Page 1 of 5
Jarrut
Posted: 25.3.2006 19:34
by Bråman
Elikkäs mistähän kannattais kysellä levyjä ja paloja
vai täytyykö tyytyä vw:n tiskiin...
Posted: 27.3.2006 12:04
by Markku&VW
Warrmasti saat halvemmalla samat palat ja levyt ilman VWlogoja ku haet ihan normi autotarvike/varaosaliikkeestä...
Posted: 27.3.2006 16:32
by jopo
Isän passattiin löytyi halvimmalla jarruosat vw: tiskiltä, Laakkoselta vaikka aluks en ollu uskoa. Samoin kävi mulla Hellan takalampun kans
Posted: 28.3.2006 18:56
by Bråman
Ei oo pakko olla orkkis osat
Mut 1500€ bremboja ei kannata ehdottaa
Laittakaas vaihtoehtoja
Posted: 28.3.2006 21:10
by Kemizti
Uritettu ATE-PowerDisc (Ø256mm) 22-5786 Motonetistä 42.50€/kpl
..aivan sikana paree, kun silee orkkislevy...eron pysätysvoimassa huomaa ihan perstuntumalla...
Posted: 28.3.2006 21:59
by Micco
Mulla oli 1.8t Golffissa Zimmermannin rei'itetyt levyt ja Ferodon palat. Eron huomasi selkeästi. Mulla tosin ne levyt oli vaihdettu 288 -> 312mm....
Mutta on noita Zimmermanneja laitelleet orkkiskokoisinakin. Mulla helpotti se jarrujen häipyminen vesikelillä miltei kokonaan.
Posted: 29.3.2006 14:53
by Dalton
Joo kyllähän ne ilmanmuuta kannattaa jo ulkonäkösyistä vaihtaa uritettuihin/rei'itettyihin!
Muistaakseni Zimmermannin levyt olivat lähes samoissa hinnoissa VW-alkuperäisten kanssa.
Posted: 29.3.2006 16:25
by Bråman
Ja zimmermaneja myy
Posted: 29.3.2006 16:27
by Puuhis
Micco: Meneekös nuo 312mm lätyt tuon vakio 288mm satulan kanssa?
Posted: 29.3.2006 16:40
by Micco
Juu 1.8t Golffissa samat satulat käy. Molempien levyjen paksuus tais olla 25mm. Nuo 312mm levythän ovat S3/TT/Octavia RS vakiokoko. Olikohan V6 Golffissakin... Vaihdoin vain satulankannakkeet, itse levyt ja kilvet. Mutta oliko niin, että kaikissa golffeissa ei ole sitä irroitettavaa(ja näin isompaan vaihdettavaa) satulan kannaketta? Muistelen jonkun puhuneen, että pitäisi vaihtaa koko olka-akselit TT:stä, että pääsisi jarruja päivittämään...
Tähän mun Passattiin kai sais kanssa päivitettyä jarruja samalla systeemillä. On ollu jo harkinnassa...
V6 tai W8 Passatin jarruhilut käy varmaan suoraan.
Edittiä: Koivunen Oy niitä taitaa tuoda ainakin maahan. Varaosaliikkeistä saattaapi löytyä.
Posted: 29.3.2006 18:29
by Puuhis
mmmkay, pitääkin muistaa katella nuo kannakkeet kesärenkaita vaihtaessa ja laittaa mieleen että tulee tilattua oikean kokoiset lätyt kunhan se tulee ajankohtaiseksi.
Micco: yritähän keretä irkissäkin käydä tarinoimassa uusista visioista
Posted: 29.3.2006 19:40
by Micco
Jees, jos satulankannakkeet on 2 pultilla kiinni, eikä kiinteät, niin näyttää hyvältä...
Joo pitää yrittää käydä irkkikanavalla taas, kunhan saan muuttokiireet tehtyä. Lähden hakemaan pakua ihan tällä sekunnilla...
