Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

Elikkäs sanokaapas nyt viisaat foorumilaiset järkeviä ehdotuksia vika kohteiksi tuohon minun käyttikseen, kun siinä on kaikkea mahollista ja mahotonta pientä vikaa moottoripuolella. Elikkäs kun ostin auton, niin tuntui suht mukavasti vetävän tuo auto (N.6kk sitten), sen jälkeen tuntui laiskistuvan pikkuhiljaa koko ajan tuo vehje. Nyt sitten laitoin joku kuukaus sitten ahtomittarin tuohon vehkeeseen, ja yllätykseksi huomasin, että ahtoja löytyy sellaiset mukavat 1,4-1,6bar (joka tosin on aika lähellä tehtaan lupaamaa), mutta vetoja ei ole. (vetää kuin 200diisel mese, että sellasta kuminauhan venyttamistä) Nyt sitten tuli laitettua evry tuohon vehkeeseen, ja vedot tuli takaisin 8) , tai ainakin se "räjähtävä" alavääntö, mutta vieläkin tuntuu, että puutuu välillä ja sitten taas kiihtyy. No nyt sitten yks päivä töistä lähin, niin olin ihan, että mitä vi**ua ahdot meni tappiin 2bar, parin pikku kiihytyksen verran ja sitten palas normaaliksi. Nyt tekee siis aina "kylmänä"n. 10-40s ajan sitä että ahtaa ihan sikana, ja palaa sitten normaaliksi. Auto meni ennen evryn asennusta hyvin leimalta läpi, ei vikakoodeja, eikä vag-comilla ajotilanne testissä löytynyt mitään vikaa mistään, vääntö oli silloin vag-comin mukaan 338nm. Sitten evryn asennuksen jälkeen, tehtiin samat, ei vikaa ja vääntö 342nm 154hv, evryssä 148ohm vastus. Turbon kara liikkuu normaalisti, ja alipaine vuotoja on tutkittu, ahtoputket ok, ei syö öljyä, yms. Ainut mikä löytyi, niin on, että tandempumpun kyljessä oleva alipaine letkun liitos heiluu. liekkö sitten mahollista, että siitä vuotaa? Ja huomio kiinnittyi, myös tuohon evryn tuomaan väännön lisäykseen 4nm :lol:
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

Niin ja tosiaan, en ole vielä tarkastannut mikä map anturi tossa on, mutta auto ei mene limppiin vaikka ahtaakin sen 2bar, mihin mittari yltää :lol:
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
turos_88
Posts: 6
Joined: 1.2.2011 20:24
Location: Kuopio

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by turos_88 »

noille 1,4-1,6bar:n normipaineille syynä se 3bar:n map-anturi... tuolta lisää http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=68942" onclick="window.open(this.href);return false;
turos_88
Posts: 6
Joined: 1.2.2011 20:24
Location: Kuopio

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by turos_88 »

ja näyttäspä kuitenkin olevan jo vakiona tuo 3 barin map koska moottorina avf...
turos_88
Posts: 6
Joined: 1.2.2011 20:24
Location: Kuopio

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by turos_88 »

http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=5278" onclick="window.open(this.href);return false; , siinäpä vähä vastaavia ongelmia
AnttiR
Posts: 83
Joined: 19.2.2012 16:22
Location: Oulu

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by AnttiR »

Pura se ewry vastus kikkailu pois sieltä. Sitten tarkista maf-arvot vag comilla. vois aiheuttaa tuollaista puutumista, kun maf anturi hiipuu. Milloin ilmanputsari vaihdettu? Onko alipaineletkut ehjät? Liikkuuko vnt mekanismi herkästi? käykö muuten normaalisti?

Sitten, kun saat auton kuntoon niin voit käyttää auton softauksessa niin oikeasti saat lisää tehoa, etkä ongelmia kuten tuolla ewryllä.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

Juu tänään otettiin evry pois käytöstä, ja sitten tuossa kateltiin käyttäjän turos_88 kanssa autoa ja huomattiin, että entinen omistaja on räveltännyt EGR-venttiiliä, ja sinne potikan sisään on ilmeisesti vaihdettu niin jäykkä jousi, että se on kiinni koko ajan. Ja siinä mietiskeltiin, että liekkö sitten muuta joskus tehty tuohon autoon :? Olen huoltanut kyllä auton läpikotaisin vastikää, jakopää,öljyt,suotimet yms. Ja maffin arvot olivat käsittääkseni kunnossa. Tännään pantiin sitten merkille sen jälkeen, kun otin evryn pois niin auton ollessa paikallaan kun rupeaa nostamaan pikkuhiljaa kierroksia niin ottaa melko raskaasti niitä, ja ahtopaine nousee samaa tahtia kiekkojen kanssa jonnekkin 1-1,3bar ja n.2500-3000rpm astikka kunnes yhtäkkiä paineet tipahtaa tuonne 0,5 ja ottaa heti sen jälkeen nopeasti kierrokset siitä ylöspäin. Kierroksia nostaessa lähes tyhjäkäynniltä saakka turbolta kuuluu voimakkaasti, kuin puluparvi ujeltais, kun ilmeisesti meinaa sakata tms. (Autossa on siis hieman avarampi putkisto) Auton pyöriessä tyhjäkäynnillä putkesta kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti pientä puputusta.
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

Niin ja välillä on 0,1bar ahtoja kun puottaa tyhjäkäynnille, ja joskus on ollut myös vähän alipaineella.
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by JukkaA »

Ja välillä 1bar absoluuttista?
turos_88
Posts: 6
Joined: 1.2.2011 20:24
Location: Kuopio

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by turos_88 »

absoluuttinen paine oli alimmillaan tyhjäkäynnillä n. 900mbar, mutta saatto humpailla tonnin molemmin puolin... MAF on testattu ja saavutti täyskaasukiihdytyksessä about 1100 mg/R, joten MAF on mielestäni kunnossa. tuosta pyydetty vs. todellinen on piiretty karttakin osoitteessa http://kuvablogi.com/nayta/3558468/" onclick="window.open(this.href);return false;
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

Hitto! mun auto oireilee juuri tismalleen samalla tavalla ku tuossa hollysmoke linkissä. Kulutus on aika reilua ja kulutusmittari heittää ihan hurjia lukuja. Mulla on kyllä lämpöanturi vaihdettu. Vaggi ei näytä mitään vikakoodeja ja ahto vuotoja ei mielestäni ole. Ois kyllä helmeä jos asia jotain kautta selviäis.
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

http://www.youtube.com/watch?v=44U2W8LOKY0
Tuossa pieni pätkä, paikallaan kun nostaa pikkuhiljaa kiekkoja ja taustalla kuuluu selvästi tuo puluparvi :roll:
Nyt kun evry on poissa niin kulutus nousi selvästi matka-ajossa 5,2->7,8 ja on todella laiskanpulskea. Pikkuvaihteilla kiihdyttäessä hetkellinenkulutus heiluu siellä 40-50l välissä ja kutosella kun kiihyttää matkavauhdissa niin enintään 20l
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1930
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by JukkaA »

Carpowerful wrote: Pikkuvaihteilla kiihdyttäessä hetkellinenkulutus heiluu siellä 40-50l välissä ja kutosella kun kiihyttää matkavauhdissa niin enintään 20l
Johtuu siitä että auto kulkee kutosella kovempaa :)
arihy
Posts: 59
Joined: 20.7.2007 9:07
Location: Jyväskylä

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by arihy »

Ei kai ilman kuormitusta pitäisi noin paljon ahtoja saada aikaiseksi.
- toimiiko jarrut, eli tuottaako tandempumppu riittävästi alipainetta
- vuotaako turbon alipainekellon kalvo, vetääkö tangon kiinni joutokäynnillä
- N75 jumittaa / letkut oikeissa lähdöissä
- alipaineletkuissa vuoto tai tukossa öljystä

EDIT: Mitä VAG-COM näyttää ahdoiksi?
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

