Lastut

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Tombba
Posts: 39
Joined: 3.9.2004 11:20
Location: Jyväskylä/Äänekoski

Lastut

Post by Tombba »

Morjensta vaan kaikille !!!!!

Tulipas tuollainen mieleen, että jannut ja neitoset kun on lastuttaneet autojaan, niin millainen rusina itse kultakin löytyy konepellin alta ??? Mistä olette moisen hankkineet ja tietty vähän haarukkaa kustannuksista mitä moinen on maksanut.

Tuota tarjontaa näyttäisi olevan aikas paljon ja tässä itselläkin on herännyt ajatus, että pikkusen virkistäis tuota nokipalleroa, jotta ei nyt ihan jäisi jalkoihin tuolla tienpäällä. Tavoitteena olis karkeesti tollaset 190 hp ja 400 Nm jos tuo nyt edes onnistuupi pelkällä lastulla...

Joo mutta jään odottelemaan muiden kommentteja... :lol:
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Henk. koht. kokemusta ei ole lastuista muuta kuin perunalastuista mutta Karalan Digital Sportin lastua kehuvat. Hintaa n. 700-800e. MTM taitaa olla toinen hyvä.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
GC

Post by GC »

MTM:stä kokemusta vajaa vuosi ja n.40tkm.
Kaduttaa ainoastaa se, että piti miettiä hankintaa niin kauan.
Vanha ja kulunut totuus: "tämmösenä se olis pitäny tehtaalta tulla!"
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

Karalan lastu 90hv->112hv/201Nm->265Nm. Aikaa asennukseen meni n 2h. Hinta oli silloin vajaa 2 vuotta sitten 600 euroo. Mika tekee räätälin työtä noiden lastujen kanssa ja on tuossa naapurissa, siksi käännyin hänen puoleensa.
Muista ei ole kokemusta, joten en voi verrata. Mutta tyytyväinen olen ollut Mikan palveluun ja aion käydä siellä jatkossakin.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
User avatar
colour concept
Posts: 337
Joined: 15.9.2004 20:55
Location: Äänekoski / Siilinjärvi
Contact:

Post by colour concept »

hudu penkittikö karala sun auton vakio kuntoisena ja oliko millaset lukemat?

vai sattuko niin et 90hv:ssä oli tosiaankin sen verran?
BMW 320 Coupe
VW Vento
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

kyllähän karalan lastutkin hyviä on, mut sitä ei meinaa saada kiinni ja kun saa niin sille on pirun pitkä jono. Mää asennutin MTM lastun ja voin suositella kyllä sitä. Hintaa on mut onpahan laatu kamaa laatu pajassa. http://www.lmsracing.fi tuolta vaan kahteleen. siellä on taulukkoo ja hintoja.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
colour concept
Posts: 337
Joined: 15.9.2004 20:55
Location: Äänekoski / Siilinjärvi
Contact:

Post by colour concept »

No mua ainakiin kiinnostaa se et mitä todellisuudessa rahalla saa.

eli lähtökohta penkitetty ja sit lopputulos.
BMW 320 Coupe
VW Vento
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

hudu penkittikö karala sun auton vakio kuntoisena ja oliko millaset lukemat?

vai sattuko niin et 90hv:ssä oli tosiaankin sen verran?


Hyvä pointti.

Kaivelin tuossa auton läpi, mut en löytänyt sitä dynolappua, joten se on kotona. Täytyy kaivella se esiin viikonlopun aikana ja laitella sitten ne tulokset tänne. Tuskinpa niin hyvin on käynyt, että siinä olis ollut alunperin se 90 hv.
Ennen lastutusta auto oli täysin vakio.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
User avatar
colour concept
Posts: 337
Joined: 15.9.2004 20:55
Location: Äänekoski / Siilinjärvi
Contact:

Post by colour concept »

Ihan mielenkiintonen on katsoa paljo oli vakiossa. Epäilisin 94-98hp ja 210-220nm.
BMW 320 Coupe
VW Vento
User avatar
tanttu
Posts: 48
Joined: 13.11.2003 19:12
Location: Espoo

Post by tanttu »

1.9tdi 115hv 285Nm -> upsolutella 145hv 340Nm ja kustansi kokonaiset 385euroa muistaakseni viime kesänä ja kilometreja on tullut siitä lähtien lähemmäs 50-60tkm ja toiminut moitteettomasti.
www.wdracing.net/ <-- lisätietoa.

Halpahan tuo upsolute on ja varmasti sopii hintansa puolesta monelle mielummin kuin esim. mtm,revo,digital sport.Itse olen ajatellut tuota lastua vaihtaa joihinkin noista edellämainituista kokeilumielessä..upsolutella teho tuntuu jakautuvan aika pienelle kierrosalueelle missä sitä puhtia on.. :( wetterauerin lastuista löytyy aika paljon kokemuksia perhepiirissä ja ne ovat kanssa toimineet täysin moitteettomasti ja ovat myös ihan mukavan oloisia.
Skoda Octavia RS TDI Combi -07
User avatar
hudu
Posts: 104
Joined: 7.1.2004 12:34
Location: Jklmlk

Post by hudu »

colour concept wrote:Ihan mielenkiintonen on katsoa paljo oli vakiossa. Epäilisin 94-98hp ja 210-220nm.
Eli tässä nyt se todellinen lähtötilanne: 94hp/205Nm

Lastulla siis 112hp/265Nm
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
User avatar
Tombba
Posts: 39
Joined: 3.9.2004 11:20
Location: Jyväskylä/Äänekoski

Lastut

Post by Tombba »

Kuinkakohan on tuon lastutuksen yhteydessä, kun olen kuullut "huhuja" jotta noissa automaattivaihteisissa autoissa kunnon lastutuspuulaaki päivitteleen myöskin vaihdelaatikkoa jollakin muotoa... Pitäneeköhän paikkaansa moinen; eli onko kenelläkään moisesta kokemusta ???
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

oon kans kuullut, että ainaskin tiptronic laatikkoon tarvii tehä jotain päivityksiä.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

Ainakin MTM valmistaa chippejä myös automaattilaatikkoon.
User avatar
tanttu
Posts: 48
Joined: 13.11.2003 19:12
Location: Espoo

Post by tanttu »

Joo kyllähän ne automaattiaskit ohjelmoidaan uudestaan samalla.
Skoda Octavia RS TDI Combi -07
User avatar
VW-Bastard
Posts: 131
Joined: 13.7.2005 12:20
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Post by VW-Bastard »

Itse olen tuore TDI Golffin omistaja (90 hv), mutta isälläni on Oulussa ohjelmoitu boxi 110 hv Toledossa. Nyt tehoja 140 hv ja väännöt 290 Nm (ei penkitetty). Ero on kuitenkin vakioon verrattuna mahtava! Kyllä lähtee... Ohjelmoidun mukainen tehokäyrä on vähän niinkuin M-kirjain: vetää ensin alhaalta ja sitten vielä n. 4000 kierroksen nurkilla innostuu uudestaan. Olen kuullut, että 90 hv koneen "lastutus" on tehokäyrältään jyrkempi ja vain yhden tehopiikin mallinen. Myös alkuperäinen kytkin alkaa kuullemma mm. Beetlessä luistamaan. Kokemuksia?!
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
weteraani
Posts: 3
Joined: 21.4.2005 12:56
Location: near Tre

Post by weteraani »

laitoin tos 90hp tdi passattiini vastuksen r-pumpun kahen navan välille(2 ja 3) ja vääntöö tuli jonnin verran lisää ja lähtee hieman paremmin. makso sen 4 euroo kun ostin säädettävän mallin. suosittelen!!! nyt pitäs vaan ahtoja nostaa ruokaa tulee ainakin
Ei oo häpee olla nopee, mutta tytöt ei tykkää!
arttumi

Post by arttumi »

Hei kaikille!
Mulla on tuommonen Passat tdi Variant -99 90hp. Autolla on ajettu jo 240tkm. Olisinkin kyselly että onko mitään erityistä mitä kannattais ottaa huomioon jos lähtee laittamaan lastua noinkin paljon ajettuun autoon?
User avatar
VW-Bastard
Posts: 131
Joined: 13.7.2005 12:20
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Post by VW-Bastard »

weteraani wrote:laitoin tos 90hp tdi passattiini vastuksen r-pumpun kahen navan välille(2 ja 3) ja vääntöö tuli jonnin verran lisää ja lähtee hieman paremmin. makso sen 4 euroo kun ostin säädettävän mallin. suosittelen!!! nyt pitäs vaan ahtoja nostaa ruokaa tulee ainakin
...löytyiskö netistä ohjeet tuohon ja kerroppa tiedot ostamastasi vastuksesta; tyyppi ja mistä ostit! Partco? Kiinnostaa :D
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

VW-Bastard: Menet FFp:lle ja kirjoitat hakuun evry.
Kytkentä on nimetty keksijänsä mukaan: evry-mod (mod = muutos).
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
VW-Bastard
Posts: 131
Joined: 13.7.2005 12:20
Location: Pohjois-Pohjanmaa

Post by VW-Bastard »

Kiitos tiedosta jmr! Kiusaus on suuri... :twisted:
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
Post Reply