Page 1 of 2
Sampan VW G3 TDi Variant *Projekti*
Posted: 20.7.2006 23:13
by Sami Mäkinen
Juu eli olis tarkotus pieni konepäivitys tehä, ja kiinnostas tietää mitä muuta pitää vaihtaa kuin jarrut ja kone ja putkisto ??
Kone vielä epävarmaa kun tulee saksasta kokonainen auto joka puretaan varaosiksi kolariautoon....
Posted: 21.7.2006 8:30
by miihkali
Tarvii varmaan koskea myös sähköpuolelle...
Kiinnostaa, et tuleeko Sakuista täysin ehjä auto vai mimmonen???
Posted: 21.7.2006 10:45
by Kale
Alusta varmaan menee kanssa vaihtoon. Tarviiko sähköjen myötä vaihtaa mittaristo (ajonesto) jne?
Posted: 21.7.2006 11:38
by Sami Mäkinen
miihkali wrote:Tarvii varmaan koskea myös sähköpuolelle...
Kiinnostaa, et tuleeko Sakuista täysin ehjä auto vai mimmonen???
juu täysin ehjä peli pitäs tulla.... siitä menee osa kolari-autoon ja osa mulle
Ja en noista sähköistä niin kauheasti tiedä.... varmaan mittarista ja ajotietokone yms pitää viritellä....
Alustassa varmaan jarrut/iskari+jouset ym.... mutta nehän tulee siinä saksan autossa...
Posted: 21.7.2006 11:57
by Tero Paalanen
Vaihtolistalla myös alatukivarret, pyörännavat, kallistuksenvakaaja eteen, vakaajallinen taka-akseli...
Posted: 21.7.2006 12:17
by Sami Mäkinen
Uolevi wrote:Vaihtolistalla myös alatukivarret, pyörännavat, kallistuksenvakaaja eteen, vakaajallinen taka-akseli...
sopiikos 3/5 ovisesta taka-akseli variantiin?? jos ei niin siinä tulee ongelma

Posted: 21.7.2006 13:30
by Kale
Takaiskarit ja jouset ei myöskään sovi HB:stä farkkuun.
Posted: 21.7.2006 13:42
by Sami Mäkinen
Kale wrote:Takaiskarit ja jouset ei myöskään sovi HB:stä farkkuun.
ei sen niin väliä kun kuitenkin joutuu uuden alustasarjan ostamaan mutta toi akseli homma kiinnostaa että sopiiko...
Ja saksan tuonti-auto on nyt selvinnyt, se on Golf GTi 8V enempää en tiedä...
Posted: 21.7.2006 13:59
by Kale
sami.m wrote:
Ja saksan tuonti-auto on nyt selvinnyt, se on Golf GTi 8V enempää en tiedä...
Kannattaako tuota nyt sitten ruveta sorvaamaan alle? Vai onko lähtökohta 55kw?
Teho: 85kw/115hv @ 5400rpm
Vääntö: 166Nm @ 3200rpm
Posted: 21.7.2006 17:34
by Sami Mäkinen
Kale wrote:sami.m wrote:
Ja saksan tuonti-auto on nyt selvinnyt, se on Golf GTi 8V enempää en tiedä...
Kannattaako tuota nyt sitten ruveta sorvaamaan alle? Vai onko lähtökohta 55kw?
Teho: 85kw/115hv @ 5400rpm
Vääntö: 166Nm @ 3200rpm
Juu lähtö kohta on 55kw

Posted: 21.7.2006 18:36
by Kemizti
ainakin taka-akselin kelkan puslat on erilaiset varkussa ja hb:ssa, joten tuskin passaa..
Posted: 21.7.2006 19:54
by Sami Mäkinen
Kemizti wrote:ainakin taka-akselin kelkan puslat on erilaiset varkussa ja hb:ssa, joten tuskin passaa..
Damn