Posted: 29.3.2006 20:29
by Vessu
Ääni PowerDiscien puolesta
http://www.ate-tuning.com/ate_flash/index_e.htm
Noista ei ole valituksia tullut.
Mikäli rahapussissa löysää niin sitten täältä valitsemaan:
http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... ruosat.pdf
Posted: 30.3.2006 10:43
by Dalton
Bråman:
Tuolta tilasin omani.
Posted: 30.3.2006 12:50
by -MITO-
Posted: 28.4.2006 22:04
by Bråman
Jarrut ostettu ja huomenna paikalleen
ATE powerdisc ja ferodo palat
Posted: 29.4.2006 0:18
by VR6PASSAT
Bråman wrote:Jarrut ostettu ja huomenna paikalleen
ATE powerdisc ja ferodo palat
Paljonko köyhdyit?
Posted: 29.4.2006 19:04
by Bråman
Noin 200€ alennusten kanssa... Elämä on
Posted: 29.4.2006 19:34
by Bråman
Joo levyt ja palat on paikallaan
ja satulat sai uuden sinisen sävyn
Posted: 29.4.2006 19:54
by Jari P
Miltä tuntuu verrattuna vakioihin?
Posted: 30.4.2006 8:10
by Bråman
En oo vielä päässy kokeilemaan, kun auto jäi firmalle tunkin nokkaan...
mut jospa sillä tänään sais koeajon tehtyä
Posted: 30.4.2006 19:33
by Bråman
jarrut toimii kuin ennenkin... en ainakaan vielä huomannut mitään eroa
Posted: 1.5.2006 17:23
by JukkaA
Onko toi Kemiztin mainitsema jarrulevy jäähdytetty vai noup? Kuulostaa toi hinta vain hiukka edulliselle...
Posted: 1.5.2006 17:58
by jmr
JukkaA: käsitin että jäähdytetty, koska se jäähdytetty, mutta urittamaton on vieläkin halvempi. 2 kpl jotain 55 eur.
Posted: 10.1.2007 9:37
by Kale
Mitäs levyjä ja paloja jengi suosittelee nelosgolffiin? Palat alkaa olla loppu ja orkkislevytkin on vähän kierot josko ne vaihtais samalla. Haussa edukas, normaalikokoinen setti orkkisten tilalle.
Tuolla vapaassa keskustelussa oli jotain juttua levyistä ja paloista. Mahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?
Tero L wrote:AD liikkeestä tuli sähköpostia noista levyistä/paloista
tervehdys.
Normaalit fostersin jarrulevyt 130?/pari, eli 65? kappale.
Zimmermanin reikälevyt 170?/pari, eli 85? kappale.
ferodon jarrupalat 40?/ sarja
Brembon alkuperäisvastaavat levyt 90?/pari, eli 45? kappale
jarrupalat 38? sarja.
En ole ikinä kuullutkaan mistään fostersin levyistä...
edit: otsikkona tuossa saamassani postissa tosin oli Passatin jarrut
Posted: 10.1.2007 12:11
by Pasi Häkli
Mä tilasin Aten Powerdiskit passattiin. Motonetissä oli 85€/kpl. Tulee tosin vasta ens maanantaina. Mistäs noita Ferodon jarrupaloja vois käydä hakemassa Porin seudulla? Vai meneekö tilaustavaraksi? Onko ne Ferodon palat sellasia mitkä suttaa vähemmän vanteita?
Posted: 10.1.2007 17:57
by Tero L
Mahtaako nuo jarrupalojen sarjat tarkoittaa sarjaa per jarru?
Pitäisi ainakin olla tuossa hinnassa kummallekkin puolelle eteen. Näin ainakin pyysin hinnat ilmoittamaan
Tuosta ventosta löytyy Ferodon palat, kyllähän nuokin jonkin verran sotkee, lähtee kyllä ihan kohtuudella harjalla hankaamalla pesun yhteydessä. Noitakin ferodon jarrupaloja ILMEISESTI (kuulopuhetta) on useampaa mallia, kalliimpaa ja halvempaa, tiedä sitten mitä eroa niissä on.
