Vikana on vasen vilkku, joka aina silloin tällöin alkaa vilkuttamaan "hätäsesti" kojalaudassa ja samalla kaikki vilkkupolttimot vasemmalle puolelle sammuu. Toisin sanoen vasemman puolen vilkut (3 kpl) eivät silloin vilkuta. Välillä vilkut toimii normaalista ja taas välillä ne eivät toimi olleenkaan ja kaikkea tältä väliltä. Mutta silloin, kun ne toimii, niin toimii kaikki 3 kpl vasemman puolen vilkkuja.
Oikena puolen vilkuissa ei ole mitään ongelmaa.
Vaihdoin jo keskenään etu ja taka vilkkupolttimet toiselle puolelle siis vasemmalta oikealle jne., ei vaikutusta. Lokasuojan vilkkuja en päässyt vaihtamaan, kun en päässyt niihin käsiksi. Kysymys kuuluukin, miten lokasuojavilkkujen polttimot vaihdetaan?
Onko kenellekkään tuttu vika?
T5 vasen vilkku vikatilaan?
Re: T5 vasen vilkku vikatilaan?
ei tuttu juttu, mutta musta tuntuu menetelmää käyttäen väittäisin että vilkkurele tai viiksi viallinen.
Re: T5 vasen vilkku vikatilaan?
Merkkiliikkeessä vaikkasivat viiksivikaa tai ohjainboksia. Siellä meinas, että vilkkurelettä näissä ole.Timos wrote:ei tuttu juttu, mutta musta tuntuu menetelmää käyttäen väittäisin että vilkkurele tai viiksi viallinen.
Re: T5 vasen vilkku vikatilaan?
Nyt löytyi syy tähänkin. Kojealudassa jossain ratin takana oli merkkiliikkeen mukaan menossa poikki noin kahdekymmenen johdon nippu. Ihmettelivät, ettei ei ole syttynyt tuleen koko auto.
Vaihtoivat hankautuneet johdot uusiin ja kaikki vilkut toimii nyt niin kuin pitääkin.
Mielenkiintoista toki on, että miten sähköjohtonippu on voinut hankautua. Onko jossain vaiheessa vuosien saatossa joku huoltomies vähän siirtänyt nippua pois tieltä ja jäänyt "väärään" paikkaan/asentoon. Kyseessä siis T5 bussi -06 430 000 km.
Vaihtoivat hankautuneet johdot uusiin ja kaikki vilkut toimii nyt niin kuin pitääkin.
Mielenkiintoista toki on, että miten sähköjohtonippu on voinut hankautua. Onko jossain vaiheessa vuosien saatossa joku huoltomies vähän siirtänyt nippua pois tieltä ja jäänyt "väärään" paikkaan/asentoon. Kyseessä siis T5 bussi -06 430 000 km.