Kellään muulla tullut vastaan passat 3bg madalluksen kanssa ongelmia katsastuksessa/säädöissä?
Asensin autooni eibachin pro kit jouset ja teetätin aurauskulmien säädön jonka jälkeen vein leimalle.
Siitähän tuli sitten isompi probleema. Katsastusmiehelle ei kelvannut se aurauskulmien tarkistus/säätö lappu, koska ei ollut alustasarjan mallia , todistusta pyörien asentokulmista yms yms.
Eikä myöskään ollut kaikki säädetty ohjearvojen sisälle. Camberit oli pielessä.
Vein sitten auton takaisin paikkaan jossa kulmat säädettiin ja sieltä selittivät notta voi olla, että autooni joutuu asentamaan jotain osia että saavat säädettyä arvoihin noi.
Ei taida pitää paikkaansa että tarvis asennella jotain uusia osia, että saavat arvoihin noi?
Madalluksen katsastus ongelma
Re: Madalluksen katsastus ongelma
Camberille ei o säätöä, eikä ainakaan omassa ole ongelmaa juurikin Prokit -jousilla. Auraus on ainoa mitä voi säätää ilman säädettäviä tukivarsia eikä taas sellasia sinne löydy niin että noin tarkalle inssille kelpais.
Ei ole kyllä ollut koskaan ongelmia noiden lappujen kanssa, aina on laput kelvannu. Voi tietty olla että osunu järkevät ja osaavat inssit tai sit se on vakuuttanu kun lyöny kaikki vaaditut paperit laakista pöytään.
Aina näitä tuulihattusetiä tuntuu löytyvän joukosta, mutta semmonen mielikuva on että nykyään aika sujuvasti jo menee muutokset läpi kun ei ole aihetta hylätä, joutavia syitä ei keskimäärin aleta keksiin.
Ei ole kyllä ollut koskaan ongelmia noiden lappujen kanssa, aina on laput kelvannu. Voi tietty olla että osunu järkevät ja osaavat inssit tai sit se on vakuuttanu kun lyöny kaikki vaaditut paperit laakista pöytään.
Aina näitä tuulihattusetiä tuntuu löytyvän joukosta, mutta semmonen mielikuva on että nykyään aika sujuvasti jo menee muutokset läpi kun ei ole aihetta hylätä, joutavia syitä ei keskimäärin aleta keksiin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Madalluksen katsastus ongelma
Alustasarjan muutoskatsastusta koskevat vaatimukset taisivat muuttua vuoden vaihteessa ja tosiaan ainakin osalle konttoreista pitäisi olla lappu pyöränsuuntauksesta ko. alustalla säätäjän allekirjoittamana ja arvot tehtaan ilmoittamissa toleransseissa.
Itse käytin auton suuntauksessa jo viime kesänä, enkä tajunnut sitä silloin muutoskatsastaa kun en tiennyt tulevasta muutoksesta. Vituttaa jo valmiiksi tuleva vääntö asiasta...
Lähetetty minun HTC One M8s laitteesta Tapatalkilla
Itse käytin auton suuntauksessa jo viime kesänä, enkä tajunnut sitä silloin muutoskatsastaa kun en tiennyt tulevasta muutoksesta. Vituttaa jo valmiiksi tuleva vääntö asiasta...
Lähetetty minun HTC One M8s laitteesta Tapatalkilla
Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Re: Madalluksen katsastus ongelma
Tässä Tampereen seudulla noita autoja on tullu käytettyä. En o siis vuoden vaihteen jälkeen käyttäny ettei nykytilasta osaa ihan tarkalleen sanoa.pitkaja wrote:Missä käytit leimalla?
Mutta jatkona, omassa siis on kaikki arvot ihan tehtaan rajoissa ettei siinä ongelmaa...
Etuveto mulla, nelikossa takana on vähän lisäosaa etten osaa siihen sanoa, mutta lieneekö sielläkään säätöjä sen paremmin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Madalluksen katsastus ongelma
3b/bg nelikoissa on takana camber+auraussäädöt.
-
- Posts: 56
- Joined: 31.8.2009 21:17
- Location: Jkl
Re: Madalluksen katsastus ongelma
Etuveto auto kyseessä ja veikon katsastuksessa käytin.
Mukavinta tässä on että velottavat kuulemma uudestaan minulta rahaa, kun säätävät ne arvot kohdalleen (nimeltä mainitsemattomassa isossa ketjussa). Vetosivat siihen että Olisi kuulemma pitänyt mainita, että teetän säädön katsastusta varten
Mukavinta tässä on että velottavat kuulemma uudestaan minulta rahaa, kun säätävät ne arvot kohdalleen (nimeltä mainitsemattomassa isossa ketjussa). Vetosivat siihen että Olisi kuulemma pitänyt mainita, että teetän säädön katsastusta varten
Re: Madalluksen katsastus ongelma
Toki aina pitää mainita jos kulmia säädättää et tekevät lapun katsastusta varten. Ihan normi juttu. Siitähän se hintaerokin tulee. Normisuuntaus noin 60e ja todistuksen kanssa 100e.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
-
- Posts: 56
- Joined: 31.8.2009 21:17
- Location: Jkl
Re: Madalluksen katsastus ongelma
No oppia ikä kaikki näköjään
Mut olis kai niiden pitänyt säätää edes niihin ohjearvoihin ilman mainintaa eikä vähän sinnepäin.
Tämä normi säätö muuten maksoi 90€, kai se on ihan normi hinta vähän sinnepäin tehdystä
Mut olis kai niiden pitänyt säätää edes niihin ohjearvoihin ilman mainintaa eikä vähän sinnepäin.
Tämä normi säätö muuten maksoi 90€, kai se on ihan normi hinta vähän sinnepäin tehdystä
Re: Madalluksen katsastus ongelma
Kyllä itseäni ainakin kiinnostaisi se, että mihin arvoihin ovat saaneet säädettyä, jos ei edes ohjearvoihin ole saaneet sillä 90eurolla. Joku on tainnut vähän luistaa hommasta.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)