Posted: 10.1.2007 18:06
by MarkusK
Kyllä niitä Ferodon jarrupaloja on olemassa erilaisia. Peruspaloja ja sitten racing paloja erilaisilla kitkapintaseoksilla.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... erodo.html
Posted: 16.3.2007 13:53
by shoebox
Nyt olis jarrujen uusinta edessä. Ei taida olla varaa tehdä het kerralla eteen ja taakse, joten aloitan niin, että uudet eteen ja herkistys taakse, ettei ihan kokonaan jumiudu..Tarkoitus olisi laittaa alle hieman vakioita paremman jarrukyvyn omaavat levyt ja palat, mutta ei ihan kalleimpia Bremboja kuitenkaan..
Auto on siis G4 96KW TDi 4-Motion, -02...
Mitenkäs nuo levyt menee G4 TDi 4-Motionissa..Jostain sain sellaisen kuvan, että takana olisi jotenkin erikoisen kokoiset jarrut, kun eräällä sivulla oli Golfin takalevyjä, niin oikein oli painotettu, että vain 2WD (vaikka koneen koko oli sama)..
Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..Tuolla oli tarjolla noi EBC Green:ejä..
Eli neuvoja yleensäkin levyjen merkin valinnan ja myös koon valinnan suhteen ja tietoja 4-motion takalevyistä..Nekin on sitten vaihtolistalla kesän aikana, ensin kuitenkin eteen..Kiitokset jo etukäteen!
Posted: 29.3.2007 11:17
by shoebox
Kellään kokemuksia noista Black Diamond jarrulevyistä ja joistain niihin sutjakasti käyvistä paloista?
Myös tuo 4-Motionin takalevyjen "erikoisuus" mietityttää? Eli onko erikokoinen kuin esim. etuvetoisen takalevyt..?
Posted: 29.3.2007 16:22
by Pasi Häkli
Halkaisijassa ei muistaakseni ole eroa, mutta siinä navan "kauluksen koossa" on eroa. Kiinnityspinnasta(napa) levyn kulutuspintaan on 4motionissa eri matka kuin etuvetosessa.
Posted: 30.3.2007 10:28
by shoebox
Soittelin asiasta marmoritiskille..Koot on 4-Motioniin:
Edessä: 288mm*25mm
Takana: 239mm*9mm (etuvetoisessa 232mm*9mm)
Meinasin tosiaan noita Black Diamondeja (autokin olisi sopivasti musta
), mutta kokemuksia kaivattaisiin..Vai olisiko joku muu vastaava..Hakusessa kuitenkin on rei`tetyt ja/tai uritetut...Hintaa ei tule kovin paljoa lisää alkuperäisiin, n. kolmannes...Palat sen sijaan (esim EBC) maksaa n. puolet enemmän..
Posted: 30.3.2007 14:36
by AjH
Black Diamondit on kait kuitenkin ihan metallia, eli parin jarrutuksen jälkeen kirkkaat. Tietysti napaosat ja reunat on mustat pidempään..
Ei ole juuri noista kokemuksia kuulunut, mutta tuskin ihan huonoja. Zimmermannit toinen vaihtoehto, vaikkakin urat puuttuu.
Posted: 30.3.2007 16:30
by Micco
shoebox wrote:
Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..
Tarkista onko sulla 2 pultilla kiinni olevat satulankannakkeet, eivätkä kiinteät. Jos on, niin saadaksesi 312mm levyt eteen, sun tarvii hommata pelkästään 312mm levylle tarkotetut satulankannakkeet ja kilvet.
