VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa
Kiinnostaisi tietää et onko yhtä helposti TRP T-5 Malleissa tehdas asenteisen Webaston automaattisesti käynnistävä toiminto pois kuin T-4 Koppaisissa. Eli ulkolämpötila anturilta tulevan johdon irroittaminen liittimestään. Siis jos autossa on asennettu ajastinkello se kytkeytyy siitä ajastamalla tai pakkokäynnistyksellä ja käy niin kauankuin sinne on käynti ajaksi asetettu. Se kun kaikkien kertoman mukaan turhaan nokeentuu tällaisessa pätkä ajossa missä se lämpötilan mukaan käynnistyy aina auton käynnistyksen yhteydessä.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Vielä Webastosta
Kukahan osaisi sanoa mitä tarkoittaa ohjelmointikellossa F kirjain kun on ajastettu toiminta aika päällä ja starttaa auton ja lähtee ajaan niin ohjelmointi kelloon tulee F--- näkyviin.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Eli se pitää paikkansa kun täällä joku kirjoitteli että ennen starttia pitäisi lämmitin sammuttaa, muuten menee vikatilaan. Eli näytössä F--
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
T-5 Transporterissa
Myös joskus vaikka ei olekaan esilämmityksessä ja kun lähtee ajeleen niin saattaa tulla se f-- ja silti lämmitin pohisee päällä.
Lieneekö viisainta nollata tässä tapauksessani webaston vika muisti.
Lieneekö viisainta nollata tässä tapauksessani webaston vika muisti.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Uutta tietoo
Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla. Se on siis aina päällä pakkasilla. Aina auton käydessä kylmillä ilmoilla se myös käynnistyy ja on päällä niinkauan kuin auto käy eli siis hyvin lyhyenkin pätkän. Eli ei hyvä pätkä ajossa, ottaa hehkutulpan päälle ja nokeintuu suotta. Mutta jos jollain on tähän jotain toisen käden lääkettä/tietoo niin mielellään otetaan vastaan.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla. Se on siis aina päällä pakkasilla. Aina auton käydessä kylmillä ilmoilla se myös käynnistyy ja on päällä niinkauan kuin auto käy eli siis hyvin lyhyenkin pätkän. Eli ei hyvä pätkä ajossa, ottaa hehkutulpan päälle ja nokeintuu suotta. Mutta jos jollain on tähän jotain toisen käden lääkettä/tietoo niin mielellään otetaan vastaan.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
No niin toi webasto teki nyt eräänlaisen ns osittaisen stopin.Kleinbus_führer wrote:Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla. Se on siis aina päällä pakkasilla. Aina auton käydessä kylmillä ilmoilla se myös käynnistyy ja on päällä niinkauan kuin auto käy eli siis hyvin lyhyenkin pätkän. Eli ei hyvä pätkä ajossa, ottaa hehkutulpan päälle ja nokeintuu suotta. Mutta jos jollain on tähän jotain toisen käden lääkettä/tietoo niin mielellään otetaan vastaan.
Oireet: Alkoi tekeen seuraavanlaista ajastettuna päälle tai suoraan kytkemällä.
Aluksi ihan normi toimet eli polttoainepumppu alkoi nakuttaa ja puhallin tuulettaa ja syttyikin ihan normaalisti ilman mitään savutuksii ym., mutta muutaman ehkä n. 10-20 sekunnin kuluttua alkoi moottorin vesitilassa kunnon pauke ja naksunta niin että paisarinkin pinta heilahteli ja sitten sammui koko lämmitin. Ajastettuna yritti hetken päästä uudelleen ja sama homma.
Jos moottori oli lämmin niin muuten ihan samat tapahtumat mutta ei naksunaa, pauketta ja sammui hetken päästä kuitenkin.
Kun starttasit auton ja lähdit ajamaan niin webasto lähti ihan normaalisti ulkolämpötila anturin ohjaamana päälle ja niin kauan kun ajoit se pysyi päällä normaalisti.
No itekin aikani oireita pähkäiltyäni tulin siihen tulokseen että siellähän ei kierrä vesi ja se keittää itsensä todella nopeasti häiriöön ja lämpö suojaukset sen sammuttaa. Sitten taas kun lähdet ajamaan auton moottorin oma vesipumppu siellä kierrättää vettä sen verran ettei se mene häiriöön mutta todennäköisesti silti kuitenkin käy hiukan liian kuumana. Vein sen läheiselle webasto asiantuntijalle ja oireet hänelle kerrottuani epäili hänkin samaa syytä. Nyt pelaa taas kuin "ihmisen mieli", syy oli todellakin epäilemäni eli webaston oma kiertovesi pumppu oli sanonut työsopimuksen irti. Uusi korvaava Boshin pumppu vaihtotöineen teki yhteensä 260€.
