Page 1 of 1
					
				ahu agr keskustelua
				Posted: 13.9.2015 22:38
				by joni84
				Isä ukko oli ostanut työautoksi iv golffin, jossa agr motti. Jotenkin tuntuu hieman pirteämmälle kuin oma ahu passattini. onko agr jotenkin tehokkaampi, kuin ahu?
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 13.9.2015 22:46
				by Tero Paalanen
				No eikait se nyt mikään ihme ole että kevyempi auto samalla teholla tuntuu pirteämmältä.
Jo pelkät vaihdelaatikon välitykset vaikuttaa paljon siihen kuinka pirteälle auto tuntuu.
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 13.9.2015 23:25
				by joni84
				Olihan siinä muistaakseni enemmän vääntöäkin, kun ahussa. Ai onko niissä sitten eri välitykset lootissakin? Saman verran kuitenki autoilla melkein ajettu. Omalla 370tuhatta ja golffilla 340tuhatta.
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 14.9.2015 6:45
				by Monkelo
				Pelkkä vanne/rengas valinta vaikuttaa jo paljon näissä "tehoissa"
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 14.9.2015 9:00
				by joni84
				mut onha tietääkseni agr ja ahu koneessa eroja
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 14.9.2015 9:11
				by Tero Paalanen
				Onhan niissä. Isoin ero on se et ahu on apuakseli kone toisin kuin agr.
Huipputehossa ei ole eroa. Maksimi väännössä on huikea 8Nm ero agr:n hyväksi  
 
Kyllä se tehoeron tunne tulee siitä et golffi on yli 100kg köykääsempi kuin passatti.
 
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 14.9.2015 15:41
				by joni84
				Mitä tarkoitat apuakseli koneella.
			 
			
					
				Re: ahu agr keskustelua
				Posted: 14.9.2015 17:01
				by Tero Paalanen
				Ahussa on apuakseli jolla pyöritetään öljy- ja alipainepumppua.
Agr:ssä tuota akselia ei ole vaan öljypumppua pyöritetään ketjun välityksellä ja alipainepumppua nokka-akselilla.