Page 1 of 2
					
				Sergeyn Golf III Variant 1.9TDI (ykkonen ja pakki ei toimi)
				Posted: 12.7.2010 13:32
				by Sergey
				Terve foorumille!
Tässä mersumies joutu nöyrtymään ku ei saanu halpaa ja hyvää turbodieseliä. ja hankintalistalle tuli joku VAG diesel. A4 jätettiin heti kättelyssä pois valikoimasta poskettoman huonon elektroniikan takia joten vaihtoehdoiksi jäi Audi 80, 100C4, VW Passat ja Golf.
Muutamia erilaisia tuli kokeiltua mutta tämä koeajolistan vähiten houkutteleva ruotsin auto olikin loppujenlopuksi ilmiselvästi paras koko valikoimasta. Asiaa helpotti vielä se, että auton hinta oli vain muutaman satasen.
Auto haettiin ruotsin Örebrosta 9.7 ja yllätykseksi auto on 110 hevosvoimainen AFN vaikka myyjä sanoi sen olevan 90 hv. ajettu reilu 300tkm, nahka sisusta, ilmastointi yms. Tottahan toki etulokarit on pintaruosteessa, mutta ei muuten pahassa kunnossa. Uutta iskaria ja jousta, vaihdettua tuulilasia, nokkahihnaa yms on jo tehty. AInoa todellinen vika on tyhjä ilmastointi... se pitäs täyttää.
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
Moottori on kyllä erityisen mainio peli! Tällä ei jää jalkoihin vaikka onkin vakio. Mite lie sitten kun koittaa evryä.
malli on hävettävästi BON JOVI
Näin on siis suomeen saatu taas yksi halpa ja hyvä variantti 

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2010 21:40
				by Micco
				Varmasti oikein passeli peli, ja mukavilla varusteilla. Näillä keleillä ilmastointia osaa arvostaa. Etenkin jos se toimii...  

 Pienellä laittelulla oikein hieno ja hyvä laitos edulliseen matkantaittoon.  

 
			 
			
					
				
				Posted: 12.7.2010 23:50
				by Sergey
				ja loppuje lopuks kuitenki hankittu työkaluksi, eli kertalaakin 600-1000km ajohommiin edestakasin 1x/kk. eikä tuo ollu edes ruotsin halvin. oli vähä päälle 500euroo hinta 

 kuha tästä affenanmaalta pääsee mantereelle ni saa joku muu ku täkäläinen fiksailla ilmastointia. ei ollu halpaa hupia ku kysyin täält, 300€ + osat.
hieman halvemmallahan tuo liikkuu ku noi mun 3 litraset bensamersut 

 
			 
			
					
				
				Posted: 14.7.2010 15:25
				by Osku.T
				taitaa ukko pyöriä NPS:än sivuilla kans?tervetuloa vaan!
			 
			
					
				
				Posted: 14.7.2010 18:06
				by kotka
				Tervetuloa vaan ffp:ltäkin pyörähtämään..
Tonttiin, leveämpää vannetta ja siinähän se alkaa ollakin.
			 
			
					
				
				Posted: 15.7.2010 19:24
				by Sergey
				ai niiku tällee?

btw sama tyyppi jokapaikas 

 
			 
			
					
				
				Posted: 15.7.2010 19:26
				by Sami Mäkinen
				aika härskit  

 
			 
			
					
				
				Posted: 15.7.2010 21:18
				by kotka
				Ei ehkä nuo mersun vanteet ihan tuohon käy, vaikka kohtuuhienot muuten ovatkin.
Ja perää vielä enemmän alas, niin on balansissa..
Ehkä Gti:n etulippaa, kaarimuoveja ja helmamuoveja vois tuohon miettiä  

 
			 
			
					
				
				Posted: 15.7.2010 21:28
				by Basu
				Helmamuovit ok mutta ei kaarimuovia. On kivat möhnät siellä välissä sitten joskus kun joku ottaa irti... Itselle ei ainakaan omaan pulkkaan tule sellaisia enää. 

Tuolla NPS:n puolella puhuit/kyselit lastuttamisesta, kannattaapi kysellä tuolta foorumin oikeassa yläreunassa olevasta putiikista. 

