VAG-Com virhe diagnosoidessa..

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

VAG-Com virhe diagnosoidessa..

Post by JyriT »

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 DD
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1518
Coding: 00002
Shop #: WSC 01266
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Tommonen oli vikamuistissa, onko syytä huolestua vai voiko nollata vikamuistin ilman toimenpiteitä?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Niin tuo tarkoittaa jäähdytinnesteen lämpötila-anturia(katkos tai oikosulku plussaan) ja jos tuo tulee moottoripuolelta niinkuin tuossa näkyy olevan 01, niin kyllähän se kannattaa vaihtaa. Vaikuttaa siis suihkutusmääriin jne. Osa maksaa tiivisteineen noin 30 euroa, työ on helppo tehdä itse.

Huolestua ei sentään kannata, on niin arkinen vika :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Kiitoksia Pasille diagnoosista :)

No, auto on menossa muutenkin huoltoon lähiaikoina (180tkm) joten täytyy sanoa että vaihtaavat samalla tuon.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Samaa ilmotusta ollu täälläkin..Auto G4 96KW TDi..Keskiviikkona vaihdetaan, jo pari kuukautta antanu ilmoitusta, mutta eipä oo ehtiny (osannu) vaihtaa..On niin hankalassa paikassa, eikä viitti laskea nesteitä parkkipaikalle..Naapurit sais sykäreitä punasesta läikästä.. :D
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Image

Mitä tahtoo sanoa? :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mistä tuo vika tuli? Moottoripuolelta?
Jäähdytystuulettimen ohjausta taitaa tarkottaa, eli sitä jäähdytinnesteen lämpötila-anturia mikä on siellä syylärin alavesiletkussa. Nuo meidän testerit näyttää vähän eri teksteillä nuo vikakoodit niin ei osaa varmaksi sanoa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Pasi H. wrote:Mistä tuo vika tuli? Moottoripuolelta?
Jäähdytystuulettimen ohjausta taitaa tarkottaa, eli sitä jäähdytinnesteen lämpötila-anturia mikä on siellä syylärin alavesiletkussa. Nuo meidän testerit näyttää vähän eri teksteillä nuo vikakoodit niin ei osaa varmaksi sanoa.
Se antoi tuon juuri tuosta moottoripuolen testistä. No kuittasin sen veks ja katson ilmottaako uudestaan. Mut jos on vikaa niin ei kait kummonen osa ole vaihtaa?/arvokas?
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo ei oo mikään vaikee juttu, ja maksaa varmaan saman verran kuin se toinenkin lämpötila-anturi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Image

Tein vähän testejä vag-comilla ja tälläistä näyttää. Eli 3 vaihteellä n.3000 r/min antaa tuollaisia arvoja, tarkoittaako nyt sitä että MAF ei enää pelitä niinkuin pitäisi? Entäs nuo muut arvot sitten kun heittävät noista "normiarvoista" = vaikuttaako MAF niihin myös? (auto ei kyllä tunnu nuhaiselta)

Toinen on sitten nuo GLOW status, eli käynnissähän nuo kaikki ovat 11111111, mutta virrat päällä asennossa 01011111, tarkottaisko et 1 ja 2 hehku on palanut?

Image


Täs on vielä vag-scopen tulos eli 3 vaihteella 3000 r/min ja tuo paksumpi käyrä on siis mg/str

Osaisitko Pasi kertoa näistä?
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Nuo on vähän erilaisia, kuin mitä meidän testereillä saadaan näkyville. Mutta sen nyt ainakin tosta huomaa, että sulla ei oo ollut kaasu pohjassa, vaan ilmottaa 22.7% kaasuksi. Täyskaasulla tuo täytyy testata. Eli kaasu pohjaan kolmosvaihteella, ja kun kierroksia on noin 3000, niin sen hetkinen arvo kertoo enempi.

Tosta hehkujutusta en osaa sanoo mitään, en oo vag-commia ikinä käyttänyt, niin en tiedä miten tuo pitäisi tulkita. Siis mikä ykkönen tarkottaa mitäkin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Joo kiitoksia, tarvii tehdä uudet mittaukset tuosta. Mietin vaan tuota hehku hommaa, kun tuossa ompi että "all 1´s = off" Eli käynnissähän kaikki on 1:sinä (päältä pois) mutta ennen käynnistystä (virrat päällä) tulos on siis 01011111 ja jos nämä 11 parit on aina yksi hehkutulppa niin olisiko silloin 2 ekaa siis rikki :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Helppo ne hehkut on testata, jos vähänkään ovat inhimillisessä paikassa. Ite käytän yhtä pitkää johtoa, mihin kytketty pieni parkkipolttimo, ja suoraan akun plussasta piuha hehkuun. Jos polttimo syttyy, on hehku ehjä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Por
Posts: 256
Joined: 21.11.2008 19:22
Location: Turkhauta

Post by Por »

Tänään löi sitten vikavalon palamaan ja oireeksi löyty

Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 KC
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4896
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ5E167915 VWZ7Z0E1980476
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Mistäs päin konetta tuo g62-anturi löytyy, tekeekö noilla motonetin antureilla mitään ja minkä värinen se on jos sieltä tilais kun näyttää löytyvän aika monta.
Vielä en ole tuota suojaa koskaan raottanutkaan koneenpäältä niin ei mitään hajuakaan miltä siellä näyttää, mutta ei varmaan ole paha vaihtaa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Por wrote:Tänään löi sitten vikavalon palamaan ja oireeksi löyty

Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 KC
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 4896
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
WVWZZZ3BZ5E167915 VWZ7Z0E1980476
1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Mistäs päin konetta tuo g62-anturi löytyy, tekeekö noilla motonetin antureilla mitään ja minkä värinen se on jos sieltä tilais kun näyttää löytyvän aika monta.
Vielä en ole tuota suojaa koskaan raottanutkaan koneenpäältä niin ei mitään hajuakaan miltä siellä näyttää, mutta ei varmaan ole paha vaihtaa.
Omassa Passatissa 1,9TDI AVF 2002 tuo lämpötila anturi on syyläriltä lähtevässä alavesiletkussa. Eli itse ajoin auton montulle, irrotin pohjapanssarin ja sitten vaihdoin anturin. Marmoritiskilä ne ensin lykkäs mulle väärän anturin ja sitten kun otin vanhasta anturista varaosa numeron niin viimein sain oikean anturin tilalle.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
User avatar
Por
Posts: 256
Joined: 21.11.2008 19:22
Location: Turkhauta

Post by Por »

Tuota noin, tuossa etsin kuvia josta näkis sen anturin paikan niin törmäsin että toi syylärin kupeessa oleva anturi olis g83(?) ja koneen takana oleva anturi olis se g62.
En muuten ole huomannut mitään eroa vaikka kyseinen anturi onkin pimeänä ja vikavalo palamassa. Lämpömittari toimii, tyhjäkäynti on normaali, tehot tuntuis ainakin olevan tallella mutta pitänee huomenna käydä marmoritiskillä kyselemässä anturia ku ei varmaan ole kuin 30€ anturi + jäähdytinnestettä.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Post Reply