Page 1 of 1
					
				1.9 tdi kiihtyvyys.. oletteko mitanneet? mie kokasin..
				Posted: 29.3.2009 21:27
				by 2000/1.9tdi
				Moi... No kävästiin pojan kanssa kokeilemassa silleen nokian kellolla joten noin lukemia mutta kaikki tuossa ylhäällä mitä mitattua saatiin ja ajettiin kiihdytykset 8 kertaa ja tässä lopputulokset. Ja huom NOIN tuntuma koska mittariheittoja ei tark. eikä millään laitteistolla jotan sen mitä näin mittarista saatiin, eli omaksi iloksi!
60-100kmh 5.8sec kaikki 6.3/6.5/6.7/2x5.8/2x5.9
60-120kmh 10.5 sec kaikki 12.2/12.3/11.6/3x10.8/10.5
80-120kmh 8.6 sec ja tätä kokeiltii vain 2 kertaa eli 8.6 ja 8.7
Ja vielä 0-100 kmh 11,4 ja 11,8 eli kokeilin 2kertaa...
ja tää konehan on tuo 66kw 90hv ja siihen palikka ja ohjelmointi.... en saletti mitä nyt tehoja mutta kun joskus selviaa niin kertoilen. Ja autohan on tuo Passatti variantti että paino omamassa 1500kg että laita painokin jos karrot omasi kiihtyvyyden....
Tiedättekö mitä nää on vakio koneella eli miten poikkeaa vakioon verraten JA siis vain samaan konekokoon verraten eli 1.9tdi, tietenkin mukava nöhdä muitakin patojen tietoja kiihtyvyydestä 

  Kiitos.? 
Ja olis mukava tietää kuinka nuo ajamani lukemat pärjäävät muille 1.9tdi padoille vakioille ja vireille. Kun tuon palikan ja ohjelmoinnin teetti niin olis hyvä tietää silleen näinkin mitä hyötyä saavutettiin, eli muutenkin kuin ajo tuntumalla joka tietenkin tärkeää.. 
kiinnostuksesta asiaan jäänee odottelemaan asiallisia vastauksia..
Kun kerrot kiihtyvyyden tai vertaat johonkin niin kerro kone esim AHU ja kw ja hv tiedot ja mitä koneellesi tai kerronnan kohteelle tehty esim :lastu suuttimet etc.. ja korimalli tai omamassa.. kun sekin ratlkaisee aikalailla...
ffp:llä oli jotain vääntöä asiasta mutta ajattelin kysästä suoraan kotoonta  
 
jorma
 
			 
			
					
				
				Posted: 30.3.2009 21:16
				by JukkaA
				Polo 6KV TDI90 ALH (auton tarkemmat tiedot members -osiossa)
60 km/h: 0 s
70 km/h: 0,5 s
80 km/h: 1 s
90 km/h: 2 s
100 km/h: 3 s
110 km/h: 4 s
120 km/h: 5,4 s
130 km/h: 7,2 s
140 km/h: 8,8 s
150 km/h: 10,5 s
160 km/h: 12,5 s
170 km/h: 14,9 s
180 km/h: 18,9 s
190 km/h: 22,4 s
200 km/h: 27,8 s
210 km/h: 33 s
jne.
			 
			
					
				
				Posted: 1.4.2009 8:43
				by Tero Häkli
				noista voi vertailla vaan noita kunnon laitteilla mitattuja, montaa sekunttia eroo kännykkäkellostajasta riippuen vaikka olis sama autokin =)
			 
			
					
