Tehot kateissa täälläkin jo yli puoli vuotta... AUTTAKAA!
Posted: 1.10.2009 22:27
Passat -01 1.9TDI 96kW ahtopaineen säätöraja ylitetty!
Näitä on jo kokeiltu:
- Turbo puhdistettu ja muuttuvat siivet liikkuu hyvin. Turbon alipainekello toimii ja tanko liikkuu hyvin.
- Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu.
- KAIKKI alipaineletkut vaihdettu! Alipainesäiliö on ehjä.
- Koko ahtoputkisto ollut irti ja tarkastettu. Välijäähdytin vaihdettu uutteen.
- Ilmanmäärämittari vaihdettu.
- Alipaineletkuja on tulpattu ja yritetty paikallistaa vikaa, mutta ei vaikutusta.
- Sähköjohdot ja liittimet tarkastettu. Mittarin mukaan virta kulkee johdoissa.
Alkuunsa vian tultua. Moottorin sammuttaminen auttoi ja taas pääsi pari kiihdytystä ennen vikatilaa. Nykyään käynnistyksen jälkeen aivan loppu kierrosalueesta tuntuu pientä turbon työntöä, mutta heti vikatilaan.
Mikään uusista osista/kokeiluista ei ole auttanut. Ainut keino jolla saa turbon vielä potkimaan on laittaa alipaineletku suoraan alipainepumpulta turbon alipainekellolle. Tällöin moottorin toiminta on lähellä normaalia, eli turbon puhallus tuntuisi olevan kunnossa. Kumpa tietäisi mikä katkaisee alipaineimun turbolta?
Näitä on jo kokeiltu:
- Turbo puhdistettu ja muuttuvat siivet liikkuu hyvin. Turbon alipainekello toimii ja tanko liikkuu hyvin.
- Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu.
- KAIKKI alipaineletkut vaihdettu! Alipainesäiliö on ehjä.
- Koko ahtoputkisto ollut irti ja tarkastettu. Välijäähdytin vaihdettu uutteen.
- Ilmanmäärämittari vaihdettu.
- Alipaineletkuja on tulpattu ja yritetty paikallistaa vikaa, mutta ei vaikutusta.
- Sähköjohdot ja liittimet tarkastettu. Mittarin mukaan virta kulkee johdoissa.
Alkuunsa vian tultua. Moottorin sammuttaminen auttoi ja taas pääsi pari kiihdytystä ennen vikatilaa. Nykyään käynnistyksen jälkeen aivan loppu kierrosalueesta tuntuu pientä turbon työntöä, mutta heti vikatilaan.
Mikään uusista osista/kokeiluista ei ole auttanut. Ainut keino jolla saa turbon vielä potkimaan on laittaa alipaineletku suoraan alipainepumpulta turbon alipainekellolle. Tällöin moottorin toiminta on lähellä normaalia, eli turbon puhallus tuntuisi olevan kunnossa. Kumpa tietäisi mikä katkaisee alipaineimun turbolta?