Osaakohan joku sanoa mihin kuuluisi tuo letkunpää kun en löydä paikkaa. En tiedä liittyykö mitenkään yhtäkkiä ilmenneeseen käyntiongelmaan. Käynnistyy tosi huonosti ja kalisee ja rynkyttää tosi kovasti varsinkin kun yrittää kiihdyttää. Ei tehoja yhtään ja lopulta nykäisee ja sammuu ja pakoputkesta tulee hirveä usva. Pitkään sahaamalla taas käynnistyy ja sama toistuu. Kaasun kun nostaa pois niin kalina ja rynkytys loppuu tyystin.
Onko siis polttoainepuolen ongelma. Auto oli puoli vuotta talviseisonnassa mutta sieltä kotiin(50 km) ajaessa toimi ihan normaalisti kuin ennenkin. Sen jälkeen seisoi kotipihalla viikon ja nyt alkoi ongelma.
T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Hyvinkin todennäköisesti liittyy. Koita tulpata se, auttaako? Saatko tuon intterkuulerin irti, sieltä alta voisi löytyä paikka?
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Olisiko startatessa voinut syöttöpumpun hihnan jako pompata? Miten hihnan pääsee tarkastamaan? Ei mitään tietoa milloin on viimeksi vahdettu.
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Noinkohan siellä on enää kaikki muukaan kotona kun hampaita on ton verran karussa. Meinaan että pelkkä hihnan vaihto ei välttämättä enää riitä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
^Kyseessä käsittääkseni syöttöpumpun remmi, eli ei riko mitään vaikka hampaita lähteekin.
Uus remmi ja pumpun ajoitus kohdalleen ni saa laittaa käyntiin.
Uus remmi ja pumpun ajoitus kohdalleen ni saa laittaa käyntiin.
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Ah, se on erikseen. Kun hammashihnasta tuli heti jakohihna mieleen, tosin mietin että noilla hammaspuutoksilla olisi kyllä käynti jo kokonaan poistunut.
Onkohan hihnan vaihdossa luistettu kun tollain on hampaat lähteny?
Onkohan hihnan vaihdossa luistettu kun tollain on hampaat lähteny?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Vähän on mennyt yli, 95 tkm viime vaihdosta. Korjaamolla sanottiin että pumpun hihna kannattaisi vaihtaa 60 tkm välein vaikka Vaihtoväli sen 90 tkm. Eivät kuulemma tahdo kestää siihen asti.
Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI
Molemmat hammashihnat ja vesipumppu kokonaishinta-arvio hommalle noin 900 euroa.