pelkästään luistamista? Motivaatio kytkimen purkamiseen on tässä vaiheessa vielä hakusessa...