Peilien lämmitys Passat 3B

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
oulu
Posts: 36
Joined: 22.11.2011 10:46
Location: oulu

Peilien lämmitys Passat 3B

Post by oulu »

Huomasin eilen kun oli ekaa kertaa peilit jäässä ja laitoin peilien lämmittimen päälle ettei sula kun apparin puolen sivupeili. Eli kuskin puoli "pimee" kai vastus palanut... sähkösäädöt pelaa molemmissa. Olen säädintä pitänyt joko l tai r kun kuulemma se keskiasennossa pitää ne peilien lämmittimet koko ajan päällä ja siinä keskiasennossa se olikin kun auton ostin. Mutta miten se peilin lasin vaihto tapahtuu käytännössä? Kuulemma Motonetistä vois löytyä niitä peilien laseja lämmityselementillä sopuhintaan.
passat variant 1,9tdi ahu 66kw-00
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Itse pidän aina sitä namiskaa keskiasenossa. Se peilien lämmitys toimii vain, kun laitat takalasinlämppärin päälle. Ainakin niin menee meikäläisen autossa. Kannattaa ensin tarkistaa onko se peililasi edes kunnolla kiinni siinä vastuksessa. Huonosti muuten lämmittää, jos ilmaa on välissä. Tuolta DIY-osiosta itsekin sain aikanani avun peiliongelmiin.

http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10737

Itse ostin romarilta parit sivupeilit varaosiksi, kun väri sattui olemaan sama.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Kyllä se toimii muutenkin, ei tarvi olla takalasin lämmitin päällä. Itelläki meni just.
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Post by Tomppa- »

mulla taas on kokoaja lämmitys mitä ilmeisemmin päällä ku ei eile aamuyöl ku lähin töihin päin nii alko kyl iha iteksee peilit lämpeilee.. ja on säädin siinä keskiasennossa.
Last edited by Tomppa- on 29.11.2011 20:01, edited 1 time in total.
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Sami Jalonen wrote:Kyllä se toimii muutenkin, ei tarvi olla takalasin lämmitin päällä. Itelläki meni just.
Niinkö? Itse aina pidän lämppäriasennossa peilejä ja pysyy kyllä jäässä ilman takalasinlämppärin kytkemistä. Vastaava toimintaperiaate on ollut myös aiemmin omistamassani autoissa, jotka tosin eivät ole volkkareita.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ok, eroja sit. Ainakin omassa lämpenee kun kääntää keskelle sen säätimen.

Tomppa-, juuri sillon ne lämpeneekin kun on siinä keskiasennossa :)
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

On tästä aiemminkin puhetta ollu. Kilun autossa ilmeisesti on jotain omaa johtoviritelmää jossain välissä koska kyllä ainakin yleisen mutun perusteella ne peilit lämpiää aina kun säädin on siinä keskiasennossa, takalasin lämppäristä riippumatta.
Tämähän on se syy miksi ne vastukset on usein rikki, peilit kuumina kesät talvet :)

Edit: ja edelleen itse olen sitä mieltä että sais olla tolleen kun Kilun autossa toimii, eli vain takalasin kanssa lämpiää, tai ainakaan ei tarvis sen peilinsäätimen keskiasennossa pelkästän lämmetä. Aina välillä tahtoo peilit kääntyä kun sitä nupeloo tökkäsee ja valitsin on pois lämmitykseltä :? Günther engineering...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pietu71
Posts: 41
Joined: 30.6.2011 12:45
Location: Pälkäne

Post by Pietu71 »

Väitättekö tosissanne että Pasuunan peileissä ei ole mitään lämpötilan haistelijaa että ne lämpenis vain esim alle +4 asteen ulkolämpötilassa, kuten on ollut ainakin 80 luvun alun mersuissa.
En voi uskoo kyllä kovin äkkkiä että ne keslläkin paahtaa itteensä kuumaks :(
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Kyllä niitä korjaamo-olosuhteissa sisälläkin voi helposti testata että lämpiääkö. Ja on meillä lämpötila yli +4 ;)
Eli vastaus kysymykseesi, ei niissä ole lämpötila-haisuja.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
renze
Posts: 68
Joined: 5.8.2007 17:58
Location: Tampere

Post by renze »

Mulla sama ongelma, eli ei peilit lämpene. Mulla ainakin peilien lämmitys on takalasin lämmittimen kanssa samassa napissa. Tämän tiedän siitä, että vikakoodin (vag-com) heittää peilien lämmittämisestä vain silloin kun painan takalasin lämmittimen päälle.
Last edited by renze on 18.1.2012 14:26, edited 1 time in total.
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Eikös katkasijan malli vaikuttanut siihen kuinka peilien lämmitys toimii?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Vaikuttaa joo. Niitä on ainakin kahta eri mallia. Molemmat erilaisia kuin mitä tuossa renzen kuvassa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Mato
Posts: 12
Joined: 16.5.2011 17:02
Location: Kotka

Post by Mato »

Pitäiskö siihen peilienlämmitys nappulaa syttyy keltanen valo kun on päällä?
3c Passat Variant 2.0fsi 4motion vm.06
Ex - 3B Passat Variant 2.8 v6 syncro vm.99
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Ei tietääkseni.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
ille69
Posts: 78
Joined: 4.4.2011 18:06
Location: Seinäjoki

Post by ille69 »

Eikös niitten kahden ero oo nuppimallissa että toisessa merkit L - 0 - R ja toisessa on peilin kuva keskellä?

Itsellä on tuo nolla keskellä ja lämpiää vain takalasin kanssa kun taas kaverilla on peili keskellä ja lämpiää itekseen
Post Reply