pakkivalo ei toimi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
zamik
Posts: 96
Joined: 30.11.2006 19:28
Location: Kuopio

pakkivalo ei toimi

Post by zamik »

Juu elikkä tässä huomannut ettei pakkivalopala joten mikäs ois vikana? Tossa kun laittaa pakkia päälle ja niin tietyssä kohtaa (olisko n.alta puolenvälin pakkia laitteassa) valo vilkahtelee ja sen valon saa palamaankin. Mistähän lähtis ongelmaa ehtii?

Auto siis vw golf variant vm2000
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: pakkivalo ei toimi

Post by Kilu »

Itse nyt katsoisin ensimmäiseksi, kuinka hapettuneet ne polttimon kannat on.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: pakkivalo ei toimi

Post by Pasi Häkli »

Ite vaihtaisin pakkivalokatkasijan, löytyy vaihteiston kuoresta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
haisuli
Posts: 181
Joined: 10.7.2008 9:50

Re: pakkivalo ei toimi

Post by haisuli »

Itse olin pakkovalokatkaisinta vaihtamassa 3-korisesta, niin siitähän olikin johdot poikki sen liittimen juuresta, eli voi olla myös heikko kosketus johdoissa jos jossain kohtaa saattaa palaa.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
zamik
Posts: 96
Joined: 30.11.2006 19:28
Location: Kuopio

Re: pakkivalo ei toimi

Post by zamik »

Lampun kannat ei ainakaan ole hapettuneet. Sit etsiskelin sitä vaihdelootan päältä sitä valokytkintä ja taisin jopa löytää sen :) Laatikon päällä ole yksi ja toinen oli siellä kylessä. Kumpikohan on oikea? Mites saisi tutkittu ettei se johto ole rikki? Sen jälkeen vasta hommais sit se katkaisimen sinne lootaan.
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: pakkivalo ei toimi

Post by Kilu »

zamik wrote: Mites saisi tutkittu ettei se johto ole rikki? .
Yleismittari on oiva apuväline sähkövikoja etsiessä. Silmämääräisesti ei kovin varmoja johtopäätöksiä aina kykene tekemään ja mielestäni osia ei kannata tutkimatta vaihtaa. Hommaa vaikka jostakin halpahallista edullinen yleismittari, jolla pystyt jännitteet ja resistanssit mittaamaan.
zamik
Posts: 96
Joined: 30.11.2006 19:28
Location: Kuopio

Re: pakkivalo ei toimi

Post by zamik »

Katkaisija tullut tiensä päähän. Otin liittimen irti ja hyppyjohdolla kopasin niin katos pakkivalot heräs uniltaan :lol:
Post Reply