Uuden VW:n tuulilasin pyyhkijän sulat
Uuden VW:n tuulilasin pyyhkijän sulat
Mitä mieltä olette uusissa Volkeissa olevista koko muovisista sulista?
Itte olen ajellut hieman toista vuotta ja olisko viidennet menossa. Sulan pyyhkijä kumi on niin pehmeätä, että ennen tulee sulkaan ura kuin lähtee paska tuulilasista. Lisäksi jäntevyys sulan ääripäissä on aika heikko. Nopeissa vauhdeissa sulka suttaa pesuvettä yli ja jättää lasiin roiskeita.
Viimeinen, mutta ei vähäisin miinus on hinta ja saatavuus.
Minulla ei siis muuta positiivista sanottavaa, kuin ehkä ulkonäkö...
Itte olen ajellut hieman toista vuotta ja olisko viidennet menossa. Sulan pyyhkijä kumi on niin pehmeätä, että ennen tulee sulkaan ura kuin lähtee paska tuulilasista. Lisäksi jäntevyys sulan ääripäissä on aika heikko. Nopeissa vauhdeissa sulka suttaa pesuvettä yli ja jättää lasiin roiskeita.
Viimeinen, mutta ei vähäisin miinus on hinta ja saatavuus.
Minulla ei siis muuta positiivista sanottavaa, kuin ehkä ulkonäkö...
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Mulla ainakin tuulilasi kului vaihtokuntoon 24000 km kohdalla. Keskelle näkökenttää tuli pientä hiusnaarmua, kohtaan jossa pyyhkijöiden puhdistusalueet kohtaavat. Auringonpaisteella piti tiirailla sivusta että näki eteensä. Vaihtoivat uuden lasin takuuna.
Uusien pyyhkimien kanssa pitää kuulemma käyttää runsaasti vettä. Vanhat oli kyllä tässä asiassa asiallisemmat, mutta kun kysyin voiko vaihtaa vanhoihin niin varretkin olisi pitänyt uusia, joten totesin vaihdon liian tyyriiksi.
Uusien pyyhkimien kanssa pitää kuulemma käyttää runsaasti vettä. Vanhat oli kyllä tässä asiassa asiallisemmat, mutta kun kysyin voiko vaihtaa vanhoihin niin varretkin olisi pitänyt uusia, joten totesin vaihdon liian tyyriiksi.
Touran 1,6 CR TDI DSG -11
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
Kannattaa (jos ei ole vielä kovin vanha auto, eikä paljoa kilometrejä) käydä hakemassa (tai ainakin koittaa) sulat takuuseen. Sain ensimmäiset takuuvaihtona, kun oli pari kuukautta vanha auto ja n.10000 ajettu.
Varmasti vaikuttaa silti näiden sulkien kestävyyteen, kun meikä ajaa joka päivä valtatietä 140 km + huviajo. Kesäsin näyttää kuin lasilla olisi järjestetty hyönteisten verilöyly. Sitä ei viitti edes hieroa, kuin sienellä. Mutta kun alkaa sateleen, on pakko pistää "siipparit" päälle. Eikä ne kivettyneet mäkäräiset sulalle hyvää tee.
Varmasti vaikuttaa silti näiden sulkien kestävyyteen, kun meikä ajaa joka päivä valtatietä 140 km + huviajo. Kesäsin näyttää kuin lasilla olisi järjestetty hyönteisten verilöyly. Sitä ei viitti edes hieroa, kuin sienellä. Mutta kun alkaa sateleen, on pakko pistää "siipparit" päälle. Eikä ne kivettyneet mäkäräiset sulalle hyvää tee.
Eikö nuo originaalit olekaan Boschit? Vaihdoin itse keväällä, kun tuli 30tkm täyteen. lähes 60 euroo maksoi Boschin pari -saako jostain halvemmalla??Amideus wrote: Saatavuus on myös kai parantumassa kun ainakin Valeo ja Bosch alkoivat valmistamaan noita sulkia.
Mitään positiivista noista sulista ei nyt juuri tule mieleen...
Ostimma kaverin kaa uudenman malliset pyyhkijät ja varret, kymysys kuuluukin, kuinka saan ton vanhan varren pois?
Mutteri on irroitettu ja ruosteenpoistajaa suihkuteltu, mutta tiukassa on ja pysyy, koitettu kammeta sitä vaikka millä pois mutta kun ei lähe, pitääkö siihen joku pirun ulosvetäjä ostaa
Tyhmästä päästä kun ei kärsi niin hankin osat purkaamolta, ei ollu hinnalla ees pilattu, voin suositella.
Mutteri on irroitettu ja ruosteenpoistajaa suihkuteltu, mutta tiukassa on ja pysyy, koitettu kammeta sitä vaikka millä pois mutta kun ei lähe, pitääkö siihen joku pirun ulosvetäjä ostaa
Tyhmästä päästä kun ei kärsi niin hankin osat purkaamolta, ei ollu hinnalla ees pilattu, voin suositella.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
^ Ei siinä ole oikeastaan muuta kuin riittävästi voimaa peliin. Sitä joutuu kampeamaan vähän sivulle samalla kun nostaa. Suoraan akselin suuntaisesti vetämällä ei varmaan lähde, sen verran tiukassa ne on.
Itse turasin siirtoleukapihdeillä irti, niillä saa puristettua altapäin ja toinen leuka akselin päähän ja sit vaan puristaa niin pirusti että verisuonet päästä katkee
Itse turasin siirtoleukapihdeillä irti, niillä saa puristettua altapäin ja toinen leuka akselin päähän ja sit vaan puristaa niin pirusti että verisuonet päästä katkee
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila