Page 1 of 1

Emissions workshop

Posted: 17.12.2009 21:00
by Alkaline
Asian vierestä löytyy kyllä tietoa mutta avaampa uuden aiheen. Eli tänään käytiin kaupassa ja lähtiessämme kaupasta tuli ko. ilmoitus ja alkoi palamaan moottorin vikavalo keltaisena. Pari kertaa sammutin koneen ja kokeilin uudestaan. Aina sama juttu. Oliskohan mahdollsita vikakoodin lukijalla hakee vikaa vai kannattaako viedä suoraan laakkoselle katottavaks? Ohjekirja sanoi että happianturi voisi olla vikana? Onkohan vaikee vaihtaa itte ja mitä maksaa osa?

Täytyy huomenna soitella laakkosen korjaamoexperteille jos osaisivat jotakin sanoa.

Oliko muuten hajua "perusfarkulla" mitä tekivät huollossa?

VASTAILKEE AMMATTIMIEHET!!!

niin ja auto siis G4 variant 1.6 -03 BCB

Posted: 17.12.2009 21:05
by AjH
Eiköhän siitä koodi ole muistiin tallettunut niin itse ainakin lukijaa ensimmäisenä kiinni.
Mitä ne siellä korjaamollakaan siitä valosta tietää, koodista pystyy jo jotain tarkempaa arvailemaan.

Posted: 17.12.2009 21:51
by Alkaline
onks sulla ajh lukulaite jos tullaan jannen kanssa poikkeen vaikka viikonloppuna? siis jos ei huomenna selviä laakkoselle pikahuoltoon asti...

Posted: 17.12.2009 22:33
by AjH
Alkaline wrote:onks sulla ajh lukulaite jos tullaan jannen kanssa poikkeen vaikka viikonloppuna? siis jos ei huomenna selviä laakkoselle pikahuoltoon asti...
Ei oo, pitäis kyl hankkia :roll:

Posted: 17.12.2009 22:52
by Musti
Voisin kyllä lyödä vetoa että se valo häviää itsekseenkin kohta... Mulla sytty kanssa se valo välillä... Laakkosella sanottiin että jos se valo vilkkuu ni sit kannattais huolestua, mut en sit tiedä...

Posted: 17.12.2009 23:02
by Sami Jalonen
Mulla sytty toi sama valo kun jarruvalokatkasijassa oli kosketushäiriö, joten toi voi näköjään olla ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä miks palaa :) Joten vikakoodit lukuun vaan..

Posted: 18.12.2009 1:26
by Por
Noita workshop ilmoituksia ei ole montaa, joten ihan yksselitteistä vikaa ei ole mutta suntaa antavia on. Parasta on kun saa auton testeriin/vagcomiin kiinni niin selviää!

Posted: 18.12.2009 8:15
by Alkaline
koko yön pohtineena vaihtoehtoja lähdin ajelemaan töihin päin ja valo paloi edellen. Sitten työpaikan pihassa päätin katsoa konehuoneeseen ja loin koneeseen tymäköitä katseita ja mielessäni ajattelin että" jos nyt et saatana ala toimimaan niin pistän sut vaihtoon". no siinä aikani manailin ja pistin pellin kiinni. Ylläri pylläri, valo oli poissa eikä ilmoittanut vikaa enään. katotan mitä täältä lähtiessäni tapahtuu. Soitan silti laakkoselle että jos ne lukis sen vikakoodin mitä oli tullut. Lisää info tulossa kunhan päivä tästä etenee...

Posted: 18.12.2009 19:22
by Alkaline
ainakaan vielä ei ole vikailmoitusta ilmennyt uudelleen. Täytyy jotain vag-com experttiä lähestyä tässä niin saadaan luettua vikakoodit läpi. Ilmoittelen jos jotakin asian suhteen tapahtuu.

Olen kuullut että jotkin vikailmoitukset kuittaantuu juuri tolla nokkapellin avaamisella/sulkemisella. Tiedä onko niissä suoraan perää...

