Page 1 of 3
					
				Passat Familienwagen
				Posted: 8.2.2009 16:14
				by Patu
				Aloitetaan nyt tällainen projekti, vaikka vielä kesällä ei pitänyt mitään kummempia autolle tehdä mutta nyttemmin on homma karannut täysin lapasista.
Edellinen sedan Passat vaihtui perheen lisäyksen takia muutaman vuoden uudempaan ja tilavampaan Passattiin. 
Eli tässä mun nykyinen kuljetin: Passat Variant 2002 1,9TDi 96.kW 4-Motion 6-vaihteisella manuaalilla joka hankittiin Saksan maalta Heinäkuussa 2008.
Muutama 
lisäkuva: 
Passatin varustelu taso on Highline eli vakiona löytyy mm.nahkasisusta, ilmastointi, korinväriset listat kromilistoin, xenon valot, savu lasit, kromiset kattokaiteet jne. 
Auton rakentelu suuntaa kuvaa varmaa eniten sana: German looker, eli autoon ei tule mitään lasikuitu levikkeitä, autoa lasketaan reilulla kädellä, autoa siistitään ulkoa ja sisältä ja käytetään paljon OEM osaa. Visio on päässä valmis, katsotaan miten se saadaan toteutettua.
Muutoksia vakiokuntoon jotka jo toteutettu.
Alusta ja jarrut:
-BBS LM kopio Alumiinivanteet edessä 18*8 ET30 renkain Goodyear 225/40, takana 18*9 ET38 renkain Goodyear 255/35
-KW2 Alustasarja
-312.mm levyt Zimmermanin levyt edessä ja vakiokokoiset Zimmermanit takana
-Fedorovin palat joka kulmassa
Kone:
-5.kW:n Eberi
-Karalan ohjelma
-Egr tulpattu
Kori:
-Takaspoileri
-Volkkarin merkki poistettu takaluukusta, hitsattu merkin paikka ja maalattu koko luukku uudestaan
-Kokopunaiset takavalot
-Kalvot ikkunoissa
-Korin värillä maalattu merkitön kromi maski
-Kromiset peilin kuoret
-Valoluomet
-Täydellinen ruostesuojaus
-Tarraa
-Ym...
Sisusta:
-W8 valo
-R32 poljinpinnat
-Vakkari
-Hiilariteippiä
-Vibroa paljon.
-Ym...
Tulossa:
-Lisää jerkkua koneeseen.
-Katto tasaseksi
-Sporttisemmat penkit
-Ehkä kaaret sisälle
-Seat Sportin jarrusatulat eteen.
-Jotain muuta pientä
-Patu-
 
			 
			
					
				
				Posted: 8.2.2009 17:01
				by Sami Jalonen
				Hyvältä kuullostaa 

 
			 
			
					
				
				Posted: 8.2.2009 18:54
				by Mika Viinikka
				Kyllä kuullostaa hyvältä ja näyttääkin myös  

 
			 
			
					
				
				Posted: 8.2.2009 20:16
				by Ramirez
				Hyvältä vaikuttaa. Sen verran pakko alkaa utelemaan, että mihin jarruihin olet päätymässä?
			 
			
					
				
				Posted: 8.2.2009 21:12
				by Satelite
				Hyvän näkönen kärry 

 Laita kuvaa muutoksista kertomuksen kera eli pääsis vähän itsekkin jyvälle esim. tuo w8 valo kiinnostais mutta perhana kun ei taida saada kuin punaisena... omassa kun on vihreet napikoitten jne. valot.
 
			 
			
					
				
				Posted: 8.2.2009 23:35
				by Patu
				Kyllä taidan olla päätymässä niihin Seat Sport satuloihin ja Zimmerman 312.mm levyihin eteen ja Zimmermannin levyt myös taakse sekä sitten jotkut paremmat palat. Tämä vaihtehto vaan tarkoittaa sitä että menee vaan talvivanteet vaihtoon, mutta mikäs siinä.
Mitä tulee W8 valoon niin uskoisin olevan suhteellisen helppo nakki vaihtaa ne punaiset valot vihreiksi. Ne ovat muistaakseni kiinni vaan kuumaliimalla.
			 
			
					
				
				Posted: 9.2.2009 17:46
				by Pia
				Satelite wrote: omassa kun on vihreet napikoitten jne. valot.
 
Saa vaihdettua, tuo isäntä on omaansa vaihtanut vihreät. Se varmaan kirjotteleepi ohjeita ku tulee töistä.
 
			 
			
					
				
				Posted: 11.2.2009 16:21
				by Patu
				Merkitön maski, yks tarra ja 7.mm:n spacerit laitettiin tilaukseen just Saksanmaalta. Koko paketti 100€ kotiin tuotuna ei ole mun mielestä paha hinta kun tuo merkitön maski Suomessa maksaa monessa paikkaa jo 79€.
Osaako kukaan sanoa että onko nelivedolle mitään haittaa jos takapyörissä on spacerit ja etupyörissä ei? Mun mielestä ei pitäis olla mitään väliä tuolle Torssenille niin kauan kun renkaiden ulkokehämitta on sama eli renkaiden halkaisija on sama.
Tänään tuli myös kattokaiteet, jakopäänhihna, kiristin ja muut hilut kotio. Nyt pitäis ruveta toteuttamaan sitä kattotelinettä noille kaiteille. Lisäksi eilen kävin vielä ostaas pakoputkitarviketta noiden pakoputkien ulospäiden muokkaukseen. Kaikista näistä olen päivittänyt muutamia kuvia tuonne ylös projekti esittelyyn.
			 
			
					
				
				Posted: 11.2.2009 16:28
				by DJDH
				Eipä noissa spacereissa oikeastaan juuri muuta (kai) ole kun että käyttää pidempiä pultteja niiden kanssa. Elleivät sitten ole mallia pultattavat. Paksummat spacerit tietty saattaa syödä laakeria eri tavalla kun vipuvartta tulee enemmän.
			 
			
					
				
				Posted: 11.2.2009 17:34
				by MarkusR
				Mistä putiikista laitoit maskin tilaukseen? pitäis itekkin jostain tilata. Suomessa nuo on kyllä yllättävän kalliita. Samalla vois tilata jotain muutakin mielenkiintoista.
			 
			
					
				
				Posted: 11.2.2009 18:37
				by Patu
				
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 10:27
				by Osku.T
				ainaki sais halvalla noi devileyes valot.
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 15:29
				by Nixu
				Patu wrote: Lisäksi eilen kävin vielä ostaas pakoputkitarviketta noiden pakoputkien ulospäiden muokkaukseen. Kaikista näistä olen päivittänyt muutamia kuvia tuonne ylös projekti esittelyyn.
Mistä ostit noi tarvikkeet pakoputkien päiden muokkaukseen ja miten noilla toteutuu homma.Onko toi jokin valmis setti?
Pitäis itsekin laitella omasta pasuunasta putkien päät näkyviin nätisti  

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 17:04
				by Patu
				Nuo pakoputkenpää tarvikkeet on Rengastien autotarvikkeesta Seinäjoelta. Kyseessä on Marteliuksen 2 1/2 tuuman perusmutkaa, hinta ~10€ mutka. En meinaa mittään kromisia päitä kun ei ne dieselissä puhtaana kuitenkaan pysy. Kiillottelen ennemmin vanteita kun pakoputkien päitä.
Suunnitelmissa oli hiukan lyhentää noista Marteliuksen putkista molemmista päistä ja hitsata alkuperäisten ulostulojen paikalle.
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 20:44
				by Kri
				Patu wrote:En meinaa mittään kromisia päitä kun ei ne dieselissä puhtaana kuitenkaan pysy. Kiillottelen ennemmin vanteita kun pakoputkien päitä.
Suunnitelmissa oli hiukan lyhentää noista Marteliuksen putkista molemmista päistä ja hitsata alkuperäisten ulostulojen paikalle.
Mulla oli noi ulostulot kanssa puskurin alle tuotu ja kyllä oli koko peräpää noessa, joten poistin ne ulostulot ja jätin ne suosiolla orkkispaikalle. Eipä oo enää kädet niin noessa kun luukun avaa 

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 22:00
				by Micco
				Kyllähän niistä putkenpäistä näyttävämmät saa tehtyä. Jättää vaan putkenpäät alaviistoon, kuten oli ilmeisesti Patullakin tarkoitus tehdä? Suoraan taaksepäin ei kyllä tosiaan kannata laittaa...  
Komia on Passatti.  

