Passat 3BG pörpöttää kylmästartin jälkeen + P0411
Posted: 21.7.2022 20:11
Terve,
Passat Variant 3BG 1.8T-moottorilla on nyt pari kuukautta pitänyt selvästi epäehjän kuuloista pörinää aina hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Pörinä lakkaa melko pian startin jälkeen. Äänen lähtöpaikaksi olen paikantanut moottorin oikean etukulman alueen - siis pakosarjan puolella ja enempi etupiässä kuin takapiässä.
Tänään moottorivikavalo syttyi ja vikakoodina P0411 - Toisioilmaruiskutuksen virheellinen vastavirtaus. Nollauksen jälkeen valo ei enää syttynyt, koska lämpimänä startatessa tuota pörinääkään ei kuulu. (Pitää katsoa josko syttyy kun seuraavan kerran kylmänä taas käynnistän koneen.)
No selvästi jotain vikaa on toisioilmapuolella ja tästä löytyy monia hyviä videoita jopa ko. autolle netistä. Mutta missään ei ole tuollaista pörinää otettu esiin. Itselleni kuulostaa kuin joku kohta pakosarjassa tms. vuotaisi ilmaa tai peräti pakokaasua ulos sen hetken. (Savua tai hajua en ole kyllä nähnyt/haistanut sieltä tulevan...) Mikähän kohta voisi olla hajonnu tms. ruostunu puhki tms.? Onko kellekään tullu vastaavaa eteen aiemmin?
Voiko toisioilmapuhallin puhaltaa jostain ilmaa pihalle sen hetken kun se kylmästartin jälkeen käy?
Kiitokset,
Antti
Passat Variant 3BG 1.8T-moottorilla on nyt pari kuukautta pitänyt selvästi epäehjän kuuloista pörinää aina hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Pörinä lakkaa melko pian startin jälkeen. Äänen lähtöpaikaksi olen paikantanut moottorin oikean etukulman alueen - siis pakosarjan puolella ja enempi etupiässä kuin takapiässä.
Tänään moottorivikavalo syttyi ja vikakoodina P0411 - Toisioilmaruiskutuksen virheellinen vastavirtaus. Nollauksen jälkeen valo ei enää syttynyt, koska lämpimänä startatessa tuota pörinääkään ei kuulu. (Pitää katsoa josko syttyy kun seuraavan kerran kylmänä taas käynnistän koneen.)
No selvästi jotain vikaa on toisioilmapuolella ja tästä löytyy monia hyviä videoita jopa ko. autolle netistä. Mutta missään ei ole tuollaista pörinää otettu esiin. Itselleni kuulostaa kuin joku kohta pakosarjassa tms. vuotaisi ilmaa tai peräti pakokaasua ulos sen hetken. (Savua tai hajua en ole kyllä nähnyt/haistanut sieltä tulevan...) Mikähän kohta voisi olla hajonnu tms. ruostunu puhki tms.? Onko kellekään tullu vastaavaa eteen aiemmin?
Voiko toisioilmapuhallin puhaltaa jostain ilmaa pihalle sen hetken kun se kylmästartin jälkeen käy?
Kiitokset,
Antti