Posted: 30.3.2007 17:10
by Tero Häkli
ffp:llä oli juur myynnissä isompien jarrujen kannakkeet ja satulat... mutta varmaan menny jo
Posted: 30.3.2007 17:47
by RKoo
AjH wrote:Black Diamondit on kait kuitenkin ihan metallia, eli parin jarrutuksen jälkeen kirkkaat.
Onks jollain varmaa tietoa tosta?
Posted: 2.4.2007 22:24
by shoebox
Micco wrote:shoebox wrote:
Katselin kiiltovaunu.org :sta noita BlackDiamond-levyjä (ilmeisesti oikea koko olisi tuo 288mmx25mm), minkäköhänlaisia ovat? Väri on ainakin hämäävä..Olisivat ainakin reiitetyt ja uritetut..Mites, luin kyllä ylempää, mutta varmaa vastausta en osannut lukea, että millä operaatiolla noiden 288mm tilalle saisi nuo 312mm:et..? Ja minkälaisia paloja suosittelette..
Tarkista onko sulla 2 pultilla kiinni olevat satulankannakkeet, eivätkä kiinteät. Jos on, niin saadaksesi 312mm levyt eteen, sun tarvii hommata pelkästään 312mm levylle tarkotetut satulankannakkeet ja kilvet.
Mitähän tuollaset satulankannakkeet ja kilvet tulee kustantaa lisää? Ei nyt hirveesti viittis noihin laittaa, ku ei tuo orkkiskokokaan huono ole..Tekis vaan mieli parantaa, mutta pakko ei ole..Tuonne olikin tullut myyntiin (Djisotela) Zimmermannin levyt (288), pitänee miettiä niitä...Mitä lie sitten ne uutena maksaa..?
Posted: 3.4.2007 7:23
by Pasi Häkli
Uutena varmaan ainakin 250€ maksaa nuo zimmermanit.. Jos djisotela myy 150€+pk niin on halpa. Itse ostaisin heti jos ne vaan sopisi(väärä jako).
Posted: 3.4.2007 7:28
by Markku Duus
Varsin tyytyväinen olen noihin reikä zimmermanneihin, kiitoksia vaan Micco
Posted: 3.4.2007 8:09
by DJisotela
Nii olisin ittekin tyytyväinen, mutta 105hp 4-motionissa(-03) on 280*22 levyt edessä...
Ja bonuksena kiinteät kannakkeet, eli olka-akseli kauppaan ennen ko saa isompia jarruja!!
Ja sitten muuten tuleekin isot.. Kele!
Posted: 3.4.2007 16:05
by Micco
shoebox wrote:
Mitähän tuollaset satulankannakkeet ja kilvet tulee kustantaa lisää? Ei nyt hirveesti viittis noihin laittaa, ku ei tuo orkkiskokokaan huono ole..Tekis vaan mieli parantaa, mutta pakko ei ole..Tuonne olikin tullut myyntiin (Djisotela) Zimmermannin levyt (288), pitänee miettiä niitä...Mitä lie sitten ne uutena maksaa..?
Muistelen, että golffiin mulla satulankannakkeet makso jotain 250e luokkaa, kilvet saa varmaan 20-30e. Noiden kannakkeiden hinnasta en ole yhtään varma, mutta muistelen että ne tuota luokkaa olivat.
Kyllä nuo 288 zimmermannit taitaa uutena kaupasta haettuna olla 230-240e luokkaa.
Posted: 3.4.2007 20:29
by shoebox
Tehtiin DJisotelan kanssa jo alustavat kaupat noista levyistä..
Koska on pakko hommata uudet, niin miksi tyytyä taviksiin..
Ei jaksa ruveta panostaa isompiin..Turhuuksia normiajossa..
Posted: 3.4.2007 21:19
by Pasi Häkli
Ite oon ihan samaa mieltä, kylläkin budjettisyistä
Jos olis rahaa vaikka muille jakaa niin aivan satavarmasti alla pyöris jotkut pirun isot brembot tms.
