Page 1 of 1

Ei lämpiä niin ei lämpiä.... VW Golf Variant 1.9TDI (ATD)-06

Posted: 25.11.2009 6:32
by cray-z-man
Sama ryssänhelvetin ongelma jatkuu mika oli viime talvena.

Eli EI LÄMPIÄ kones. Just ajoin 6-tietä 100km/h alueella... tarpeeksi lujaa... 10km ja sen jälkeen 5km noin 60km/h vauhdilla.
Sellaista lehmänhenkeä puhaltaa. Vasta kun on ajanu noin 25km alkaa tarkenemaan. Ei ollu vikaa termostaatis. Sen vaihdatin viimeksi ja enää en vaihda, koska se vanha ei ollu edes hajalla ja vaihto maksoi tarpeeksi.

Mikä muu tuohon lämpenemiseen vaikuttaa? Joku sanoi jotta jos ilmastointilaitteen nesteen on vajaat niin vaikuttaa myös lämpenemiseen. Mutta kun ei moottorin lämmötkää nouse vaikka oli +4 astetta ja tyyni ilma. Ja yks lysti onko eperi päällä kun ei lämpiä sittekkää juuri sen nopeampaa. Taitaa seki olla puhdistuksen/dynamiitin tarpees.

Tää itärajalla saattaa olla 30 pakkasta täs talven aikana niin eipä tuo lämpiä sitte tasan yhtää, kun ei kerta nytkää vaikka on plussalla keli. Muutenki tuos eperis mättää joku. 4.3kw värkki mutta pitää olla näillä keleilläki 30min päällä jotta on edes yhtää lämmenny "hytti"

Kohta taitaa vaihtua kosla riisikippoon... Ne kuulemma toimii...

Posted: 25.11.2009 9:08
by Dubsonic
Itellä ATD koneella olevassa golffissa samaa ongelmaa kun egr on tulpattu ja teki kyllä samaa vanhalla toledollakin ahu koneella. Ei mulla ole edes lisälämmitintä. -5 asteessa saa 60/80km/h tietä ajaa 25 kilsaa ennen kuin mittari värähtää niiden kolmen pikkuviivan yli. Ite meinasin laittaa pahvia keulaan syylärin eteen.

Posted: 25.11.2009 10:26
by JyriT
Sama homma oli vanhassakin ATD-koneisessa golffissa. Ei lämpiä, mut ei se kulutakkaan ;) Sanoisin melkein että ei oo vika, mielumminkin ominaisuus. -20c pakkasta niin sai ajella miltei 30 km jotta lämöt olis ollu 90 asteessa ja tämä 2 tunnin tolpassa paistamisen jälkeen. ERG oli tulppaamaton.
Lausahduksesta "Eikai huomenna mennä Natsipakastimella, on luvannu kylmää aamua" tuli aika tuttu termi työmatka-ajelussa..
[edit]sen sai kyl lämpiämään nopeamminkin, mutta se tarkoitti jatkuvaa ajoa yli 2500 kierroksilla [/edit]

Posted: 25.11.2009 10:30
by Pia
Viime talvena täälä kauhavalla pakkasta -20...-29 ja kuljin seinäjoella töissä n.45km. Kertaakaan tuolla matkalla lämmöt ei noussu yli 80. Voin kertoo että hytissä oli kylmä. Onneks on persgrilli. Pahvit nokalla auttais varmasti, josko sitä kokeilis tälle talvee. Autohan ei toki oo golf, mutta saman ongelman kans painin tuon 3C:n kans. Kuulemma ominaisuus...

Posted: 25.11.2009 15:17
by Por
Alla oleva rakkine ainakin on mukavan lämmin, yleensä puhaltaa nopeasti lämmintä vaikka ei ole koneen lämmöt nousseet paljoa, kuljin ite viimetalven alle 20km matkaa niin kyllä se viimeistään perillä oli yleensä lämmöt nostanu normaalille tasolle ja hytin lämpimäksi.

Eikös tuossa pitäis olla jo vastus siellä joka lämmittäis sitä ilmaa ennenkun kone on lämmin? Jostain muistaakseni luin että siellä olis joku ptcphc...??? vastus olemassa.

Posted: 25.11.2009 19:36
by cray-z-man
No se oli sitte ominaisuus näkojään....


NATSIPAKASTIN MUAHHHAAHHHAAAAAHHAHAHHHAHAHAHAHHAAAHAAAA ::::DDDDDDDD

Posted: 25.11.2009 19:41
by Vessu
cray-z-man wrote:No se oli sitte ominaisuus näkojään....


NATSIPAKASTIN MUAHHHAAHHHAAAAAHHAHAHHHAHAHAHAHHAAAHAAAA ::::DDDDDDDD
Omassani tuli vakiovarusteena Karvahattu ja Rukkaset :P
Nyt varsinkin lastutuksen jälkeen jossa EGR:n toiminta ilmeisesti säädettiin samalla saa paahtaa motaria
huolella jotta lämmöt nousisivat.
Positiivista on tosiaan tuo kulutus..

Posted: 27.11.2009 10:20
by Killer
Viime talvena -30 pakkasta ja Bora roikassa 3h sitten 25km matka-ajoa jolloin moottorilämpö juuri 90astetta mutta sisällä kylmä vieläki!
Pakko rueta hommaamaan eberi että tarkenee poitsun ajella....

Posted: 27.11.2009 21:46
by Jere
Kyllä mulla ainakin ATD lämpiää ihan hyvin 40km työmatkalla. Tolpasta lähtiessä 10-15km ja lämmöt on normaalit ja tarkenee suht hyvin. Econ asennolla ajelen. Pahvin kun laittaa niin lämpiäminen on vielä huomattavasti nopeampaa.

Re: Ei lämpiä niin ei lämpiä.... VW Golf Variant 1.9TDI (ATD

Posted: 26.1.2014 20:35
by maverik
Niin varsinkin automaatti, kun on jos jotakin jäähdytystä ja laudutusta ilman termostaatti ohjausta mikä säännöstelisi tarpeettoman nesteen kierron kylmänä.

Nokka tukkoon viima pois, mutta kannattaa muistaa otta ne pois jo keväällä.