Page 1 of 1
Airbägi vieläkin
Posted: 8.4.2010 16:39
by juuso1
Moro moro. Osaako joku vastata miks passatin airbag valo palaa vaikka vikaa ei VAGin mukaan oo? Nii ja sitte sellanen että miks hitossa se valo palaa vaan kesäsin? Lattia tietenki lainehti vettä yhessä välissä, mut se se on kuivattu ja ongelmat tuli heti sen jälkeen
Posted: 8.4.2010 16:57
by Pasi Häkli
Aika oudolta kuulostaa että valo palaa mutta vikoja ei ole vikamuistissa.. Ootko koittanut nollata vikamuistia, vaikka siellä sitä vikaa ei olekkaan. Että sammuuko se valo edes hetkellisesti.
Posted: 8.4.2010 17:11
by juuso1
juu on yritetty nollata vikamuisti mut ei auta. Merkkihuollossaki ukot vaan raapii päätä ja ihmettelee. Tuli tässä mieleen voisko syy olla siinä mustassa boxissa kuskin maton alla?
Posted: 9.4.2010 15:40
by Pasi Häkli
Sen ei pitäisi vaikuttaa airbageihin millään tavalla... Onhan noita ohjainlaitteitakin silti hajonnut, että ei sekään poissuljettu vaihtoehto ole. Se sen valon sinne mittaristoon sytyttää´..
Posted: 30.6.2010 22:36
by Hilleri
Fittusaatana. Hyvä päivä ollu tänään, ei se että tuo avaamani huoltoväli-topic juttu häiritsee, vaan se että vaimoke siirsi kuskin penkkiä, lähti ajamaan autolla, ja hetken kuluttua lähdöstä syttyi air-vitun-bag valo ruutuun airbag false viestin kera. Anteeksi kielenkäyttöni.
Olikos se nyt niin, että kuskin penkin alla on jokin boksi tai kaapeli joka tykkää kyttyrää jos penkkiä siirretään? Kuuluuko tällaisen vikakoodin poistaminen valmistajan ikuiseen takuuseen, vai pitääkö näistä alkaa maksamaan huoltokäyntikuluja?
Posted: 1.7.2010 17:30
by BlackPassat
aikoinaan isän bemarissa oli joku penkin airbagin liitin poikki tjms. ja se laitto valon palamaan
Posted: 1.7.2010 20:07
by Pekka H
Mulla oli joku liitin löysällä tai liian iso liitin tjms niin nippusiteellä penkkiin kiinni, ei oo enää syttyny. Se johtonippu vissiin roikku siellä melkein lattiassa ja sitten ku emäntä ajo penkki ihan eessä ja ite ihan takana niin syttyyhän se ku eestaas siirrellään monta kertaa päivässä!
Posted: 1.7.2010 20:42
by Sami Jalonen
Joutuu omasta pussista maksamaan nollauksen, ellei lähistöltä löydy joku vag-comin omistaja..
Posted: 1.7.2010 21:10
by Hilleri
Joo huoltoon aamulla mennään kuittauttamaan pois...tai itseasiassa tsekkaamaan ettei siellä oikeesti ole airbag rikki.
Edit: Huollossa kuitattu merkkivalo pois. Oli kuljettajan puolen sivuturvatyyny, joka ilmeisemmin penkin liikuttelulla sai valon palamaan. 40e maksoi, joten jos alkaa tulemaan tavaksi olen halukas ostamaan kaapelin jolla saa itse kuitattua merkkivalon pois.
Posted: 2.7.2010 21:06
by Sami Jalonen
OBD.fi sieltä kaapelia tilaukseen, ja Ross-techin sivuilta softa koneeseen. Maksokohan jonku 50-60e, eli maksaa ittensä nopeasti takasin.
Posted: 2.7.2010 21:33
by Hilleri
Jep, just ajelin kotiin päin ja airbag -valo syttyi jälleen. Nyt on sitten vaikee tulkita onko kyseessä viallinen airbag vai joku kaapelin kosketushäiriöä tm sellainen. Vikakuitissa oli kyseessä kuskin puoleinen sivuturvatyyny.
Ajatuksia?
Posted: 2.7.2010 21:44
by Sami Jalonen
Liitin irti, putsaus ja koodin nollaus. Voi vaikka varmistaa teipillä. Jos uusiutuu niin lisää tutkimuksia.. Mistäpäin? Jos ei täältä löydy auttajia niin Ffpltä varmaan löytyy, itteä ainakin vit**aa noi laakkosen nollaushinnat..
