Kw@@kku wrote:Minkä aikaa olet pitänyt Passattia lämmityksessä? Itsellä oli aikoinaan 1.8t golfissa samainen ongelma, jos autoa lämmitti alle puolituntia. Kun golf oli ollut vähintään tunnin lämmityksessä auto käynnisty normaalisti. Nykyistä autoa olen pitänyt samaisesta syystä vähän pidempään kuin puolituntia piuhassa ennen käynnistystä.

Mulla taas menee vähän toisinpäin tuon kanssa, alle 1/2 tuntia niin lähtee vielä käyntiin jotenkuten mutta jos pidempää pitää niin sitä vaikemmaksi menee käynnistys..
Ei ihan yksyhteen mun kokemusten kanssa mutta kuitenkin, kannattaa tsekata.
Siis täällä:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8155
Kampuranasentoanturi oli 100 euroa noin ja vaihtotyö suht helppo vaikkakin anturia ei oikein edes näe sieltä kaiken seasta. Ja se alkuperäinen sähköjohdon reitti oli vähintään hanurista.
Moottorin kuva muistaakseni on päästöjen merkkivalo, se voi syttyä jo ihan noiden käynnistelyjen seurauksena.
Edit: lisäyksenä se että meiän autossa on letkulämppäri (tarkkana!) ja toi kylmäkäynnistyksen vaikeus tuli uutena oireena, viime tai edellisenä talvena ei ollut ongelmia, josta syystä vikaa vähän epäilin muualla olevan.
Täytyy kattoo mitä vikakoodia itsellä antaa kun pääsee v-loppuna lukemaan ne, jos sieltä sattus samaa vikakoodia antamaan kuin sulla niin vois kokeilla vaihtaa tuonkin vaikka nyt ei ihan täsmääkään kaikki oireilut.
Toimii tosiaan mulla tuo auto ajossa ihan normaalisti lukuun ottamatta sitä 1 kertaa, mutta mullakin tosiaan tullut tuo vika vasta tälle talvelle. Viime talvena ei oireillut mitään tuo tapaista, kerran vain sytytti tuo päästöjen merkkivalon pakkasten aikaan lämmityksen jälkeen, mutta sekin hävisi kun ajoi auton lämpimäksi ja starttasi uudelleen..
Moi!
Minulla oli aikoinaan bensaPassatissa vm 2001 (2.0 8v kone) samoja ongelmia, lämmitettynä ei millään käyntiin; kylmänä kuin palmun alta.. VV-autoa ei ilmeisesti ongelma/ominaisuus kiinnostanut; Laakkonen (Kerava) osasi laittaa kuntoon. Muistaakseni laittoivat jonkun takaiskuventtiilin tuohon lohkolämmitin systeemiin kiinni ja sen jälkeen toimi oikein eli lähti lämmitettynä käyntiin, mitä ei ollut tehnyt aiempina vuosina..Testasin monesti ja aina lämmitys aiheutti ongelman, jotekin järjestelmä ei antanut bensaa tms häikkää oli..
Kuulostaa kyllä hyvin tutulta, lämmityksen jälkeen ei mihinkään mutta tosiaan kylmänä kuin palmun alta!
Onko sulla tietoa että minne ne laitto sen takaiskuventtiilin ja selvittivätkö yhtään että minkä takia?
Luitko vikakoodeja, et sattuis muistamaan yhtään mitä koodia antoi jos antoi?