Page 1 of 1
Hifinaku
Posted: 3.3.2008 23:25
by Janne_80
Terve vaan kaikille.
Tarkoitus olisi lähteä kilpailemaan ensi kesänä, joten tässä linkki tuosta pienimuotoisesta projektista.
Ideana on mahdollisimman yksinkertainen järjestelmä (Diskantit, midit, subi ja yksi 5-kanavainen vahvistin)
asennettuna "piiloon", mutta järeästi ja by the book.
Laitteisto ja asennustapakin osittain kopioidaan tähän nykyiseen varianttiini tuosta edellisestä autosta.
Onhan näitä jokaisella ja tässä on minun versioni.
http://www.elisanet.fi/j.aaltonen/mysite3/etu.htm
Posted: 3.3.2008 23:32
by Janne_80
Nii juu saa antaa kommenttia ja mielipidettä, nuo sivut on vain nopeasti väkästy, mutta kyllä niillä pärjää.
Missäs nuo BG passatin ovipahvin mahdolliset ruuvit löytyisi? (haulla en oikein löytänyt) Vai onko pelkillä klipsuilla? Tuo peilikolmio taitaa lähteä ihan vetämällä? Ei viittis heti rikkoa.
Posted: 4.3.2008 0:03
by AjH
Kah vaan, Passattia kanssa hifistään.
Jos kiinnostaa niin Nokialla ihan näinä päivinä pitäisi 3BG oviin ja konttiin laitella palikat paikalleen, on niitä jo tullu suunniteltua
Varmasti olen tänne johonkin kuvan laittanut missä noi ovien kiinnikkeet näkyy, mutta en itekkään löytänyt.
Eli kahvoista ne pinta muovit irti, on kireät klipsut mutta ruuvarilla varovasti vääntämällä nousee kuskin puoli ylöspäin ja repsikan kahvasta se lista lähtee sivusuuntaan (ovi suljettuna sisälle päin)
Ruuveja löytyy parit täältä ja sitten oven alareunassa yksi vai kaksi näkyvissä.
Alareunasta kannattaa tässä vaiheessa ottaa se valo irti toisesta reunasta alas kääntämällä sekä piuha irti liittimestä.
Sitten varovasti ruuvari pahvin alle ja kuusi muoviklipsiä auki; alakulmat, keskellä reunoja ja yläkulmissa. Sitten nostamalla ylöspäin pitäisi lähteä irti, hirveä määrä liittimiä sähkölaitteita varten ja vaijeri kahvasta (veto + kääntö) ja pahvi pois.
Peilikolmiot on kolmella klipillä, joista se kolmio vapautuu ylöspäin, ovipahvi pitää käytännössä ottaa irti että saa järkevästi irrotettua.
Olikos vielä jotain, ja jos on niin kysy
Posted: 4.3.2008 9:49
by Janne_80
Kyllä sä AjH mut varmaan muistat, jos nyt satut oleen sama tyyppi, eli "kellarissa" näsinlinnankadulla töissä. Oon se heppu joka pyöri Hartzan (GT punto) kanssa mansegruisingeissa yms. ja taisin käydä jopa teidän ftcf miitissäkin joskus.
Jatketaan harjoituksia.
PS. Kiesus että voi olla viinikan liikennesekottaja tukossa kun liikennevalot on pois päältä,
(rikki kai) poliisi ohjas liikennettä.
Posted: 4.3.2008 15:24
by AjH
Janne_80 wrote:Kyllä sä AjH mut varmaan muistat, jos nyt satut oleen sama tyyppi, eli "kellarissa" näsinlinnankadulla töissä. Oon se heppu joka pyöri Hartzan (GT punto) kanssa mansegruisingeissa yms. ja taisin käydä jopa teidän ftcf miitissäkin joskus.
Jatketaan harjoituksia.
PS. Kiesus että voi olla viinikan liikennesekottaja tukossa kun liikennevalot on pois päältä,
(rikki kai) poliisi ohjas liikennettä.
No niin mä vähän arvailinkin ja sen takia alotinkin tolleen "vanhat tutut" tyylillä
Perjantaina olis Rotvalli, voisin ehkä sinnekkin päästä jos haluat käytännön neuvoja sisustan purkamiseen?
Sekottajassa oli joku ajanut valojen kanssa yhteen ja korjaus menee radiotiedon perusteella ainakin iltapäivään. Kehuivat että ei ole pahoja peltikolareita kelistä huolimatta Pirkanmaalla. Juuei mutta joku kuitenkin Tampereen vilkkaimman risteyksen valot onnistui tappamaan
Posted: 4.3.2008 15:51
by juhiss
Meilläpäin ainakin kilo on tuhat grammaa eli kiloeuroista puhuttaessa tarkoitetaan siis tuhatta euroa.
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitetaan 400-500 euroa ?
onnea projektiin, ja toivottavasti saadaan projekti kuvia paljon.
Posted: 4.3.2008 21:52
by AjH
juhiss wrote:Meilläpäin ainakin kilo on tuhat grammaa eli kiloeuroista puhuttaessa tarkoitetaan siis tuhatta euroa.
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitetaan 400-500 euroa ?
onnea projektiin, ja toivottavasti saadaan projekti kuvia paljon.
Piti oikein toisenkin kerran miettiä että mihin tää kommentti oli mutta uudelleen pläräys Jannen sivuilla selvensi
Joo taitaa olla 0,4k-0,5k euroa oikeampi summa ton Vibron hankinnassa, 4-5keuroa tekee jo senverran tavaraa ettei taida Passattiin mahtua ylipäätään sisälle kaikki
Ja Vibrosta tuli mieleen että ootko Janne miettiny laittaa sitä uutta BiMast:ia mihinkään, esim kontin ja lattian suoriin pelteihin? Vai onko BiMastista yleensä mitään iloa?
Posted: 4.3.2008 23:36
by Janne_80
juhiss wrote:Meilläpäin ainakin kilo on tuhat grammaa eli kiloeuroista puhuttaessa tarkoitetaan siis tuhatta euroa.
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitetaan 400-500 euroa ?
onnea projektiin, ja toivottavasti saadaan projekti kuvia paljon.
Kattos vaan, on tullu pieni ajatuskatkos, nyt on korjattu, kiitoksia vinkistä.
Tuota bimastia ajattelin jos laittas suoremmille/isommille pinnoille vibron kaveriksi.
Harmittaa vaan kun ei ole tallia missä tehdä, tai no teiskossa emännän muorilassa kylmä talli/lato/verstas, täytyy odotella hieman lämpösempiä kelejä vaimennukseen, kiireellä en ala hosumaan.
Posted: 12.3.2008 20:33
by Janne_80
Nyt on vibrot hommattu, jos sitä kohta pääsis vaimentamaan, sais lämpötila hieman nousta, ulkona/kylmässä tallissa kun joutuu tekemään.
Posted: 21.3.2008 21:29
by Janne_80
Nonniin, homma pääsi alkuun ja ensimmäiset vibrot on vetästy.
Eilen (20.3) meni hermot ja ajelin teiskon perille vaimon serkun kanssa. (Hänellä samat hommat kesken)
Hirveesti ei kerenny vaimenteleen, kun piti tutkia ensin että miten nuo palikat lähtee helposti/ehjänä irti, no nyt tiedetään ja homma sujuu jatkossa nopeammin. On muuten aika v-maisesti nuo kontin pohja muovit kiinni kun pitää purkaa ensin kylki verhoilut pois tieltä yms. no jokatapauksessahan ne piti ottaa pois mutta kumminkin.
Tässä esimakua
Posted: 22.3.2008 21:44
by AjH
No olisihan mä voinu niistä tietysti jotain kertoakkin, samoin kontin purkamisesta on tietoa. Mutta hyvä ettei menny mitään rikki ja homma pääsi vauhtiin. Tosiaan aika erikoinen järjestys on ja paljon pitää purkaa tieltä että saa kontista ne pohjamuovit nousemaan pois.