Posted: 2.7.2010 21:57
by Hilleri
Onkohan faktaa vai fiktiota, että jos airbag valo palaa niin mikään airbagi ei autossa toimi?
Missähän toi liitin sijaitsee, vaatiiko isompiakin penkin irrotuksia vai onko ihan normi tohinaa? Minähän en maksa enää senttiäkään vikakuittauksista. Täytyy lähteä tilailemaan tuo kaapeli hetimmiten ja softalisenssi myös.
Posted: 2.7.2010 22:13
by Sami Jalonen
Faktaa. Penkin alla muistaakseni keltainen liitin, etureunassa. Jos tarvii niin Hyvinkäällä voin nollata koodin.
Posted: 2.7.2010 22:46
by Hilleri
Ok. Vois olla ihan hyvä ajatus kuittauttaa se tosiaan ennen maanantaita pois. En sitten tiedä mitä reissusta tulee, jos tuo valo alkaa jälleen palamaan ja auto on sitten airbagiton metalliläjä. Mun täytyy viestittää sulle, jos tossa paikallisessa huollossa eivät jaksa eilisen hintaan nollauttaa tota jälleen.
Voitko vielä vinkata, että onko tämä (
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1) oikea kaapeli käyttötarkoitukseen. Tämän lisäksi vielä se lisenssi?
Posted: 2.7.2010 23:12
by Pia
Sami Jalonen wrote:OBD.fi sieltä kaapelia tilaukseen, ja Ross-techin sivuilta softa koneeseen. Maksokohan jonku 50-60e, eli maksaa ittensä nopeasti takasin.
Eikös Hillerillä oo 3C Passatti? Siihen ei käy noi vanhempien mallien kaapelit, pitää olla CAN-väylä kaapeli. Jolla hintaa on 340€.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Posted: 2.7.2010 23:29
by Hilleri
Nyt alkaa taas kiroiluttamaan. En itse vielä hintoja katsonut, mutta Pia, jos hintaluokka on tuota... ... . . . .umh..
Täältä löytyy siis 3C Passatti, ja Samilla taitaa tosiaankin olla 3BG..? Väylät on erilaiset.
Posted: 2.7.2010 23:56
by Pia
Hilleri wrote:Nyt alkaa taas kiroiluttamaan. En itse vielä hintoja katsonut, mutta Pia, jos hintaluokka on tuota... ... . . . .umh..
Täältä löytyy siis 3C Passatti, ja Samilla taitaa tosiaankin olla 3BG..? Väylät on erilaiset.
Samilla on muistaakseni 3B. Ja kyllä tuo on halvin mitä oon löytäny. Itekki vähä vailla tuota kaapelia, seinäjoella käyttiksellä maksaa 59€ vikakoodien luku ja nollaus... Äkkiähän se ittensä takasin maksais, mutta silti tuo hinta vähä sylettää.
Posted: 3.7.2010 8:17
by Hilleri
Syteen tai saveen, aivan maallikkona lähdin tilaamaan tällaista. Ois varmaan voinu täältä ammattilaisilta varmistaa, että toimiiko tuo Passatissa, mutta innokkaana tilasin jo. Onneks on palautusoikeus verkkokaupoissa jos meni pieleen.
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... odinlukija
Ja sit asiasta toiseen. Kävin irroittamassa sen keltaisen liittimen, putsailin molemmat puolet "ammattitaitoisesti" puhaltamalla, ja laitoin takaisin kiinni. Iskin virrat autoon päälle, ja nyt ajotietokoneessa palaa yhä edelleen tuo airbag valo, mutta "airbag fault" virheilmoitusta ei tule enää lainkaan.
Kysymykseni kuuluu; onko vika nyt siis korjattu ja valo jää tietenkin palamaan siihen asti kunnes vikakoodi kuitataan? Vai, onko vika yhä edelleen olemassa, mutta jostain syystä virheilmoitusta ei enää tule? Jos ensimmänen vaihtoehto on oikein, onko yhä edelleen kaikki airbagit poissa käytöstä kunnes airbag merkkivalo ei enää pala.
Posted: 3.7.2010 12:20
by Sami Jalonen
Juu pahoittelen, luulin et puhutaan vanhemmasta kalustosta. Myöskään ite en voi nollata CAN-väyläautoa, ei oo ku toi vanhempi kaapeli..
