VAG-Com virhe diagnosoidessa..
VAG-Com virhe diagnosoidessa..
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 DD
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1518
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Tommonen oli vikamuistissa, onko syytä huolestua vai voiko nollata vikamuistin ilman toimenpiteitä?
Controller: 038 906 019 DD
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1518
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Tommonen oli vikamuistissa, onko syytä huolestua vai voiko nollata vikamuistin ilman toimenpiteitä?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin tuo tarkoittaa jäähdytinnesteen lämpötila-anturia(katkos tai oikosulku plussaan) ja jos tuo tulee moottoripuolelta niinkuin tuossa näkyy olevan 01, niin kyllähän se kannattaa vaihtaa. Vaikuttaa siis suihkutusmääriin jne. Osa maksaa tiivisteineen noin 30 euroa, työ on helppo tehdä itse.
Huolestua ei sentään kannata, on niin arkinen vika
Huolestua ei sentään kannata, on niin arkinen vika

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mistä tuo vika tuli? Moottoripuolelta?
Jäähdytystuulettimen ohjausta taitaa tarkottaa, eli sitä jäähdytinnesteen lämpötila-anturia mikä on siellä syylärin alavesiletkussa. Nuo meidän testerit näyttää vähän eri teksteillä nuo vikakoodit niin ei osaa varmaksi sanoa.
Jäähdytystuulettimen ohjausta taitaa tarkottaa, eli sitä jäähdytinnesteen lämpötila-anturia mikä on siellä syylärin alavesiletkussa. Nuo meidän testerit näyttää vähän eri teksteillä nuo vikakoodit niin ei osaa varmaksi sanoa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Se antoi tuon juuri tuosta moottoripuolen testistä. No kuittasin sen veks ja katson ilmottaako uudestaan. Mut jos on vikaa niin ei kait kummonen osa ole vaihtaa?/arvokas?Pasi H. wrote:Mistä tuo vika tuli? Moottoripuolelta?
Jäähdytystuulettimen ohjausta taitaa tarkottaa, eli sitä jäähdytinnesteen lämpötila-anturia mikä on siellä syylärin alavesiletkussa. Nuo meidän testerit näyttää vähän eri teksteillä nuo vikakoodit niin ei osaa varmaksi sanoa.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila

Tein vähän testejä vag-comilla ja tälläistä näyttää. Eli 3 vaihteellä n.3000 r/min antaa tuollaisia arvoja, tarkoittaako nyt sitä että MAF ei enää pelitä niinkuin pitäisi? Entäs nuo muut arvot sitten kun heittävät noista "normiarvoista" = vaikuttaako MAF niihin myös? (auto ei kyllä tunnu nuhaiselta)
Toinen on sitten nuo GLOW status, eli käynnissähän nuo kaikki ovat 11111111, mutta virrat päällä asennossa 01011111, tarkottaisko et 1 ja 2 hehku on palanut?

Täs on vielä vag-scopen tulos eli 3 vaihteella 3000 r/min ja tuo paksumpi käyrä on siis mg/str
Osaisitko Pasi kertoa näistä?
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Nuo on vähän erilaisia, kuin mitä meidän testereillä saadaan näkyville. Mutta sen nyt ainakin tosta huomaa, että sulla ei oo ollut kaasu pohjassa, vaan ilmottaa 22.7% kaasuksi. Täyskaasulla tuo täytyy testata. Eli kaasu pohjaan kolmosvaihteella, ja kun kierroksia on noin 3000, niin sen hetkinen arvo kertoo enempi.
Tosta hehkujutusta en osaa sanoo mitään, en oo vag-commia ikinä käyttänyt, niin en tiedä miten tuo pitäisi tulkita. Siis mikä ykkönen tarkottaa mitäkin.
Tosta hehkujutusta en osaa sanoo mitään, en oo vag-commia ikinä käyttänyt, niin en tiedä miten tuo pitäisi tulkita. Siis mikä ykkönen tarkottaa mitäkin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Joo kiitoksia, tarvii tehdä uudet mittaukset tuosta. Mietin vaan tuota hehku hommaa, kun tuossa ompi että "all 1´s = off" Eli käynnissähän kaikki on 1:sinä (päältä pois) mutta ennen käynnistystä (virrat päällä) tulos on siis 01011111 ja jos nämä 11 parit on aina yksi hehkutulppa niin olisiko silloin 2 ekaa siis rikki 

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tänään löi sitten vikavalon palamaan ja oireeksi löyty
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 KC
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4896
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ5E167915 VWZ7Z0E1980476
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Mistäs päin konetta tuo g62-anturi löytyy, tekeekö noilla motonetin antureilla mitään ja minkä värinen se on jos sieltä tilais kun näyttää löytyvän aika monta.
Vielä en ole tuota suojaa koskaan raottanutkaan koneenpäältä niin ei mitään hajuakaan miltä siellä näyttää, mutta ei varmaan ole paha vaihtaa.
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 KC
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4896
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ5E167915 VWZ7Z0E1980476
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Mistäs päin konetta tuo g62-anturi löytyy, tekeekö noilla motonetin antureilla mitään ja minkä värinen se on jos sieltä tilais kun näyttää löytyvän aika monta.
Vielä en ole tuota suojaa koskaan raottanutkaan koneenpäältä niin ei mitään hajuakaan miltä siellä näyttää, mutta ei varmaan ole paha vaihtaa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Omassa Passatissa 1,9TDI AVF 2002 tuo lämpötila anturi on syyläriltä lähtevässä alavesiletkussa. Eli itse ajoin auton montulle, irrotin pohjapanssarin ja sitten vaihdoin anturin. Marmoritiskilä ne ensin lykkäs mulle väärän anturin ja sitten kun otin vanhasta anturista varaosa numeron niin viimein sain oikean anturin tilalle.Por wrote:Tänään löi sitten vikavalon palamaan ja oireeksi löyty
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 KC
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4896
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ5E167915 VWZ7Z0E1980476
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Mistäs päin konetta tuo g62-anturi löytyy, tekeekö noilla motonetin antureilla mitään ja minkä värinen se on jos sieltä tilais kun näyttää löytyvän aika monta.
Vielä en ole tuota suojaa koskaan raottanutkaan koneenpäältä niin ei mitään hajuakaan miltä siellä näyttää, mutta ei varmaan ole paha vaihtaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Tuota noin, tuossa etsin kuvia josta näkis sen anturin paikan niin törmäsin että toi syylärin kupeessa oleva anturi olis g83(?) ja koneen takana oleva anturi olis se g62.
En muuten ole huomannut mitään eroa vaikka kyseinen anturi onkin pimeänä ja vikavalo palamassa. Lämpömittari toimii, tyhjäkäynti on normaali, tehot tuntuis ainakin olevan tallella mutta pitänee huomenna käydä marmoritiskillä kyselemässä anturia ku ei varmaan ole kuin 30€ anturi + jäähdytinnestettä.
En muuten ole huomannut mitään eroa vaikka kyseinen anturi onkin pimeänä ja vikavalo palamassa. Lämpömittari toimii, tyhjäkäynti on normaali, tehot tuntuis ainakin olevan tallella mutta pitänee huomenna käydä marmoritiskillä kyselemässä anturia ku ei varmaan ole kuin 30€ anturi + jäähdytinnestettä.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98