Suositelkaa autonpesuaineita ja vahoja
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Suositelkaa autonpesuaineita ja vahoja
Nyt kun taas ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa pesemään auton käsin niin kertokaa millä pesuaineella pesette auton?
Edit: Ja millä vahalla vahaatte auton?
Edit: Ja millä vahalla vahaatte auton?
Last edited by Ari-Matti Aho on 8.6.2004 11:17, edited 1 time in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
-
- Posts: 11
- Joined: 6.4.2004 20:32
- Location: Jyväskylä
Oikeestaan mitä tahansa missä on teflonia seassa.
Olen jotenkin perverssi sen teflonin perään...
Vahauksessa alle Carlake
ja päälle joko teflon vahaa tai esim. High Glossia
... MUTTA !
Miten ootte poijaat noi mustat kylkilistat, helmat jne hoidelleet...
Vaha kun helposti sotkee kaikki paikat eikä irtoo muulla kuin taltalla ???
Olen jotenkin perverssi sen teflonin perään...
Vahauksessa alle Carlake
ja päälle joko teflon vahaa tai esim. High Glossia
... MUTTA !
Miten ootte poijaat noi mustat kylkilistat, helmat jne hoidelleet...
Vaha kun helposti sotkee kaikki paikat eikä irtoo muulla kuin taltalla ???
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
mä käytän kaverilta hommattua vahaa mitä ei kaupasta saa. pirun hyvää ja auto kiiltää. jos vahauksen aikana tulee vahaa mustiin listoihin niin kosteella pyyhkeelläkin saa sen pois. niin ja yleensä käytän korrekin pesuainetta
Last edited by Mika Viinikka on 8.6.2004 12:25, edited 1 time in total.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Täähän on menny vahakeskusteluksi vaikka pesuaineita kysyttiin. Itte olen käyttänyt korrekin pesuainetta viime kerrat. Vissiin huonoa ainetta kun auto jo parin päivän päästä ihan likainen
Volkkareissa en ole vahaillut mustia muoviosia kun ne tuntuvat säilyttävän kiiltonsa toisin kuin vanhoissa japseissa ja opeleissa. Mustiin osiin lipsahtanut vaha lähtee kostealla pyyhkeällä tai kuivuttuaan kuulemma hammastahnalla ?!?
Volkkareissa en ole vahaillut mustia muoviosia kun ne tuntuvat säilyttävän kiiltonsa toisin kuin vanhoissa japseissa ja opeleissa. Mustiin osiin lipsahtanut vaha lähtee kostealla pyyhkeällä tai kuivuttuaan kuulemma hammastahnalla ?!?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Turtle Waxin punaisessa pullossa myytävä hotwax-pesuvaha jossa on liuotinta seassa. jos peset auuton suht puhtaaksi muulla aineella, ja sen jälkeen kys. aineella, tulee olevinaan puhtaasta autosta vielä sieni ihan mustaksi.. eikä maksa paljoo.. ainut miinus on se että sieni on parin pesun jälkeen vaihtokunnossa kun on niin musta.. kertapesulla 4vkon vahasuoja, mainostaa pullon kyljessä..
Edit: Se olikin turtle wax eikä Korrek.
Edit: Se olikin turtle wax eikä Korrek.
Last edited by iHuichée! on 10.6.2004 16:16, edited 1 time in total.
Honda Accord Tourer Sport 06´
Kehuin jo joskus aiemmin vastaavassa kyselyssä noita Glymin vahoja - mutta sitten: löysin tähän astisesti täysin ylivoimaiset vahat - PRESTA!
Niitä ei myydä yksityisille, vaan ainoastaan 'kiillottamoille'. On kyllä semmonen vaha, että ei Glymillä ole mitään jakoa sen rinnalla
Ensinnäkin myllytettäessä Prestan vahoista ei lähde läheskään niin paljon "mujua" kuin Glymeistä. Toiseksi, Prestan vahat EIVÄT jätä kumiosia vitivalkoisiksi ja lähtee sitä paitsi tosi helposti pois. Ja kolmanneksi, ne varsinaiset vahat on jotain ns. kaksikomponenttivahoja eli ensin levitetään eka litku ja heti perään toinen litku, annetaan kuivua ja tarvittaessa toistetaan...Eli periaate sama kuin Glymin puna-kultavahaus... Mutta jälki on aivan toista luokkaa.
Ja mikä oli musta tärkeintä: Prestan vahat kestävät ja säilyttävät kiillon huomattavasti pidempään kuin Glymin vahat (siis kun käyttää oikeita pesuaineita).
Itse en uskonut ennen kuin kokeilin
Loistavaa
Niitä ei myydä yksityisille, vaan ainoastaan 'kiillottamoille'. On kyllä semmonen vaha, että ei Glymillä ole mitään jakoa sen rinnalla
Ensinnäkin myllytettäessä Prestan vahoista ei lähde läheskään niin paljon "mujua" kuin Glymeistä. Toiseksi, Prestan vahat EIVÄT jätä kumiosia vitivalkoisiksi ja lähtee sitä paitsi tosi helposti pois. Ja kolmanneksi, ne varsinaiset vahat on jotain ns. kaksikomponenttivahoja eli ensin levitetään eka litku ja heti perään toinen litku, annetaan kuivua ja tarvittaessa toistetaan...Eli periaate sama kuin Glymin puna-kultavahaus... Mutta jälki on aivan toista luokkaa.