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 22:01
				by AjH
				Mä jotenkin ymmärsin putken paloista ja selvityksestä että aikomus on korvata ne alkuperäset käyrät niistä takapöntöistä noilla. Jolloin siis päät osottelee edelleen maahan ja nokiongelman ei pitäisi ainakin pahentua.
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 22:16
				by Patu
				Joo maahan päin tulee nuo uudetkin päät osoittamaan. Tarkoitus on vain hieman kasvattaa putken halkaisijaa ja tuoda päitä hieman enemmän esille kun nyt ovat niin syvällä.
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2009 22:29
				by Micco
				Löysin vanhan topicin omista turailuista samasta aiheesta...  Jos tuolta löytyy yhtään vinkkiä miten kannattaa/ei kannata tehdä. 
  viewtopic.php?t=2347 
Eka versio oli irrotettavat mallit, jotka hitsattiin sit kiinni. Lopulta vaihtui koko putkisto ja vaimentimet, mutta samat päät roikkuvat mukana edelleen.  
Ylimpänä on ensin liian alas tuleva versio, jota sitten lyhennettiin. Näköjään Hartsan vanhat linkit vievät vähän eri kuviin, kuin vuonna 2006... Ainakin toivottavasti.  

 
			 
			
					
				
				Posted: 13.2.2009 0:38
				by Tero Paalanen
				esim. tuo w8 valo kiinnostais mutta perhana kun ei taida saada kuin punaisena... omassa kun on vihreet napikoitten jne. valot.
Nuo valot on helppo vaihtaa vihreiksi.
Tarvittet 4kpl 3mm vihreitä ledejä, sekä 2kpl 3mm superkirkkaita vihreitä ledejä.
Näitten lisäks tarvittet sivuleikkurit, tinakolvin, ja tinaa. Sekä mahdollisesti liimaa jos joudut katkaista piirilevyn kiinnikkeet jotta saat sen irti.
Superkirkkaiksi ledeiksi kannattaa valita mahdollisimman suurella kandela arvolla olevat ledit, jotta ne vihreät ambient-valot näkyisivät edes vähäsen.
 
			 
			
					
				
				Posted: 14.2.2009 22:30
				by Patu
				Tuli tänään vaihdettua tuollainen tuning "stubby" antenni (joka siis oli kiinni alkuperäisessä antennin pohjassa) Golffin OEM hainevä antenniin. Työssä meni noin tunti eli suhteellisen nopeasti. Suurin työ oli reitittää alkupeäinen antennikaapeli uudestaan kulkemaan C-pilarin kautta koska alkuperäisellä reitillä se jäi hieman lyhyeksi. Liittimet sopi suoraan kiinnin tuohon hainevä antenniin.
Pakko myöntää että olen todella tyytyväinen tuohon uuteen hainevä antenniin. Kuuluvuus on samanvetoinen ellei jopa parempi kuin alkuperäisellä piiskalla ja tuo hainevä antennikin on luonnossa paljon pienempi kuin kuvissa. Ihme että tollaisella pienellä mötillä kuuluu radio noin hyvin. Voi olla että siellä evän sisällä on kuitenkin joku pieni antenni vahvistin.
			 
			
					
				
				Posted: 14.2.2009 23:10
				by Pia
				Heij! nyt kuvia kehiin...  

 
			 
			
					
				
				Posted: 15.2.2009 8:33
				by Kale
				Siis aiemmin antennikaapeli ylsi antennin kannalle mutta evällä ei?!? Onko evässä siis lyhyempi se piuha pätkä vai? Ja meneekö alkuperäinen reitti a-pilarin kautta?
			 
			
					
				
				Posted: 15.2.2009 10:32
				by Patu
				hainevässä oli todellakin noin 10.cm lyhkäisempi piuha pätkä. Alkuperäinen reitti menee sieltä D-pilarin kautta eli takaluukun kannen vierestä pilarista ylös, samasta kohtaa kun takaluukunkin piuhat.
Katsoin muuten että Slamitin hainevä mallissa pitäisi ilmeisesti laittaa joku adapteri väliin passattiin hainevää sovittaessa, mutta tuo mun "e-bay" versio meni ainakin suoraan samoihin liittimiin kuin tuo alkuperäinen piiska antenni.
			 
			
					
				
				Posted: 19.2.2009 20:25
				by Patu
				Hieman taas projekti edennyt:
Takavalot on nyt punaiset. Oon vähän kahden vaiheilla että tuliko noista takavaloista nyt hienot, mutta saahan niitä alkuperäisi halvalla e-baysta jos rupee nuo tympimään.
Lisäksi aika on varattu pajalle samalla kun itse lähden työreissulle.
Pajalla tulossa:
-Jakopäänhihnan ja muitten hilujen vaihto
-Nelivedon ja laatikon kaikkien öljyjen vaihto
-Ohjelman päivitys, uusi softa by Karala
-Alustasarjan asennus
-Takaluukun maalaus, samalla poistetaan volkkarimerkki ja täytetään se merkin kolo.
Olo on kuin pikkulapsella ennen joulua eli innoissaan odotellaan. Ainoastaan tämä pikkulapsi joutuu itse kustantamaan omat "lahjat" 

 
			 
			
					
				
				Posted: 19.2.2009 21:04
				by Osku.T
				oi voi,kelpais mullekki 

 
			 
			
					
				
				Posted: 21.2.2009 17:40
				by Ramirez
				Patu wrote:Kyllä taidan olla päätymässä niihin Seat Sport satuloihin ja Zimmerman 312.mm levyihin eteen ja Zimmermannin levyt myös taakse sekä sitten jotkut paremmat palat. Tämä vaihtehto vaan tarkoittaa sitä että menee vaan talvivanteet vaihtoon, mutta mikäs siinä.
Pitäiskö teettää kimppatilauksena jostain noihin jarruihin sopivia teräspunosletkuja? Aattelin et jos sais halvemmalla kun teettäis niit enemmän.
 
			 
			
					
				
				Posted: 21.2.2009 18:28
				by make86
				millä tuo merkin kolo peitetään kitillä vai hitsaamalla?
			 
			
					
				
				Posted: 21.2.2009 21:55
				by jopo
				Hitsillä ja koritinalla.
			 
			
					
				
				Posted: 21.2.2009 23:30
				by Patu
				Ramirez wrote:Patu wrote:Kyllä taidan olla päätymässä niihin Seat Sport satuloihin ja Zimmerman 312.mm levyihin eteen ja Zimmermannin levyt myös taakse sekä sitten jotkut paremmat palat. Tämä vaihtehto vaan tarkoittaa sitä että menee vaan talvivanteet vaihtoon, mutta mikäs siinä.
Pitäiskö teettää kimppatilauksena jostain noihin jarruihin sopivia teräspunosletkuja? Aattelin et jos sais halvemmalla kun teettäis niit enemmän.
 
Muuten kyllä mutta näyttää siltä ettei nuo jarrusatulat sovi vanteitteni kanssa eli joudun tyytymään alkuperäisiin satuloihin ja 312.mm:n levyihin.
 
			 
			
					
				
				Posted: 22.2.2009 20:46
				by Ramirez
				Patu wrote:
Muuten kyllä mutta näyttää siltä ettei nuo jarrusatulat sovi vanteitteni kanssa eli joudun tyytymään alkuperäisiin satuloihin ja 312.mm:n levyihin.
Varmaan tarkoitat talvivanteita? Minkä kokoset ne on sulla sit? Itel on 16 tuumaa ja saattaisi mennä vaihtoon 312mm levyjenkin kanssa... tosin olen jo henkisesti varautunut siihen.
 
			 
			
					
				
				Posted: 22.2.2009 20:50
				by Patu
				Tarkoitin kesävanteita. Nuossa kesävanteissa on tuota lippaa sen verran että puolat taittuvat hieman sisään eikä nuo Seat Sportin satulat tule mahtumaan, näin olen mittaillut.
			 