 
			 
			
					
				
				Posted: 16.7.2010 19:16
				by Sergey
				en mä suomes mitää lastutustöitä teetä. liian kallista. Puolet halvemmal saa muualta samaa kamaa ja mul o sentää oikea mahollisuus valita ku asuu tääl ahvenanmaalla.
kaarimuovei ei tuu. helmat olis iha jees ja keulalippa. eikös sellasia helmoja ole olemassa jossa ei ole lähtöjä kaarille? 
Tuosta kuvasta ei paljoo alemmas voi laittaa koska tämä on kuitenkin työkalu, eli kerran viikos satoja kiloja vanteita. Jotai varaa pitää jättää että pysyy tiellä.
			 
			
					
				
				Posted: 19.7.2010 23:48
				by Sergey
				Piti tota vaimentajan toista päätä vähä paikkailla ni samalla värkkäsin tollasen vähä modernimman pakoputken pään tohon mustasta kromista (sopii auton orginaaliin tumma-optiikkateemaan). katotaa miltä se näyttää huomeinssa autossa kiinni. Toi on tollanen ruuvattava härdelli, eli saa pois jos o kamala 

 itseasias mä vedin sit loppujelopuks koko pöntön pesuril puhtaaks ja maalasin kuumankestomustalla (paitsi kromit tietty).

 
			 
			
					
				
				Posted: 20.7.2010 12:32
				by Sergey
				Tämmöne siitä tuli...

 
			 
			
					
				
				Posted: 20.7.2010 12:55
				by Ari-Matti Aho
				Sehän passaa hyvin.
			 
			
					
				
				Posted: 20.7.2010 14:18
				by Sergey
				joo vaikka ei passatti ookkaa!  
EDIT: ne on Bilteeman taattua laatua ja putkenkiinnike kokoa 51mm (joka piti jokatapaukses heittää roskiin).
EDIT2: Tuossa Pioneerin ratiossa ku ei oo USB tai muistikorttipaikkaa, niin tuollainen Fischerin CD-levyteline on aika näppärä jutska.

Sitten kun siinä toi HF kerran on, niin laitoin sen tohon suoraan eteen tohon väliin missä ei ole mitään valoja takana.

 
			 
			
					
				
				Posted: 22.7.2010 17:32
				by Sergey
				tein tollaset köyhän miehen tummaoptiikkalamput

 
			 
			
					
				
				Posted: 24.7.2010 1:17
				by Sergey
				Nyt prkl! kuka tekis mulle oikeen jaon rumpuihin  

 Eli otin audin vanteen ja sapluunana käytin sitä, että sain yhen reijän tehtyy jotta saa sovitettua mersun vannetta. joten kaks rumpuu pitäs saaha 5x112 jaolla ja kaks etunapaa.
EDIT: Etunapoihin ei voi tehä jakoja joten niihin piitäs soveltaa sitte 5x100
onkoha noi rummut mitä materiaalia? mietin vain jos laittais pinnapultit... materiaalipaksuus kyllä riittäis pinnapulttien rihloille.

 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 8:23
				by Pasi Häkli
				^ Olis muuten aika käheet! Matalat kumit venytät päälle ja ihan tonttiin niin kyllä näyttää hyvältä  

Ps. Vanteiden luovuttaja taitaa näkyä tuossa yhden kuvan taka-alalla?
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 10:52
				by AjH
				Hyvältä näyttää kyllä vanneviritelmät, sitä ainutlaatuisuuttakin löytyy 
Noi putkenpäät pitäisi ehdottomasti laittaa symmetrisesti ja suoraan, tollasena on todella hätäsen(/teini) viritelmän näköset. Mutta huolellisemmin asennettuna kyllä sopii takaloosterin alle hienosti.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 13:49
				by Sergey
				miten symmetrisesti ja suoraan? nyt tarvitaan tarkennusta.
nehä nyt nimenomaan ovat nyt suorassa eli 
ei puskurin linjassa 
 Ja koloonkin sopii millin sisään reunoista mitattuna.
pasi, ei, vanteet on kaatikselta eurolla ostetut, jossa kanttarit oli ajettu kokonaa irti. Siitä se idea alunperin lähti "Mitäs noista vois tehä?"... taino ideahan oli jo päässä.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 14:26
				by -Jarkko-
				Noita takapönttöjä saa uusia parin vuoden välein, vaimentajaan menevä putki ruostuu poikki tai pönttö puhki.
Kannattaako alkaa auton vanteita kulkineeseen soveltamaan  