Ja mikä oli musta tärkeintä: Prestan vahat kestävät ja säilyttävät kiillon huomattavasti pidempään kuin Glymin vahat (siis kun käyttää oikeita pesuaineita).
Itse en uskonut ennen kuin kokeilin
Loistavaa
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Kyllä tota PRESTAA pitäis saada tarvikeliikkeestäkin, ainakin maahantuojan kotisivujen mukaan:
http://www.verkonpunojat.net/presta
"Presta™ -tuotteita on saatavana maalipinnan viimeistelyyn erikoistuneissa automaalimyymälöissä, tarvikeliikkeissä ja auto-liikkeissä kaikkialla maailmassa."
http://www.verkonpunojat.net/presta
"Presta™ -tuotteita on saatavana maalipinnan viimeistelyyn erikoistuneissa automaalimyymälöissä, tarvikeliikkeissä ja auto-liikkeissä kaikkialla maailmassa."
Niinpä näkyy...mmm...olen ehkä sitten ymmärtänyt väärinMikkis wrote:Kyllä tota PRESTAA pitäis saada tarvikeliikkeestäkin, ainakin maahantuojan kotisivujen mukaan:
http://www.verkonpunojat.net/presta
"Presta™ -tuotteita on saatavana maalipinnan viimeistelyyn erikoistuneissa automaalimyymälöissä, tarvikeliikkeissä ja auto-liikkeissä kaikkialla maailmassa."
Mutta sehän on vain positiivista, että niitä myydään suoraan kuluttajillekin. Hinta on kuitenkin aikaste korkea...ainakin minun mielestä...reilusti kalliimpaa litrahinnoilta, kuin Glymit...Mutta hyvästähän kannattaa maksaa
No nyt on sitten vihdoinkin Glymin puna-kulta yhdistelmä pinnassa
Tässä viikonlopun resepti ("työn" osuus noin 5 tuntia):
pe-ilta: auton käsinpesu liuotinpesuaineella ja kuivaus säämiskällä
la-aamu: glymin punainen pintaan (antaa kuivaa hyvin!) + kiillotus
la-iltapäivä: glymin kultainen pintaan
su-aamu: kiillotus
Auto siis tietty sisällä tallissa koko vahausoperaation ajan. Ja kyllä kiiltää
Sellainen vinkki vaan porukoille (jos siis et ole käyttänyt kultaista aikaisemmin) eli sitä ei todellakaan kannata laittaa "paksua kerrosta". Itse annoin mennä aika surutta ja huomasi kiillottaessa, että oli tullut laitettua liian paljon...Se vähän hämää, kun aine on sellaista litkua niin sitä vetelee aika surutta. Sai jopa kiillottaessa mukavasti pienen hien pintaan, mikä erittäin poikkeuksellista käytettäessä glymin tuotteita Mutta tasainen ohut kerros niin avot!
Tässä viikonlopun resepti ("työn" osuus noin 5 tuntia):
pe-ilta: auton käsinpesu liuotinpesuaineella ja kuivaus säämiskällä
la-aamu: glymin punainen pintaan (antaa kuivaa hyvin!) + kiillotus
la-iltapäivä: glymin kultainen pintaan
su-aamu: kiillotus
Auto siis tietty sisällä tallissa koko vahausoperaation ajan. Ja kyllä kiiltää
Sellainen vinkki vaan porukoille (jos siis et ole käyttänyt kultaista aikaisemmin) eli sitä ei todellakaan kannata laittaa "paksua kerrosta". Itse annoin mennä aika surutta ja huomasi kiillottaessa, että oli tullut laitettua liian paljon...Se vähän hämää, kun aine on sellaista litkua niin sitä vetelee aika surutta. Sai jopa kiillottaessa mukavasti pienen hien pintaan, mikä erittäin poikkeuksellista käytettäessä glymin tuotteita Mutta tasainen ohut kerros niin avot!
Korrekin Kestovaha. Löytyy joka (s)hellin hyllystä, sininen purkki ilman sen kummempia tv-shop hehkutuksia. Taisi saada jonkun autolehden testissä melko murskavoiton muihin testattuihin vahoihin nähden, ja oikein hyvää jälkeähän tuolla tuli kun viime viikolla vahailin -> click
Vahat ja pesuaineet
Mikkiksen kanssa samoilla linjoilla noiden pesuaineiden ja vahojen suhteen.... meikku hommas tollasen flex:in koneen tohon vaha puuhaan ja on muuten aika ehdoton peli sekä vahaa levitettäessa että myöskin kiillottaessa; ja eikä mee kovin kauan ko. projektiin aikaa...