Uuden VW:n tuulilasin pyyhkijän sulat

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Spetke

Uuden VW:n tuulilasin pyyhkijän sulat

Post by Spetke »

Mitä mieltä olette uusissa Volkeissa olevista koko muovisista sulista?

Itte olen ajellut hieman toista vuotta ja olisko viidennet menossa. Sulan pyyhkijä kumi on niin pehmeätä, että ennen tulee sulkaan ura kuin lähtee paska tuulilasista. Lisäksi jäntevyys sulan ääripäissä on aika heikko. Nopeissa vauhdeissa sulka suttaa pesuvettä yli ja jättää lasiin roiskeita.

Viimeinen, mutta ei vähäisin miinus on hinta ja saatavuus.

Minulla ei siis muuta positiivista sanottavaa, kuin ehkä ulkonäkö...
Ari-Matti Aho
Mr. VCF

Post by Ari-Matti Aho »

Mulla on vielä ensimmäiset sulat menossa, 1,5v/24000km. Jossain vaiheessa pyyhkivät huonosti mutta turvaurien laiton jälkeen toimivat taas kuin uudet. Saatavuus on myös kai parantumassa kun ainakin Valeo ja Bosch alkoivat valmistamaan noita sulkia.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
J.N

Post by J.N »

On ne ainakin huomattavsti asiallisemmat, kuin tuollaiset "perineteiset"...
Papi

Post by Papi »

Mulla ainakin tuulilasi kului vaihtokuntoon 24000 km kohdalla. Keskelle näkökenttää tuli pientä hiusnaarmua, kohtaan jossa pyyhkijöiden puhdistusalueet kohtaavat. Auringonpaisteella piti tiirailla sivusta että näki eteensä. Vaihtoivat uuden lasin takuuna.
Uusien pyyhkimien kanssa pitää kuulemma käyttää runsaasti vettä. Vanhat oli kyllä tässä asiassa asiallisemmat, mutta kun kysyin voiko vaihtaa vanhoihin niin varretkin olisi pitänyt uusia, joten totesin vaihdon liian tyyriiksi.
Touran 1,6 CR TDI DSG -11
Mika Viinikka

Post by Mika Viinikka »

joo noista oon kans kuullu aikas paljon huonoa. jopa laakkosen varaosa myyjä haukku niitä :lol: ja hinta on kyllä kauhee. tossa yhdellä nesteellä kahtelin niitä niin makso joku 60e pari :shock: terve!
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Kupari

Post by Kupari »

Mulla Papin kanssa sama tilanne lasin kans, tosin ei vaihdettu.
Mikkis

Post by Mikkis »

Sama kuin Amideuksella. 1,5 vuotta/22500 km ja alkuperäiset toimivat vielä tyydyttävästi. Olen ollut tyytyväinen. Kävi kyllä mielessä, että josko nyt sitten ennen talvea vaihtais :roll:
Spetke

Post by Spetke »

Kannattaa (jos ei ole vielä kovin vanha auto, eikä paljoa kilometrejä) käydä hakemassa (tai ainakin koittaa) sulat takuuseen. Sain ensimmäiset takuuvaihtona, kun oli pari kuukautta vanha auto ja n.10000 ajettu.

Varmasti vaikuttaa silti näiden sulkien kestävyyteen, kun meikä ajaa joka päivä valtatietä 140 km + huviajo. Kesäsin näyttää kuin lasilla olisi järjestetty hyönteisten verilöyly. Sitä ei viitti edes hieroa, kuin sienellä. Mutta kun alkaa sateleen, on pakko pistää "siipparit" päälle. Eikä ne kivettyneet mäkäräiset sulalle hyvää tee.
Jaaba

Post by Jaaba »

Amideus wrote: Saatavuus on myös kai parantumassa kun ainakin Valeo ja Bosch alkoivat valmistamaan noita sulkia.
Eikö nuo originaalit olekaan Boschit? Vaihdoin itse keväällä, kun tuli 30tkm täyteen. lähes 60 euroo maksoi Boschin pari -saako jostain halvemmalla??

Mitään positiivista noista sulista ei nyt juuri tule mieleen...
Papi

Post by Papi »

Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä, mutta mielestäni pyysivt uusista originaaleista 22 eur pari.
Touran 1,6 CR TDI DSG -11
Spetke

Post by Spetke »

Itse olen tainnut maksaa VW -liikkeestä ostaessani 30 egeä pari. Nyttemmin olen uusinut vaan kuskin puolista, kun yksin pääasiassa ajelen.
Pasi

Post by Pasi »

17.9 ostin Vantaan Stoccalta uudet sulat ja ne maksoivat 19,20€ ja 16,40@.
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
MarkusK

Post by MarkusK »

Papi wrote:Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä, mutta mielestäni pyysivt uusista originaaleista 22 eur pari.
Vanhemmanmalliset sulat maksavat 22e pari.
Markus V

Post by Markus V »

Ostimma kaverin kaa uudenman malliset pyyhkijät ja varret, kymysys kuuluukin, kuinka saan ton vanhan varren pois?
Mutteri on irroitettu ja ruosteenpoistajaa suihkuteltu, mutta tiukassa on ja pysyy, koitettu kammeta sitä vaikka millä pois mutta kun ei lähe, pitääkö siihen joku pirun ulosvetäjä ostaa :shock:
Tyhmästä päästä kun ei kärsi niin hankin osat purkaamolta, ei ollu hinnalla ees pilattu, voin suositella.
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Markku Duus

Post by Markku Duus »

^ Ei siinä ole oikeastaan muuta kuin riittävästi voimaa peliin. Sitä joutuu kampeamaan vähän sivulle samalla kun nostaa. Suoraan akselin suuntaisesti vetämällä ei varmaan lähde, sen verran tiukassa ne on.

Itse turasin siirtoleukapihdeillä irti, niillä saa puristettua altapäin ja toinen leuka akselin päähän ja sit vaan puristaa niin pirusti että verisuonet päästä katkee :)
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Pieni ulosvetäjä on sikahyvä tommosessa hommassa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mks900

Post by mks900 »

Uskokaa tai älkää mutta ostin -03 uuden golfin ja laitatin turvauran uutena. 3,5 vuotta , 86tkm ja pyyhkijät kuin uudet.
Ostin sitten passattiin samanlaiset.
Image
Markus V

Post by Markus V »

Varret lähti kun lähtikin tarpeeks kovalla väkivallalla, toimivuus ihan hyvä, ei voi valittaa. Ja onhan se ulkonäkö kysymys kun ei näy oikeestaan ollenkaan koko sulkia :lol:
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Post Reply