V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

http://www.vp44diesel.de/en/vp3044-list-of-cars

Tuolla on lista noista eri malleista mutta kuka tietää onko noissa muuta eroa kuin tuo elektroniikka-boxi? Eli kävisikö esim. A6:sen AKE-koneeseen tarkoitettu pumppu tuohon Passatin AKN-koneiseen?

edit: muutin tuota otsikkoa sopivammaksi, kun ei tarvi enää noita pumppujen eroja miettiä sen enempää.
Viimeksi muokannut Ari-Matti Aho, 3.11.2011 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
diffas
Viestit: 103
Liittynyt: 30.4.2011 14:09
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diffas »

Jos kummastaki uupuu ajonesto, niin voishan noi käydäkin keskenään. Helpompi on ehkä tosin vaihtaa
toisesta pumpusta nestepää ja tarpeelliset muutokset.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mikäli tuohon uskoo niin kävisi:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=50478
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
diffas
Viestit: 103
Liittynyt: 30.4.2011 14:09
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diffas »

Kerrothan sit miten kävi. :)
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Jep, katsotaan mikä pumppu Mäkiseltä löytyy.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

No Samilla on AFB-koneisen pumppu nro 0 470 506 002 kun mulla on nro 0 470 506 010

Nyt kun joku viisas kertoisi käykö tuo mulle?

Kuuluuko muuten sen pumpun hihnapyörän pyöriä miten kevyesti? Jokin naksahdus kuuluu kun pyörittää pyörää.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

No niin, soittelin Reijon Dieselille Kotkaan ja meinasi että pumppu olisi mekaanisesti kunnossa. Se naksunta on normaalia. Eli voisi olla sittenkin se boxi joka olisi sökö. Pumppu menee maanantaina sinne testipenkkiin niin näkee missä vika.

Ja kuulemma ei voi eri pumppuja vaihdella eri koneisiin vaan pitää olla juuri sama pumpun numero.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
diffas
Viestit: 103
Liittynyt: 30.4.2011 14:09
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diffas »

Pumppujen sisuskalujahan voi vaihtaa keskenään. ;)
haisuli
Viestit: 181
Liittynyt: 10.7.2008 9:50

Viesti Kirjoittaja haisuli »

foord foorumilta tuota asiaa pelko perseessä selvittelin, mutta onneksi sijaiskäytössä ollut taivaspaikka lähti jatkamaan matkaa.

Se 50 centin älykkyysosahan noista hajoaa yleisimmin ja hyvällä menestyksellä hieman halvemmalla ovat niitä tuolla puolassa korjauttaneet. Joitakin suomalaisiakin korjaajia sille älykkyydelle on olemassa, mutta niiden työn luotettavuus ei ole ollut täyttä 100%.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

MTM-huoltoa Iisalmessa ovat kehuneet ainakin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Hieman taustaa voisin vielä valottaa mistä kaikki alkoi. Eli Passat ei yhtäkkiä enää lähtenyt käyntiin kun vaimo siirsi sitä tien varressa muutaman metrin. No hinausauto paikalle ja Bernerille. Siellä huomasivat että pumpun hihnasta hampaita lähtenyt. Heillä olisi ollut kahden viikon jono joten hinautin auton toiseen korjaamoon joka lupasi tehdä auton seuraavalla viikolla. Samalla ehdottivat jakopääremppaa kun kuitenkin keula puretaan ja pumpun hihna vaihdetaan. Jakopää siis rempattiin ja kun olivat yrittäneet käyntiin niin ei lähtenyt. Epäilivät sitten että pumpusta jotain hajonnut. Pumppu irti ja kuulostelivat hihnapyörää pyörittämällä että jokin naksuu eli jotain olisi irti. Soittivat myös Bernerille jossa sanoivat samaa ja lisäksi että hihnapyörä ei saisi pyöriä niin herkästi käsin. No ei kun pumppu Kotkaan Reijon Dieselin penkkiin ja tänään soittivat että pumppu on siis ehjä.

No niin, pumppu ajettu testipenkissä ja läpi meni eli pumppu on kunnossa. 200e maksoi sekin lysti turhan takia. Epäili että kun hihna hajosi ja auto seisoi sen jälkeen muutaman päivän niin olisi ilmavikaa. Auto-Berneriä kun olisi vaan uskonut niin olisivat vaihtaneet uuden pumpun samantien. No huomenna taas autoa kasaan ja yrittämään käyntiin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
haisuli
Viestit: 181
Liittynyt: 10.7.2008 9:50

Viesti Kirjoittaja haisuli »

Joko käy?
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Avatar
diffas
Viestit: 103
Liittynyt: 30.4.2011 14:09
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja diffas »

Kyl sen pitäs käydä, jos vp44 testipenkki on ollut alustana ja todettu toimivaksi. Jos ei käy, niin vika on muualla. :)
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Kyllä olivat sen jo perjantaina käyntiin saaneet mutta tilasivat vielä hehkut siihen ja tänään lopulta pitäisi saada auto pois...Oli kuulemma "hieman" tiukassa ne hehkut.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

No niin, auto vihdoin valmis. Vaihtoivat vielä perään ne vuotavat stefat kuten myös eteen toisen sisemmän vetarin suojakumen. Laskua kertyi reilu 1600e + 200e siitä pumpun testiajosta. Elämä on... :shock:
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
_siideri_
Viestit: 39
Liittynyt: 9.5.2015 10:20
Paikkakunta: Kerava

Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja _siideri_ »

Ihmettelyä syöttöpumpusta... kysymys kuuluukin et voiko pumpulle tapahtua jotain merkittävää jos hihnapyörän irrottaa ilman et lukitsee pumppua?
VW Passat V6 TDI 4-motion -04
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Jos en nyt ihan väärin muista, ni sitä pyörää ei saa irrottaa missään tapauksessa.
Kohdalleen laittaminen vaatii testipenkin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
_siideri_
Viestit: 39
Liittynyt: 9.5.2015 10:20
Paikkakunta: Kerava

Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja _siideri_ »

Noniin.. korjaamo jossa auto on, ilmoitti että pumppua ois muka aikasemmin jo liimailtu ja koittanu ite tiivistää jollain liimalla kans eikä pitäny.. kävin sit kattomassa ni siinä se pyöritti käsin pumpun akselia eikä hihnapyörääkään ollu paikallaa. Kovasti väitti ettei siinä akselissa ois stefaa ollenkaan..
VW Passat V6 TDI 4-motion -04
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
Vastaa Viestiin