Posted: 23.3.2008 14:34
by Janne_80
No menipähän tieto kantapään kautta takaraivoon. Piti tulla viikolla poikkeen teillä töissä hakeen vähän kylmäkatodeja ja kyseleen hieman ja jauhamaan sitä itteänsä, mutta ajoin ohi siitä porttikongista ja toisekseen en ole oikein varma vielä laitanko valoja konttiin, enkä siinä hopussa sitten viittiny enään lähtee kierteleen korttelia.
Kotisivuja on päivitelty hieman. (vaimennus)
Posted: 23.3.2008 14:47
by AjH
Ei se mitään, en mä siellä olisi paikalla ollut
Saa nähdä kuinka käy että olenko enää vastaisuudessakaan...
Posted: 20.4.2008 14:41
by Janne_80
Jaahas.
Kotisivujen kanssa on hieman ongelmia palvelun tarjoajalla. Olivat onnistuneet hukkaamaan (poistaneet) kaiken jostain syystä ja nyt kun "pitäisi taas toimia", eivät saa toimimaan tai ainakaan en pääse serverille läpi. No täytyy TAAS maanantaina soittaa sinne.
Onneksi sivut löytyy vielä omalta koneelta.
No laittelin tonne photobuckettiin muutamia kuvia miten edistyy......niin... hitaasti mutta varmasti.
Kontti on vaimennettu kokonaan ja kasattu alkuperäiseen kuntoon lukuun ottamatta vas. kyljen luukun takana olevaa muovihärpäkettä (tunkki ja var.kolmio?), koska vahvistin tulee sinne. Elikkä vaimennettuna on molemmat kyljet ja koko pohja vararengaskoteloa myöden. Takaluukku vaimennetaan myöhemmin. Ajomelu häipyi miltei kokonaan.
Etuoven kuskin puolelta räjäytin eilen ja on nyt tällainen.
Olihan purkamisessa hieman miettimistä tuon lukkopesä /kahvan osalta, mutta vinkkiä sain kyllä sen verran että aika kivuttomasti se lähti, repsikka menee sitten heittämällä ...toivottavasti.
Ulkopelti sai kaksi kerrosta vibroa perusteellisen puhdistuksen jälkeen. Nuo vaakapalkit olikin jo kiinnitetty ulkopeltiin jollain kovalla tavaralla, joten sikfleksiä säästyi, tosin hieman laitoin sitä vielä lisä tukea antamaan.
Sisäpellin nurjalle puolelle laitoin kerroksen ja tänne käytettiin ns. hukkapalat yms.
Palikat paikoilleen ja sisäpellin "näkyvälle puolelle" laitoin vielä kerroksen eli pelti jäi vibro kerrosten väliin.
Kuvia
Peilikolmiot on otettu työn alle, suuntaukset on tehty (kuskia kohden), sukkahousu päälle ja hartsi,
eli tuollaiset ovat tällä hetkellä. (tuosta puuttuu hartsi vielä ja kuva on muutenkin aika kehno).
Vko 18 on talviloma jolloin pitäis saada kerralla hieman enemmän tehtyä. Katsotaan nyt mitä aika tuo tullessaan.
Posted: 20.4.2008 18:56
by Tero Tanninen
No ompas helpon näköset ovet vaimentaa. Irrotettava sisäpelti ja kaikkee. Eikä mitää isompii reikii..
Toista se on Golffin ovissa..
Posted: 20.4.2008 21:07
by Janne_80
On mukava vaimennella kun tilaa on kivasti, mutta hieman joutui pähkäileen että miten tuo lähtee irti kun tuossa sisäpellissä on ikkuna ja koko lukko mekanismi kiinni.
Ja sitten vielä mulla kun auto on joka päiväisessä ajossa niin pitää varata aikaa tarpeeksi koska kerralla tuo on tehtävä.