Posted: 4.7.2010 18:58
by Hilleri
Niin ja nyt sitten se airbag fault ilmoitus tulee yhä edelleen. Eli ei siinä mitään muutosta tapahtunut.
Posted: 5.7.2010 8:39
by Pasi Häkli
^ 3C Passateista on penkin alta poistettu airbagin liitin(keltainen, jossa 3 johtoa), jolla vika yleensä saadaan korjattua.
On se kumma kun sakemannit ei osaa yhtä liitintä valmistaa niin ettei siellä tulis kontaktihäiriöitä.
Eli liitin pois välistä ja tinaamalla johdot yhteen, vikamuistin nollaus ja sillä se yleensä kuntoon tulee.
Ja jos joku nyt jeesustelee siellä, että ei airbagin johtoja noin saa korjailla, niin ihan on maahantuojan virallinen ohje.
Posted: 5.7.2010 11:47
by AjH
Miksei saisi korjailla? Ei kai missään lue ettei airbagin johtoja saa tinata vaan pitäisi aina käyttää liittimiä?
Posted: 5.7.2010 14:29
by Pasi Häkli
Kunhan nyt sanoin, joidenkin mielestä airbagin johdot on jotain jumalajohtoja, eikä omia virityksiä sallita..
Posted: 5.7.2010 18:38
by Basu
Luotettavampi se juottamalla tehty on kuin että siinä olisi liitin välissä... noh, siinäpähän ihmettelee jos ja kun tulevaisuudessa alkaa lamppu palamaan mittaristossa liittimen takia.
Posted: 9.7.2010 19:18
by Hilleri
V-checker ostettu, vikailmoitus kuitattu pois. Löysin penkin alta toisenkin keltaisen plugin ja lenksuttelin sitäkin kertaalleen paikoilleen ja pois ja paikoilleen. En tiedä kumpi keltaisista oli se airbagin liitin.
katotaan pysyykö ilmoitus poissa, nyt ainakaan ei tarvitse huoltoon mennä leikkimään.
Offtopic: Tuli muuten ajeltua 1500km ilman airbageja, ja vielä tässä nykyajan Suomessa missä 200km ajoreissuilla todistaa keskiarvoltaan 3 vaarallista ohitusta. Hieman pisti mietityttämään, mutta tulihan sitä ajettua aikoinaan Toyota Carina 2:lla tuhansia kilometrejä ilman mitään turvavarusteita.
Posted: 10.7.2010 10:06
by BlackPassat
Jos kaikista autoista poistettas kaikki airbägit ja turvavyöt ja rattiin laitettas iso terävä piikki kiinni niin yhtään kolaria ei tapahtus... OFFTOPIC
Posted: 10.7.2010 10:16
by Hilleri
BlackPassat wrote:Jos kaikista autoista poistettas kaikki airbägit ja turvavyöt ja rattiin laitettas iso terävä piikki kiinni niin yhtään kolaria ei tapahtus... OFFTOPIC
Joo todennäköisesti ei kukaan myös ajaisi autolla jos tuollainen "varustelu" olisi. Jatketaan offtopiccina, toivottavasti nyt ei monen kohdalla turvavarusteet tarkoita sitä että liikenteessä voi ajaa jotenkin enemmän riskejä ottaen.
Posted: 29.7.2010 14:13
by juuso1
Ei täälä olis ketään jolla ois vanha -99 wolkkarin resu jossain ojassa, voisin ostaa siitä sivutörmäystunnistimen jos vaan löytyy? Ei tuosta passatista tunnu löytyvän muuta vaihtoehtoa tuolle bagin valolle. Joku sano että on ajanu 1500 km ilman airbagia, ite oon ajellu kohta 3vuotta
Posted: 30.7.2010 16:57
by juuso1
Vika löyty
Vänkärin puolen jalkatilassa oven puolella oli jotain ihme liittimiä nii yks oli "vähän" huonosti kiinni. Näytti ihan penkinlämmitimen liittimeltä mut bagin valo sammu kummiski
3bg vikalukija
Posted: 4.10.2010 21:00
by säkäri
Moron,
Mikä vikakoodin lukija sopii 3bg -04 passattiin ja onko passatissa käytössä OBD2 vai...? Meinaan
ostaa koodin lukijan ittelleni kun tuo airbag fault-valo syttyi itelle lätäkön yliajon jälkeen, ja
koodin luku on suht kallista.
-saku
Posted: 23.2.2011 22:43
by joni.partala
Tervehdys vaan kaikille vag konsernin tuotteiden omistajille!