Posted: 18.12.2009 19:42
by DJDH
Mullakin tekee välillä samoja ilmotuksia. Viimeksi tais tulla kun ajeltiin pikkujouluista takasin. Sitä ennen pari kertaa työmatkalla ja kerran kesän runireissulla. Aina on valittanut labdasta, mutta viime leimalla ei ollut mitään ongelmia. Nuo on mulla ilmennyt aina kostealla, eli kai joku sähköhäikkä siellä välillä on.

Posted: 19.12.2009 12:26
by Alkaline
voisin kans kuvitella että pakkanen oli niin kova että siitä hieman ottanut itteensä. Missäs toi happianturi oikeen makailee jos sitä kävis hieman ihmetelemässä? Ja onko hintatietoa olemassa osalle tai vaihdolle esim laakkosella?

Posted: 19.12.2009 14:37
by DJDH
Eikös noissa ole 2 niitä? Eka jossain pakosarjassa? ja toka on auton alla siinä katin kulmilla. Suurinpiirtein käsijarrukahvan alapuolella.

Posted: 19.12.2009 21:13
by Janne_80
ai niitä on kaks? ompa fiksusti tehty.

-Alkaline-

Posted: 19.12.2009 22:36
by AjH
Joo kaksi lambdaa on nykyään, ennen kattia eka ja katin perässä toinen.
Onko noissa jotain eroa niin sen voisi joku tietävä tähän kirjotella. Jälkimmäistä epäilisin jonkinlaiseksi katin toiminnan varmistajaksi?

Posted: 20.12.2009 11:45
by Pasi Häkli
Juuri näin AjH, jälkimmäinen vähän valvoo sen katin toimintaa.

Posted: 20.12.2009 16:31
by HeikkiS
tuo oma '04 74kw tdi:ssä antoi saman ilmoituksen ja viaksi paljastui polttoaineen lämpötila-anturi.. tai siis sen tilalle laitettu vastus, joka oli aavistuksen liian lähellä sitä vikailmoituksen rajaa..

Posted: 27.12.2009 21:32
by Alkaline
no joo, tänään ajelin lahteen aamua varten ja heitin muijaa töihin. Tossa valoissa sitten piti lähteä liikkeelle ja auto yllättäen sammui huonon kytkimen käytön johdosta. no käynnistin ja ekalla ei lähtenyt. Tokalla lähti mutta sytty nyt se moottorin valo ja sit se TCD vai TDC valo eli ilmeisesti joku päästöön tai katalysaattoriin liittyvä juttu. Noo kun soittelin laakkoselle jo edellisellä kerralla niin sanoovat että ei toistaiseksi ajamista haittaa. Ilmeisesti voin edelleen huruutella melko huoletta ja ajattelin tuota nokkapeltikikkaa kokeilla aamulla uudelleen, toistaiseksi se ei auttanut:(. Täytyy nyt viimeistään heti alkuvuodesta käydä lukaisemassa vikakoodit ja pistää tänne sitten.


MLA saat varautua siihen että kohta puhelimes soi!

Posted: 28.12.2009 12:18
by AjH
Mullakin kapula tulossa kun on tossa omassa ollut vähän probleemia. Ei tartte itsekkään jatkossa olla soittelemassa apuja lukuhommiin. :?

Edit: Paalaselle kiitos aiheeseen liittyen.

Posted: 3.1.2010 20:28
by Alkaline
jaa koska on tulossa? MLA ystävällisellä avustuksella saatiin valot sammuun ja laitan tänne ne vikakoodit kunhan ne minulle ast ehtii. pohditaan sitte mitä on tapahtunut...

Posted: 3.1.2010 21:19
by Joona
Mulla tapahtui viime viikolla samat kun Alkalinella, vikakoodin mukaan etummainen lambda anturi.