				
				Posted: 1.4.2009 23:31
				by henkkasavosta
				Passat 4B, 1,9TDI ASV
Perussetti -viritykset:
60-120km/h ~7,2 s, mitattu kellolla videokuvasta.
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 10:05
				by Janne_80
				Vakio 3BGPassat variant 1.9TDI AVF Tiptronic (96kw)
Alla talvikumit Nokian Hakka Rsi kitkat 195/65/15
Omapaino on 1620kg
Näyttäs tuossa 11s nurkilla notkuvan, tässä muutama mittaus.
Mittaukseen käytettiin 
Tempes GTx ohjelmaa Nokian N95:n omalla gps:llä. (ei tääkään mikään luotettava yhdistelmä ole mutta tarkempi ja helpompi kuin sekkari)
Mitattu moottoritiellä tiputtamalla 55km/h (Aina kun sattui olemaan enemmän tilaa motarilla) ja siitä kiihdytys. 
Onhan tuo laiska lahna, mutta kelpaa arkiajoon kummasti.
Tuo automaattilaatikko taitaa syödä kulkuja (ja soppaa) jonkin verran.
27.03.2009 15:32
60-120 km/h: 
11,7 s
60-70 km/h: 1,3 s
60-80 km/h: 2,8 s
60-90 km/h: 4,1 s
60-100 km/h: 6,4 s
60-110 km/h: 8,9 s
60-120 km/h: 11,7 s
60-70 km/h: 25 m
60-80 km/h: 57 m
60-90 km/h: 89 m
60-100 km/h: 151 m
60-110 km/h: 223 m
60-120 km/h: 313 m
Peak: 122 km/h
--------------------------------------
31.03.2009 23:13
60-120 km/h: 
11,0 s
60-70 km/h: 1,5 s
60-80 km/h: 2,8 s
60-90 km/h: 4,7 s
60-100 km/h: 6,5 s
60-110 km/h: 8,4 s
60-120 km/h: 11,0 s
60-130 km/h: 13,7 s
60-140 km/h: 16,3 s
60-70 km/h: 29 m
60-80 km/h: 58 m
60-90 km/h: 103 m
60-100 km/h: 154 m
60-110 km/h: 210 m
60-120 km/h: 294 m
60-130 km/h: 387 m
60-140 km/h: 488 m
Peak: 144 km/h
-------------------------------------
01.04.2009 12:40
60-120 km/h: 
11,0 s
60-70 km/h: 1,4 s
60-80 km/h: 2,8 s
60-90 km/h: 4,4 s
60-100 km/h: 6,2 s
60-110 km/h: 8,2 s
60-120 km/h: 11,0 s
60-70 km/h: 26 m
60-80 km/h: 57 m
60-90 km/h: 96 m
60-100 km/h: 143 m
60-110 km/h: 204 m
60-120 km/h: 294 m
Peak: 123 km/h
-------------------------------------
01.04.2009 22:08
60-120 km/h: 
10,7 s
60-70 km/h: 1,2 s
60-80 km/h: 2,2 s
60-90 km/h: 3,8 s
60-100 km/h: 5,8 s
60-110 km/h: 7,8 s
60-120 km/h: 10,7 s
60-70 km/h: 24 m
60-80 km/h: 47 m
60-90 km/h: 85 m
60-100 km/h: 140 m
60-110 km/h: 199 m
60-120 km/h: 292 m
Peak: 129 km/h
 
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 17:39
				by 2000/1.9tdi
				Niin sinulla on automaatti niin siki tuo lukemakin on tuollainen, mutta antoi kuitenkin mutua ja vinkkiä kun mulla tuo palikka +ohjelma niin (vakiona muuten 90hv)  ohjelmoinnin jälkeen pitäisi olla 120hv puolintoisin ja kiihdytykset eli ajat meillä suht tasan, mutta uskon että tuo sinun automatiikka syö tai lisää vähintään 2sec aikaan? Ähkä? Jos tuota sinunkin autoasi ohjelmoisi niin  
  
  
  olis hiukan toisin nuo vertailemat ajat eli minun suhde sinun passat...
Palataan
jorma
 
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 18:31
				by Janne_80
				Kyllähän se mieli tekisi tehdä tuolle jotain, mutta kun ei tiedä kuinka tuo tippi kestää suurempia vääntöjä/tehoja ja ei oo kovin halpaa hommaa lähtee korjaileen. Tosin saihan V6 TDI ja eikös W8 saanut tippilaatikolla. Onkohan sama loota vai vahvistettu yms. Tietääkö joku?
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 18:39
				by Tero Häkli
				tippi kestää hyvinkin ku vertaa normiin automaattiin... ne ei tunnu kestävän vakionakaan =)
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 19:38
				by Mika Viinikka
				Voi kiesus tuon jukan polon aikoja 
  
 
			 
			
					
				
				Posted: 2.4.2009 19:51
				by Tero Häkli
				juu ihan ripee poloks on 
laitossa ollu nissaninprutku meni 1,75s 60-120 =) nopein auto kyllä mitä ajanu 

 toikin hiukan sutien nelivedolla
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.4.2009 15:26
				by Putko
				A4 1.9tdi quattro (afn) jotain 5-6s 60-120 videosta mittailtuna
			 
			
					
				
				Posted: 25.4.2009 16:26
				by Tero Paalanen
				3C Passat 1.9 Tdi 77 kw
80-120 km/h 12 sekuntia.
Mitattu race chrono softalla.
			 
