Page 1 of 1
					
				TDI ja huono käynnistyminen
				Posted: 29.8.2007 20:45
				by Ari-Matti Aho
				Missä voisi olla vika kun tuo mun uusi kulkinen tekee nyt toisinaan sitä että saa sahata käyntiin monta sekuntia ja sitten vasta röhähtää käyntiin? Voisiko olla ilmaa polttoainejärjestelmässä? Vikakoodeja ei anna.
			 
			
					
				
				Posted: 29.8.2007 20:48
				by jopo
				Tekeekö se sitä kylmällä vai lämpimällä koneella?
			 
			
					
				
				Posted: 29.8.2007 20:59
				by Ari-Matti Aho
				Sekä että...
			 
			
					
				
				Posted: 29.8.2007 21:20
				by Puuhis
				Onko ajoitus tarkistettu, voisi hyvinkin olla ajoitus myöhäisellä? Toinen voisi olla sitten hehkut, mutta ne ei niinkään oirehdi kuumalla koneella.
			 
			
					
				
				Posted: 29.8.2007 23:39
				by Tero Häkli
				veikkaisin ilmavuotoo kans.... ei se hehkuja pahemmin taida käyttää viä näillä olosuhteilla
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 8:22
				by Ari-Matti Aho
				Joo se teki sen taas aamulla ja sitten koko paska sammui kun käännyin duunin pihaan. Pitää ottaa myyjään yhteyttä ja vaatia korjausta.
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 9:16
				by Matsoni
				Kyllä ne hehkut kannattaisi tarkistaa, onko koskaan vaihdettu?
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 9:22
				by shoebox
				Lainataan:
Missäs välissä hehkut muuten yleensä kannattas vaihtaa.? Ja mistä tunnistaa, oisko vaihdon tarpeessa..? Oon itekin miettiny, josko vaihtais..Välillä pitää kylmänä, talvella, hieman starttailla (akku on uusi)..Omalla ajettu nyt 140tkm, eikä hajua onko vaihdettu, tuskin..
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 10:29
				by Tero Häkli
				jos ei ikuna oo vaihdettu niin sitten kannattaa... tdi:t ei muistaakseni ees hehkuta kunnolla yli 5 asteen lämmössä niin tuskin siitä on kiinni, eikös siinä oo se läpinäkyvä letku ennen pumppua, kato kulkeeko siinä ilmakuplia
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 13:27
				by Matsoni
				shoebox wrote:Lainataan:
Missäs välissä hehkut muuten yleensä kannattas vaihtaa.? Ja mistä tunnistaa, oisko vaihdon tarpeessa..? Oon itekin miettiny, josko vaihtais..Välillä pitää kylmänä, talvella, hieman starttailla (akku on uusi)..Omalla ajettu nyt 140tkm, eikä hajua onko vaihdettu, tuskin..
No ainakin yksi merkki on se että lähtee huonosti käyntiin ja myös se että sammuu heti kun on startannut. Muistaakseni vag-com ohjelmalla näkee hehkujen tilan, et onko kunnossa vai kärähtänyt.  Ei ole kovin kallis investointi ja helppo itekkin vaihtaa.
 
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 13:31
				by Matsoni
				TerZi1982 wrote:jos ei ikuna oo vaihdettu niin sitten kannattaa... tdi:t ei muistaakseni ees hehkuta kunnolla yli 5 asteen lämmössä niin tuskin siitä on kiinni, eikös siinä oo se läpinäkyvä letku ennen pumppua, kato kulkeeko siinä ilmakuplia
Eikö kesällä dieselauto tarvitse hehkuja?  

 
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 13:37
				by Tero Häkli
				td tarvii mut tdi ei =) itellä lähti vielä 20 asteen pakkasestakin ilman hehkuja käymään, mutta ääni oli jotain sanoinkuvaamatonta ja pelotti perkeleesti  

 
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 14:03
				by Pasi Häkli
				Muistaakseni jos lämpöasteita on yli 5, niin hehkut ei toimi lainkaan. Valo kyllä vilahtaa mittaristossa.
Tuo hehkujen sijaintipaikka noissa uusissa pumpparikoneissa on niinkin fiksussa paikassa kuin venttiilikopan sisäpuolella.
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 15:08
				by Ari-Matti Aho
				Eli mun tapauksessa voisi olla ilmavuoto kyseessä kun tekee sekä lämpimänä että kylmänä.
			 