Posted: 4.1.2010 20:44
by Alkaline
dodii,

kukahan osais suomentaa


3 Faults Found:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-00 - -
17550 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded
P1142 - 35-10 - - - Intermittent
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

Posted: 4.1.2010 21:22
by Por
Ei nyt välttämättä suomennos mutta ross-techin sivuilta napattua. Onkos tullut nollauksen jälkeen vikakoodeja vielä?

17550/P1142/004418 - Load Calculation Cross Check: Lower Limit Exceeded

Possible Causes

* Mass Air Flow Sensors (G70) faulty
* Intake Air System faulty/leaking (false Air)
* Throttle Pedal faulty
* Throttle Body dirty/faulty

17811/P1403/005123 - EGR System: Regulation Deviation

Possible Causes

* Exhaust Gas Recirculation (EGR) faulty
* Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) faulty

ja pikaisen googlettamisen jälkeen ekaan 17961

intake/exhaust leak
EGR system/evap canister
purg valve
throttle control unit
map sensor /Barometric sensor

Ross-techin vikakoodit - ratkaisuehdotukset

Posted: 5.1.2010 19:38
by Alkaline
ai ne löytyy tuolta suoraan. hieno homma. ei ole uusiutuneet viat eli odotellaan ja toivotaan että kestää. onkohan noi jossain ilmoitusjärjestyksessä vai jotenkin muuten järjestetty. kun mietin että mikähän olis sen ekan virheen syy???


no joo eipä sillä toisaalta niin väljä kun ei nyt ala vaan vilkuttaan niitä valoja ja uusimaan vikoja.

Posted: 8.1.2010 13:10
by perusfarkku
Terve!

Satuin ihan mielenkiinnosta pyörähtämään keskustelupalstalla, josko joku joskus olisi vastaillut taannoiseen toukokuiseen kysymykseeni, ja simsalabim olihan niitä vastauksia.

Vastauksena ketjun aloittajan kysymykseen: vaihtoivat Laakkosella tuon mikä sen nyt oli kaasuläpän ohjain vehkeen ja hintaa tuli mukavasti 550 euroa... Toistaiseksi on pelannut ihan ok, kulutus laski kesän aikana. Sopeutumisen/sopeuttamisen vaikutusta kulutukseen en osaa arvioida, suurimman bensan säästön saa aikaan oikeilla rengaspaineilla. Alussa oli tyhjäkäyntikulutukset entistä korkeammalla, mutta ne ovat laskeneet tasolle, johon olen enemmän tottunut. Golf on ihan mukava auto, mutta pihinä arvostan alhaista kulutusta..

Posted: 8.1.2010 19:43
by Pasi Häkli
Joo, ja mä aikasemmin mainostin ettei niitä kaasuläppiä mene ikinä. Ja eikun heti jouduin sellasen vaihtamaan :D
Oli se kaasuläpän asentoanturi sökönä, joka sijaitsee kaasuläpän sisällä, ei voi vaihtaa erikseen...

Posted: 8.1.2010 19:43
by Alkaline
tuntuu olevan ihan yleistä? että noi läpät likaantuu ja niitä vaihdellaan. Ainakin toistaiseksi olen säästynyt vikojen uusimiselta. Poliisi tosin väläytti lamppua tossa yks päivä(selvisin varoituksella kun oli 80 alueella huima 85 nopeutta). Huomasin vaan kuinka tarkkaa toikin nykypäivänä on. Poliisi on ihana!

Posted: 8.1.2010 19:46
by Pasi Häkli
Kaasuläppien vaihtaminen ei missään nimessä oo yleistä. Se likaantuminen ja jatkuva putsailu kylläkin on tosi yleistä.
Se EGR:n putki tulee just siihen kaasuläpän alapuolelle, ja se putken pää on taivutettu ylöspäin(useimmissa moottorimalleissa) jostain syystä. Eli kaikki pakokaasupaskat mitä EGR-venttiilin läpi tulee sylkästään suoraan päin kaasuläppää, jostain kumman syystä.