sitten tarvitsee miettiä uudestaan asiaa... noh sisusta ainakin

ja kenties ilmastointi....
Posted: 6.8.2006 10:34
by Sami Mäkinen
Tuli vaan mieleen että eikös 2.0 GL farkun kone ole tehoiltaan sama kuin 2.0 8v GTi... ja kuitenkin samat jarrut ?? niin eikö koneen vaihto onnistu ilman tukiaisten vaihtoa??
Posted: 6.8.2006 11:43
by Jari P
GL:ssä taitaa olla rummut takana ja GTI:ssä levyt.
Posted: 6.8.2006 15:46
by T. Niskanen
Mulla on ainakin GL:ssä on levyt takana. Koneena on 1.8, 8-ventiilinen ruisku. Nyt laitan koneeksi 2.0, 8-venttiili ruiskun.
Posted: 6.8.2006 18:35
by Sami Mäkinen
no juu mutta pointti oli siinä että 2.0 koneessa on 116 heppaa molemmissa... GTi on vain parempi varusteiltaan... ja aattelin muutenkin laittaa VR6 jarrut,
eli leimalle ei tarvitsekkaan vaihtaa tuota takaakselia ??
Posted: 6.8.2006 22:30
by Tero Häkli
en tiä huomaako ne edes semmosta kattoo... mut vakaajallinen se pitäs kait lain mukaan olla
Posted: 7.8.2006 7:47
by Sami Mäkinen
ja jos on vähänkin tuttu katsastusmies

Posted: 8.8.2006 22:50
by Tero Häkli
ja akka katsastaan vähis vaatteis ni voi kans helpata

Posted: 8.8.2006 22:59
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:ja akka katsastaan vähis vaatteis ni voi kans helpata

Hmmm mahtaakohan mennä ku se kuitenki puhuu läpiä päähäs...
on muuten tutun näkönen auto sulla, taitaa usein köllötellä tosa tommilantie 1 korkeen kerrostalon ees

Posted: 8.8.2006 23:49
by Tero Häkli
sano sille että ähisee vaa, ei sa puhuu mitää
joo siinä se vähän väliä makaa, muijja asuu siinä

.. siis siinä kerrostalossa

pikkuveljenkin taidat tietää, Pasi H ... =) pori on liian pieni

kaikki tietää/tuntee jotain kautta toises

en oo muuten viä kertaakaan sakkoo siitä saanu vaikka moni kuulemma on, taidan häippästä juur ennen ku pirkot tulee töihin. ja mennä ku ne on jo kotona.
Posted: 9.8.2006 7:13
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:sano sille että ähisee vaa, ei sa puhuu mitää
joo siinä se vähän väliä makaa, muijja asuu siinä

.. siis siinä kerrostalossa

pikkuveljenkin taidat tietää, Pasi H ... =) pori on liian pieni

kaikki tietää/tuntee jotain kautta toises

en oo muuten viä kertaakaan sakkoo siitä saanu vaikka moni kuulemma on, taidan häippästä juur ennen ku pirkot tulee töihin. ja mennä ku ne on jo kotona.
Juu kyllä mä pasin tiedän... nähtiin kerran mersuforumin pori miitis... ja forumilla vähä juteltu niitänäitä...
Posted: 9.8.2006 8:02
by Pasi Häkli
Sitten kun passatti on ajossa niin täytyy väsätä joku variantuningin miitti porin seudulle, niin pääsee taas rupattelemaan niitä näitä

Posted: 9.8.2006 9:26
by Sami Mäkinen
Posted: 9.8.2006 10:15
by Pasi Häkli
Posted: 10.8.2006 19:05
by Sami Mäkinen
Takaisin aiheeseen, selvittelin vähän ja totesin että 2.0GL mallissa on samat tuet, akselit ja RUMPUjarrut kuin 1.8GL ja eikös tuo 2.0 GL oo sama kone kuin GTi varusteet vaan eri? joten leima pitäis tulla ilman mitään ihmeellisempää...
Posted: 10.8.2006 19:26
by Tero Häkli
kyllä kait, kaikki 2 litraset 8venttiiliset on ainaki autodatan mukaan 115hp...
Posted: 10.8.2006 19:48
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:kyllä kait, kaikki 2 litraset 8venttiiliset on ainaki autodatan mukaan 115hp...
Dodii.. eli ei mitään ongelmaa mielestäni...
sitten vieläkun löytäs jonku joka osais hitsata hyvin ton mun kuskinpenkin... pääs vähän rautarepeen...

Posted: 10.8.2006 22:49
by Tero Häkli
ittelläkään ei oo viä hitsivehkeitä kotona

josain vaihees tulos kyl jos vaan saan töitten kautta järkihintaan =)
Posted: 11.8.2006 6:47
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:ittelläkään ei oo viä hitsivehkeitä kotona

josain vaihees tulos kyl jos vaan saan töitten kautta järkihintaan =)
Jetta nähty tänään taas sakkopaikalla tommilantie 1

töihin lähtiessä...
Posted: 11.8.2006 8:31
by Tero Häkli
heh

ja tulee näkymäänki tulevaisuudessakin vähän väliä

ei opi ennenku sakot tulee... jos sillonkaan

Posted: 11.8.2006 9:25
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:heh

ja tulee näkymäänki tulevaisuudessakin vähän väliä

ei opi ennenku sakot tulee... jos sillonkaan

Varmasti kun itse asun siel tommilantie 1/6:sessa perällä

ja joka aamu meen 6:15-6:30 siit sakkopaikan ohi töihi

pitänee ruvet parkkipirkoks

Posted: 13.8.2006 13:38
by Pasi Häkli
eikös 2-litrasessa versiossa ole jarrulevyt takana? Ainakin ventoissa on.
Posted: 13.8.2006 13:54
by Sami Mäkinen
Pasi H. wrote:eikös 2-litrasessa versiossa ole jarrulevyt takana? Ainakin ventoissa on.
Gtissä kyllä mutta ei GLssä ilmeisesti... mutta levyt laitan kun kerkee...
Posted: 13.8.2006 17:20
by J.N
^ Höpö höpö. Kaikissa 2.0 8v:ssä on levyt takana, ventoissakin. Varustetasosta riippumatta.
Näin se menee kaikissa kolmoskoppasissa ->
1.8 8v (75hv/90hv) = levyt edessä (239mm jäähdyttämättömät), rummut takana. Jako 4*100. Sama myös hb golffeissa 1.4 8v/1.6 8v.
2.0 8v (115hv) = levyt edessä (256mm jäähdytetyt), levyt takana (229mm). Jako 4*100
2.0 16v (150hv) = levyt edessä (ekoissa 280mm, vikoissa 288mm) levyt takana (229mm). 5*100
2.8 VR6 (174hv) = levyt edessä (ekoissa 280mm, vikoissa 288mm) levyt takana (229mm). 5*100
1.9 TD (75hv) = levyt edessä (239mm jäähdyttämättömät), rummut takana. Jako 4*100
1.9 TDI (90hv) = levyt edessä (256mm jäähdytetyt), rummut takana. Jako 4*100
1.9 TDI (110hv = levyt edessä (256mm jäähdytetyt), rummut takana. Jako 4*100. Poikkeuksena joissakin viimeisissä malleissa ollut noita VR:n kamppeita 5 pulttisella jaolla. Nämä aika harvassa...
GT Golffeissa (1.8 8v) on sitten nuo samat jarrut (ja muutkin varusteet), kuin 2.0 8v GTi:ssä.
Posted: 13.8.2006 21:05
by jopo
J.N wrote:^ Höpö höpö. Kaikissa 2.0 8v:ssä on levyt takana, ventoissakin. Varustetasosta riippumatta.
Näin se menee kaikissa kolmoskoppasissa ->
1.8 8v (75hv/90hv) = levyt edessä (239mm jäähdyttämättömät), rummut takana. Jako 4*100. Sama myös hb golffeissa 1.4 8v/1.6 8v.
2.0 8v (115hv) = levyt edessä (256mm jäähdytetyt), levyt takana (229mm). Jako 4*100
2.0 16v (150hv) = levyt edessä (ekoissa 280mm, vikoissa 288mm) levyt takana (229mm). 5*100
2.8 VR6 (174hv) = levyt edessä (ekoissa 280mm, vikoissa 288mm) levyt takana (229mm). 5*100
1.9 TD (75hv) = levyt edessä (239mm jäähdyttämättömät), rummut takana. Jako 4*100
1.9 TDI (90hv) = levyt edessä (256mm jäähdytetyt), rummut takana. Jako 4*100
1.9 TDI (110hv = levyt edessä (256mm jäähdytetyt), rummut takana. Jako 4*100. Poikkeuksena joissakin viimeisissä malleissa ollut noita VR:n kamppeita 5 pulttisella jaolla. Nämä aika harvassa...
GT Golffeissa (1.8 8v) on sitten nuo samat jarrut (ja muutkin varusteet), kuin 2.0 8v GTi:ssä.
Ja Vr6 syncrossa takana 239mm. 5*100
"2.0 16v (150hv) ja 2.8 VR6 (174hv) levyt takana (229mm). 5*100" Takalevyjen koko on 226mm. eikä 229mm.
Posted: 13.8.2006 22:46
by Sami Mäkinen

Kiitän kun vihdoin tulee selventävääkin tietoo
Posted: 13.8.2006 23:25
by Tero Häkli
ja 2.0 8v gti editioneissa on 5x100 ... samat jarrut ku vr6
Posted: 17.8.2006 20:53
by Sami Mäkinen
Posted: 17.8.2006 20:57
by Pasi Häkli
Joo Verhoomo Mäkinen se oli. Toivotaan että tulee hyvänä takaisin, niin ei tuu mulle sanomista

