T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Eagle
Posts: 7
Joined: 29.4.2016 20:07

T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Eagle »

Osaakohan joku sanoa mihin kuuluisi tuo letkunpää kun en löydä paikkaa. En tiedä liittyykö mitenkään yhtäkkiä ilmenneeseen käyntiongelmaan. Käynnistyy tosi huonosti ja kalisee ja rynkyttää tosi kovasti varsinkin kun yrittää kiihdyttää. Ei tehoja yhtään ja lopulta nykäisee ja sammuu ja pakoputkesta tulee hirveä usva. Pitkään sahaamalla taas käynnistyy ja sama toistuu. Kaasun kun nostaa pois niin kalina ja rynkytys loppuu tyystin.
Onko siis polttoainepuolen ongelma. Auto oli puoli vuotta talviseisonnassa mutta sieltä kotiin(50 km) ajaessa toimi ihan normaalisti kuin ennenkin. Sen jälkeen seisoi kotipihalla viikon ja nyt alkoi ongelma.

Image
Jultsu
Posts: 1273
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Jultsu »

Hyvinkin todennäköisesti liittyy. Koita tulpata se, auttaako? Saatko tuon intterkuulerin irti, sieltä alta voisi löytyä paikka?
Eagle
Posts: 7
Joined: 29.4.2016 20:07

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Eagle »

Olisiko startatessa voinut syöttöpumpun hihnan jako pompata? Miten hihnan pääsee tarkastamaan? Ei mitään tietoa milloin on viimeksi vahdettu.
Eagle
Posts: 7
Joined: 29.4.2016 20:07

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Eagle »

Ehkäpä se jako tosiaan on pompannut, hampaita hävinnyt. Oliskohan ketään osaavaa henkilöä 90800 postinumeroalueen lähellä, joka osaisi hihnanvaihdot alle Pörhön hintojen?
Image
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by AjH »

Noinkohan siellä on enää kaikki muukaan kotona kun hampaita on ton verran karussa. Meinaan että pelkkä hihnan vaihto ei välttämättä enää riitä. :shock:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Tero Paalanen »

^Kyseessä käsittääkseni syöttöpumpun remmi, eli ei riko mitään vaikka hampaita lähteekin.
Uus remmi ja pumpun ajoitus kohdalleen ni saa laittaa käyntiin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by AjH »

Ah, se on erikseen. Kun hammashihnasta tuli heti jakohihna mieleen, tosin mietin että noilla hammaspuutoksilla olisi kyllä käynti jo kokonaan poistunut.
Onkohan hihnan vaihdossa luistettu kun tollain on hampaat lähteny?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eagle
Posts: 7
Joined: 29.4.2016 20:07

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Eagle »

Vähän on mennyt yli, 95 tkm viime vaihdosta. Korjaamolla sanottiin että pumpun hihna kannattaisi vaihtaa 60 tkm välein vaikka Vaihtoväli sen 90 tkm. Eivät kuulemma tahdo kestää siihen asti.
Eagle
Posts: 7
Joined: 29.4.2016 20:07

Re: T4 alipaineletku/ käyntiongelma 2.5 TDI

Post by Eagle »

Molemmat hammashihnat ja vesipumppu kokonaishinta-arvio hommalle noin 900 euroa.
Post Reply