No ei vissiin juu, mutta niin se vaan ahtaa :roll: Jarrut toimii, mutta on hieman heikko tehoiset, mutta voi johtua ihan siitä, että levyt ja palat vaihtokunnossa joka nurkassa, kun nousivat tässä yks päivä savuna ilmaan :D Vetää tangon joutokäynnillä, ja kalvo ei vuoda, ja sen jaksaa ihan hyvästi suulla imemälläkin sen tangon vetästä siitä ylä asentoon. Letkut pitää minun vielä tarkastaa taas uudestaan, ja N75:sta ei mitään tietoo mitä se tekee millonkin. VAG-COM näyttää samoja ahtoja kun tuo minun mittarikin. Tandem pumpussa tosiaan voi olla vikaa, mutta ei se tekis tuotakaan vähää jos se ei alipainetta kehittäisi. Mutta hommaan tässä kun kerkiän niin sen alipaine mittarin tuohon autoon kiinni, niin helepottaa tuas asiaa kummasti. Paljonkohan muilla mahtaa ahtaa nuo autot ilman kuormitusta? Ja miksiköhän se aina tuossa vähä ennen 3000rpm katkaisee ja rajoittaa ahtamista, mutta ei aikaisemmin. Kun eihän se turbokaan voi oikeestaan jumia, kun se säätö kuitenkin toimii jossain vaiheessa.
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

Senveran kerkesin autoa tutkia että egr-vettiilin alipaine kello ei ainakaan liiku millään kierrosaulueella paikallaan kaasuteltaessa. Myöskään alipainepillin irti otto ei aiheuta mitään. Pillin päässä ei tunnu alipainetta missään vaiheeassa? Jos venttiilin laittaa kiinni kädellä sammuu auto heti. Eli kai se niinku auki on kokoajan.

Paikallaan poljettaessa ahdot kyllä nousee jonkun verran, ainakin letkuista päätellen. Kaasua löysätessä kuulu kyllä melko selvä sakkauksen ääni. Eli epäilys vois kääntyä turbon ohjauksen suuntaan? vai miten se käytäntö nyt näissä toimii.
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
User avatar
Carpowerful
Posts: 48
Joined: 15.11.2011 20:52
Location: Keitele

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by Carpowerful »

Oletko varma, että se on EGR, ettei olisi ihan siinä vieressä oleva sammutin läppä, ja sen kello?
VW Passat 1,9TDI 96kw 4-Motion Highline -03
http://aijaa.com/Q1Jc0y" onclick="window.open(this.href);return false;
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

vaihdoin tänään kaikki alipaine letkut ja tarkistin kovat pillit. Ei mitään muutosta edelliseen. Huomenna ajetaan taas vaggi kytkettynä. Toivottavasti löytyis jotain!

Täyttöpummpu pitää kovan lorinan ainakun laittaa virrat päälle. Ja taas kun löin auton tulille ja polkaisin kaasinpohjaan. Kierrosten laskiessa alas rupesi auto käymään tosi epätasaisesti. Voisko jossain olla joku ilmavuoto?

Pienikin kaasun liike saa mittariin herkästi jopa 40.l lukemat. Ja outoa on se että moottorijarrussa vaipuu luonnollisesti 0.0l ja heti kun auto pysähtyy, ja kytkimen polkaisee pohjaan rupeaa lukemat kiirimään aina 10.l saakka kunnes muuttuvat yksi kaksi tyhjäkäynti 0.8l

hitto en tiiä mitä tekis.
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

mistä ootte ottanu ahtomittarille lähdön?
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

no nyt on kaikki alipaineletkut vaihdettu ja käyty läpi. Vaihdettu uus maffi. ja taas kerran tutkittu tietokoneella aika tunteella. Maffin vaihdoin siitä syystä että vagilla autoa katsottaessa antoi maffi kokoajan enemmän arvoa kun oletus oli. Tasakaasulla ajatteassa seurasi ohjearvoa ok, mutta kaasua hipaistaessa pomppas käyrä reilusti yli toivotun.
Mutta pikaisen koeajolenkin tehtyä en juuri vaikutusta huomannu. Päin vastoin nykii miltei enemmän ku ennen. ja kulutus mittari oli edellä mainittu.

