Moi,
Mulla on 340tkm ajettu 2.5 75kw -98 T4 ja nyt olisi muutama ongelma ratkottavana, joten osaisiko joku auttaa?
Joululomaksi saan auton porukoiden autotalliin ja olisi tarkoitus laittaa isän kanssa auto kuntoon. Olisi mukava jos joku voisi hieman ohjeistaa seuraavissa ongelmissa, niin saattaisi päästä helpommalla.
1. Koneen ollessa lämmin kytkin on luistaa, ja tätä on esiintynyt viimeisen 5000km. Kylmällä koneella ongelmia ei ole, mutta lämpösenä tuntuu luistavan aika pahasti. Tyhjänäkin ajellessa, pitää ylämäet ottaa todella varovasti ja kiihdytellä rauhallisesti, muuten alkaa luistamaan. Ihan rajoitusten mukaan pystyy ajelemaan, mutta ohituksia ei pahemmin tarvi tehdä. Millainen remontti mahtaa tulla? Onko vaihdettava koko kytkin, vai onko mahdollista, että siinä olisi joku pienempi vika?
2. Auto savuttaa tummaa savua todella paljon. Normaalissa matkavauhdissakin savua tulee reippaasti. Kaasutellessa kytkin vapaalla näköyhteys taakse lähes katkeaa, kun savua tulee niin paljon. Tätä ongelmaa on esiintynyt viimeiset 20 000 km ja tuntuu, että se vain lisääntyy. Mistähän mahtaa olla kyse?
3. Viikonloppuna huomasin, että apukuskin eturenkaan paikkeilta kuuluu kolinaa. Ihan tasaisella tielläkin ajaessa kuuluu vähän, mutta mutkissa ja töyssyissä korostuu. Mikähän on vikana?
4. Kuukausi sitten törmäsin outoon ongelmaan, kun sammutin auton. En saanut valoja sammumaan, vaikka otin avaimet virtalukosta pois. Jonkun aikaa yritettyäni lähdin ajamaan ja kun seuraavan kerran sammutin auton, sain sammutettua valotkin. Tämän jälkeen ongelmaa ei ole ollut. Vika olisi kuitenkin mukava korjata, ettei sitä tapahtuisi vastaisuudessa? Onko jollain kokemuksia vastaavasta?
Vikalista on melko pitkä, toivottavasti joku osaisi auttaa!
Kiitos!
Kytkinongelma ja savutusta T4:ssa
1. Levyn vaihto vähintään ja varaa kaikki osat, on työnä iso avata kytkin niin siinä samalla kaikkikin uusiksi?
http://www.tamgears.com
4. Mitä valoja, vilkku päällä jos, niin minulla jäi päälle avaimen pois ottaessakin, vika/ominaisuus? tai sitten virtalukon pohja?
http://www.tamgears.com
4. Mitä valoja, vilkku päällä jos, niin minulla jäi päälle avaimen pois ottaessakin, vika/ominaisuus? tai sitten virtalukon pohja?
4. Mulla on sama ominaisuus, vilkun jos napsauttaa päälle vaikka virtoja ei ole päällä: niin puhallin rupee puhaltaa ja jotain valoja syttyy. Lasken ominaisuudeksi, virtalukon olen vaihtanut muusta syystä ja ominaisuus pysyy..
Mulla vuos/tihkus jostain letkuista dieseliä ja ilmesesti jotain kautta pääs kytkimelle saakka ja tosta syystä luisti kytkin vuos tai kaks takaperin.. mutta se luisti kyllä kylmänä ja kuumana.
Mulla vuos/tihkus jostain letkuista dieseliä ja ilmesesti jotain kautta pääs kytkimelle saakka ja tosta syystä luisti kytkin vuos tai kaks takaperin.. mutta se luisti kyllä kylmänä ja kuumana.
Transporter 2,5tdi vm99