Mitä olen näitä tekstejä lukenut niin tunnutte tietävän aika paljon näistä ja ajattelin kysyä, että millaisen adapterin tarvitsisin tälläiseen VW Golf variant vm 1996 1.9 TD:hen? Kun on tuon airbagin valon kanssa hieman erimielisyyksiä!
Kun auton virrat laittaa päälle, niin se valo syttyy ja sammuu tietyn ajan päästä mutta sitten se kumminki syttyy sekunnin päästä uudelleen eikä sammu ennen kuin sammuttaa virrat, mutta silti sama juttu taas seuraavalla kertaa kun laittaa virrat päälle! Enkä todellakaan aio viedä autoani minnekkään vag huoltoon tai muihin vikakoodien nollauksiin!
Posted: 24.2.2011 0:08
by AjH
^ Olisko se ihan ekana järkevä koittaa VAG-comilla (jos onnistuu?) nollata se airbagin vika pois. Sitten jos se pukkaa takasin niin ihmetellä lisää, että miksi se vika tulee päälle.
Minkälainen adapteri sulla oli mielessä edes, valon sammuttamiseen on tietyt konstit, mutta jos haluaa se bagisysteemissä olevan vian korjata niin siihen ei välttämättä tarvitse mitään adapteria.
Posted: 24.2.2011 17:46
by Sami Jalonen
Vai oliko haussa johto millä itse voi nollailla koodit?
Posted: 26.2.2011 18:51
by joni.partala
Eikös tuohon vag-comin käyttöön tarvitse auton ja tietokoneen välille kaapelin jotta saa nollailtua noita vikakoodeja ja että edes näkee onko siellä vikakoodeja?!?
Haussa olisi siis piuha tietokoneen ja auton välille!!
Posted: 26.2.2011 23:06
by jonneilari
opd.fi
Posted: 27.2.2011 10:59
by Sami Jalonen
Posted: 27.2.2011 18:16
by joni.partala
joo katsotaan nyt sit kun tuo adapteri tulee että kuinka käy!!! Kiitoksia vain!!
Posted: 8.3.2011 18:59
by joni.partala
Tervehdys taasen!!
En kyllä saa tätä kaapelia pelaamaan ilman apua eli jos nyt joku tietää mitä pitäisi tehdä niin olisi iso apu!!!
Eli ostin noin viikko sitten tuon vag-kkl kaapelin ja nyt se herjaa että (port status ok) mutta (interface not found)???
eli mitähän mahtaa tarkoittaa kun yritin lueskella tuolta ross-techin sivuilta mutta enhän minä siittä mitään ymmärtänyt!!!!
Posted: 8.3.2011 21:36
by Sami Jalonen
Oliko autossa virrat päällä kun yritit?
Posted: 10.3.2011 18:18
by joni.partala
Kyllä kokeilin virrat päällä ja pois päältä mutta silti sama vastaus aina!
Posted: 10.3.2011 18:39
by AjH
Mulla on ton VAG-KKL palikan kanssa ollu ongelmia myös, kontakti onnistuu mutta sitten ei useimpiin ohjainlaitteisiin pääse enää kiinni, valittaa vaan että liikaa virheitä yhteydessä. Ei ole toista palikkaa että voisi kokeilla, mutta täytyy kohta sijottaa sen verran euroja koska ei tolla nykyselläkään oikein mitään tee.
Posted: 10.3.2011 19:02
by Pia
Muistaisin jonku sellasenki kikan et valot piti kääntää parkeille ja soitin sammuksiin. Tää on sitte todella hämärä muistikuva, mut ei kait sitä mitään häviä vaikka kokeileekin.
Edit: Joo Tero tossa alempana vähä korjas.
Dementikko ku oon!
Posted: 10.3.2011 20:40
by Tero Paalanen
^Tarkootat vissiin sitä 3B Passattia?
Siihen saatiin yhteys kun käänti ensin parkit päälle ja vasta sen jälkeen virrat päälle.
Soitin oli pois päältä.
Epäilen et tuo ongelma johtui jälkiasennus soittimesta.
Oliskohan ollu himmentimen (dimmer) johto jota ei saa kytkeä jälkiasennus soittimeen
koska se voi aiheuttaa yhdistys ongelmia diagnostiikka ohjelman kanssa.
Ross-Techin sivuilla on ainakin ollut juttua noista jälkiasennus soittimista.