Pidin sen suht kohtuullisena kun TRP T-5 ssa se vaatii kuitenkin sijoituspaikkansa takia nosturia työn onnistumiseksi ja maallikko joutuu pelkästä pumpusta sen satkun verran makseleen ja sain sen seuraavana päivänä korjaamolle viedä ja hakea muutaman tunnin päästä toimivana pois.
http://pirkkalanautosahko.websites.fi/
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Kleinbus_führer kirjoitti:
Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla
Jos ei voi anturia ottaa poi käytöstä niin entäs jos huijaa vastuksella anturan lämpötila näyttöä reilusti plussan puolelle.
Ei varmaan vaikuta muuhun moottorin ohjaustoimintaan
Viisammat kertokaa lisää
Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla
Jos ei voi anturia ottaa poi käytöstä niin entäs jos huijaa vastuksella anturan lämpötila näyttöä reilusti plussan puolelle.
Ei varmaan vaikuta muuhun moottorin ohjaustoimintaan
Viisammat kertokaa lisää
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Juu tuntuu todellakin niin hölmöltö että näilläkin säillä kun ilma on jo läämintä siis mitä moottori imee käydäkseen niin webasto pohahataa käyntiin vähän väliä kun auton käynnistää..ema wrote:Kleinbus_führer kirjoitti:
Laakkoselta tänään korjaamo esimiehen suusta.
Ei saa enää TRP T5 webastoo pois ulkotilalämpötilan anturilta tulevan piuhan irroittamalla
Jos ei voi anturia ottaa poi käytöstä niin entäs jos huijaa vastuksella anturan lämpötila näyttöä reilusti plussan puolelle.
Ei varmaan vaikuta muuhun moottorin ohjaustoimintaan
Viisammat kertokaa lisää
Toi vastus ideahan vois olla hyvä idea,,,
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Sen verta sain selvää, että anturin piuhat lähtee valtavassa nipussa koetauluun jonnekin hansikaslokeron taakse. Sieltä nippu katoaa jonnekin ja selvittäminen vaatisi varmaan koko auton purun. Jos jollakin on tarkempaa tietoa, otetaan kiitollisena vastaan.cordo-00 wrote:Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastus kytketty lämpötila-anturin kanssa rinnakkain lämpötila-anturille menevästä johdosta.cordo-00 wrote:^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.
Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastuksen voi poistaa käytöstä katkaisimella. Piuhat menee keskusyksikköön? (oletan)
Varmaan vois toimia pelkästään sopivalla vastuksella ilman rinnan kytkentää katkaisin ohjauksella?
Lämpötila-anturi on etumaskissa mikä näyttää lämpötilan kojetaulussa.
Utelu johtui siitä, että ei huvittais vetää uutta kaapelia (katkaisijaa varten) konehuoneesta ohjaamoon. Siksi haluaisin löytää samat piuhat jostain ohjaamon puolelta. Jos ei muu auta, täytyy sitten joskus vetää se uusi piuha.ema wrote:Vastus kytketty lämpötila-anturin kanssa rinnakkain lämpötila-anturille menevästä johdosta.cordo-00 wrote:^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.
Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastuksen voi poistaa käytöstä katkaisimella. Piuhat menee keskusyksikköön? (oletan)
Varmaan vois toimia pelkästään sopivalla vastuksella ilman rinnan kytkentää katkaisin ohjauksella?
Lämpötila-anturi on etumaskissa mikä näyttää lämpötilan kojetaulussa.
Minulla katkaisin konehuoneessa, kääntää kesän tullessa katkaisimesta normaaliin asentooncordo-00 wrote:Utelu johtui siitä, että ei huvittais vetää uutta kaapelia (katkaisijaa varten) konehuoneesta ohjaamoon. Siksi haluaisin löytää samat piuhat jostain ohjaamon puolelta. Jos ei muu auta, täytyy sitten joskus vetää se uusi piuha.ema wrote:Vastus kytketty lämpötila-anturin kanssa rinnakkain lämpötila-anturille menevästä johdosta.cordo-00 wrote:^Tuon mukaan anturina olisi 1k NTC-vastus.
Näköjänsä anturi on puskurissa. Meneekö anturin piuhat suoraan keskusyksikköön vai webastolle? Löytyykö samoja piuhoja jostain ohjaamon puolella? Ajattelin laittaan rinnakkaisvastuksen katkaisijalla.
Vastuksen voi poistaa käytöstä katkaisimella. Piuhat menee keskusyksikköön? (oletan)
Varmaan vois toimia pelkästään sopivalla vastuksella ilman rinnan kytkentää katkaisin ohjauksella?
Lämpötila-anturi on etumaskissa mikä näyttää lämpötilan kojetaulussa.
