T4:sen yläpallo

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Vastaa Viestiin
Avatar
-Eddie-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.1.2009 9:17
Paikkakunta: Suur-Jyväskylä

T4:sen yläpallo

Viesti Kirjoittaja -Eddie- » 27.9.2010 20:52

Kokemuksia mikä olis paras tapa toteuttaa yläpallojen vaihto?
Korjausopas ei kerro mitään aiheesta ja inssi ei tykännyt kun käyneet väljiks...

...ja kyseessä siis -92 2.4 nuhapumppu...
VW Passat Variant 1.6TDi -89 PA *ex*
VW Passat Variant 1.8i -89 *ex*
Vw Passat 1.8i -90
Vw T4 2.4D -92 bussi

as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as » 27.9.2010 21:29

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ight=nivel

Joka vw- sivustolta löytyy ohjeita.
Olen lukinnut latanpätkällä ylätukivarren n.12cm pitkällä, vahvalla ulosvetäjällä painanut pois ja takaisin uuden (vaatii sovitekappaleen takaisin laittoon ja ruuvipuristimen paikallaan pysymiseen).
Venäjän sivustoilla löytyy kuvien kanssa ohjeet.

t4 multivan
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 21:41

Viesti Kirjoittaja t4 multivan » 27.9.2010 22:36

Ei jousta tarvii mihinkään löysätä. Mitä linkissä näkyvät tekevän.

Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli » 28.9.2010 9:03

21mm hylsy muistaakseni menee sen rungon ja tukivarren väliin ;) niin ei jää jäkitykseen
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

igge
Viestit: 44
Liittynyt: 17.1.2008 13:54

Viesti Kirjoittaja igge » 28.9.2010 11:02

Itsekkin olen sinne jousen etummaisen puslan juuren laittanut palikkaa, mut kerran hokasin konttorilla, että laittavat takimmaisen puslan juureen kuution näköisen palikan. Se takimmainen paikka on paljon helpompi ja parempi ja sinne voi laittaa melkein mitä vaan. Kerran oli joku laakerikin siellä.
T4 2.5TDI 75kw

t4 multivan
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 21:41

Viesti Kirjoittaja t4 multivan » 28.9.2010 22:13

Jos ottaa alatukivarresta iskarin ja kallistuksenvakaajan pystytangon irti niin alatukivarsi pääsee kääntymään alemmaksi jolloin ylätukivartta ei tarvitse kiilailla mitenkään. Siihen ei jää mitään jännityksiä.

igge
Viestit: 44
Liittynyt: 17.1.2008 13:54

Viesti Kirjoittaja igge » 29.9.2010 13:06

Mielestäni on helpompi laittaa se palikka sinne väliin kuin tunkkailla kovinkaan ylös. Kun sen palikan voi laittaa sinne väliin auton ollessa pyörillään. Nimittäin joutuu nostaan paljon ylemmän ilman palikkaa
T4 2.5TDI 75kw

t4 multivan
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 21:41

Viesti Kirjoittaja t4 multivan » 29.9.2010 16:17

No joo en tullu ajatelleeksi kun itse teen ne nosturilla.

Avatar
-Eddie-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.1.2009 9:17
Paikkakunta: Suur-Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -Eddie- » 30.9.2010 7:50

Eiköhän noilla vinkeillä vaihto onnistu, kiitos.
Huomenissa tuhlata ainoo vapaapäivä niitten kanssa temutessa ja jos samalla kerkeis alkaa penkkien rakentelunkin...
VW Passat Variant 1.6TDi -89 PA *ex*
VW Passat Variant 1.8i -89 *ex*
Vw Passat 1.8i -90
Vw T4 2.4D -92 bussi

Vastaa Viestiin