Page 1 of 1

Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 28.8.2008 13:00
by Patu
Voisko joku oikeen jostain kuvasta näyttää missä otsikon mukaisen koneen EGR venttiili sijaitsee. Epäilen että se on tukossa/huonossa jamassa kun auto nykii kiihdytyksissä.

Autohan oli 130.hp TDi Passat Varian 4motion, vm.2002

Posted: 28.8.2008 14:08
by Micco
Ei nyt ole kuvaa, mutta vasemmalla puolella moottoria se löytyy imuilmaputken ja imusarjan välistä. EGR:ää ohjaava kello on läpi moottorin suojamuovista siinä päällä. Eli itse venttiili on kiinni sen alapuolella. Siihen venttiiliin tulee alapuolelta putki pakosarjalta. Näet koko systeemin helposti, kun vilkaiset konehuoneeseen.

Posted: 28.8.2008 16:01
by Patu
Kiitos,

Sitä mokkulaa epäilinkin, mutta nyt tuli vielä varmistus.

Posted: 21.9.2008 15:33
by Patu
Nyt tuli tulpattua tuo EGR venttiili tai oikeastaan se putki mikä lähtee EGR:ltä jonnekin (Eculle ?)
Heti huomasi ajossa eron, loppui se nykäisy kiihdyttäessä.

Posted: 21.9.2008 16:20
by Pasi Häkli
Niin se alipaineletku menee magneettiventtiilille joka ohjaa EGR-venttiiliä.

Posted: 20.10.2008 10:28
by paerikss
Omaa nyppimistä tässä paikallistan (tai siis Paskatin en omaa :) ), eli riittääkö että nyppään tuosta kellolta letkun irti ja tukin, niin egr ei enää toimi (egr:n voi myöhemmin laipata)? Pitääkö kellon päätyynkin laittaa tulppa?

Posted: 20.10.2008 10:32
by Patu
Mä tulppasin ainoastaan venttiilille tulevan letkun, EGR:n puoli letkusta jäi auki.

Posted: 20.10.2008 10:34
by paerikss
Patu wrote:Mä tulppasin ainoastaan venttiilille tulevan letkun, EGR:n puoli letkusta jäi auki.


Eli kellolta irti vain?

Posted: 20.10.2008 11:46
by Patu
En ottanut kellolta irti vaan siitä kellolta lähti joustava kumi letku joka yhtyi jäykempään muovi letkuun, niin siitä välistä otin irti ja tulppasin jäykemmän muovi letkun. Kaikki jäi sinne katteen alle piiloon.

Posted: 20.10.2008 13:09
by paerikss
All right, täytyy tehdä sama jippo.

Onkohan sillä mitään merkitystä että comilla on jo minimoitu tuo toiminta kun tulppaa letkun?

Posted: 20.10.2008 13:36
by Pasi Häkli
^ Ei vaikuta mitään...

Posted: 3.11.2008 18:24
by Mika Viinikka
Jos tuon egr venttiilin tulppaa, niin vaikuttaako se katsastuksessa mitään esim päästöt? Sori hölmöä kysymystä :oops:

Posted: 3.11.2008 20:07
by Pasi Häkli
^ Ei vaikuta mitään.

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 26.7.2012 23:51
by enochian
Onko AVF-moottoreissa nestejäähdytteinen EGR ja hidastaako sen käytöstäpoisto moottorin lämpenemistä?

Ihmettelin vaan noita vesiletkuja tuolla konehuoneessa...

Image

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 27.7.2012 8:45
by Tero Paalanen
^Joissain on ja joissain ei oo.
Jos tuo kuva on sun auton konehuoneesta, niin kyllä siinä egr-cooleri näyttääs olevan.
Jos sen poistaa käytöstä, niin kyllähän se jonkin verran hidastaa moottorin lämpeämistä.

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 27.7.2012 15:20
by enochian
Ok, annetaan sitten olla toiminnassa kun ei ole mitään vikaakaan (vielä) ollut.

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 27.7.2012 23:51
by AnttiR
Olisko näin, että tiptronic askilla varustetuissa on nestejäähdytteinen egr venttiili. Miten lie normaali automaatilla varustetuissa? manuaali vehkeissä on ihan perinteinen ilman jäähdytystä oleva ja kyllä senkin tulppaamisen huomaa jo 0 c keleillä. :D

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 29.7.2012 11:23
by hatemi
Ainakin 100hp automaatissa oli tuo tuomionpäivän kököstys. Aavistuksen vaikeutti ahtimen vaihtoa...

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 1.8.2012 12:57
by JyriT
Erg-aihetta lainaten,
Sama kone ja 2wd passatti, oireena on:
- P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient detected
- Kojelaudassa teksti Emission workshop

Pitääkö purkaa&putsata jotain vai tunkataanko VAG-Comilla?

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 11.1.2014 12:58
by Paskakatti
JyriT wrote:Erg-aihetta lainaten,
Sama kone ja 2wd passatti, oireena on:
- P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient detected
- Kojelaudassa teksti Emission workshop

Pitääkö purkaa&putsata jotain vai tunkataanko VAG-Comilla?
Sama ongelma sama auto. Eikä mitään vikaa löydy mistään... Tiätäskö joku mistä vois johtua?

Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?

Posted: 11.1.2014 13:22
by Tero Paalanen
^Jos vikakoodina on tuo P0401 niin sen aiheuttaa liian pieni virtaus pakokaasun takaisin kierrätyksessä.

Itte lähtisin ensimmäisen tutkimaan egr-venttiilin toimivuutta.
Ota vaikka koko egr-vena irti ja kokeile alipaineella liikkuuko se venttiili jouhevasti.
Jos liikkuu, niin sitten lähtisin tutkimaan egr-venalle tulevaa alipaineletkua. Jos alipaineletku on ehjä niin sitten vika on melko varmasti egr:n alipainetta ohjaavassa magneettiventtiilissä tai sen johdoissa.
Ja sitten vielä se hypoteettinen mahdollisuus...
Tarkasta et pakosarjasta egr-venttiilille tuleva putki on auki. En kyllä ole ikinä kuullut et se karstottus tukkoon (liekö edes mahdollista), mut eipä sen tarkastuksestakaan oo haittaa.
Jos otat koko egr-venttiilin irti ni tuo putki on helppo tarkastaa samalla.