Miksei se putki vois olla taivutettuna alaspäin, suoraan imusarjaan? Kaasuläpän likaantuminen luulis ainakin vähentyvän melko oleellisesti. Mut toisaalta, helpompi se kaasuläppä on ottaa sieltä käteen ja puhdistaa saatikka alkaa imusarjaa liottamaan perusteellisesti.

Posted: 13.1.2010 18:15
by Pia
Lainaan vähän topicia koska otsikko tuli tänään tutuksi.......

Kivasti pimpahti passatin näyttöön "Emission workshop" ja pakokaasujen vikavalo. Paniikkihan siinä iski kun oli 70km päässä kotoa eikä isäntä prkl vastannu puhelimeen. Ohjekirjaa lukasin ja sielä sanottiin saa ajaa rauhallisesti. Ja vielä varmistin sen kaverilta. (Siltä ainoalta joka vastas puhelimeen) Suoraa päätä Käyttikselle Seinäjoelle pikahuoltoon.

Koodit luettiin ja ilmotti että polttonesteanturi paskana. Setä sano heti että joko anturi paskana tai johto poikki. No tottakai mun tuurilla sieltä oli se johto poikki. Liittimen päästä hinkkaantunu poikki toinen johdoista. Onneks sen sai siinä korjattua. MUTTA, sitten se huomas et kappas tuosta on valunu öljyä. Tottakai se oli kaikista pisin ja kallein ahtoputki joka oli murtunu halki. :veryangry Että hyvät päivän jatkot vaan kaikille.
(Anteeksi pieni avautuminen, vähän hajottaa...)

Mikäs tässä, kytkin menee just vaihtoon, vielä toi putki, termostaatti, vetarit..... Josko noitten jälkeen olis niitä huolettomia kilometrejä vähäks aikaa. Tai sitte ei...

Posted: 13.1.2010 22:27
by Alkaline
Pia wrote:Lainaan vähän topicia koska otsikko tuli tänään tutuksi.......

Kivasti pimpahti passatin näyttöön "Emission workshop" ja pakokaasujen vikavalo. Paniikkihan siinä iski kun oli 70km päässä kotoa eikä isäntä prkl vastannu puhelimeen. Ohjekirjaa lukasin ja sielä sanottiin saa ajaa rauhallisesti. Ja vielä varmistin sen kaverilta. (Siltä ainoalta joka vastas puhelimeen) Suoraa päätä Käyttikselle Seinäjoelle pikahuoltoon.

Koodit luettiin ja ilmotti että polttonesteanturi paskana. Setä sano heti että joko anturi paskana tai johto poikki. No tottakai mun tuurilla sieltä oli se johto poikki. Liittimen päästä hinkkaantunu poikki toinen johdoista. Onneks sen sai siinä korjattua. MUTTA, sitten se huomas et kappas tuosta on valunu öljyä. Tottakai se oli kaikista pisin ja kallein ahtoputki joka oli murtunu halki. :veryangry Että hyvät päivän jatkot vaan kaikille.
(Anteeksi pieni avautuminen, vähän hajottaa...)

Mikäs tässä, kytkin menee just vaihtoon, vielä toi putki, termostaatti, vetarit..... Josko noitten jälkeen olis niitä huolettomia kilometrejä vähäks aikaa. Tai sitte ei...
ja paljonkos sillä pimpin vehkeellä on oikeen ajettu? tuntuu huimalta että noin mukavasti vikuja/käytön jälkeisiä korjauksia sulla autossa...

Posted: 14.1.2010 5:15
by Pia
206tkm mittarissa...

Vai että pimpin.... :lol:

Posted: 14.1.2010 19:15
by Pasi Häkli
Pia wrote:Tottakai se oli kaikista pisin ja kallein ahtoputki joka oli murtunu halki.
Sullon liikaa ahtoja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Posted: 14.1.2010 19:20
by Pia
Juu niin on! :lol:

Piti jo aikasemmin laittaa että kuluvia osiahan nuo on mitä tässä on vaihdettu/joudutaan vaihteleen. Kytkin, vetarit, laakerit jne.