			
					
				
				Posted: 22.2.2009 20:53
				by Micco
				Ootko millä mittaillut? Sulla on näköjään 8.5" leveä vanne ET30:lla. Onko sulla kuvaa vanteesta lähemmin? Mulla kun oli ne 8*19 ET35 TSW Kyalamit, niin niissä oli ihan ykkösmillistä kiinni. Sulla kuitenkin puoli tuumaa leveämpi vanne ja 5mm pienempi ET. Ne tuovat kyllä hyvin lisätilaa, mutta toisaalta tuuman pienempi vanne. Kuinka paljon ne puolat kaartuvat?
Kuva Kyalamista 3mm spacerilla...  

 
			 
			
					
				
				Posted: 2.3.2009 18:20
				by Patu
				Tällaista tänään, eli vanteiden keskiön muokkaamista:

 
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 11:23
				by Patu
				Moi pitkästä aikaa.
Taas tapahtunut projektissa paljon mutta en ole ehtintyt oikein raportoimaan mutta:
*Takaluukun merkki poistettu ja luukku muutenkin maalattu kokonaan kun oli myös orastavaa ruostetta takaikkunan tiivisteen alla.
*Karalan softa laitettu eli jottain 160.hv ja 380.Nm pitäis olla ja auton luonne muuttui kyllä paljon. Tosin tuntuu välillä selvästi että turbo ahistaa eli kait sekin jossain vaiheessa pitää päivittää.
*Jakopäänhuolto tehty
*KW2 alusta asennettu ja säädetty suurinpiirtein oikeaan korkeuteen. Pitää vielä hieman hienosäätää kun vaihtaa kesärenkaat.
*Vaihteisto ja peräöljyt vaihettu. Peräöljyt oli aikamoista moskaa eli ne vaihetaan pian vielä uudestaan.
*Takavalot tuunattu kokopunaisiksi
*Jarrupäivitys setti tilattu eli 312mm Zimmermannit eteen+uudet kannakkeet vakiosatuloille, 245.mm Zimmermannit taakse ja Feredon palat eteen ja taakse.
*7mm spacerit saapui ja asennetaan toivottavasti viikonloppuna kun saan kesägummit alle.
*Merkitön maski ei tullutkaan Saksan maalta ja siitä lähetetty Claimi sinnepäin, tosin tilasin uuden ja halvemman maskin myöd E-baystä mutta sekään ei vielä ole tullut.
Tässä tämänhetken tietoja näin nopeasti. Toivottavasti saan kuvia viikonloppuna tänne.
-Jonni-
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 19:33
				by Patu
				
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:13
				by Sami Jalonen
				On se komia mustana! Mut korkeudesta vois sentin pari raapasta pois.. 

 
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:17
				by Tero Häkli
				tuumanpari 

 eivaa, komja o  

 
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:19
				by MIKU
				siisti 

 Madallusta kaipaa
 
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:28
				by Patu
				Sami Jalonen wrote:On se komia mustana! Mut korkeudesta vois sentin pari raapasta pois.. 

 
Tää on kyllä totta, on se liian korkialla. No ens viikolla säädetään pyöränkulmat, sitten uudet jarrut alle ja samalla enemmän tonttiin. Olen aatellut että 1-1,5 cm vielä tiputtais joka kulmasta kun näin vanhemmiten on itsestä tullut niin hienoper** että ei viitti ihan tappiin tiputtaa ja kiroilla kun joka toinen kuukausi joutuu vaihtaan uudet kuraläpät.
Myös spacerit piti nyt renkaan vaihdon yhteydessä asentaa mutta loppui pyörän pulteista pituus kesken joten uusia ja pidempiä pultteja ostamaan myös ensiviikolla.
 
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:28
				by AjH
				Jarrupäivityksestä tarkentava kysymys: mistä tilasit kannakkeet ja mitä jäi hintaa? Jos sitä vaikka sille tielle itsekkin jarruja uusiessa kohta...
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:33
				by Patu
				AjH wrote:Jarrupäivityksestä tarkentava kysymys: mistä tilasit kannakkeet ja mitä jäi hintaa? Jos sitä vaikka sille tielle itsekkin jarruja uusiessa kohta...
Slamitilta lähti tilaukseen. Hintaa oli 700€ ja pakettiin kuuluu:
-Satulan kannakkeet 312.mm levyille
-Jarrukilvet 312.mm levyille
-Zimmermanin 312.mm levyt eteen
-Fedoron palat eteen
-Zimmermanin 245.mm levyt taakse
-Fedoron palat taakse
Joten en muista tarkalleen minkä hintaiset nuo kannakkeet oli mutta mun mielestä saman hintaiset kuin Audi A4 vastaavat kannakkeet joiden hinta näkyy Slamitin sivuilla.
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5464 
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:38
				by Osku.T
				no jos kuitenki madallat sen 2-2,5cm 
 
mie joudun nostaan perskule omaa varmaan sen 2cm 

 on se vaan komee mustana 

 
			 