Nyt on National Performancesin reijitetyt ja uritetut 288x25, oli edulliset ja oon ollut tyytyväinen.
Posted: 3.4.2007 21:30
by shoebox
Samalla linjalla..Tutun kautta saisin Brembon jarrupaketteja tonnilla, mutta hei, TONNI jarruihin, kun ajaa pääasiassa työmatkaa..
Ei ehkä kuitenkaan..Eri juttu tosiaan, jos rahaa tulisi ovista ja ikkunoista..Niin, ei siis tuu..
Joten katsotaan DJ:n kanssa kaupat noista, niin saa ainakin vähän tavallisesta poikkeavaa kotelon sisään.
Posted: 4.4.2007 7:53
by DJisotela
Kattelin tota golf kitcar osaluetteloa, 375mm/ 6mäntäiset satulat olis asfaltille tarjolla.. Paljonkohan mahtais kustantaa, ei etka tuntenut niitä osanummeroita. Alkais riittään
Hetkiseksi..
Posted: 4.4.2007 15:03
by JukkaA
Golffiin saa suht järkevästi kohtalaisia jarruja ihan OEM osia hyödyntämällä. Jos 312:set ei riitä nelimäntäisellä satulalla, niin seuraavaksi vuorossa taitaa olla R32:sen levyt. Saattaa kalliiksi tulla noi kitcar osat, joten eiköhän kannata pysytellä siviiliautojen osissa...
Posted: 4.4.2007 20:07
by DJisotela
^Eipä saa edullisesti ei, kun mulla on kiinteät satulankannakkeet.. Joutuu vaihtaan olka-aksulat enne ko saapi isompaa "edullista" jarrua..
Posted: 4.4.2007 20:29
by Micco
DJisotela wrote:^Eipä saa edullisesti ei, kun mulla on kiinteät satulankannakkeet.. Joutuu vaihtaan olka-aksulat enne ko saapi isompaa "edullista" jarrua..
Sun kannattais katsella löytyskö TT:n olka-akseleita jarruineen tjms käytettynä. Vois saada kohtuu budjetilla 312mm jarruhilut kiinni, jos hyvä tuuri käy. Haapalalla muistaakseni TT:n olka-akselit on kiinni, ja se niitä kehui? Muistikuva ois, että Haapala ois kehunut ajettavuuden paranemista.
Posted: 5.4.2007 12:43
by Jouni
Kaivat ETKA:sta tai sitten tuon venäläisen nettietkan kautta mikä olta-akseli paketti sopii parhaiten ja tilaat esim
www.motoso.de kautta kyseiset romppeet. Mun tuohon omaan sopii parhaiten uuden kuplan 1,8 turbon paketti, mennee tuo vetoakselikin suoraan paikalleen. Alle 1000 km ajetut täydelliset olka-akselit oli 65 eur kpl + postikutut. ebaystä sitte löyty talvella täys paketti 25th gti golffin käytännössä uudet etu- (312mm)ja takajarrut (256mm), hintaa 202 eur + postikutut. eli etu ja takajarrupäivitys kokonaisuudessaan 500 eur, kun tarttee hakea hieman lisäosia marmoritiskiltä.
Olka-akseli paketissa oli valmiina:
-olka-akseli
-laakeri
-etunapa
-abs-anturi
-jarrukilpi
-alapallonivel
Posted: 14.4.2007 17:35
by DJisotela
Jep, 1J0 407 255 AH ja 1J0 407 256 AH on osa numerot ne on beetlessä ja 150hp golffissa samat.. Tuo ETKAN haku millä näkee missä muissa autoissa on sama osanumero, on kätevä! Siis noihin olka-akseleihin saa toiset satulat kiinni. Ja vanhat laakerit + muut käy suoraan. Täytyy kysyä paljon maksaavat suomessa..
Sitten tod.näk. ettiä saksasta. Vois vaikka noutaa kevään itävallan reissun aikana..