Autoa ei voi lukita tuon homman aikana koska lukkopesä ja koko lukitus järjestelmä on siinä pellissä kiinni. Eli jos vaimennat pihassa (kerrostalo) eikä tallia ole, niin kahvitaukoja ei paljon pidellä.
peilikolmion kiinnitys
Posted: 23.4.2008 13:27
by laapotti
mites olet ajatellut kiinnitellä noi peilikolmiot?
hyvin se kyllä pysyy vakiokiinnikkeillä, mut mites käy pisteiden jos oot kisaamaan menossa?
Posted: 23.4.2008 14:43
by Janne_80
En ole sitä kummemmin vielä miettinyt, ehkä kokeilen ihan vakio kiinityksillä ekan kisani (tiedän suurinpiirtein, miten tuomarit kokeileivat kiinnityksen) voishan sitä tehdä sillain, että dissen reijästä pujotetaan pultti ja oven puolella on hokki mutteri vai mikä sen oikea nimi on (sellanen reikään puristettava) ei ne niitä väkisin repimään rupea ja jos tulee pyyhkeitä niin sitten muutetaan.
Tosiaan olen lähdössä vaan kokeilemaan mitä tästä tulee, ihan pilke silmäkulmassa..... jos nyt kerkeen ees laittaa ton siihen mennessä iskuun.
Posted: 23.4.2008 19:35
by Janne_80
Lasikuitupakkeli mallia biltema, hartsilla kovetetun sukkahousun päälle. Jätin lasikuitu kerroksen tuosta välistä, kun hain kuitupakkelia, kuivuu aika kovaksi, eli vähäisempi työ kun ei tavi kuidutella erikseen.
Sitten hiontaa ja hienotäyte (pakkeli) pintaan ja hiontaa ja pakkelia ja hiont.... no joo kyllä nyt jokainen jo tietää.
Tässä kuva, kun tuli napattua. Lisää sitten kun saan hommaa eteenpäin.
Komee ilma tehä partsilla, kun olis vaan aikaa enemmän.
Posted: 3.5.2008 10:29
by Janne_80
Nyt pitäis kotisivujenkin taas toimia
Päivitetty.
Posted: 9.6.2008 12:58
by Janne_80
Jaahas, sivuja en ole kerennyt päivittelemään, enkä liioin tänne kertomaan edistymisestä. Kun on pitänyt hieman kiirettä ja ei ole oikein ollut aikaa keskittyä noihin kotisivuihin.
Kumminkin, nyt aletaan olla jo loppusuoralla, eli auto soi jo eli ääntä tulee,
subikotelon teko olis vielä ja takaovien ja katon vaimennus. Subbari on nyt edellisessä kotelossa ja kokeillaan mikä paikka olisi kontissa paras, vaikkakin se tuonne varapyörän paikalle luultavasti tulee.
Kuvia ja päivitystä tulee luultavamminkin huomenna, toivottavasti olisi aikaa.
Tässä jo hieman jotain.
Ja taas pitää rientää....
Posted: 11.6.2008 13:01
by Janne_80
No nyt on sivut päivitetty, kuvia tuli muutama kummenen ja uusi osiokin (johdotus), Subikotelon tekoa olis sitten seuraavaksi.
Ilmotelkaa jos ei joku kuva aukea isommaksi tai jotain muuta huomaatte, tein vähän kiireellä.
Ja kommentteja, ehdotuksia ja näkemyksiä olis kiva kuulla, sekä sivuihin että rojektiin.
ugh.
Posted: 11.6.2008 14:46
by AjH
Tarkkaile noita midin paikkoja ettei ala tulemaan vedet sisään, näyttäisi kuvien perusteella melko potentiaaliselta paikalta valumiselle. Tai ainakin elementin terminaali voi äkkiä uida vedessä.
Posted: 11.6.2008 20:43
by miihkali
Onpa tosi siistit peilikolmiot!!! Veri hianot!