  kun satasen jaolla vanteita kyllä löytyy.
kauko-ohjattavaa keskuslukkoa suosittelen jos sitä ei vielä ole, ei tule talvella niin paljoa ohjelmaa.
Muovihelmoilla tarkoitat varmaan niitä GT mallin paskankeruukaukaloita? Ei kannata, nämä mätänevät muutenkin todella nopeasti.
Ajovaloiksi suosittelen hellan valmistamia IV-look -malleja, näillä jo oikeasti näkee.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 15:24
				by Sergey
				Joo pakoputken tosiaan korjasin tuosta mainitsemastasi kohtaa, ite vaimentaja on täysin ehjä mutta putken sauma oli ruostunut.
satasen jaolla hyvät vanteet maksaa hieman erilailla ku kunnon jaolla olevat... Sitäpaitti mul on noita 5x112 vanteita kymmenittäin kaikkea 14-19 tuuman väliltä joten pitää sitä harrastaa 

 talvirenkaiks oon funtsinu mersun 15-reikäsiä 8x16. Niin ja satasen jaolla ei siis ole nii ylevää valikoimaa mitä 5x112. Paskaahan en laita. Takovanteita ja mieluiten splittinä vaan 
ei ole kauko-ohjattavaa keskuslukkoa. Mikäs olis hyvä setti?
Joo GT-kaukalot oli mielessä. Ekana kyl pelkkä etulippa ton tavallisen tilalle. Löytyyköhä sitä orginaalia viel OEM-kaupasta? mitää pilipalia en osta.
Ajovalot saa olla nämä... lisäks on tulossa 3x Bosch 225 joista 2 leveää valokeilaa ja yksi pistemäinen. Kyl löytyy sitte valotehossa 40x500m alueelle 

 Näin sen takia, ku tuolta ruottist osteltu autoi, niitä jää nurkkiin kun suomes ei saa olla.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 16:03
				by manni_n
				Tuommonen setti asensin omaan g3 varianttiin, hyvin toimii eikä oo ainkaan hinnalla pilattu.  
http://jatek.fi/auto-osat/product/3 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 18:49
				by Sergey
				Hmm, saakoha tätä sellasella stilettiavaimella. mua vähä arastaa kaukosäätimet jne. ylimääräset killuttimet.
Jokatapaukses laitoin 25V vanhan McIntosch 2x200Wrms vahvistimen ja Orion XTR10 tuplapuhekelaisen subbarin tonne mersusta. Ja kyllähän soinnissa on hieman eroa 

 Näppärää ku tossa Pioneerissa saa leikata taajudet pois, ei turhaan rasita ovien pahvikajareita. Pistin leikkautumaan 80Hz kohalla.
Ja sitten asensin vähä valaistusta. Tämä on vielä tilapäinen asennus mutta kaikki on siis toimintakunnossa, eiku tulille. Mut on sen verra tökerön näköset että säästetään valoja sitten sinne pimeille keleille ja asennetaan uudelleen lokakuus 

 3x Bosch rallye ja sit omat pitkät viel kaupanpäälle.

 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 21:26
				by -Jarkko-
				Stilettimallin kaukolukkoa en suosittele, alkaa nopsaan klapajamaan ja sopii just ratin ja virtalukon väliin, aika hankala käyttää. 
www.osaverkko.com ja 
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9 myy jotakin malleja.
Lippoja saa ihan vaikka huutonet tai mdcomprex, itellä tarvikemalli nokalla jo kolmatta vuotta ja on kestänyt.
Noilla vakio ja IV-lookeilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Tuossahan nököttää oikein autokin volsun vieressä, just myin tuollaisen -84 mallin kyröskoskelle, ei kauaa tarvinnut kaupata, toisin kun volsua.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 21:50
				by AjH
				Sergey wrote:miten symmetrisesti ja suoraan? nyt tarvitaan tarkennusta.
nehä nyt nimenomaan ovat nyt suorassa eli 
ei puskurin linjassa 
 Ja koloonkin sopii millin sisään reunoista mitattuna.
pasi, ei, vanteet on kaatikselta eurolla ostetut, jossa kanttarit oli ajettu kokonaa irti. Siitä se idea alunperin lähti "Mitäs noista vois tehä?"... taino ideahan oli jo päässä.
 
