Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
User avatar
tonivai
Posts: 9
Joined: 31.1.2012 23:46

Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by tonivai »

Terve.

Farmaria pukkaa, eli isommalle käyttöautolle tarvetta.

Hieman otsikon aiheeseen perehtyneenä Passatista löytyy enemmän pahaa sanottavaa (kalliimmat viat) kuin Golfista. Tarkoituksena olisi 1.9 diesel, automaatti-ilmastoinnilla manuaali vaihteisena hommata. Kilometrit siinä 200 tkm nurkilla minimissään. Muutamaa tullut koeajettua muttei ole pahemmin vakuuttanut (esim. maalipinta kuplinut, kolina kylmänä tyhjäkäynnillä, Climatronic läpättää). Kyydit oli hyvät, ulkonäkö hieno ja tilat mahtavat. Golfista ei kokemuksia pahemmin mutta pihasta löytyy IV 85kw bensa, joka palvellut ihan ok:sti.

Onko joku pohtinut ja tullut päätökseen jomman kumman otsikon mallin puolesta? Mihin tulokseen ja miksi?
VW - The Best Or Nothing,,, just kidding.
osoners
Posts: 1447
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by osoners »

No mulla oli tossa vähän sama probleema kuukaus takaperin. 3C Passattia olen himoinnut jo pitkään. Ajattelin aluksi että Golf mkV olisi liian pieni 4 henkiselle perheelle, koska aikaisempi mkIV oli todella ahdas sisätiloiltaan. Mun budjetilla olisi saanut n.150tkm ajetun 1.9/2.0tdi Passatin, tai huomattavasti vähemmän ajetun Golffin. Kun kävin koeajamassa Golffia ja totesin että se oli aivan riittävän iso meidän perheelle. Ja tosiaan kilometrejä 100t vähemmän kun saman hintaisissa Passateissa. 3500km päästellyt nyt tolla golffilla ja todella tyytyväinen siihen olen ollut. Passatissahan varmasti löytyy vielä enemmän tilaa ja sitä isomman auton tuntua. Passatin kyydeistä en voi kommentoida mitään koska en edes viitsinyt käydä sellaista kokeilemassa kun toi Golffi tyydytti tarpeeni :) Sun täytyy vaan käydä testaamassa sellasta Golffia, niin sit ehkä tiedät itsekkin riittääkö se.
Last edited by osoners on 10.2.2012 21:06, edited 1 time in total.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 789
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by Musti »

3500 tuhatta kilometriä... :P Joo joo sori oli pakko... :D
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
osoners
Posts: 1447
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by osoners »

^my bad... korjattu ;)
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
User avatar
tonivai
Posts: 9
Joined: 31.1.2012 23:46

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by tonivai »

osoners wrote:No mulla oli tossa vähän sama probleema kuukaus takaperin. 3C Passattia olen himoinnut jo pitkään. Ajattelin aluksi että Golf mkV olisi liian pieni 4 henkiselle perheelle, koska aikaisempi mkIV oli todella ahdas sisätiloiltaan. Mun budjetilla olisi saanut n.150tkm ajetun 1.9/2.0tdi Passatin, tai huomattavasti vähemmän ajetun Golffin. Kun kävin koeajamassa Golffia ja totesin että se oli aivan riittävän iso meidän perheelle. Ja tosiaan kilometrejä 100t vähemmän kun saman hintaisissa Passateissa. 3500km päästellyt nyt tolla golffilla ja todella tyytyväinen siihen olen ollut. Passatissahan varmasti löytyy vielä enemmän tilaa ja sitä isomman auton tuntua. Passatin kyydeistä en voi kommentoida mitään koska en edes viitsinyt käydä sellaista kokeilemassa kun toi Golffi tyydytti tarpeeni :) Sun täytyy vaan käydä testaamassa sellasta Golffia, niin sit ehkä tiedät itsekkin riittääkö se.
Koko sakkia tai omaisuutta ei ole tarkoitus kaiken aikaa kuskata, joten Golffikin välttäisi varmaan hyvin. Tulipa mieleen, että soittivat Mikkelin Auto Killasta kahteen otteeseen 250 tkm ajetusta farkku 3c Passatista tarjousta. Huoltohistoria "hyvin tiedossa", kertoi että myyjällä vaimon autona ollut ja noille kilometreille löytyy kuulemma dokumenttia 16000€ edestä (!). Vaihtaneet mm. vauhtipyörän, kytkimen, pumpun, suuttimet, turbon jne. "osa kerrallaan peri-aatteella" ja näihin työt hintaan päälle. Maahantuoja + myyjä tullut kuluissa vastaan.
Eli samma på Svensa: hiipi mieleen, että n. 100 tkm Passatissa voisi näin ollen lyödä näppinsä kakkaan, joka sikäli puoltaisi Golfiin vaihtamista.

Mutta ostitko Comfort vai Trend mallin?
VW - The Best Or Nothing,,, just kidding.
osoners
Posts: 1447
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by osoners »

Niin... Varmaan isoimmat korjaukset tehty jo tollaseen yli 200tkm Passattiin. Toi mun on karvalakki Trendline. Comfortti olis ollut kivempi mutta tossa oli lisävarusteena webasto, joka olikin alunperin toivomuslistan kärkipäässä. Joitain toivottuja varusteita jäi puuttumaan. Esim. vakionopeudensäädin ja aux-in liitin. Mutta ne saa edullisesti asennettua jälkeenpäinkin.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Kale
Posts: 972
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by Kale »

Molemmat omistaneena se on makuasia kummasta tykkää. Passatti on hiljaisempi ja enemmän tilaa mutta vähän jäi semmoinen fiilis, että passatissa olisi enemmän noita vikoja. Meidän 4-henkinen perhe + koira mahtuu just ja just tuohon golffiin. Passattiin mentäisiin heittämällä. Aina kun kyytiin pitää laittaa vaunut tai rattaat niin silloin tulee ikävä passatin tiloja, ei muulloin.
Golffista suosittelen varustetasoksi sportlineä, tosin dieselinä saa vain 2-litraista.
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by Pia »

3C ja Golf V on samalla pohjalevyllä joten alustan osat on ainaki samoja. Ja tekniikkakin on aika pitkälle sama joten kyllä niitä vikoja on golffissaki siinä missä passatissakin.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Kale
Posts: 972
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by Kale »

Golffit on lisäksi Meksikossa tehty kun taas Passat Saksassa.
osoners
Posts: 1447
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by osoners »

Kale wrote:Golffit on lisäksi Meksikossa tehty kun taas Passat Saksassa.
Onko meksikolaiset huonompia kasaamaan autoja kuin saksalaiset?

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Kale
Posts: 972
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Re: Variant Golf V vai Passat 3c? Kas siinä pulma...

Post by Kale »

Kyllä Jetoissa ja V varianteissa on enempi vikoja ollut kuin töpöperäisissä golffeissa.
Post Reply