			
					
				
				Posted: 25.4.2009 19:58
				by JukkaA
				Hui mikä tykki! 

 Eiköhän oteta tavoitteeksi että ainakin 3s pitää tosta ajasta lähtee pois.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.4.2009 20:15
				by Tero Paalanen
				Vaikka 6 sekkaa...
Nii ja tuo oli mitattu nelosvaihteella.
			 
			
					
				
				Posted: 26.4.2009 1:01
				by Puuhis
				Vag-Comilla mitattuna himpun auki 6 sekkaa parhaimmillaan 60-120
			 
			
					
				
				Posted: 26.4.2009 7:38
				by jopo
				Milläs vaihteella te noita kiihtyvyyksiä mittaatte 

 
			 
			
					
				
				Posted: 26.4.2009 8:52
				by Pasi Häkli
				Mulla ei ainakaan riitä yks vaihde, että on pakko vaihtaa vaihdetta kun on tuo 6-vaihteinen laatikko. Se syö aikaa vähän.
En oo nyt edes koittanut mitä siihen aikaa menee.
Tero vois muistaa millasiin aikoihin päästiin sillon kun tuota testailtiin ? Ei tuo kyllä nopea ollut, olikohan tuo jotain 9 sekunnin paikkeilla? vai 8? Ei muista...
			 
			
					
				
				Posted: 26.4.2009 8:53
				by JukkaA
				Onneksi olkoon vaan Puuhikselle, ihan mukavat lukemat tuli Motestilta 

 
			 
			
					
				
				Posted: 26.4.2009 12:25
				by jopo
				^ Paljonko sieltä tuli?
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 9:53
				by D-Iivil
				60kmh - 120kmh
Viimein oli sen verta sulaa ettei mennyt pelkäksi sutimiseksi mittailu:
http://www.youtube.com/watch?v=LSZb99_9V7I
Vähän reilu 6,5 sekuntia tuohon 60-120 vetoon näytti menevän videolta mitattuna (65-125kmh mittarinopeutta, mittari heittää ~5km/h). Neloselle joutui vaihtamaan kun hirvitti vetää kolmosella tuonne saakka....
Ajokkina siis Passat Variant 1.9 AFN-koneella jossa tällä hetkellä vain EVRY+3bar mappi.
 
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 16:42
				by Sami Jalonen
				Melko kova aika. Oma meni n.150hv versiossa yli 8s pelkällä kolmosella 

 Joko sulla on sielä jotain muuta kun pelkkä evry, tai video on nopeutettu 

 Taitaa vaatia Passatin painoisessa autossa ~200hv.
 
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 17:12
				by JukkaA
				Olen täysin samaa mieltä Jalosen Samin kanssa.
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 18:48
				by Pasi Häkli
				Muistaakseni mun auto meni juuri ja juuri 8 sekuntiin. 195hv on itellä.
Eli epäilen 
VAHVASTI että evryllä ja 3bar mapilla ei päästä 6.5 sekkaan 
 
Pistää jopa vähän naurattamaan  

 
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 19:03
				by D-Iivil
				Ei kai tuonne tietääkseni muuta ole tehty (en tiedä, ostin auton kuukausi sitten ja itse olen evryttänyt ja mapin vaihtanut) ja tuommoisena se video kännykästä ulos tuli. Tosin saattaa olla että tämä Nokian lahja maailman kännykkäteollisuudelle bugaa ja tekee videosta liian nopeata. Ei olisi mikään ihme kaikkien muiden bugien lisäksi 
Nyt kun kattelin muiden aikoja ffp:llä, niin onhan tuo melko lailla liian optimistinen aika. Täytyy koittaa huomenna ottaa kiihdytyksestä logia vag-comilla, sen luulisi olevan tarkka (?).
 
