VW Golf Variant 2004 BCB Sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan
Posted: 14.1.2024 11:57
Sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan. Mittaristo käy sekunnin sadasosan pimeänä, moottorivikavalo käy myös pimeänä (EGR piuha otettu pois, vain 2kpl EGR koodeja löytyy. Ollut pitkään pois käytöstä), mutta ajovalot ja musiikki ei katkea. Tuntuisi siltä, että mittaristo tai ECU vain nyykähtää hetkellisesti. Tämä tapahtuu säännöllisen epäsäännöllisesti moottorijarruttessa, välillä menee 200km ilman yhtäkään nyykähdystä ja välillä samalla välillä tämä tapahtuu 10 kertaa. Muutaman kerran on käynyt niin, että jos moottorijarrutuksen päätteeksi kun laitan kytkimen pohjaan niin auto sammuu kokonaan. Pari kertaa kun käynnistää niin käynnistyminen tapahtuu kierrokset 3000rpm ja kun kaasupoljinta koskettaa niin kierrokset palaa tyhjäkäynnille ja auto on taas ajettavissa.
Kaasuläppäkotelo putsattu ja sopeutettu, kampuran asentotunnistin (g28?) vaihdettu, akussa on ytyä ja laturikin tuntuisi toimivan hyvin, maadoituspisteet akun läheltä käyty läpi, moottorin takana oleva öljynerotinsysteemi (se pyöreä jossa on oranssi kalvo sisällä) on putsattu ja katsottu läpi... Lukijan kanssa käyty ajamassa, nyykähdyksen sattuessa myös lukija kyykkä joten nyykähdyshetken tapahtumia ei saada kirjattua... OBDeleven kertoi vain tuosta EGR:stä ja että 'mukavuusboksissa' olisi jotain häikkää. Tässä autossa ei ole muita mukavuuksia kuin keskuslukitus. Autoa ajettu kaksilla eri avaimilla, ei vaikutusta. Avaimia myös heiluteltu ajossa, eli tekisi mieli mutuilla, että ei johdu virtalukon pohjasta. Nyykähdyshetkellä kuskin jalkatilasta kuuluu vaimea "naks", liekkö rele? En tiedä, kuuluuko asiaan.
Tämä ongelma on ollut autossa n. 1500-2000km ja vika ei ole pahentunut. Viikon päästä pitäisi taas ajaa yhtä soittoa n. 300km ja takaisin
Ohessa GIF nyykähdyshetkestä
https://i.makeagif.com/media/1-14-2024/PuNdd8.gif
Kaasuläppäkotelo putsattu ja sopeutettu, kampuran asentotunnistin (g28?) vaihdettu, akussa on ytyä ja laturikin tuntuisi toimivan hyvin, maadoituspisteet akun läheltä käyty läpi, moottorin takana oleva öljynerotinsysteemi (se pyöreä jossa on oranssi kalvo sisällä) on putsattu ja katsottu läpi... Lukijan kanssa käyty ajamassa, nyykähdyksen sattuessa myös lukija kyykkä joten nyykähdyshetken tapahtumia ei saada kirjattua... OBDeleven kertoi vain tuosta EGR:stä ja että 'mukavuusboksissa' olisi jotain häikkää. Tässä autossa ei ole muita mukavuuksia kuin keskuslukitus. Autoa ajettu kaksilla eri avaimilla, ei vaikutusta. Avaimia myös heiluteltu ajossa, eli tekisi mieli mutuilla, että ei johdu virtalukon pohjasta. Nyykähdyshetkellä kuskin jalkatilasta kuuluu vaimea "naks", liekkö rele? En tiedä, kuuluuko asiaan.
Tämä ongelma on ollut autossa n. 1500-2000km ja vika ei ole pahentunut. Viikon päästä pitäisi taas ajaa yhtä soittoa n. 300km ja takaisin
Ohessa GIF nyykähdyshetkestä
https://i.makeagif.com/media/1-14-2024/PuNdd8.gif