Jos tarvii lisälämpöä koneeseen, niin kellokytkimestä pakkosyötöllä.
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Mikähän tarvis olla reisistanssi arvo vastukselle että sais sen vallan ulkolämpötila anturin ohjauksesta vallan pois , tai eikös ole myös olemassa säädettäviäkin vastuksia. Ei tarvitsisi sitten erillistä on/of kykintä. Saatan olla täysin väärässä.ema wrote:Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähäncordo-00 wrote:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Tuolla vastuksella huijataan lämpötila lukema todellista korkeammaksi. Jos laittaa sellaisen vastuksen, että esim. vielä -50C lämpötilassa näyttää vielä +5C, niin ei pitäis Suomen olosuhteissa koskaan lähtiä automaattisesti käyntiin. Tarvittava vastus pitäisi laskea ntc-vastuksen taulukosta, mutta veikkaisin, että 2k vois olla riittävä.Kleinbus_führer wrote:Mikähän tarvis olla reisistanssi arvo vastukselle että sais sen vallan ulkolämpötila anturin ohjauksesta vallan pois , tai eikös ole myös olemassa säädettäviäkin vastuksia. Ei tarvitsisi sitten erillistä on/of kykintä. Saatan olla täysin väärässä.ema wrote:Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähäncordo-00 wrote:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Onko jollain tietoa, tehdäänkö tuolla lämpötila-anturin tiedolla muutakuin Webaston ohjausta? Käytetäänkö sitä esim. hehkutusajan määrittelyyn tms?
cordo-00 wrote:Ilmeisesti katkaisija ja vastus jäi konehuoneen puolelle eikä ohjaamoon?ema wrote:Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähäncordo-00 wrote:^Veditkö katkaisijalle piuhan lämpötila-anturilta asti?
Konehuoneeseen. Itseasiassa kytkin uudelleen kahteen eri piiriin suunnanvaihtokatkaisimella.
1. normaali ulkulämpö näyttö
2. pelkästään vastuksen kautta. Vastuksen koko 2.17 k.ohm.
Normaali näytölle kytkentä seuraavasti: Poksista anturille tuleva johto poikki ennen lämpöanturia ja tuonti johdolla suunnanvaihtokatkaisimelle (keskinapaan) ja toisella johdolla takaisin katkaistuun anturin puoleiseen johdon pätkään.
Vastus näytölle: Suunnanvaihto katkaisimen toiseen napaan heti vastus (2.17 k.ohm.) ja johdolla edelleen lähelle lämpöanturia. Juottaminen ehjään johtoon.
En muista kumman värisen johdon katkaisin, mutta eipä kai sillä ole väliä.
Vastus otettu vanhasta puretusta radiosta
Lämpötila näyttö näyttää +8,5 astetta.
Auto on Passat 2008.
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
cordo-00 wrote:Tuolla vastuksella huijataan lämpötila lukema todellista korkeammaksi. Jos laittaa sellaisen vastuksen, että esim. vielä -50C lämpötilassa näyttää vielä +5C, niin ei pitäis Suomen olosuhteissa koskaan lähtiä automaattisesti käyntiin. Tarvittava vastus pitäisi laskea ntc-vastuksen taulukosta, mutta veikkaisin, että 2k vois olla riittävä.Kleinbus_führer wrote:Mikähän tarvis olla reisistanssi arvo vastukselle että sais sen vallan ulkolämpötila anturin ohjauksesta vallan pois , tai eikös ole myös olemassa säädettäviäkin vastuksia. Ei tarvitsisi sitten erillistä on/of kykintä. Saatan olla täysin väärässä.ema wrote: Noin 10 cm:n päästä lämpöanturilta liitos ja noin metrin verran kaapelia, vastus ja kytkin kaapelin päähän
Onko jollain tietoa, tehdäänkö tuolla lämpötila-anturin tiedolla muutakuin Webaston ohjausta? Käytetäänkö sitä esim. hehkutusajan määrittelyyn tms?
Onko tietoa missä tarkalleen anturi sijaitsee ja täytyykö mitä purkailla että sen saa sieltä esille ja anturinjohtojen väreistä onks tietoo.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
^Anturi on etupuskurin alareunassa. Muistaakseni suunnilleen rekisterikilven oikeassa reunassa (takaa päin katsottuna). Luultavasti anturin saa hyppysiinsä pohjamuovin poistamalla.
Anturin piuhat on isossa johtonipussa, joka kulkee puskurin sisäpuolella. Anturin kaksi johtoa menee moninapaiselle (luokkaa 10 pinniä) liittimelle puskurin oikeassa reunassa. Vieressä on toinen liitin, joka on vänkärin puolen ajovalolle. Tältä liittimeltä johdot jatkaa tulipellin läpi ohjaamoon. Tästä eteenpäin en ole tutkinut.