Ne sojottaa keskenään eri suuntiin ja on eri kulmissa. 
 
Puskurin reuna on lähes suorassa auton pituusakseliin nähden niin ei tossa paljoa voi ollakkaan tätä uusien VAG mallien vinoa putkien päätä että noudattaisi puskurin muotoa.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 21:51
				by kotka
				http://www.rime.fi/ <- tuolta olen pari settiä tilannut stilettiavaimen kanssa.
III-koppaseen mahtuu ainakin ihan hyvin tuon stilettiavain, eikä IV:ssäkään mitään ongelmia ollut.
III-koppaseen löytyi valmis johtosarjakin, joten asennus oli 5 minuutin homma. Avaimen jyrsi paikallinen suutari puoli-ilmaiseksi, joten kallis investointi tuo kake ei ole.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.7.2010 23:50
				by Sergey
				AjH wrote:Ne sojottaa keskenään eri suuntiin ja on eri kulmissa. 
 
Puskurin reuna on lähes suorassa auton pituusakseliin nähden niin ei tossa paljoa voi ollakkaan tätä uusien VAG mallien vinoa putkien päätä että noudattaisi puskurin muotoa.
 
Juu kyllähä toi puskuri on sentää 1cm vino tolla matkalla. Niin ja oha noita putkenpäitä oijottu nyt ku o asettunu kohilleen 

 tuo oli vaan "heti asennuksen jälkeen".
toi mtt trading houkuttelee... en nyt sit osaa päättää haluunko stiletin vai ei. olisha toi kiinteeki iha näppärä ja pienempi... Mersus vaa tottunu toho stilettimalliin...
nii ja kyllähä tuostaki mun punasesta autosta on oikein tultu koputtaa ikkunaan kaupungil ja kysytty että myynkö. jätin 2000€ tarjouksen seisomaan ja sanoin et ajan itte. Btw, vaihoin sen MK2 8v GTI:n joka mul oli aikasemmin 

 enkä ole katunut. sain jopa rahaa 400€
 
			 
			
					
				
				Posted: 26.7.2010 9:11
				by -Jarkko-
				Velipojalla on stilettimalli ja jousi sieltä hajoaa heti ja alkaa klapisemaan koko paska, pitäis vaihtaa tavallinen "avaimenperä" -mallinen kake.
Mulla oli -77 w123 10 vuotta kunnes diiselin tarve väheni ja halusin jotakin muuta, niinpä ostin 20 vuotta uudemman volsun tuossa 3 vuotta sitten mutta pettymys tuo oli, odotin hieman enemmän uudistusta edelliseen 70 -luvun kulkineeseen.
Kyllä tuo on luotettavasti kuljettanut kaikki reissut mutta noi "ominaisuudet" alkaa jo pikkuhiljaa ketuttamaan.
			 
			
					
				
				Posted: 26.7.2010 15:58
				by Sergey
				Ei ole sit vissii stiletti niin laadukas.. tyydyn tohon avainmalliin.
saan takarumpuihin uudet jaot laitettua keskiviikkona! eli oikeestaa tarvisin sit vaa eteen 5x100 jaon kuha löyän jostai irtonavat ja niihi adapterit!
toi mun mese o 230 kaasaripeli. ja ajatuksen olis kompressori kylykee 70 luvun tyyliin läpivetokaasaril ja vesicooleril 

 osia on jo haalittu, mm uus kansi ja eaton m62.
 
			 
			
					
				
				Posted: 26.7.2010 16:33
				by AjH
				Sergey wrote:Juu kyllähä toi puskuri on sentää 1cm vino tolla matkalla. Niin ja oha noita putkenpäitä oijottu nyt ku o asettunu kohilleen 

 tuo oli vaan "heti asennuksen jälkeen".
 
