Page 1 of 1

Saa poistaa

Posted: 9.1.2010 17:19
by Jaku
Kokeilin haulla ja ei oikein natsannu niin, on jotain tummaa töhnää paisuntasäiliössä...

jäähdytysnestettä tää tuppaa vähän hävittämään mutta mitähän tuo vois olla.

se on vesirajan yläpuolella seinämissä.
mihin viittaisi?
menikin jo vähän aikaan ilman remontteja... tietenkin niitä tulee jos 50tkm ajaa vuodessa...
nii ja moottorina on 1.9 TDI 270tkm

Posted: 9.1.2010 17:44
by Pasi Häkli
Kannentiiviste mennyt. Omassa oli sama vaiva. Se on moottoriöljyä mikä kerääntyy siihen säiliön seinämille.

Posted: 9.1.2010 18:00
by Jaku
juu..nii arvelinkin, kauanhan tuota vaihtaa?
löytyyköhän ohje tuosta huoltokirjasta mitä myyvät motonetissä?

löytyyköhän lappeenrannasta/lemiltä sällejä jotka tekis näitä?
jakopääkin pitäis taas vaihtaa..

Posted: 9.1.2010 18:18
by Jaku
niin ja jos tuonne asti lähden purkamaan niin mitä kannattaa myös vaihtaa tai tarkistaa...?

Posted: 9.1.2010 20:44
by DJDH
Noiden pumpparien kanssa on vähän niin ja näin. Ainakaan Kotkan ja Kouvolan merkkiliikkeissä eivät pari vuotta sitten suostuneet kansipahvia vaihtamaan. Olisi pitänyt ottaa suoraan uusi kansi helyineen ja päivineen. Pumpparin kantta kun ei heidän mukaan voi oikaista, vaan se on aina vaihettava. Vanha kansi helyineen piti tietysti antaa vaihdossa. Kiva myyntikikka.

Haminassa on kuitenkin Reijon Diesel joka noita on todistetusti ainakin kaksi kappaletta tehnyt. Molempiin purku, kannen, venttiilien ja hehkujen, ym tarkistus, kannen oikaisu ja uusi pahvi, kasaus + normihuolto, mlk jakopää, ym asiaan kuuluvat. Nyt 50tkm takana ilman ongelmia. Kai noita muitakin vanhan liiton dieselpajoja on olemassa. Puhelin kouraan ja soittelemaan.

Posted: 11.1.2010 17:08
by Pasi Häkli
Omaani vaihdoin vaan kannentiivisteen ja kansipultit. Kannelle ei tehty mitään(paitsi tietysti kaikki paikat putsattiin perusteellisesti), ja hyvin pelaa. Hintaa osille tuli muistaakseni 110 euroa, ja työ ei maksanut mitään.

Posted: 11.1.2010 17:40
by Jaku
No keskiviikkona lähtee työn alle...
vaihdetaan yläpään tiivisteet, koneistetaan kansi, ehkä hehkut vaihdetaan,
jakopää kaikkineen hiluineen ja vesipumppu.. reilun tonnin saa mokomaan varata. :shock:

Posted: 11.1.2010 18:03
by Tero Häkli
laita osalistaa rekkarin kera privaan niin voin kattoa sulle osista tarjouksen :) variantticlubilaisille luultavasti halvemmallakin ku motonetistä :)

Posted: 11.1.2010 19:07
by Pia
^Suosittelen ottamaan Terolta tarjouksen!

Nim. Oikein tyytyväinen kytkimen hintaan.... 8)

Posted: 11.1.2010 22:18
by Jaku
Tero Häkli wrote:laita osalistaa rekkarin kera privaan niin voin kattoa sulle osista tarjouksen :) variantticlubilaisille luultavasti halvemmallakin ku motonetistä :)
Kuulostaa hyvältä mutta käännyin liikkeen puolelle..
eli omat näpit pysyy puhtaana.
7 firmaa kyselin lappeenrannasta ja viis ei suostunu tekemään dieseliin...
pensakoneisiin kyllä..
volkkarin oma huolto kerto 1500 hinnaks (bernerin kaveri kyl näytti et olis just noussu pöydänalta yö unilta...)
ja as huolto n.1000
en tiedä mitenhän nuo liikkeessä sanois omista osista?

Posted: 11.1.2010 23:59
by Tero Häkli
kai sitä kysyä voi.... kyl ite voin luvata heti alle 800 tommosen homman =) tarkemmin kattomalla luultavasti jonkinverran allekki...

Posted: 13.1.2010 18:46
by Jaku
no nyt on huollossa...syylärin nurkka oli myös rikki ja hihnan automaattikiristimen pumppu rikki+ ilmansuodatin jäässä :!:

vaikka tallissa seisoo mut eivissiin oo ehtiny kuivua..tietty puuteri lumi menny sisään..

nii ja tuo huollon hinta ilman edellämainittuja oli n.1000ernoo töineen.
eli osat tuskin on 500€ enempää,onhan tuossa työtuntejakin jokusen verran...

no kiitoksia tarjouksesta kuitenkin. pidetään mielessä avunanto! :)

Posted: 20.1.2010 19:35
by Jaku
noniin, huomenna saan auton huollosta...

Vaihdettiin:
-yläpään tiivisteet
-jakopää apulaitehihnoineen
-jakopään automaattikiritsimen pumppu
-vesipumppu
-syyläri
-nokka-akselin laakerit
-suuttimien tiivisteet
-ilmansuodatin
-kannen työstö

Kansi käytettiin helsingissä koe ponnistuksessa ku luultiin halkinaiseksi mutta oli "valuvika".


Mistähän tämmöi tiivisteen pettäminen johtuu?
nesteet olin mitannu kestävän -30

Posted: 20.1.2010 23:31
by DJDH
Tyyppivika noissa 2000-luvun alun pumppareissa. Se kansipahvi on liian haperoa tavaraa. Se uudempi on kaiketi kestänyt paremmin.

Posted: 22.1.2010 19:56
by Jaku
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3189401

noniin... tuolla se meidänkin auto on VIELLÄKIN!!!!!!!!

Vittu ku kävintuol tänään niin kone on levällään viel ja asentaja tuumaa ettei osaa...ensimmäinen tuon tyypin kone heil.
myyjältä kysyin hintaa niin 3038€ ja kone oli helkkari levällää vielläkin.....

mite nämä kuluttaja-asiamies jutut menee oikein?

mite hitto nää sattuu ain mulle!?

Posted: 22.1.2010 21:10
by DJDH
Eikai tähän voi sanoa muuta kuin että kai pyysit kirjallisen tarjouspyynnön tuolle? Sana sanaa vasten on aina paha juttu. Mutta jos kerran ovat luvanneet tehdä työn tiettyyn hintaan, niin kyllä siinäkin on jokin raja miten paljon sen saa ylittää, yleensä kaiketi n.20%. Jos ovat tehneet enemmän mitä sopimuksessa on / mitä on työtä tilatessa sovittu, ja eivät ole asiasta ilmoittaneet, niin sitten se on osin korjaamon oma vika. Myöskin se etteivät muka osaa korjata. Kyllä se on liikkeen/korjaamon tehtävä huolehtia siitä, että tehtäväksi otettu työ tulee tehtyä asianmukaisesti. Jos eivät osaa, niin sitten diilaavat sen jollekin muulle asiantuntevalle liikkeelle tai kieltäytyvät tekemästä hommaa.

Kaikkein tärken tässä kohtaa on kuitenkin säilyttää maltti ja puhevälit korjaamon kanssa. Huutamalla ei saa mitään muuta kuin pahaa aikaan. Äläkä ihan ekana ala puhumaan kuluttaja-asiamiehistä, yms. Koita saada asia sovittua jotenkin ja sitten jos ei muu auta, niin ota yhteys kuluttaja-asiamieheen/kuluttajariitalautakuntaan. Älä lunasta autoa ulos korjaamosta ja pyydä kauppakamarin tavarantarkastaja paikalle. Se on pulueeton asiantuntija ja hän voi kirjoittaa lausunnon asiasta. Se maksaa n.100-150€, mutta sillä voi loppupeleissä olla suuri merkitys asian kärjistyessä ja kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä. Lautakunnan päätös on kuitenkin vain suositus ja liikkeen/korjaamon ei ole pakko sitä noudattaa. Asiasta on kuitenkin aika naurettavat sanktiot.