Jos en aivan väärin muista, ainakin toisen johdon väri olisi ollut kelta-ruskea.
Anturin piuhat on isossa johtonipussa, joka kulkee puskurin sisäpuolella. Anturin kaksi johtoa menee moninapaiselle (luokkaa 10 pinniä) liittimelle puskurin oikeassa reunassa. Vieressä on toinen liitin, joka on vänkärin puolen ajovalolle. Tältä liittimeltä johdot jatkaa tulipellin läpi ohjaamoon. Tästä eteenpäin en ole tutkinut.
Jos en aivan väärin muista, ainakin toisen johdon väri olisi ollut kelta-ruskea.
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Bauanle ... heizer.pdfcordo-00 wrote:^Anturi on etupuskurin alareunassa. Muistaakseni suunnilleen rekisterikilven oikeassa reunassa (takaa päin katsottuna). Luultavasti anturin saa hyppysiinsä pohjamuovin poistamalla.
Anturin piuhat on isossa johtonipussa, joka kulkee puskurin sisäpuolella. Anturin kaksi johtoa menee moninapaiselle (luokkaa 10 pinniä) liittimelle puskurin oikeassa reunassa. Vieressä on toinen liitin, joka on vänkärin puolen ajovalolle. Tältä liittimeltä johdot jatkaa tulipellin läpi ohjaamoon. Tästä eteenpäin en ole tutkinut.
Jos en aivan väärin muista, ainakin toisen johdon väri olisi ollut kelta-ruskea.
Mitähän tuas on tarkooitus tehä.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
Kytketään sulakkeen kanssa sarjaan rele, jota ohjataan kytkimellä.Kleinbus_führer wrote:
http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Bauanle ... heizer.pdf
Mitähän tuas on tarkooitus tehä.
Eli On/Off kytkentä weballe.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Re: VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa
Taas kerran Webastosta.
Olisko kellään tullut eteen moista.
Autoni siis T-5 trp ja alkuperäis asennettu Webasto kellokytkimellä . Nyt lisälämmitin käynnistyy aivan normaalisti kellolaitteesta pakkokäynnistyksellä ja ulkolämpötila anturin ohjaamaná muttei kellolaitteella ajastamalla. Ajastus käynnistysyrityksen jälkeen tulee vaan tauluun F-- ja siinä kaikki. Oliskohan sieltä ohjain yksiköltä loppunut järki vai voiko noiden vika muisti tulla jotenkin täyteen.
Olisko kellään tullut eteen moista.
Autoni siis T-5 trp ja alkuperäis asennettu Webasto kellokytkimellä . Nyt lisälämmitin käynnistyy aivan normaalisti kellolaitteesta pakkokäynnistyksellä ja ulkolämpötila anturin ohjaamaná muttei kellolaitteella ajastamalla. Ajastus käynnistysyrityksen jälkeen tulee vaan tauluun F-- ja siinä kaikki. Oliskohan sieltä ohjain yksiköltä loppunut järki vai voiko noiden vika muisti tulla jotenkin täyteen.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa
^Muistaakseni tuo johtuu siitä et Webastoa on ohjattu päälle kahdesta paikasta yhtäaikaa liian monesti.
Eli sulla on ollut vielä ajastettu lämmitys päällä kun oot käynnistäny auton.
Tällöin Webastolle tulee ohjaus kahdesta paikasta, eli kellolta ja autolta.
Asian tais saada kuntoon ihan vaa vikakoodit nollaamalla.
Eli sulla on ollut vielä ajastettu lämmitys päällä kun oot käynnistäny auton.
Tällöin Webastolle tulee ohjaus kahdesta paikasta, eli kellolta ja autolta.
Asian tais saada kuntoon ihan vaa vikakoodit nollaamalla.
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Re: VW TRP T-5 2.5 Webasto asiaa
Niin olen varmaan tehnytkin , eli käynnistäessä jos ajastus käynnissäolo on vielä päällä ja menee starttaan ja se samalla ohjautuu ulkolämpötila anturin ohjaamaksi niin menee F-- tilaan.
Onks surffaajilla tai moderaattoreilla tietoo onks tää nollattavissa esim webaston sulake irti tekniikalla. Missähän TRP T-5 ssa on tehdas asennetun webaston sulakkeet. Vissiin kuljettajan puolella kojelaudan alla...
Onks surffaajilla tai moderaattoreilla tietoo onks tää nollattavissa esim webaston sulake irti tekniikalla. Missähän TRP T-5 ssa on tehdas asennetun webaston sulakkeet. Vissiin kuljettajan puolella kojelaudan alla...
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..