Uusia tuulia
Posted: 22.2.2009 13:15
by Janne_80
Nyt on pitkästä aikaa taas päivitelty hieman sivuja.
Subi vaihtui Pioneerin "littuun" ja kotelon paikka samalla. Tuo kontin matto kun vaikutti soundiin aivan liikaa. Meteli kyllä pysyi samana, mutta se soundi ei ollut sitä mitä haettiin tuon maton kanssa, puhumattakaan "muovikaukalosta". Kun lasten rattaita joutuu kuskaileen, niin matto pitää kumminkin olla. No kokeillaan jotain muuta.
Kesäksi olisi suunnittelilla pientä päivitystä myös etuovien suhteen ja katto pitäisi vielä vaimentaa.
Posted: 14.5.2009 13:19
by Janne_80
Jaahas, taas olis päivitystä tehty.
Katon vaimennus ja midien suuntaus.
Nämä vaikuttivat mielettämän paljon soundiin. Äänikuva on huomattavasti tarkempi. ja tuo katon vaimennus vaikuttaa oikeasti suohon subin tuottamaan ääneen. Tarkempi ja napakampi myöskään matalat ei "jää soimaan" niin kuin ennen hieman jäi. ja irtoaa sieltä hieman enemmänkin sitä ääntä.
Posted: 1.6.2009 9:14
by Janne_80
Alkaa olla hifi projekti päätöksessä....... toistaiseksi, vielä olis pientä koristepaneelin/suojaritilänritilän tekoa subin ympärille.
Vielä vois johdotuksen vaihtaa parempiin.
Posted: 1.10.2009 13:41
by Janne_80
Posted: 10.1.2010 20:47
by Janne_80
Muutama unohtunut kuva päivitetty sivuille.
Ja sulakeblokin tekoa aloittelin kesää silmällä pitäen....
Posted: 19.1.2010 21:49
by AjH
Vikakoodeja:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 H
Component: CLIMATRONIC B5GP 0008
Coding: 17000
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-10 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 920 827 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
Coding: 05115
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ3BZ3E015921 VWZ7Z0B5417401
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 8S Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00258
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation
Mitäs noista saa joku irti, ensimmäiset neljät vaikuttanevat Climan läppiin, ne kun sähköt päällä fläpättelevät omia aikojaan, jatkuvasti.
Posted: 20.1.2010 12:20
by Pasi Häkli
Joo ekat neljä on niistä säätöläpistä. Jos poistaa viat ja tekee niille läpille perussäädön niin vois hiljentyä. Vaikea uskoa että kaikki 4 moottoria olis viallisia. Vaikka vag-comilla, 08 climatronicci ja sieltä sopeutus(oliko se nyt 10) ja kanava 0. Sit odottelee hetken ja kattelee kun arvot menee laidasta laitaan. Sit ku arvot menee pysyvästi nollaan niin perussäätö on tehty.
Sen jälkeen kannattaa lukee vikamuisti vielä kerran jos joku läppä antais heti jonkun vian.
Nuo seuraavat 2 vikaa on sinänsä aika outoja, koska varsinaista ohjainlaitetta ei edes ole olemassa tolle polttoainepumpulle.
Olisko gateway koodattu väärin tms...
Tuo viiminen vika taitaa tarkottaa can-mukavuusväylää, että se on yksilankakäytöllä.
Ei sinänsä aiheuta yhtikäs mitään niin kauan kuin se toinen väyläjohto vielä pelaa. Noita vikoja tulee melko usein vastaan, eikä niitä oo huomioitu oikeastaan mitenkään.
Posted: 20.1.2010 16:53
by Janne_80
Kiitoksia näistä tiedoista.
Tuun taas AjH käymään jossainvaiheessa, vaikka ens viikolla jos sulla on aikaa, itellä on lomautusta tiedossa taas, niin mulla on ainakin. Perehytään paremmin siihen Commariin.