Mulla ei oo ahto mittaria kiinni mutta jotenkin musta tuntuu että auto nyppii ahtoja tasakaasulla kiihdytyksessä. Turbon äänikin on jotenkin pätkivä. Ei se sitä aina tee mutta esim risteyksestä kakkosella lähdettäessä. yms... Mikä sinällään tuntuu oudolle kun vagin mukaan n75:nen työskentelee kyllä normaalisti. paljonkohan tuommunen uus n75:nen maksaa? Ja mistäköhän tuolle mittarille sais helpoiten paineen?

Mitenkä sen turbon alipainekellon voi tarkistaa helpoten ja mikä oli se n75:sen oikea letku järjestys.

Hermot rupeaa menemään ku rahaa palaa ja aina tulee vaa seinä vastaan.
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

Tänää laitoin vihdoin mittarin paikalleen. Mulla tuo auto käyttäytyy paikallaan poljettaessa samalla tavalla kuin edellä näkyvässä videossa. Tosin paine leikkautuu jo n 0.5 bar ja lähtee sen jälkeen kelaamaan uudelleen. Ajossa kaikki näyttäis suth normaalisti, paitsi että todella hitaasti kiihdyttäessä paineiden ollessa n se 0.5 bar alkaa viisari väpättää ja auto nyhtäää. Joskus vähemmin joskus enemmin. Eli joku epäkohta siinä 0.5 kohdilla on. Täyskaasu kiihdytyksissä ym vaihtelevissa kaasun asennoissa ei mitään moitittavaa. Kulutu pyörii n 7 l tuntumassa! Turbon siipiä säätävä kello ilmeisesti toimii koska vipu hieman liikkuu paikkallan kaasuttaessa. ja jos letkun nyppää irti ja tukkii ei ahdot juuri nouse.

Miten oireilee jos pa paineet pääsee vuotamaan suuttimien o-remkaista esim paluu puolelle. Eli pa-painessa olisi sanomista? Miten tandempumpulta mitataan oike oppisesti paineet ja mitä pitää olla?
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
hatemi
Posts: 69
Joined: 11.6.2012 11:53

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by hatemi »

Vag-Com:illa Group 11 ja sieltä Basic settings. Alkaa jumppaamaan siipiä kiini ja auki, ja nostaa kierrokset jonnekkin 1300rpm luokille. Siinä sitten kellon vartta tarkkailemaan että liikkuuko jouheasti vai ei. Jos nykii, on VNT siivet jumissa. Jos ei, ja käsipelillä tuo vipu liikkuu kohtuuvoimalla, on vika jossain muualla. Joku edellinen omistaja on voinut esimerkiksi räveltää kellon vartta lyhyemmäksi, tai vielä pahempaa rajoitinruuvia lyhyemmäksi. Tuo epämääräinen puutuminen ja ahtojen pudottua tapahtuva koneen virkoaminen on aika selvä merkki julmista pakopaineista.
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

En rävellyksiin kyllä oikein usko. Ollu yhellä omistajalla ja vielä lääkärillä. ja huoltokirja on aukoton ja merkkikorjaamon.

Mulla rupes kanssa käymään tuo tukkeutunut putki tai katti mielessä. Tuntuu että pakoputkin on jotenki tosi kuuma loppuun asti, joka vois viitata kyllä ahistukseen. myös pieni säräys kuuluu jostain kun paikallaan kaasuttelee. Pitää vissii jaksaa ruuvata putki irti ja tutkia. Onkö katin tai putken tukkeutuminen miten yleinen vika näissä? Kyllä tuo vikakin varmasti on jotenkin mekaaninen ku kaikki vika kohteet on pikku hilja uusittu ja tarkistettu.
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
hatemi
Posts: 69
Joined: 11.6.2012 11:53

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by hatemi »

Ahtimen siipien jumittaminen on noin sata kertaa todennäköisempää kuin katin tukkeentuminen. Alipainekellolta letku irti ja testaamaan miten sitten käyttäytyy. Ei pitäis ahtaa tyhjäkäynnillä yhtään, ja kierroksillakin ahtojen nousu on hidasta. Toki kannattaa seurata ahtomittaria, sillä ECU ei tuossa tilanteessa kontrolloi ahtoja mitenkään.
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

