T4 2.4d ei sammu

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

T4 2.4d ei sammu

Post by AjH »

Tai sammuu siis joo mutta ei virtalukosta kääntämällä heti, vaan tuntuis että käyttää jakajapumpun tyhjäksi ja sitten uuvahtaa. Mikä lienee vikana, jotain helppoa toivottavasti? Virtalukon pohja tuli tosiaan jo vaihdettua ja ei auttanut tähän.
Oire ilmaantui yhtäkkiä niin viittaisi sähkövikaan, rele, sulake, joku muu?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

sammutinsolenoidi jumittaa ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Tarkemmat ohjeet tervetulleita, tiedän mikä on moottori siellä konehuoneessa ja jotain pienempiä nippeleitäkin tunnistan mutta mutta... :P
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

Siinä pumpun päällä solenoidi, menee yksi johto siihen kiinni, joskus myös siihen menevä jännite johto syyllinen (oikosulku).
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

^ Olihan tuolla linkissä sentään mainittu kyseinen osa.
Tästä löyty jopa vähän kuvaa ja ilmeisesti aika oikea syöttölaitekkin kyseessä, täytyy yrittää tutkia tilannetta.

http://www.cs.rochester.edu/~jag/vw/eng ... jpump.html

Ilmeisesti vaihdettava toi osa suorilta, ei ole elvytysmahdollisuuksia?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
jabetus

ei sammu

Post by jabetus »

siinä kuvassa se mangeeti ventiili katkaisee poltoaineen syötön :devil
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

Ilmeisesti vaihdettava toi osa suorilta, ei ole elvytysmahdollisuuksia?

Sen solenoidin alta/sisältä löytyy jousi ja kara joka sulkee polttoaineen, jos jousi poikki tai jumissa kara niin vastaavan kokoisen uuden jousen voit vaihtaa ja herkistellä karaa.
Vedät jäähdyttimen ns.huoltoasentoon, tulee vähän lisää tilaa aukaista johdonmutteri ja solenoidi.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Nonii, helposti huollettavissa siis. Kuvasta kun ei näe että onko se purettavissa, aina noi ei ole.
Auto menee huomenna huoltoon niin voi olla että saavat siellä kattoa ton, samalla kuitenkin ovat siellä jakopäässäkin töissä mikäli omistajan puheista oikein ymmärsin. On siinä sitten tilaa toikin vaihtaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Eipä sille sitten vielä mitään tullut tehtyä kun oireilu loppui yhtä pikaseen kun alkoikin. Vaan eiköhän ton voi jossain sopivassa välissä vaihtaa uuteen, johan alkuperäinen on 230tkm palvellut niin tuskin haittaakaan vaikka uuden laittaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply