*Tunnustusten luola*
*Tunnustusten luola*
Onko tyylitajusi autonlaitossa ollut aina pettämätön? Oletko edelleen ylpeä kaikista vuosien varrella autoihisi tekemistä muutoksista?
JukkaA muisteli eilen lämmöllä ex autoni ensimmäistä takavaimenninta vuosituhannen alkupuolelta, joka tuli ostettua kun en ollut tyytyväinen vakioputken ääniin enkä ulkonäköön. Löysin tietokoneelta pari kuvaa siitä.
Muistelen että ulkohalkaisija päillä oli varmasti yli 3", varmaan lähemmäs 4... Nuo muhvit vähän loivensivat vaikutelmaa. Mutta livenä nuo päät olivat melko "vaikuttavan" näköiset, ja tuo Remus ristittiinkin tennispallotykiksi melko nopeasti... Putkenpäät tulivat oikeaoppisesti helman alta ilman lovea, ja tuossa koossa ne olivatkin todella kätevät. Jos ajoväylillä oli yhtään korkeampia kanttareita, niin putkenpäät kolahtivat yhtään kuormattuna yliajaessa reunaan melko helposti.
Tuon kanssa ajeltiin oma aikansa, kunnes autoon piti saada täysi rosteriputkisto alusta loppuun kisakatilla, ja luojan kiitos toinen nuori innokas autoharrastaja lunasti tuon minulta pois. VAIKKA näki sen paikallaan autossa...
Puolustuksena on sanottava, että ostin ko. vaimentimen silloin käytettynä. Myyntikuvat eivät kertoneet mittasuhteista koko totuutta, kun vaimennin oli irrallaan. Kun ajeltiin kaverin autolla putkea katsomaan lähes 100km päähän, niin kyllähän sen jo näki, että melkoiset tötteröt on kyseessä. Mutta nuoren miehen innostus autonlaittoon ja ajatus 200km hukkareissusta sai lyömään rahat kouraan. Ajatus oli että eihän ne autossa paikallaan näytä niin isoilta...
Löytyykö kenenkään muun historiasta synkkiä salaisuuksia, josta löytyy vielä mahdollisesti todistusaineistoa kuvamateriaalin muodossa? Tarjoan siis kaikille mahdollisuutta häpäistä itsensä julkisesti. Tai eihän näitä nyt ole ihan pakko niin tosissaankaan ottaa...
Eli löytyykö muilta arkistojen helmiä vanhoista autoihin tehdyistä viritelmistä, jotka nykyisin saattaisivat jäädä jo laittamatta
JukkaA muisteli eilen lämmöllä ex autoni ensimmäistä takavaimenninta vuosituhannen alkupuolelta, joka tuli ostettua kun en ollut tyytyväinen vakioputken ääniin enkä ulkonäköön. Löysin tietokoneelta pari kuvaa siitä.
Muistelen että ulkohalkaisija päillä oli varmasti yli 3", varmaan lähemmäs 4... Nuo muhvit vähän loivensivat vaikutelmaa. Mutta livenä nuo päät olivat melko "vaikuttavan" näköiset, ja tuo Remus ristittiinkin tennispallotykiksi melko nopeasti... Putkenpäät tulivat oikeaoppisesti helman alta ilman lovea, ja tuossa koossa ne olivatkin todella kätevät. Jos ajoväylillä oli yhtään korkeampia kanttareita, niin putkenpäät kolahtivat yhtään kuormattuna yliajaessa reunaan melko helposti.
Tuon kanssa ajeltiin oma aikansa, kunnes autoon piti saada täysi rosteriputkisto alusta loppuun kisakatilla, ja luojan kiitos toinen nuori innokas autoharrastaja lunasti tuon minulta pois. VAIKKA näki sen paikallaan autossa...
Puolustuksena on sanottava, että ostin ko. vaimentimen silloin käytettynä. Myyntikuvat eivät kertoneet mittasuhteista koko totuutta, kun vaimennin oli irrallaan. Kun ajeltiin kaverin autolla putkea katsomaan lähes 100km päähän, niin kyllähän sen jo näki, että melkoiset tötteröt on kyseessä. Mutta nuoren miehen innostus autonlaittoon ja ajatus 200km hukkareissusta sai lyömään rahat kouraan. Ajatus oli että eihän ne autossa paikallaan näytä niin isoilta...
Löytyykö kenenkään muun historiasta synkkiä salaisuuksia, josta löytyy vielä mahdollisesti todistusaineistoa kuvamateriaalin muodossa? Tarjoan siis kaikille mahdollisuutta häpäistä itsensä julkisesti. Tai eihän näitä nyt ole ihan pakko niin tosissaankaan ottaa...
Eli löytyykö muilta arkistojen helmiä vanhoista autoihin tehdyistä viritelmistä, jotka nykyisin saattaisivat jäädä jo laittamatta
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
Ei löydy kuvaa mutta laitoin vanhaan Kadettiin
laitoin punaista karvakangasta kattoon silleen et pidin toisella kädellä kiinni ja toisella hakkasin nitojalla niittejä et pysyis Mitään liimoja tarvita..
laitoin punaista karvakangasta kattoon silleen et pidin toisella kädellä kiinni ja toisella hakkasin nitojalla niittejä et pysyis Mitään liimoja tarvita..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: *Tunnustusten luola*
Hahahahhaa! Micco taas repäs. Voi luoja, tunnustusten luola!
Tähän vois kyllä melekee laskee nuo mykyisen passatin putkepäät, jotka on pikkuusen vinossa. Josko joskus sais neki vaihdettua parempaan.
Tähän vois kyllä melekee laskee nuo mykyisen passatin putkepäät, jotka on pikkuusen vinossa. Josko joskus sais neki vaihdettua parempaan.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: *Tunnustusten luola*
En kyllä enää laittaas 17 tuumasia vanteita vakioalustaiseen kolmosfarkkuun
Ja taitaasi nykyyään myös nuo "annelit" jäärä kaupan hyllylle.
Oi niitä aikoja ja tapoja
Ja taitaasi nykyyään myös nuo "annelit" jäärä kaupan hyllylle.
Oi niitä aikoja ja tapoja
Re: *Tunnustusten luola*
Aziaa... Roikkuiko se ryijy silti päälaessa ajellessa? Ilmankos se karva on ollut niin suosittua takavuosina. Sehän tosiaan antaa mahdollisuuksia kiinnityksen suhteen, kun ei jää näkyviin... Onnistuu monenlaisella tyylillä ja budjetilla.Sami Jalonen wrote:Ei löydy kuvaa mutta laitoin vanhaan Kadettiin
laitoin punaista karvakangasta kattoon silleen et pidin toisella kädellä kiinni ja toisella hakkasin nitojalla niittejä et pysyis Mitään liimoja tarvita..
Nuo Paalasen Angel Eyesit olivat kyllä oman aikansa ilmiö ja viimeisen päälle ajan hengen mukaiset. Tuohan nyt oli verrattain asiallinen toteutus verrattuna moneen versioon aiheesta.
Päällimmäisenä hienoista virityksistä tulee mieleen yksinkertainen toteutukseni kiinnikkeelle ensiauto-corollani takakonttiin. Takapenkin selkänojaa vasten piti saada vanerilevy tukevasti kannattelemaan freeair-subia ja vahvistimia. Hetken mietittyäni otin poran käteen, tökkäsin 3 reikää auton pohjaan taka-akselin päälle. Suihkaus sinkkispraytä kontin puolelta reikiin, sekä pop-niitteihin ja niittasin kulmaraudan kontinpohjaan kiinni...
Toimi oikein hienosti minun aikani. Siihen en osaa ottaa kantaa, onko joku auton seuraavista omistajista osannut arvostaa tätä teknistä ratkaisua kontinpohjan verhoiluja ronkkiessaan. Tai pitikö tuo sinkkispraysuihkaus reikiin/niitteihin ruosteen poissa vuosikausia...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
No melkein, keskiosasta ei oikein ottanu kiinni ni oli "vähän" kuopalla.
Siitä autosta löyty edellisen omistajan jäljiltä myös vahvistin missä kaiutinpiuhaa virtajohtona
Nii ja peltivanteet mitkä ostin siihen talveks maalasin Starkin pihalla ruosteiden päälle pinkillä tiemerkkausmaalilla. Muista pyyhinkö edes lumia pois muuten ku kädellä. Pysy muuten hyvin!
Siitä autosta löyty edellisen omistajan jäljiltä myös vahvistin missä kaiutinpiuhaa virtajohtona
Nii ja peltivanteet mitkä ostin siihen talveks maalasin Starkin pihalla ruosteiden päälle pinkillä tiemerkkausmaalilla. Muista pyyhinkö edes lumia pois muuten ku kädellä. Pysy muuten hyvin!
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: *Tunnustusten luola*
Buahahahaaa Onko kuvia?Sami Jalonen wrote:Nii ja peltivanteet mitkä ostin siihen talveks maalasin Starkin pihalla ruosteiden päälle pinkillä tiemerkkausmaalilla.
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
Thank god en omistanu silloin kameraa enkä kamerakännykkää
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: *Tunnustusten luola*
Noista turvavyön pehmusteista mieleen pulpahti muistoja jotka olin jo kauan sitte haudannu. Enkä olis kyllä halunnu muistaa niitä enää. Mäkisen Sami on varmaan tästä porukasta ainut joka on tän nähny, toivottavasti se ei muista tätä.
Opel Vectra A -90 1.6 kaasari.
Tarviiko tuohon nyt enää mitään lisätä? Ikää oli tasan 18 ja eka auto kyseessä. Vuosihan oli niinkin tuore kuin 2005. Tässä syy miks vihaan tänäpäivänä ensinnäkin punasia autoja (oli merkki mikä tahansa) ja ennen kaikkea ooppeleita. Huomaa spinneri-pölärit! Edessä ne ei oikein pyöriny ku pellivanne ahisti niitä. Takana kyllä ilosesti hyrräs. Konepellissä kaverin kädenjälki, ajo lava-auton alle tuon kulman.
Joskus sitte kokeilin että kui lujaa sillä pääsee. 160km/h alamäkeen. Sepäs ei oikein tykänny mun testistä ja alko vittuilemaan. Aina ku kytkimen paino pohjaan se sammu --> eikä varttiin käyntiin. Joten voitte kuvitella ne risteyksistä lähöt ja vaihteen vaihtamiset... Kerran ku se jätti mut keskelle risteystä oli se tuon paskan viimenen tikki. Ajoin suoraa äiteen pihaan ja työnsin sen pellolle ja revin kilvet irti. Parin viikon päästä sainki sitte alle -96 passat variantin 1.9tdi josta käteen jäi rakkaus passatteja ja dieseliä kohtaan.
Opel Vectra A -90 1.6 kaasari.
Tarviiko tuohon nyt enää mitään lisätä? Ikää oli tasan 18 ja eka auto kyseessä. Vuosihan oli niinkin tuore kuin 2005. Tässä syy miks vihaan tänäpäivänä ensinnäkin punasia autoja (oli merkki mikä tahansa) ja ennen kaikkea ooppeleita. Huomaa spinneri-pölärit! Edessä ne ei oikein pyöriny ku pellivanne ahisti niitä. Takana kyllä ilosesti hyrräs. Konepellissä kaverin kädenjälki, ajo lava-auton alle tuon kulman.
Joskus sitte kokeilin että kui lujaa sillä pääsee. 160km/h alamäkeen. Sepäs ei oikein tykänny mun testistä ja alko vittuilemaan. Aina ku kytkimen paino pohjaan se sammu --> eikä varttiin käyntiin. Joten voitte kuvitella ne risteyksistä lähöt ja vaihteen vaihtamiset... Kerran ku se jätti mut keskelle risteystä oli se tuon paskan viimenen tikki. Ajoin suoraa äiteen pihaan ja työnsin sen pellolle ja revin kilvet irti. Parin viikon päästä sainki sitte alle -96 passat variantin 1.9tdi josta käteen jäi rakkaus passatteja ja dieseliä kohtaan.
Re: *Tunnustusten luola*
Huh olishan noita tunnustuksia paljonkin. Ekan auton (VW Jetta 1.6 -89) sain muistaakseni 16 vuotiaana ja sitähän sitten nuoruuden innolla ja sen aikaisella tyylitajulla rakennettiin kovastikin. Tässä pari kuvaa todisteena noista virityksistä. pahimpana nuo konehuoneen siniset silikoniletkut. Noh paremmasta ei tiennyt ja hitsauskonetta ei ollut niin oli vähän pätkistä rakennettuja nuo letkutukset.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: *Tunnustusten luola*
Ylisuuri takavaimentaja Miccon laittaman kuvan tyylillä, josta hitsasin vuosien varrella toisen röörin kokonaan tukkoon ja supistin sitten jo toistakin kun oli kauhee huminaputki.. tää vaimennin tuli itse asiassa ostettua ekaan autoon mutta löysi paikkansa vasta seuraavasta autosta kun siitä kirjaimellisesti putos takavaimennin, oli oikeestaan jo tollaset tuuningit ohi jo tossa iässä mutta aattelin etttä se vaimennin siinä sitten toimittaa virkaansa kun oli aika passelisti sopiva vanhojen kiinnikkeidenkin osalta.. onneks alkuosa putkestä sitte märänty vuosien jälkeen niin pistin kokonaan uudet alkuperäiset vaimentimet..
turvavyön pehmusteet - ja kun ikinä oo mikään ahkerin vyön käyttäjä edes ollu.. Ehkä takaikkunoiden tummennukset on kuulunu kans siihen kastiin kun kauheita ryppyjä sun muuta ja luonnollisesti tumminta kalvoa... Takavalojen tummunnukset..
Toi takavaimennin on vieläkin romukasassa, sen saa kyllä hakea pois jos tollasta kaipailee. Hitsaa sen toisenkin röörin kokonaan tukkoon niin alkaa aika hiljanen rööri olla..
turvavyön pehmusteet - ja kun ikinä oo mikään ahkerin vyön käyttäjä edes ollu.. Ehkä takaikkunoiden tummennukset on kuulunu kans siihen kastiin kun kauheita ryppyjä sun muuta ja luonnollisesti tumminta kalvoa... Takavalojen tummunnukset..
Toi takavaimennin on vieläkin romukasassa, sen saa kyllä hakea pois jos tollasta kaipailee. Hitsaa sen toisenkin röörin kokonaan tukkoon niin alkaa aika hiljanen rööri olla..
Transporter 2,5tdi vm99
Re: *Tunnustusten luola*
määä luulin et tää liittyis tähä http://tunnustusten.luola.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei o paljoa tunnustettavaa, paitsi et eka auto oli opel.
Ei o paljoa tunnustettavaa, paitsi et eka auto oli opel.
Re: *Tunnustusten luola*
Onneks en oo ollu ainut.diffas wrote:eka auto oli opel.
- Arto Vikiö
- Posts: 243
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
1.6 diesel ascona...
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Re: *Tunnustusten luola*
Mullakin oli eka auto Opel. Corsa A 1.2S -84, vaaleenruskea. Mut se tunnustus on se, että niitä oli kaks samanlaista...
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: *Tunnustusten luola*
Pia kyl mää muistan
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: *Tunnustusten luola*
Onnellisen Pian/Pojan Ensimmäinen Lelu
tai Onnettoman
tai Onnettoman
Re: *Tunnustusten luola*
Kadett D "Variant" 1.3S...Arto Vikiö wrote:1.6 diesel ascona...
Re: *Tunnustusten luola*
Todellaki Onnettoman....diffas wrote:Onnellisen Pian/Pojan Ensimmäinen Lelu
tai Onnettoman
Re: *Tunnustusten luola*
Tässä kohtaa varmaan pitää jo tehdä tunnustus, etten ole koskaan omistanut Opelia...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: *Tunnustusten luola*
Miks meillä ei oo täälä sellasta peukkua mitä vois näyttää.
Micco, näytän peukkua! Onneks oot pysyny erossa niistä.
Micco, näytän peukkua! Onneks oot pysyny erossa niistä.
Re: *Tunnustusten luola*
Ooppeleihin en ole onneks ikuna sekaantunut, mut eka "auto" oli Fiat Uno...Pia wrote:Onneks en oo ollu ainut.diffas wrote:eka auto oli opel.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: *Tunnustusten luola*
Ikinä en oo Opeleihin sekaantunut.. Mutta onhan sentään yksi Ford ollut..ja Rellu..
Pienin moottori 1.1 ja suurin 5.7 Skaalaa on ollut.
Pienin moottori 1.1 ja suurin 5.7 Skaalaa on ollut.
Re: *Tunnustusten luola*
niin, kaikilla meillä lienee ristimme kannettavana.. Kyllähän nyt aina yksi ooppeli on pitänyt olla (astra 1.8 16v sport -95). Mutta enempi nykyisin hymyilyttää kun aikoinaan piti KeijoEemeli 70 corollaan hommata yleiserikoistarvikekolmioreikä mangelssit (pelti). Renkaatkin oli jotain suurta ja leveetä eli 175/75/13
-03 Passat 1.9 TDI 96kW A
Kansan autoilua jo vuodesta 2012.
Kansan autoilua jo vuodesta 2012.
Re: *Tunnustusten luola*
Pelkkää VAG:ta ollut täällä. Ensimmäinen oli Golf 2 -90 1,3i
Seatti pilasi homman välissä, muuten ois ollu pelkästään volkkaria...
Seatti pilasi homman välissä, muuten ois ollu pelkästään volkkaria...
Uncle Hank Fan Club
Re: *Tunnustusten luola*
Onneks mä vähä painostin sua palaamaan volkkareihin.
Re: *Tunnustusten luola*
Ensimmäinen auto oli -82 litranen Micra, sain kummitädiltä ilmaiseksi kun vaan hain pois, tähän vaihtui kuukausittain (pelli)vanteiden väri kilikalilla ja karvaa piti olla paljon. Suurimman osan mylly kävi kolmella.
Myöhemmin vuosituhannen vaihteessa e30 318i Bemari sai kanssa melkosen putkivirityksen olisko ollu 3-4" Simons hässäkkä, sai naapurit hereille kun lähti aamulla töihin ja sininen öljysavu merkitsi reitin.
Kuvia ei ole, tiedä sitten onko hyvä vai huono asia
Myöhemmin vuosituhannen vaihteessa e30 318i Bemari sai kanssa melkosen putkivirityksen olisko ollu 3-4" Simons hässäkkä, sai naapurit hereille kun lähti aamulla töihin ja sininen öljysavu merkitsi reitin.
Kuvia ei ole, tiedä sitten onko hyvä vai huono asia
Re: *Tunnustusten luola*
Tässä olisi ekasta omasta kiikusta kuva.
http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... moilla.jpg
"Korisarja" eli Gsi puskuri, m3 helmat sekä luomet tuli ostettua paikalliselta purkaamolta 70e hintaan. Seuraava vaihe olikin vetästä paukkumaali osien pintaan ja eikun kun toria ympäri. Takavaimenin tietenkin korvattiin "sportilla" ja vapaavirtaussuodatin kehiin. Oli myös luisin nahkaruoria ja sinisiä jalkatilavaloja. Ois sitä riemua.
Reippaan vuoden autolla ajelin, kunnes se ruostevaurioiden vuoksi päätyi paaliin. Puskurit ja helmat menivät tosin muistaakseni Jämsään toiselle nuorehkolle ooppeliharrastajalle.
Voi niitä kaikkia hetkiä jotka lukion parkkipaikalla tuli vietettyä virranjakajan kannen ja rätin kanssa.......
Edit: Tajusin muuten justiin että enhän mä ole muuttunut yhtään, ikuinen bensalenkkari.
http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... moilla.jpg
"Korisarja" eli Gsi puskuri, m3 helmat sekä luomet tuli ostettua paikalliselta purkaamolta 70e hintaan. Seuraava vaihe olikin vetästä paukkumaali osien pintaan ja eikun kun toria ympäri. Takavaimenin tietenkin korvattiin "sportilla" ja vapaavirtaussuodatin kehiin. Oli myös luisin nahkaruoria ja sinisiä jalkatilavaloja. Ois sitä riemua.
Reippaan vuoden autolla ajelin, kunnes se ruostevaurioiden vuoksi päätyi paaliin. Puskurit ja helmat menivät tosin muistaakseni Jämsään toiselle nuorehkolle ooppeliharrastajalle.
Voi niitä kaikkia hetkiä jotka lukion parkkipaikalla tuli vietettyä virranjakajan kannen ja rätin kanssa.......
Edit: Tajusin muuten justiin että enhän mä ole muuttunut yhtään, ikuinen bensalenkkari.
Re: *Tunnustusten luola*
Yksi Ooppeli on aikanaan ollut. Muuten vag vehkeitä. Nyt tuli sitten häröiltyä ja Ostin Pösön Elikkäs raksa pakuksi tuli hankittua Peugeot partner 1.9d No eipähän tarvi passatilla ajella paskasilla haalareilla moottorisaha takapenkillä.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
Jaa muitaki ooppeliin hairahtuneita..
Tää oli mun eka auto sen jälkeen ku kortin sain, sitä ennen oli hetken yks Fiesta mut ei korttia.
Tää oli mun eka auto sen jälkeen ku kortin sain, sitä ennen oli hetken yks Fiesta mut ei korttia.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: *Tunnustusten luola*
^Mä pystyn hyvin kuvittelemaan sut ton obelixin ratin taakse.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: *Tunnustusten luola*
^^ onko tuo opel niin suuri synti että jalosen pitää tuo tuplana jo tunnustaa
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
Kato perkele. En muistan et laitoin kuvan, luulin et kerroin vaa karut tosiasiat
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: *Tunnustusten luola*
Itel eka auto Honda Accord :s Onneks sit siirryin V.A.G. Onneks honda ei ollut kun pari kk ja paaliin. Seuraavana päivänä olinki jo golffin omistaja
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: *Tunnustusten luola*
Ittellä oli eka auto 99 vuonna tollanen Carina 2 89 ja ajelin sillä 4 vuotta kunnes ostin 200sx s13 Nissanin mistä oli penkitetty 250hv. Kiva oli hyppää 100hv niin 250hv.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: *Tunnustusten luola*
Siinäpä meikäläisen edellinen kosla, sisällä mm. UV-ledi tähtitaivasta ja muuta kaikkea kivaa Tuota aloin kyllä jo loppuvaiheessa jalostamaan parempaan suuntaan mutta sitten kävin läpällä koeajamassa passattia ja kuinkas kävikään
Re: *Tunnustusten luola*
Ai niin! Ensiautooni vm -90 Corolla sedaniin tuli tehtyä äänentoistolaitteistoa varten kiinnike takakonttiin. Piti saada takaselkänojaa vasten tuleva tukeva vanerilevy kiinnitettyä kontin pohjaan. Porasin taka-akselin päälle 3 reikää auton pohjaan ja vetäisin kulmaraudan pop-niiteillä kiinni. Olin kuitenkin valveutunut nuori, ja suihkin sinkkisprayta sekä reikiin että niitteihin ennen niittausta.
Sitä en kyllä tiedä kuinka tuo tekninen ratkaisuni on ajan hammasta kestänyt ruostetta vastaan, ja onko auton seuraavilla omistajilla tullut WTF fiilistä takakontin verhoiluja aukoessaan...
"Valitettavasti' valokuvia noilta keskiajan hämäriltä vuosilta ei ole.
Sitä en kyllä tiedä kuinka tuo tekninen ratkaisuni on ajan hammasta kestänyt ruostetta vastaan, ja onko auton seuraavilla omistajilla tullut WTF fiilistä takakontin verhoiluja aukoessaan...
"Valitettavasti' valokuvia noilta keskiajan hämäriltä vuosilta ei ole.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: *Tunnustusten luola*
Mä olen pari iltaa "kuolannu" nettiautossa fiat ducatoja, yms samalla kopalla olevia pakuja 2007 vuosmallisista ylöspäin..
Transporter 2,5tdi vm99
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: *Tunnustusten luola*
^^Se on ehkä ihan hyvä et tossa 10v sitten ei noita digikameroita ja kännykkäkameroita ollu ihan kokoajan mukana..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: *Tunnustusten luola*
^ äläs sano, mulla oli tälläne setti 10v sitte, muuten hyvä puhelin mutta ei kestänyt kun jäi lattian ja trukin väliin
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: *Tunnustusten luola*
No paas sit kuvia niistä sun minkkiloukuista...Sami Mäkinen wrote:^ äläs sano, mulla oli tälläne setti 10v sitte, muuten hyvä puhelin mutta ei kestänyt kun jäi lattian ja trukin väliin
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: *Tunnustusten luola*
minkkiloukkuja tuli vasta kun saavuin variantclubiin
ensin oli -89 escort 1.3 Laser, siittä ei oo säilyny yhtää digitaalista materiaalia eikä sitä kyllä tuunattu ees.
sit tuli -87 MB 190E joka löytyy edelleen tallista, -30 vieterit, 16" vanteet ja nahkasisusta siihen tul laitettuu, thats it...
sen jälkee räpelletty näit volkkareit... Miccon tarkoittama minkkiloukku
ensin oli -89 escort 1.3 Laser, siittä ei oo säilyny yhtää digitaalista materiaalia eikä sitä kyllä tuunattu ees.
sit tuli -87 MB 190E joka löytyy edelleen tallista, -30 vieterit, 16" vanteet ja nahkasisusta siihen tul laitettuu, thats it...
sen jälkee räpelletty näit volkkareit... Miccon tarkoittama minkkiloukku
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: *Tunnustusten luola*
Mun favorite! mut vaan värin takia!Sami Mäkinen wrote:Miccon tarkoittama minkkiloukku
Monesti yrittäny puhua Samille että maalais kakkiksen ton värikseks.