Page 1 of 1

Golf IV 1.6 AZD Lambda-anturi

Posted: 12.11.2008 19:09
by tahvis
Apuva! Katsastus hylkäsi OBD-testin koska lambda-anturin lämmityselementti antaa virheilmoitukset. Eli anturi menee kait vaihtoon? Typerää sinänsä kun päästöjen puolesta olisi mennyt läpi, lambda-arvo tosin oli korkeahko. Kävin varaosakaupasta 4-piuhaisen anturin, joka heidän eepostensa perusteella tuohon sopii, MUTTA: Yllätys yllätys, autossa onkin paikallaan 5-piuhainen anturi. 4-piuhainen ei kaiketikaan käy tuohon, vai kuinka? Jos jos sattuisi käymään, niin miten kytketään? Entäpä mistä käypäinen anturi? Laakkoselta ei ainakaan, ne on minua ryöstäneet jo ihan tarpeeksi...

Posted: 12.11.2008 20:13
by Tero Häkli
en volkkarista tiä mut mone uudet on tosi nirsoja eikä huoli kun "alkuperäsen" anturin siihen, eli tarvikkeet sytyttää valon herkästi , vaikka päästöt oliskin kohdallaan

Posted: 12.11.2008 21:41
by Alkaline
Tero Häkli wrote:en volkkarista tiä mut mone uudet on tosi nirsoja eikä huoli kun "alkuperäsen" anturin siihen, eli tarvikkeet sytyttää valon herkästi , vaikka päästöt oliskin kohdallaan

heheh, Tero ei tiedä volkkareista...

Posted: 12.11.2008 23:32
by Tero Häkli
en tiäräkkää :lol: harvemmin lambdoja joutunu vaihtelee niihin 8) Volvoihin ja Nisuihin useinkin, ne ei ainakaan kelpuuta tarviketta :evil: esim maximaankaan ei maksa kun 280€ kipale, ja niitäkin on neljä =)

Re: Golf IV 1.6 AZD Lambda-anturi

Posted: 14.11.2008 16:24
by oh6jwe
tahvis wrote:Apuva! Katsastus hylkäsi OBD-testin koska lambda-anturin lämmityselementti antaa virheilmoitukset. Eli anturi menee kait vaihtoon? Typerää sinänsä kun päästöjen puolesta olisi mennyt läpi, lambda-arvo tosin oli korkeahko. Kävin varaosakaupasta 4-piuhaisen anturin, joka heidän eepostensa perusteella tuohon sopii, MUTTA: Yllätys yllätys, autossa onkin paikallaan 5-piuhainen anturi. 4-piuhainen ei kaiketikaan käy tuohon, vai kuinka? Jos jos sattuisi käymään, niin miten kytketään? Entäpä mistä käypäinen anturi? Laakkoselta ei ainakaan, ne on minua ryöstäneet jo ihan tarpeeksi...
Vika voi olla myös siinä anturin liittimessä?! Onko sinulla laitteistoa koodien lukemiseen ja nollaukseen?