Edit: Tuo ilmastointi toimi kyllä muuten ihan normaalisti viimekesänä ja sillon kun katottiin tais olla Vcf miitissä samat climan virhekoodit, mutta ei taidettu nollata silloin.
Jatketaa harjoituksia.
Edit2: Tai no, itteni nollasin.
Posted: 20.1.2010 19:05
by Pia
Janne_80 wrote:
Edit2: Tai no, itteni nollasin.
Posted: 20.1.2010 23:32
by DJDH
Pia wrote:Janne_80 wrote:
Edit2: Tai no, itteni nollasin.
Tähän voisi laittaa yhden kuvan, mutta en taida...
Posted: 21.1.2010 0:17
by Janne_80
Laitappa tonne s.postiin ne kuvat, niin katotaan tuleeko foorumille asti.
Piti niitä jo pyytää sillon kesällä.
Posted: 22.1.2010 20:06
by Jaku
aikas asiallista meinikiä!!
kävin kattoo kaikki kuvat..
Posted: 23.3.2010 21:13
by Tero Tanninen
Jokos sitä ens kaudel pasuuna nährään kisakentillä??
Posted: 24.3.2010 9:30
by Janne_80
Ens kausi seurataan vielä sivusta muista syistä, mutta seuraavalle ajattelin että jos räjäyttäs tota autoa vähän ja pistäis pari juttua hieman eri tavalla ja tekis "come backin"
, kävinhän mä silloin kertaalleen -08 rottiskisassa kokeilemassa tota
exerienced-5:sta. Soundi oli hieman kateissa vielä tuolloin vaikka tyytyväinen silloin olinkin.
Posted: 28.7.2010 9:27
by Ari-Matti Aho
Tilasin Autosound-lehden ja siinähän oli heti Jannen Passat esittelyssä... Kiitos kerhomainoksesta.
Posted: 28.7.2010 9:43
by Pia
Meille tulee kans kyseinen lehti ja kyllä huomattiin heti kenen auto.
Posted: 28.7.2010 20:15
by Riku Korpela
Onpas nyt hassuja sattumia. Ite just selailin Janne kotisivua ja imuroin ideoita omaa projektia varten, sen jälkeen vielä käytiin kaupas, nappasin lehden ja autos huomasin jälleen tutun auton
Posted: 3.8.2010 0:33
by Janne_80
Jaahas on sen joku huomannut.
No oli pakko kun toimittaja pakotti
Joo Kolkan Kimmo Rottiksesta on toimittajana autosoundissa ja halusivat välillä peruskamaa kaiken messu/näyttely pirssien vastapainoksi ja suostuin kun hieman uhkailivat.
(Oli lähipiirissä ainoa kasassa oleva auto.)
Posted: 9.12.2010 21:04
by Riku Korpela
Onkos passatin hifirintamalla muutoksia? Jotenki käsitin että menis paketti uusiksi ja ens kaudella kisaamaan?
Itte oon värkkäämäs pienellä teholla jotai juttuja golfiin ja jos saa ääntä nii vois kesällä käydä jossai EMMA-jutus näyttäytymäski. Jos se harrastus siitä lähtis etenemään.
Posted: 5.1.2011 1:52
by Janne_80
Hifeissä ei ole ollu mitään muutoksia kesän jälkeen, eikä mihinkään ole koskettu sittemmin, kunnes tänään... siis eilen 23.00 töistä lähtiessä virrat päälle, hehkut tulille ja hirvee ulina ja pari poks poks, virrat pois ja ihmettelyä että mitä v...... hetken päästä sitten ihana palaneen sähkölaitteen katku täytti auton.
Tämä saatanan vahvistin päätti sanoa itsensä leikistä pois.
Noh uutta tilalle jossain vaiheessa ja tuo Xetekki menee luultavasti korjauksen kautta myyntiin.
Muutakin muutosta on kyllä käynyt mielessä, mutta katoo ny jaksaako panostaa tässä vaiheessa.