Kolmas vaihtoehto on tietysti oma vakuutusyhtiö ja oikes/vastuuvakuutus. Sen avulla saa tarvittaessa tapauksen käräjille, mutta tämäkin on niitä vihoviimeisiä vaihtoehtoja. Koita jutella ensin ja pyydä kaikki asiat joka ikistä nippelitietoa myöten kirjallisena. Suullisena ei yhtään mitään. Taikka sitten nauhoitat keskustelut ja kerrot siitä heti keskustelun alkaessa.

Posted: 22.1.2010 21:14
by Rave
Johan on toimintaa!

Aika paska tuuri. Toivotaan että homma ratkeaa. Pidä huoli ettet maksa asentajan oppitunteja.

Posted: 23.1.2010 8:31
by Pasi Häkli
Jaku wrote:Vittu ku kävintuol tänään niin kone on levällään viel ja asentaja tuumaa ettei osaa...ensimmäinen tuon tyypin kone heil. Myyjältä kysyin hintaa niin 3038€ ja kone oli helkkari levällää vielläkin.....
Siis täh? Asentaja ei osaa? Mitä se ei osaa? Miksi ihmeessä on sit edes otettu koko homma vastaan jos ei osata sitä tehdä.
Toivottavasti et ihan koko summaa joudu maksamaan, nuo mainitsemasi hommat ei kyllä ihan 3000 euroo voi maksaa.

Posted: 24.1.2010 17:31
by Jaku
tuota hommaa ei osaa.. eipä se työn vastaanottaja mitään sanonut..

Vaihdettu:
-vesipumppu
-öljynsuodatin
-termostaatti
-kansipulttisarja
-kannentiiviste
-imusarjantiiviste
-venttiilikopantiiviste
-jakohihnasarja
-öljypropun tiiviste
-jäähdytin
-lag.schale 10kpl :?:
-pultti 8kpl
-dichtsatz 4kpl :?:
-venttiilin nostimet 8kpl
-brake parts cleaner :?:
-tiiviste
-mutteri 8kpl
-tiiviste
-tiiviste
-tiiviste
-pultti 10kpl
-ruuvi 4kpl
-akseli tiiviste 32*47*10
-jousi
-hehkut 4kpl
-mobil 1 0w-40 3.6l

(Kopio työmääräyksestä, en jaksanu tuote nroita laittaa...)


nämä osat oli jo pelkästään 1543.84€
töitä oli purusta ja kasauksesta niin ettei venttiilikoppa ollu paikallaan ja suuttimia ei ollu eikä öljyjä koneessa eikä jäähytin nesteitä niin melkein 19h
Kannen työstö oli eri paikassa tehty.

että silälailla

Posted: 25.1.2010 18:19
by Jaku
noniin,tämäkin edistyy..

Auton sain tänään pihalle korjaamolta...
auto on tehoton.. tapahdu yhtään mitään..juoksemalla kiihtyy nopeammin..
suuttimet vissiin päin honkia säädetty...
volkkarille sai ajan vasta 2vk päähä..
nyt tiedän miltä tuntuu ajaa kuristetulla moottoripyörällä...

Posted: 25.1.2010 19:10
by Pasi Häkli
Eipä niissä suuttimissa sen kummempia säätöjä pääse muuttamaan. Ite veikkaisin että alipaineletku on jostain jäänyt auki.
Eikö ne viitsinyt edes koeajoa tehdä korjauksen jälkeen? Kai siinä nyt olis huomannut jos auto ei kulje mihinkään.

Posted: 26.1.2010 2:18
by DJDH
Tai voihan siinä olla jakokin hampaan verran viturallaan?

Posted: 26.1.2010 12:07
by Pasi Häkli
^Niin, tai sit ei oo pumppua lukittu kun on nokka-akselipyörä löysätty. Eli voi olla ajotuskin perseellään.

Posted: 26.1.2010 18:10
by Tero Häkli
aika touhuu :roll:

Posted: 27.1.2010 20:38
by Jaku
nyt on pasuuna viety korjaamolle takasin ku rypesi tiputtamaan..ehkä pe takas.
1.5h aikana reilua postimerkin kokoista öljylänttiä...

nokka-akseli stefa vuotaa..samalla katsovat onko hihna pielessä ja bernerille sit ens viikon lopussa suuttimien vaihtoon...
pitäisköhän vaatii konehuoneen pesu kaupan päälle..
eihä se näy ku pohjassa mut se olis vähintä...

pitihän tulla harmillinen jatkokin...
vuokra auto vaihteeksi alla

asentaja oli kuulemma huomannu koeajolla että pasuuna on melko laiska... :shock:

Posted: 27.1.2010 22:29
by AjH
Mut jos ei se asiakas sitä huomaakkaan niin antaapa olla... :roll:

Posted: 7.2.2010 16:55
by Jaku
noniin..
nyt pasuuna kunnossa taas..

ei sen kummempi asia ku polttoaineen lämpötila-anturin johdot poikki..
se pistää koneen johonkin hätätilaan..