Posted: 17.8.2006 21:16
by Sami Mäkinen
Pasi H. wrote:Joo Verhoomo Mäkinen se oli. Toivotaan että tulee hyvänä takaisin, niin ei tuu mulle sanomista

No eip kai... vähän väärä kangas kun ei oo samallaista hyllys.
Posted: 18.8.2006 14:13
by Sami Mäkinen
Penkin runko hitsissä ja rätit ja pehmusteet verhoojalla, terzikin tossa hetkisitten morotteli oli vissii lähös johonkin SAKKOPAIKALTA
olen V:Lopun vaasassa kylpylälomalla

Posted: 18.8.2006 19:18
by J.N
Itsekkin yhden vastaavan penkin korjannut, josta oli alkuperäinen hitsi murtunut. Liekkö heikkoa laatua, vai ollut kovassa rasituksessa...
Posted: 20.8.2006 17:46
by Sami Mäkinen
J.N wrote:Itsekkin yhden vastaavan penkin korjannut, josta oli alkuperäinen hitsi murtunut. Liekkö heikkoa laatua, vai ollut kovassa rasituksessa...
Epäilen että saksassa kun ollut kolarissa auto niin ollut vähän tuhdimpi missi istumassa

Posted: 20.8.2006 18:59
by Tero Häkli
sami.m wrote:Penkin runko hitsissä ja rätit ja pehmusteet verhoojalla, terzikin tossa hetkisitten morotteli oli vissii lähös johonkin SAKKOPAIKALTA
olen V:Lopun vaasassa kylpylälomalla

heheh

kyllä. sakot oon jo yhdet siitä perkele saanu, tarvii tästälähin lähtee ennen puolta 9 tosta

... tultiin just kans reissulta, oltiin ala-härmässä powerparkis 2 yötä vaunun kans, huvipuistos ja sit ajelemas mika salo sirkuiitilla =) oli komiaa! , hirvee syöppö toi bora vaunun kans, melkein 10 litraa satasella

, vakkari pääl about 95 nopeudes, alkaa isoissa mäissä toikin hiukka puutumaan, vaunu painaa muistaakseni hiuka vajaa 1200
hiukan taas meni ohi alkuperäsen aiheen

Posted: 20.8.2006 21:31
by Sami Mäkinen
TerZi1982 wrote:sami.m wrote:Penkin runko hitsissä ja rätit ja pehmusteet verhoojalla, terzikin tossa hetkisitten morotteli oli vissii lähös johonkin SAKKOPAIKALTA
olen V:Lopun vaasassa kylpylälomalla

heheh

kyllä. sakot oon jo yhdet siitä perkele saanu, tarvii tästälähin lähtee ennen puolta 9 tosta

... tultiin just kans reissulta, oltiin ala-härmässä powerparkis 2 yötä vaunun kans, huvipuistos ja sit ajelemas mika salo sirkuiitilla =) oli komiaa! , hirvee syöppö toi bora vaunun kans, melkein 10 litraa satasella

, vakkari pääl about 95 nopeudes, alkaa isoissa mäissä toikin hiukka puutumaan, vaunu painaa muistaakseni hiuka vajaa 1200
hiukan taas meni ohi alkuperäsen aiheen

Ei se mitään

kaikillahan se joskus menee...

Posted: 21.8.2006 10:35
by Sami Mäkinen
noniin nyt tuli porukoille -99 Golf GTi

pikkuvikainen kylläkin mutta sitä laitetaan vähän...
Posted: 8.9.2006 22:29
by Sami Mäkinen
Doddii VR6-penkit on kiinni, kauan siinä meni, mutta kun ite otti härkää sarvista ja hitsas kun ei muut siihen kyenny niin hyvä tuli (parempi kuin uus venäläinen)...
ja verhoilijalle plussat... kuvia huomenissa
Posted: 9.9.2006 6:51
by Pasi Häkli
sami.m wrote:ja verhoilijalle plussat... kuvia huomenissa
Hyvä hyvä! Etten turhaan sitä Mäkistä kehunut

Posted: 9.9.2006 10:09
by Sami Mäkinen
Pasi H. wrote:sami.m wrote:ja verhoilijalle plussat... kuvia huomenissa
Hyvä hyvä! Etten turhaan sitä Mäkistä kehunut

erittäin hyvä asiakas palvelu ja hinta ei paljon sovitusta heittänyt vaikka lisähommaa tulikin
