Page 1 of 1
Laatikko, kytkin, vaiko molemmat?
Posted: 1.4.2010 10:40
by Fisu
Pari päivää sitten -00 1,4 Variantin kytkinpolkimessa rupesi tuntumaan pientä resonointia, "hurinaa", kun jalkaa pitää ajon aikana polkimella. Myös vaihteet alkoi takeltelemaan, päivästä riippuen joko menee iisisti päälle tai sitten joutuu vähän runnomaan. Paikalla ollessa, moottori sammutettuna lootaa kokeiltaessa tuntui "ahtaalta". Pienessä liikkeessä tuntuis menevän pykälät helpommin päälle, toisinaan paikalla ollessa ei sitten millään.
Kiesillä ajettu 183tkm, nytkö se levisi?

Posted: 1.4.2010 12:34
by Pia
Hetkinen, kuka pitää jalkaa _ajon aikana_ kytkinpolkimella?
Onko laatikoon koska vaihdettu öljyt? Siitä vois olla apua..
Posted: 1.4.2010 13:26
by AjH
Jos se jalka on aina siinä polkimella makoillut ja autolla on pitkään sillä metodilla menty niin kytkinremontti voisi olla yksi vaihtoehto. Tosin ihan kaikki kuvaillut jutut ei siihen mene mutta kuitenkin.
Posted: 1.4.2010 13:59
by Fisu
Pia wrote:Hetkinen, kuka pitää jalkaa _ajon aikana_ kytkinpolkimella?
Onko laatikoon koska vaihdettu öljyt? Siitä vois olla apua..
Normaalisti pidän kättä siellä polkimella, mutta nyt vahingossa laskin jalan sinne..
Kyseinen kolopallo on ollut mulla vasta pari kuukautta, en tiedä millon on litkut lootaan vaihdettu.
Nyt päivällä se toimi taas ihan normaalisti, eli öljyistähän tässä voisi olla kyse.
Edellisestä kulkupelistä (Polo-96) hajos aikoinaan loota laakerisirinän seurauksena, semmosta soundia tuosta ei ole kuulunut, onneksi.
Posted: 1.4.2010 14:02
by Fisu
AjH wrote:Jos se jalka on aina siinä polkimella makoillut ja autolla on pitkään sillä metodilla menty niin kytkinremontti voisi olla yksi vaihtoehto. Tosin ihan kaikki kuvaillut jutut ei siihen mene mutta kuitenkin.
Edellisen omistajan jalkatottumuksista en tosiaan tiedä, mutta kyllä toi kytkin muuten ihan normivolkkarin aparaatilta tuntuu. Ei nyi ja kiinni ottaa.
Kuinka usein noihin neloskopan vehkeisiin olis syytä laatikon litkut vaihtaa?
Posted: 10.5.2010 19:18
by Fisu
No kytkinremppahan siitä sitten tuli.
Uusi kytkinpaketti 300€, duunit päälle + uudet kallistuksenvakaajan puslat - tonne 700€ paikkeille siinä sitten jouduttiin.
Hain kiesin pajalta ja rykäsin suvikumit alle niin eihän se suostunut menemään enää suoraan. Rengaspaineet ok, ilmeisesti se on saanut talvella vähän iskua niin että ohjaus- ja aurauskulmat on menneet vituralle.
Eikun uutta aikaa varaamaan..huoh..
