Page 1 of 1

Jarrusatuloiden maalaus

Posted: 25.3.2004 8:31
by sirkia
Moro,

Onko kenelläkään kokemusta IV Golfin jarrusatuloiden maalauksesta?

Millainen homma mahtaisi olla?
Jarrusatulat joutuu varmaankin irroittamaan, ei taida onnitua paikallaan?
Mikäli jarrusatulat joutuu irroittamaan niin onko kovakin homma?
Onkohan jarrusatulassa paljon jotain elektronista osaa, kuten ABS anturit tms?
Millaista maalia olisi hyvä käyttää? Ilmeisesti jotakin panssarimaalia? Onko sitä spray vai tölkkimuodossa?
Vaatiiko jarrusatula muuta esikäsittelyä, kuin huolellisen ouhdistuksen ennen maalausta?

Ajattelin tehdä tuon operaatio samalla, kuin vaihdan alustasarjan alle.

t. Stefu

Posted: 25.3.2004 9:38
by Mika Viinikka
no mä tein viimekesänä IV golffiini sen maalaus urakan! ei tarvi satuloita irrottaa mut helpottaishan se maalausta. mä vaan vähän hinkkasin paskoja pois teräsharjalla ja putsasin ne. ostin honkkarista punasta vasaralakkaa ja pienen pensselin. n.5tuntia mä kyllä jouduin hinkkaamaan niitä kun ei ollu pukkeja että olis saanu koko auton ylös! jouduin yhden renkaan kerrallaan irrottaan. toi vasaralakka on kyllä aika litkua ja se meinaa valua koko ajan mut kyllä se sit hyvin pysyykin. eikä maksanu ku n.6e ja pensselit ihan muutaman euron! foliateciltä saa kyllä niihin tarkoitetun maalisarjan mut se maksaa n.30e!

Posted: 25.3.2004 9:41
by miihkali
Toi perus Miranoliki kestää muuten yllättävän hyvin, eikä maksa paljooooo...

Posted: 25.3.2004 10:08
by sirkia
Moro,

OK.... Kaveri on just saksassa hakemassa BMW 320 Cabriolettia.
Lähetteli sieltä tekstaria, että siellä on myytävänä jarrusatulloiden maalaukseen tarkoitettaua sparaytä 7€/tölkki.

Mahtaa vaan olla aika hankalaa levitettävää tuo spray? Tai ainakin, jos satulat ovat paikallaan.

t. Stefu

Posted: 25.3.2004 10:13
by jiipee
Pensselillä ei sotke niin paljon kuin sprayllä, miranoli ajaa kuitenkin saman asian ku foliatec.

Posted: 25.3.2004 12:49
by miihkali
Miranolilla tulee kaiken lisäks vielä sellanen "liukas" pinta, et lika (jarrupöly/kura) lähtee satuloista aikas helposti irti

Posted: 25.3.2004 12:56
by jmr
Maalasin joskus mk2:n vetokoukun (samaa osaa puskurin rungon kanssa) miranolilla ja sitä ennen hiekkapuhalsin sen. Tuli aika hyvä pinta tollaseen ruosteenruskeaan vetokoukkuun :)

Posted: 25.3.2004 14:30
by Dalton
Miranolilla maalasin itsekin viime syksynä. Samalla purin satulan ja puhdistin, oli päivän homma...

Maalin kuivumista ja pysymistä edesauttaa kun lämmittää satulat kuumailmapuhaltimella lämpöisiksi ennen maalausta!

Posted: 8.4.2004 8:33
by iHuichée!
mites noi rumpujarrut ? saako teräsharjalla sieltä väleistä mitenkä ruosteet pois? ja kun luin (bilteman) värillisen vasaralakan ohjetta niin siinä puhuttiin että voi vetää vaikka ruosteen päälle, on varmaan sen näköinenkin? (ajattelin toki suurimmat skröböt (hieno sana) vedellä pois, mut siis jos vähän jää jotain niin pitäis pysyä päällä?)

Posted: 8.4.2004 9:53
by GC
iHuichée! wrote:mites noi rumpujarrut ?
Mitkä?! ei kai semmosia enää missään ole :wink:

Posted: 8.4.2004 10:27
by Mika Viinikka
teräsharjaa vaan ja maalipäälle! 8)

Posted: 8.4.2004 10:31
by iHuichée!
noh, hiljaa siellä takarivissä:evil:. eikö 1996 olekaan ihan pakasta vedetty malli? :roll:

Posted: 8.4.2004 10:43
by Mika Viinikka
no "uushan" se vielä suomen maalla on! :wink: työkaverikin(23v.) ajelee vanhoilla skoodilla ja kesällä 350cc jawalla minkä kevaritkin tiputtelee! :lol: ei hyvää päivää!