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 20:10
				by Sami Jalonen
				Juu antaa se vähän luotettavampaa aikaa, miten timestampit sattuu kohilleen 

 Eipä sille varmaan muuta ole tehty jos evr ja mappi toi tuntuvaa tehonlisää..
 
			 
			
					
				
				Posted: 7.2.2011 21:15
				by D-Iivil
				Sami Jalonen wrote:Juu antaa se vähän luotettavampaa aikaa, miten timestampit sattuu kohilleen 

 Eipä sille varmaan muuta ole tehty jos evr ja mappi toi tuntuvaa tehonlisää..
 
Toihan ne erittäin tuntuvasti. Ilman noita melkoinen laiskiainen, joten video varmaan syystä tai toisesta on saanut nopeutta lisää...
Seuraavaksi on kyllä suunnitelmissa kytkimen vaihto pitävämpään (luistaa nyt vitosella melkoisesti ja jyristää & täristää matalilla kierroksilla vedätettäessä julmetusti) ja jumittumisen merkkejä osoittavan turbon vaihto järeämpään (saa tarjota jos löytyy suoraan bolt-on -ratkaisuja tallin nurkista pyörimästä!). Softa sitten vielä lopuksi jahka saan ensin rautapuolen kuntoon, siihen saakka saa vastus toimia syötön määrääjänä.
 
			 
			
					
				
				Posted: 12.2.2011 21:09
				by D-Iivil
				Sami Jalonen wrote:Juu antaa se vähän luotettavampaa aikaa, miten timestampit sattuu kohilleen 

 Eipä sille varmaan muuta ole tehty jos evr ja mappi toi tuntuvaa tehonlisää..
 
Nöniin.. viimein oli tänään sopiva sauma ottaa vag-com logia nopeuden ja ajan suhteen ja kyllähän tuo video valehtelee rankasti 
62 - 121 km/h väli vei vag-comin logien mukaan 7,89 sekuntia mikä lienee jo aika lähellä todellisuutta. 
Mittauksen tein siten että pudotin vauhdin about 55km/h ja siitä lappu lattiaan kolmosella ja vaihto neloselle satasen hujakoilla. Yhden ainoan vedon siis tein ja vaihto olisi varmasti voinut olla hivenen rivakampikin.
edit: tämän näköistä käppyrää siis (klikkaamalla isoksi)

 
			 
			
					
				
				Posted: 13.2.2011 18:13
				by Sami Jalonen
				Tossa sun videossa on vielä se että on kuvattu niin vinosta, et kun viisari on 120km/h kohdalla taitaa oikea nopeus olla paljon vähemmän 
Kävin kanssa Vag-comilla kattomassa, niin nyt auto meni 6,43s.. Eli on Pasinkin auto kovempaa menny ku 8 

 
			 
			
					
				
				Posted: 13.2.2011 18:26
				by Pasi Häkli
				^ No sit muistan väärin  

Mulla oli kans se ongelma kun on 6-vaihteinen laatikko, että siinä on ihan pakko vaihtaa välissä, joka vie paljon aikaa verrattuna 5-vaihteisiin. Mutta ihan nuhalta se silti tuntuu tänäkin päivänä. En tiedä tottuuko siihen vaan, vai mikä on.
Niinkuin micco onkin jo monta kertaa maininnut että ei passatista mitään ohjusta saa, varsinkaan 4motionista.
 
			 
			
					
				
				Posted: 13.2.2011 18:30
				by Sami Jalonen
				Niin joo sulla on vaihto siinä.. Kyllähän siihen tottuu, ikävä kyllä 

 
			 
			
					
				
				Posted: 15.2.2011 21:09
				by Tero Paalanen
				Eräs nelosfarkku meni 60-120 välin vag-comin login mukaan 7,2 sekuntia.
Kolmeen kertaan testattu ja aika oli aina sama.
Mittarivirhe (2%) on otettu huomioon.
Kummasti tuollaset raskaat replica-vanteet syö suorityskykyä. Kesävalsseilla olis menny tuo väli lähes sekunnin ripeämmin.
Tässä vielä erittäin huono 
video todisteeksi.