Niino sitä ei noista kuvista nää että on jo korjattu 

 Uusia kuvia vaatii kansa 

 
			 
			
					
				
				Posted: 26.7.2010 18:44
				by Sergey
				Uusia kuvia sitte ku o siihen tarvetta 

 nyt alkaa loma ja auto on siis Korkea ja tällaisena lähetää reissuun. coileja en ehdi saamaan tänne saareen. enkä renkaita. Tänne saaree ku pitää tilata melkee aina jotenki eri kautta ettei tuu tupla alv. tää ku ei kuulu EU-tullialueeseen ja tänne pitäs myydä 0% alv. mitä suurinosa ei viiti tehä. (siitä sitten erityiskiitos 
www.titanium-touch.de joka lähettää 0%alv.)
 
			 
			
					
				
				Posted: 5.8.2010 0:43
				by Sergey
				Autolla nyt ajettu n. 2000km ja kulutus on kyllä pieni 300 pensamersuun tottuneelle. kotiseudulla periaatteessa pelkkää kaupunkiajoa meni yksi tankillinen ja mittasin kulutukseksi 5,49l/100km. Nyt kun sitten reissuun lähdettiin, ajettiin kertalaakista 780km keskinopeus oli n. 80kmh, ja jälellä oli mittarin mukaan vielä 1/3!! tankkasimme siis, ja tankkiin meni 33,15l ja pinnan taso silleen että se näkyy kun kurkkasi. se tekee kulutukseksi maantiellä 4,25l/100... 

 onkoha autos vikaa  
 
lisävaloilla näkee mainiosti. suomen tiet on niin mutkaisia ettei etäisyyden aiheuttama pitkien sammuttamisen pimento yleensä ehdi häiritsemään. Ohitus sujuu mainiosti tällä vehkeellä, ei jää jalkoihin... hyvä laitos! Ensin meinasin ostaa vaparin...  
Matkahuolto toimitti tänään reissunpäälle vr6/gt 

 lipan eteen ja maalaamattoman, merkittömän maskin entisen kiveniskemän tilalle. pitänee jostaki hankkia vähä väriä toho maskiin että voi sen paikalleen laittaa.
 
			 
			
					
				
				Posted: 13.8.2010 20:33
				by Sergey
				Jooo totanoin, tollaset tummat vilkut tuli hommattua. Noitaha vois tuunata sen verra et sais pimeiden sumareiden tilalle päivävalot. Ei noiden laatu ole aivan se mitä mainoskuva antoi olettaa.
Myös tommonen etulippa löysi paikalleen.

 
			 
			
					
				
				Posted: 24.8.2010 19:31
				by Sergey
				hoksasin, ku nojasin konepellille, että autossa on automaattinen ajovalojen korkeussäätö. eikös se tarkota että tähän saa laittaa iha laillisesti xenonit?
			 
			
					
				
				Posted: 24.8.2010 20:56
				by AjH
				Jos muunnossarjaa tarkoitat niin vain jos umpiot on Xenoneille hyväksytty. 
Ja ajovalonpesurit oli kanssa pakolliset muistaakseni.
			 
			
					
				
				Posted: 24.8.2010 21:05
				by Pasi Häkli
				Sergey wrote:hoksasin, ku nojasin konepellille, että autossa on automaattinen ajovalojen korkeussäätö. eikös se tarkota että tähän saa laittaa iha laillisesti xenonit?
Automaattista ajovalojen korkeussäätöä ei ole kolmosgolffissa ollut koskaan. Se tuli vasta alkuperäisten kaasupurkausvalojen kera nelosgolffissa, golffin malleista.
 
			 
			
					
				
				Posted: 25.8.2010 17:57
				by Sergey
				Mitkäs nämä sitte on? auton ku lastaa ukkoja takakonttii ja siis nostelee ylös/alas toisesta päästä, ni valot tasoittuu samaan tahtiin, ts pysyy säädetyssä korossa.
olisko jälkiasennus mahdollinen?... rupesin vaa miettii ku lyhyiden ajovalojen johdoissa oli modauksia edellisten omistajien jäljiltä, eli oli abico liittimet jotosarjassa. Sen hokasin kun laitoin lisäpitkiä, kytkin niihin eka ku oletin että on ollu lisäpitkät aikasemminki ja pitkät yllättäen syttyki lyhkäsil jo.
			 