No taas tuli tehtyä tutkimuksia. Putki ei mun mielestä ollu tukkeessa. Katin tilalle laitoin korvausputken. Siipien toimintaa yritin selvitellä. Hölväsin siipiä ruosteenirroitinöljyllä ja liikuttelin siipiä alipainepumpulla. Ainakin alipainekello pitää hyvin alipaineen ja siipiä liikuttava tanko liikkuu. Siivistä kuulluu liikkumisen ääni kun alipaineen löysää ja jousi painaa ne toiseen asentoon. Voisin kuvitella että se on kunnossa. Tulppasin myös samalla egr venttiilin pois pelistä.
Mutta ei tuo hirveesti muuttunu ehkä herkkeni hieman ei muuta. Paikallaan kaasutellessa paine leikkautuu eikä nouse tasaisesti. Ajossa käytös mielestäni normaalia ja tasaista. Nykiminen hävisi pois.

Liekko n75 venttiilin toiminnassa vielä jotain sanomista. Ei kohta voi olla enee mitään kohdetta jäljellä.

Joku viisas puhui että tandempumpun paine voi heitellä jos suuttimien o-renkaat kannessa vuotaisivat. Onko kellään vastaavasta kokemusta?

Kulutusmittari on edeleen aivan hervoton. Äsken otin aukun -kengän pois joksikin aikaa jos tilanne vaikka olisi normalisoitunut. Mutta laitoin kengän takkas ja kävin koeajolenkillä 200m. ja pysähdyin asettamaan kelloa aikaan ja katsoin samalla keskikulutus mittaria. Siinä lukemat nousi tasaisentappavasti kokoajan. En ymmärrä tuon toimintaa. Ja hulluinta että se pitää melko hyvin vielä kutinsa oikeasti. Ja keskikulutus on pikkase reilut 7 l 100km. Liikaa matka-ajossa.


Mitä vois vielä tarkistaa autosta? Tandempumpun paine?
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
hatemi
Posts: 69
Joined: 11.6.2012 11:53

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by hatemi »

Niiden siipien tulee liikkua oikeasti jouheasti. Kokeile vaikka käsipelissä että takkuaako jossain kohdassa. Jäykkä tuo on liikutella kunnossakin, muttei se takkua tai tahmaa millään kohtaa. Jos viitsii voi kellon varren irrottaa ahtimen säätövivusta kekeilun ajaksi niin saa todellisen tuntuman. Jo pelkkä ahtimessa olevan vivun aiheuttama voima pitää riittää siipien säätämiseen eli sen kuuluu olla todella herkkä.

Nuo kulutuslukemat kuulostaa tavallaan tutuilta. Viimetalvena omassa koslassa liikkui välillä 7-11l/100km. Eberi huusi jatkuvasti ja sivuluisussakin tuolla mentiin muutaman kerran. Nokka-akselin ajoitus vakuttaa kulutukseen ja koneen toimintaan suhteellisen paljon. Penkissä joskus testattiin ja R-nokalla varustettu, mutta muuten vakio tekniikalla ollut 130hp Passatti antoi parhaat tehot kun nokka oli säädetty VCDS:llä -3kw kohdille. Testattiin -3, 0 ja +3kw asennot. Tuo nokan ajoitus vaikuttaa myös ajotietokoneen näyttämään kulutuslukemaan tyhjäkäynnillä.
mikok
Posts: 40
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Re: Paskatti -03 96kw 1,9TDI yliahtamista ja muuta pientä.

Post by mikok »

vag.comin mukaan ajoitus olisi juuri kohdallaan. Ei ole kovom mukavan nälöinen irroittaa se vipu? Mitä jos se jumii sitten jossakn kohti, Solmu irti ja huoltoon? Mutta voiko se ahdin muka aiheuttaa nuo kulutus lukema ongelmat? Sinällään auto kyllä toimii nyt tosi hyvin. Vedoista on vaikea sanoa ku ei oo ollu vertailukohdetta. Kulutus vain on päin persettä munmielestä. eperi ei kesällä huuda ja eukko kyllä ajelee aika rauhallisesti...
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
Post Reply