			
					
				
				Posted: 30.8.2007 16:44
				by Tero Häkli
				juu veikkaisin, jos ei paljoo vuoda niin pitäs kyllä käynnistyä nopeempaa jos on käynnissä, sammutat ja laitat uusiks käymään... voi tietty senkin verran olla ilmaa että sillonkin joutuu hiukan sahaamaan... ajotuskin kyllä voi tehdä samaa mu yleensä lähtee erilailla kylmänä kun lämpimänä, mut vag-comilla pääsee kattomaan sen pumpun ajotuksen
			 
			
					
				
				Posted: 31.8.2007 0:16
				by Ari-Matti Aho
				Sen verran vika tarkentui että tekee sitä vain kun tankissa on alle puolet polttoainetta. Muuten toimii ihan normaalisti kun on tarpeeksi tavaraa tankissa.
			 
			
					
				
				Posted: 31.8.2007 1:33
				by Puuhis
				Sitten kovin vaikuttaa ilmavuodolle, taitaa olla se legendaarinen imuletku murtunu tankissa?
			 
			
					
				
				Posted: 31.8.2007 6:59
				by Pasi Häkli
				Onko sulla amideus siinä lisälämmitin? webasto tai eberi. Jos on, niin mistä sen polttoaineensyöttö on otettu?
			 
			
					
				
				Posted: 31.8.2007 8:31
				by Ari-Matti Aho
				Eberi löytyy. Ei kyllä hajuakaan mistä se ottaa sen polttoaineensyötön...
			 
			
					
				
				Posted: 31.8.2007 13:13
				by Tero Häkli
				jokku laittanu niitä viksusti suodattimen vierestä... sitte lämmitin vetää suodattimen tyhjäks
			 
			
					
				
				Posted: 31.8.2007 16:08
				by Ari-Matti Aho
				Mutta en mä kyllä tietääkseni ole käyttänyt vielä sitä eberiä...
			 
			
					
				
				Posted: 1.9.2007 22:00
				by passat variantti
				kannattaa tarkistaa jos vaikuttaa polttoaineen taso niin onko letkut tai putket kunnossa tuola tankin sisällä (koe ponnistaa)
mulla oli maasturissa tankissa vika niin valui löpö takaisin tankkiin ja sai ilmaa..
			 
			
					
				
				Posted: 3.9.2007 11:02
				by Ari-Matti Aho
				Torstaina auto menee pajalle ja vaihdetaan nyt ainakin polttoainesuodatin. Katsotaan auttaako tuo jotain.
			 
			
					
				
				Posted: 3.9.2007 13:19
				by Pasi Häkli
				Jos siinä on sen mallinen suodatin missä on se T-kappale suodattimen päällä, niin sen tiivisteet vaihtaa samalla. Tulee suodattimen mukana kyllä. Mikäli siinä siis edes on sitä T-kappaletta. Voi olla että on pelkät letkuliitännät siinä päällä.
Ja niinkuin tuossa aikasemmin "passat variantti" mainitsi, niin ne tankin sisällä olevat letkutkin voi vuotaa.
Meillä oli yksi uusi Audi A6 Avant, missä oli ihan oikeaoppisesti otettu eberin polttoaineensyöttö tankista, mutta polttoainetankin päällä olevaan luukkuun reikää porattaessa oli poranterä hipassut hiukan polttoaineputkeen ja tehnyt siihen reiän. Aina kun polttoainetta oli täys tankillinen, ei mitään ongelmia ollut. Alle puolen tankin alko takkuileen ja sammuilemaan.
			 
			
					
				
				Posted: 6.9.2007 13:59
				by Ari-Matti Aho
				Nyt on polttoainesuodatin vaihdettu mutta vika säilyi. Huomenna vaihdetaan sitten kaikki letkut ym. härpäkkeet tankkiin.
			 
			
					
				
				Posted: 6.9.2007 14:01
				by Pasi Häkli
				Jokos se ajoitus on tarkistettu?
			 
			
					
				
				Posted: 6.9.2007 14:02
				by Ari-Matti Aho
				Eipäs ole sitä tarkistettu, pitää mainita huomenna siitäkin.
			 
			
					
				
				Posted: 6.9.2007 19:39
				by Pasi Häkli
				Vaikuttaa nimittäin aika oleellisesti käynnistymiseen.
			 
			
					
				
				Posted: 6.9.2007 19:48
				by Tero Häkli
				juu, kaverillakin sai startata välillä viiskin sekunttia ja noin 5 minsan hommalla hörähtää samantien käyntiin 

 
			 
			
					
				
				Posted: 7.9.2007 14:02
				by Ari-Matti Aho
				No niin, vika korjaantui sillä tankin letkujen ym. hilujen vaihtamisella. Nyt lähtee käyntiin ihan normaalisti.
			 
			
					
				
				Posted: 7.9.2007 21:32
				by Pasi Häkli
				Hieno homma! 