			
					
				
				Posted: 4.4.2009 21:55
				by MIKU
				Osku.T wrote:no jos kuitenki madallat sen 2-2,5cm 
 
mie joudun nostaan perskule omaa varmaan sen 2cm 

 on se vaan komee mustana 

 
Ei kai kukaan ihminen voi nostaa autoa 
  
 
			 
			
					
				
				Posted: 5.4.2009 9:03
				by Osku.T
				ei taida mahtua pyöriin noi 20" nyt olevalla madalluksessa.18" kyllä pyörii mut ku nyt ois 225/35 kumi niin en tiiä mahtuuko ihan pyöriin ku rattia kääntää 

 
			 
			
					
				
				Posted: 5.4.2009 10:13
				by Patu
				Osku.T wrote:ei taida mahtua pyöriin noi 20" nyt olevalla madalluksessa.18" kyllä pyörii mut ku nyt ois 225/35 kumi niin en tiiä mahtuuko ihan pyöriin ku rattia kääntää 

 
Ei tuo renkaan leveys ainakaan mitään haittaa, se kääntyy helposti. Paljon riippuu vanteen leveydestä ja vanteiden ET:stä
 
			 
			
					
				
				Posted: 5.4.2009 11:23
				by Osku.T
				et 35 leveys 8,5"
			 
			
					
				
				Posted: 5.4.2009 17:32
				by Micco
				Niin onko sulla patu nyt eessä se 33cm ja takana 34cm 

 Paljonkohan mulla nyt on 

 Pitänee mitata. Iitin testipätkältä juuri palanneena joutuu myöntämään, että autoa on nostettava kesäksi. 
 
Mulla talvella oli jossain välin 32cm kaikki nurkat, pitää tarkistaa onko painunut vielä lisää. Raapii kyllä ilkeesti. 

 Tosin jos mulla on alusta pehmenny muutenkin painuessaan, niin voi joustot olla pidemmät heitoissa ja raapii senkin takia. Kerrohan kokemuksia kun ajelet ja säätelet. Mun H&R alustalla on ajettu 100+ tkm. Tolpat huollettu kerran.
E: Kävin vähän mittailemassa. Auto ei ollut ihan tasaisella, niin mulla on jotain 31.5-32cm luokkaa edessä. Renkaassa tai sisälokarin kiinnikkeessä ei näkynyt juuri jälkiä, joten enää en osaa olla varma mistään. Joku ottaa kyllä ilkeen kuuloisesti kiinni heitoissa, voisiko sittenkin roiskeläpät yltää maahan joka kerta...  

 Olin satavarma että osuu jo talvirenkaillakin kaareen, kun kesäpyörillä oli ongelmia. Pienestä on kiinni näköjään. Eiköhän se viimestään kesäpyörien laiton yhteydessä selviä, että mistä kiikastaa.  

 
			 
			
					
				
				Posted: 5.4.2009 19:53
				by narri
				tätä olen itse pohdiskellut että kun olen kesäkiesejä hankkimassa ja vaihtoehtoina on
18/8 tai sitten 19/8,5 että kuinka tuo 8,5 mahtuu passatin alla pyörimään?
muutenkin tahtoo olla vaikeaa päättää tuota vannekokoa ja kun madalluksestakaan
en ole ihan varma vielä mutta lähdetään nyt ehkä koittamaan kuitenkin noilla
weitecin 30/30 jousilla..
			 
			
					
				
				Posted: 5.4.2009 20:08
				by Micco
				Ei 30/30 jousilla oo ainakaan varmasti mitään ongelmaa, kun muuten on renkaat ja vanteiden et oikea. 50mm jälkeen alkaa olla vähän naftimpaa.