Posted: 9.2.2010 10:06
by mkoistin
Tätä ketjua lukiessa tuli kylmä hiki pintaan.
Anteeksi jo etukäteen (ei siis ole tarkoitus kääntää puukkoa haavassa) mutta pakko kysyä että mikäpä tuli loppulaskuksi?

Jaku wrote:noniin..
nyt pasuuna kunnossa taas..

ei sen kummempi asia ku polttoaineen lämpötila-anturin johdot poikki..
se pistää koneen johonkin hätätilaan..

Posted: 9.2.2010 11:05
by Pia
^Itellä kävi 3C passatissa ihan samanlai. Johdon korjaus 29€ ja vikakoodien nollaus 57€= n.90€

Posted: 9.2.2010 11:35
by Jaku
Pia wrote:^Itellä kävi 3C passatissa ihan samanlai. Johdon korjaus 29€ ja vikakoodien nollaus 57€= n.90€
käytin bernerillä ja ne lähetti laskun as huoltoon..siel se oli vissiin rikki mennykkin...

tuli tuolle 2800€ hintaa...:(

no kunnossa on nyt motti ainakin..

Posted: 19.5.2010 20:21
by Jaku
niin tähänkin kommentoiden viellä niin jakopää oli yhellä pielessä ja pumppusuutin (?) puol pieles
egr tulpattu ja ei tuo viel toimi.
kassellaan

Posted: 20.5.2010 7:04
by Pasi Häkli
Taitaa olla oikein tekijämiehet asialla jos ei edes jakopäätä saa kohdalleen kerralla.

Posted: 20.5.2010 21:50
by Joni Sairanen
Pasi Häkli wrote:Taitaa olla oikein tekijämiehet asialla jos ei edes jakopäätä saa kohdalleen kerralla.
Jakopää on muutenkin "halpa" paikka jos nyt sattuu hampaan pari olemaan sivussa, mitäs pienistä :roll: :lol:

Posted: 1.6.2010 21:50
by Jaku
noniin..tämäkin remontti rupeaa valmistumaan.
just vaihdettiin uus syyläri kun edellinen uus rupesi vuotamaan.
viellä keran käydään kun asentaja ei osannu kuskin nurkkaa kasata oikein, puskuri lamppu ja lokasuoja irvistelee 1cm joka suuntaan.
no saan ilmastointi huollon kaupan päälle..
rupesi meinaan cilmatronikki vilkkumaan käynnistäessä..


mitähän viel tulee..
just vaihdoin levyt ja palat joknurkkaan
murrokset
sähkölasin vaieri tilauksessa (poikki meni)
uusia renkaita
kävi peltikorjaamolla aparin kylki kokonaan uuteen paaliin,tuli pihasta auto kylkeen ja hennon naarmun teki keulasta takapuskuriin saakka..tuollaisen vois huolia kuskin puolellekkin...
tähän pasuunaan on pelkästään tänä vuonna menny huoltoihin 4000€
eihän tätä raaski myydä ollenkaan
kukaan ei kuitenkaan maksa mitää kun on jo melkein 300tkm mittarissa

Posted: 2.6.2010 13:14
by dr_ink
Minäkään en halua kääntää puukkoa haavassa, mutta
11.1.2010 Jaku wrote:Kuulostaa hyvältä mutta käännyin liikkeen puolelle..
11.1.2010 Tero Häkli wrote:kai sitä kysyä voi.... kyl ite voin luvata heti alle 800 tommosen homman =) tarkemmin kattomalla luultavasti jonkinverran allekki...
13.1.2010 Jaku wrote:no nyt on huollossa
9.2.2010 Jaku wrote:tuli tuolle 2800€ hintaa...Sad
1.6.2010 Jaku wrote:noniin..tämäkin remontti rupeaa valmistumaan.