Posted: 14.1.2010 19:39
by Alkaline
no mun mielestä 200tkm on kuitenkin aika vähän ajettu. tosin voihan ajotyyli vaikuttaa kulumiseen aika lailla.


no tällä taas todistettin että tuo emissions workshop voi tulla näköjään ihan mistä vaan.

eipä muuten ole varoitusvalot syttyneet vieläkään eli toivotaan ettei niitä jakossakaan syttyile :)

Posted: 14.1.2010 20:10
by Pia
Vanha taksi ni sen takia tuo kytkin on lopussa. Jyväskylän kylällä, paljon liikennevaloista lähtöjä.

Posted: 15.1.2010 18:37
by Alkaline
ou rait, se selittäkin aika paljon. No aika vähän itseasiassa ajettu siinä tapauksessa että on ammattiajossa ollut ennen sun käyttöö.

Posted: 15.1.2010 20:12
by Pia
Sillä oli ajettu 168tkm ku ostin sen. Mitään isompia vikoja ei oo ollu. Että tämä Emission juttu oli ensimmäinen vikavalo mun aikana. Onneks oli noin "helppo" vika.

Mut nyt loppuu OT.. =)

Posted: 20.4.2010 11:49
by DJDH
No nyt toi alko kiukuttelemaan jo enemmän. Enää ei vikavalo sammu.

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
P0133 - 35-10 - - - Intermittent
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction
P1196 - 35-10 - - - Intermittent
17591 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Short to Plus
P1183 - 35-10 - - - Intermittent

Eli etummainen lambda, mutta onko tuo kolmas koodi takimmainen lambda?

Re: Emissions workshop

Posted: 13.1.2013 22:34
by KeiZZi85
Täällä kans tänään sytty keltanen valo ja emission workshop.
Ensin tuntu olevan puhti pois koko autosta, sammutin ja uudestaan käyntiin valo paloi ja teksti tuli mut normaalisti kävi auto.
Huomenna vikakoodin lukuun ois vietävä.
Onkos millasia remontteja ja mitä hintaluokkaa muilla ollu nää vaivat mitä nyt sit lienevätkään?
Laittelen huomenna lisää tietoja kunhan selviää viat.

Re: Emissions workshop

Posted: 14.1.2013 16:36
by KeiZZi85
P0341 Nokka akselin asentoanturin virtapiiri
-katkonainen

P161D Hehkutulppa, sylinteri 4
-jatkuva

P1847 Vikakoodit ABS:n ohjaimessa
-katkonainen

P0299 Turbo / Super lataus aliteho
-katkonainen
Tommosia vikakoodeja oli kertyny ni eipä ollu tietoo mist sit johtu...
Nollauksen jälkeen ei oo viel mitään tullu et odotellaan ja katsellaan.

Re: Emissions workshop

Posted: 30.1.2013 16:46
by Paskatti00
Alla Golf Variant 1,6 -03 ja toissa syksynä lambda-anturi meni vaihtoon (paloi merkkivalo, mutta muuta "erikoista" ei autossa ollu).
Nyt sitten tänään töistä lähtiessä tuo pakokaasupäästöjen merkkivalo alkoi vilkkua ja asioita toimittaessa se välillä kesken ajon syttyi palamaan jatkuvasti ja sitten taas herkesi vilkkumaan.
Auto myös nykii hitaasti ajaessa, muuta en moottorista ymmärrä, mutta kun pellin avasin, moottori käy epätasaisesti ja ääntää entiseen verrattuna.
Huomenna kai se on töiden jälkeen mentävä hovikorjaajalle lukemaan vikakoodi, mutta pelotelkaas nyt sitten kaikin mahdollisin tavoin kuinka kallis remppa siinä voi olla edessä! :twisted: