Golf III Variant ja Passat 35i B4 Variant

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Argento
Posts: 1
Joined: 8.9.2008 12:12

Golf III Variant ja Passat 35i B4 Variant

Post by Argento »

Olen ajatellut hankkia meille toiseksi autoksi Golf III Variantin tai Passat 35i B4 Variantin Ruotsista. Toki Suomestakin voisin auton ostaa, mutta Ruotsissa valinnanvaraa on enemmän, varustetasot paremmat ja verojenkin kanssa auto tulee halvemmaksi hakea naapurimaasta.

Golf olisi vm 97-98 ja Passat vm 95-97. Kummassakin tarkoituksena olisi hakea vähintään GL-varustetason auto, jossa olisi abs-jarrut, ilmastointi jne...

Golf olis luultavimmin 1.8-litran koneella, Passat joko 1.8 tai 2.0, bensakoneisia kumpikin.

Minkälaisia kulutuksia olisi odotettavissa? Ajo olisi pääasiassa maantieajoa 60-80km/h:n nopeudella, toki välillä moottoritiellä ja kaupungissakin.

Kumpi noista malleista olisi parempi hankinta? Kumpi on rakenteeltaan kestävämpi ja mitä vikoja olisi odotettavissa? Ilmeisestikin kummassakin itse perustekniikka eli moottori ja vaihdelaatikko on kestävä, vai kuinka.

Kiitokset jo etukäteen tiedoista ja vinkeistä. Kaikki otetaan kiitollisina vastaan.

Niin ja pahoittelen, jos tuli joitain ns. tyhmiä kysymyksiä kysyttyä.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Jos golffiin päädyt ni kannattaa ettiä 1.8 litrane 90 hv versio. Siitä on olemassa myös 75 hv versio.
Nii ja onhan golffiakin saanu 2 litrasella koneella.
Päädyit sitte Golffiin tai Passattiin ni perustekniikkahan noissa on suht vanhaa ja kestävät myös kohtuu hyvin.
Koneet ja laatikothan on noissa hyvinpitkälti samanlaiset.

Molemmat on varmasti suht halpoja huoltaa. Eipä noihin normaalit kuluvat osat hirveitä maksa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
jmr
Posts: 1981
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Molempia ajaneena. Golf on selvästi tuoreemman ja nuorekkaamman oloinen auto ja Passat tietyllä tapaa tukevampi. Molemmat ovat vanhaa tekniikkaa ja koska olet ko. malleista kiinnostunut, niin se on tietoinen valinta (voi helposti rempata itse). Valitsisin jonkin GT-mallin tai myynninedistämis(tarra)-editionin, jos nyt pitäisi autoa valita.

Golf III Variantista on muuten aiempikin keskusteluja olemassa:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5636
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=2775
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Jari P
Posts: 409
Joined: 10.6.2005 14:15
Location: Jääli

Post by Jari P »

Mulla on ollut kulutus siinä pikkuisen päälle 8l/100km, talvella lähempänä 8,5. Just tuota samaa 60-80 aluetta tulee ajeltua.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
User avatar
Mataho
Posts: 32
Joined: 28.12.2007 13:07
Location: Nuse
Contact:

Post by Mataho »

Tero Paalanen wrote: ...Päädyit sitte Golffiin tai Passattiin ni perustekniikkahan noissa on suht vanhaa ja kestävät myös kohtuu hyvin.
Koneet ja laatikothan on noissa hyvinpitkälti samanlaiset.
Koneet on vauhtipyörää lukuun ottamatta samanlaisia, vaihteistot taas täysin erilaiset. Passatissa on 02A vaihteisto, vaijerisiirtäjät ja nestekytkin, Golffissa tankosiirtäjät ja vaijerikytkin.
Jos 2.0 meinaa ostaa kannattaa, valita Passat, vaihteistot ovat huomattavasti kestävämmät kuin Golffissa.
Se on ihmisen tekemä
Passat Variant 3A VR6 syncro Exclusiv -95
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Vaimo menee tammikuussa autokouluun ja pitää hommata sille oma auto. Ajatuksena olisi myös tuolainen vm. 93-96 Pasuuna. Pääsis taas tuunaamaan Varianttia... 8)

Paljonkos tuollaisen tuonti Ruotsista kustantaisi?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Post Reply