			
					
				
				Posted: 25.8.2010 18:59
				by -Jarkko-
				Aika hirveet noi etuvilkut, alkuperäiset sopis paremmin.
Noi tarviketingelit kun muuttuu akvaarioiksi muutamassa vuodessa, omat nakkasin roskiin parin vuoden jälkeen ja laiton alkuperäiset takas.
			 
			
					
				
				Posted: 25.8.2010 23:43
				by Sergey
				Tummat orginaalit olis jees 

 
			 
			
					
				
				Posted: 26.8.2010 13:41
				by -Jarkko-
				Sergey wrote:Tummat orginaalit olis jees 

 
EI! Sama kun amispojat maalais kilikalilla eli törkeet  

 
			 
			
					
				
				Posted: 6.9.2010 10:53
				by Sergey
				nyt sitte pimahti kaikki valot. onkos näis ollu sitä valokatkasijan vikaa kuten kakkikses? jos on, ni missä?
sulakkeet ehjät
parkit pelaa molemmat
orkkislyhyet ja pitkät ei
lisävalot pelaa pakkokatkasijan kautta.
kiva kun auto ja emäntä on pohjoissuomes ja minä kotona affenanmaal... etänä puhelimitse huolto 

 
			 
			
					
				
				Posted: 21.10.2010 17:48
				by Sergey
				Em. huoltotöiksi riitti uusi virtalukon pohja ja lisäks tuli öljyt. Teetin työt eräällä pajalla Muhoksella.
Taas olisi auto kotosalla pariviikkoa ja ohjelmaan kuuluu talvirengasrumba sekä pakettiautoksi rekisteröinti. Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?
mukavan vähän kuluttava auto kyllä on. alta 5 litran kokonaiskulutus.
kulutus keskimäärin 5.01l/100 ja lukemasta puuttuu uusin tankkaus joka luultavasti pudottaa lukeman alle viiteen. Käyristä huomaa selvästi milloin on ajettu pitkiä reissuja, esim. syyskuussa ei käyty missään kaukana, ja oli lähes pelkkää 10km/suunta työmatka-ajoa.
Linkki 1
Linkki 2 
			 
			
					
				
				Posted: 23.10.2010 18:06
				by Sergey
				
			 
			
					
				
				Posted: 23.10.2010 22:39
				by Sami Mäkinen
				tuo on kyllä niin katsuri kohtasta tuo pakuks tekeminenkin, ite ei tarvinnu muutaku ottaa istuimet pois ja turvavöiden lukot... 

 
			 
			
					
				
				Posted: 6.11.2010 15:53
				by Sergey
				tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.
eli avaimet ja keskuslukitus pelaa ok, mutta ovi ei pysy kiinni kun salpa on ihan hervoton. Emäntä valitteli myös sitä että avain kääntyy jäykästi ovessa.
			 
			
					
				
				Posted: 6.11.2010 16:09
				by Tero Paalanen
				^Itte otin lukon ylimmän kiinnitysruuvin irti ja ruuttasin 125ml aseöljyä lukkomekanismin sisään.
Sen jälkeen ei mulla ollu ongelmia ovien kiinni pysymisen kans.
			 
			
					
				
				Posted: 6.11.2010 16:24
				by Sergey
				se ruuvi joka on siis selanen aika iso, m6 tms siinä oven päässä, lukon yläpuolella?
EDIT: puhelinneuvottelut neuvottu. nyt odotellaa tuloksia 

 
			 
			
					
				
				Posted: 6.11.2010 16:39
				by Tero Paalanen
				Oliskohan ollu torx-kantaanen ruuvi.
			 
			
					
				
				Posted: 6.11.2010 17:12
				by Sergey
				Sehä se. emäntä sai ruuvin auki ja pruutasi sinne aseöljyä ja kuului krits ja alko pelaamaan, kiitos neuvosta. Taidan tehä 
ton nippusidetempun sitte jouluna ku emäntä taas kotona on.
 
			 
			
					
				
				Posted: 12.11.2010 15:54
				by Sergey
				Kulutus ei liene kauhean kova? 9449km ja keskimäärin 5.06l/100. Kaavoista näkee ilmiselvästi miten ja missä autolla on ajettu. Heinäkuuta vääristää hieman se että ajettu yli 25c lämpötilassa pelkkää matka-ajoa ja syyskuun aikana ei ole yhtään yli 25km reissua.
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457