Page 1 of 1

Golf IV:n madallus -> renkaiden kova kuluminen?

Posted: 28.3.2007 12:26
by shoebox
Sellaista olisin tiedustellut, että...Ostin taannoin IV Golfin ja mukana tuli Eibachin madallusjouset, joita olen harkinnut kesäksi heittää alle (kun nyt tuli mukana 17" rengaspaketti, niin olisihan se nyt tyyliikkäämpikin 8) )..Edellinen omistaja oli vaihtanut alle uudet vakiojouset, kun emäntä kuulemma "ajeli jatkuvasti parkkihallin betonikivetyksiin", niin ei halunnut autoa hajottaa..

Kuulin tuossa yhdeltä entiseltä Golf-omistajalta, että IV Golfissa on joku perustavanlaatuinen suunnitteluvirhe :?: , että takarenkaat kuluvat mahdottoman paljon, jos autoa madaltaa..Jotain tukivarsiin tms. se sanoi ongelman liittyvän..Mietinkin nyt, että viitsinkö madaltaa Golfia ollenkaan, jos käy niin, että vaikka käy 4-pyöräsuuntauksessa, niin kalliit 17" renkaat kuluvat yhden kesän työmatka-ajoissa sileäksi...?? :?

Tiedän kyllä, että täälläkin vähintään joka toisella on jonkinlainen madallus autossaan, enkä hirveästi ole kyseisestä ongelmat kuullut, mutta ajattelinpa kuitenkin kysäistä, kun kohta alkaisi olla otollinen aika heittää kesärengastusta alle..

Posted: 28.3.2007 12:30
by makevee
No eiköhän se renkaiden liian nopea kuluminen johdu vääristä kulmista. Kannattaa käyttää autoa nelipyöräsuuntauksessa kun olet asentanut madallus sarjan.
Viisaammat neuvokoot lisää.

Posted: 28.3.2007 12:32
by MIKU
Ei mulla ainakaan hirveän äkkiä kulu. Pikkusen renkaaitten sisäreunat kuluu. Ja mulla on reipas madallus.

Posted: 28.3.2007 12:33
by jmr
Ainakin vanhemmissa golffeissa takaa kulmat vain mitataan, säätää niitä voi ainoastaan lekalla :D
Eikös nelipyöräsuuntauksessa katsota edestä camber ja castor (tai caster riippuen murteesta/puhekielestä =) tarkemmmin?

Aina on laitettu lähelle tehtaan arvoja ja hyvä on tullut.

Posted: 28.3.2007 13:40
by Clayman
Tietopaketti:
Haldex-quattro/4motion taka-camperin säätöä

Toi oli näemmä nelivetoihin ja vois ymmärtää, että olis vain nelikkojen ongelma. En tiiä, lukekaa ite...

Posted: 28.3.2007 13:44
by shoebox
Niin joo..Eli kyseessähän on juuri 4-Motion.. Hyvä kun muistaa mainita oleellisesti luultuun vikaan liittyvät asiat.. :oops:

Posted: 28.3.2007 14:05
by - Mikko -
VWVortex:n puolella asiaa on käsitelty joskus aikaisemmin. Nyttemmin en enää löydä ko. topikkia mistään.
Ko. topikissa asia oli demonstroitu 3D-kuvin ja animaatioin. Eli jotain kummaa siinä alustassa on madallettuna ilman erillisiä toimenpiteitä. Se, kuluttaako tuo rengasta vai vaikuttaako pelkästään ajo-ominaisuuksiin, en tiedä.

Posted: 28.3.2007 14:37
by Jouni

Posted: 28.3.2007 21:35
by Puuhis
Epäilisin että noin maltillisella madalluksella tuskin kauheita probleemia tulee. Jos kuitenkin epäilyttää ongelmat camperien kanssa niin ffp:llähän oli projekteissa esimerkki miten nelari TT:ssä korjattiin asiaa. Ja Haapalalla tais omassa kolffissaan olla vielä jalostetumpi korjaus takapään kulmiin.

Posted: 29.3.2007 8:27
by DJisotela
Mie pudotin viime keväänä n.~ 70mm. Ja pyörän kulmille ei tehty mitään. Takana renkaat kului TOSI vähän sisälaidasta, kun ne pyörät kuitenkin on / \ tuollain siellä alla. Olisin ittelle tilannu ne FORGEN valmistamat säädettävät tukivarret, mut niitä ei valmisteta enään. Koitin
harrin kautta niitä saada englannista. Joten meinasin tehdä tuon "Jaakkola" mallin tukivarsi muotoilun.. Ja sitten kävis säätämässä nuo kulmat.

Posted: 29.3.2007 10:23
by - Mikko -
Eipä ollut tuo, mutta tuo kertoo otsikon mukaisesti enemmän takapään toiminnasta. Se, mitä itse tarkoitin käsitteli etupään geometriaa jossa tämä "suunnitteluvirhe" on.