Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Ainakin tuo Eibach on toimiva.
Tämän topicin 8.sivulla on mun kirjoitttama pieni arvostelu tuosta Eibachista.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Noista laittaisin eibach tai h&r. Kummankaan kans ei varmaan mennä metsään.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
osoners
Posts: 1434
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Post by osoners »

Täytyis laittaa uutta alustasarjaa tilaukseen Golf V Varianttiini. Pitääkö noi koiranluut vaihtaa myös? Löysin tollaset. Ajaako noi asiansa?

EDIT: Onko taas kyseessä se että nuo tarvitaan jos madalletaan yli 40mm?
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Pussita se!!!
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^^Väittääsin jotta koiranluita ei tartte vaihtaa.
Eiköhän vitoseskin tuu vakaaja vetarin alta, kuten 3C Passatis.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
osoners
Posts: 1434
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Post by osoners »

Laitetaan vaikka eka se alusta ja sit katellaan tarviiko muuta vaihdella.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
mikok
Posts: 38
Joined: 22.10.2011 22:10
Location: Ristiina

Post by mikok »

Ois itellä nivelrumba edessä ja samalla tekis mieli vaihtaa uudet iskarit. autolla ajettu kuitenkin jo 210 tkm ni paras vaimennus on jo mennyttä. Autossa on vissiin vakio sport alusta, suth matala. Meinasin siis säästää vieterit ja laittaa kaveriks pikkase jämymmät pumput.

Bilstein tai konihan on paras mutta nyt en niin kalliille linjalle lähe. Tekeekö sillä gts performanse jutuilla mitään? takuu on ainakin 2v, ja hinta on kohdillaan. Muita varteen otettavia ei mileen tule. Tietysti jotkut ihan normi monroet vois mennä kans. En kuitenkaa tuohon kikottimeen meinannu mitään rata-alustaa ruveta tekemään.
passat 3bg vm -01 1.9 tdi 96kw highlinen
Pekkiis
Posts: 3
Joined: 24.1.2012 22:01
Location: Kuivaniemi

Re: Alustasarjaa

Post by Pekkiis »

En nyt tiedä, että onko tämä oikea paikka kysyä. Mutta alustasarjaan liittyy kuitenkin niin laitan tänne.
Eli onko kellään tiedossa mitään saksalaista tms puljua josta uskaltaisi tuohon kolmosvarianttiin tilata tuommoista TA-Technixin coilisettiä? Tarkoitus nyt vaan saada joku halpa coilisetti kun ei pudjetti veny mihinkään kovin kalliiseen..
Tätä itse tullut katseltua ja sivulla lukee että suomeen toimitus 25€, mitä muita kuluja tuohon tulee kun tuo setin hinta+25€? http://www.x-parts.de/Fahrwerk/Gewindef ... 16231.html
G3 Variant TDI GT -95
Basu
VCF Member
Posts: 1452
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Re: Alustasarjaa

Post by Basu »

Ebaysta saat halvalla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
osoners
Posts: 1434
Joined: 30.1.2011 21:46
Location: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Alustasarjaa

Post by osoners »

^^Ei tule muita kuluja tuolta. Noi lähettää sen samana päivänä ja tulee n. viikossa DPD:n kyydillä perille. Tilaukseen vaan.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Pekkiis
Posts: 3
Joined: 24.1.2012 22:01
Location: Kuivaniemi

Re: Alustasarjaa

Post by Pekkiis »

Kiitoksia vastauksista. Pitänee varmaan laittaa tuolta x-partsilta tulemaan tuo satsi :!:
G3 Variant TDI GT -95
User avatar
Simpe
Posts: 67
Joined: 21.11.2011 19:18
Location: Jyväskylä

Re:

Post by Simpe »

Sami Jalonen wrote:Jom. V-MAXX, ym. 300e sarjat on kaikki samaa tavaraa eri paketissa noin yleistäen. Sit siinä 500-700e saa jo jotain tekeviä alustoja kuten FK Highsport. 1000e on sit KW1, Eibachin Prostreet yms. Siitä ylöspäin on sit säätöjä joka suuntaan :) Eli budjetista riippuen..

http://slamit.net/category/671/alustasarjat

Tossa jotain vaihtoehtoja, ei välttämättä halvin paikka, mutta esimerkkinä.
Ite heitin eilen V-Maxxin alle. Kenttään meni hienosti. Suurinpiirtein puoleenväliin säädin edestä ja takaa. Ensi tuntumalta aika pehmonen alusta edelliseen verrattuna. Mutta ei ainakaan vielä haukuttavaa. Matalaksi sillä ainakin auton saa jos haluaa. Edestä ainakin vaikka puskurin maahan kiinni! Autona Golf Variant IV.
User avatar
Henri243
Posts: 28
Joined: 18.1.2012 21:01
Location: Kurikka

Re: Alustasarjaa

Post by Henri243 »

Onko nuo http://www.ebay.de/itm/VW-PASSAT-3B-Var ... 1e6acc2e75 Jomin iskarit setit mistään kotoisin? http://www.ebay.de/itm/Tuningart-GEWIND ... 58913c8af1" onclick="window.open(this.href);return false; Tai tälläiset? Hillitty madallus kiinnostaa, mutta en kyllä ole aikaisessa hirveitä summia alustaan sijottaa. Vai pitääkö hankkia vain matalempi alusta, saanko rahoilleni parempaa vastinetta kuin noista halvemmista säädettävistä?
VW Passat 3B Variant 1.9tdi avg 81kW 2000
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Alustasarjaa

Post by AjH »

Riippuu tietty ihan käytöstäkin. Omaan laitoin aikanaan säädettävän, ja sit vielä toisenkin. Mutta lopulta palasin tehtaan sport alustaan ja sitä kautta Eibachin jousisarjaan Bilsteinin iskareilla. Perä kantaa paremmin kuorman kun noilla säädettävillä ja huomaa erityisesti kun koukussa on 1200kg vaunu. Muuten ei eroa juurikaan ole, tuunaajan mielestä vähän korkea se noilla jousilla on mutta parempi kuitenkin paljon kuin "vakio" alustalla. :D
Eipä toi Eibach+Bilstein pakettikaan silti mikään halpa ole. Samaa hintatasoa kun välimallin säädettävät (FK, Lowtec,...) mutta sentään KW ja muut ns laatumerkit säädettävissä on vielä kalliimpia...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Nyt kävi niin että toi kw alusta säädöt on niin tiukassa että en saanu laskettuu ollenkaan ja nyt tarvis varmaa uusia alusta kun ei aukea. Mikä alusta oisi hyvä tuohon nelikko passattiin? Ei kiitos kw enää prkl.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Alustasarjaa

Post by AjH »

Jos ei muuta niin silvot ne säätölevyt ja tilaat Slamitilta uudet. (tai tilaat eka uudet jopa ;)) Et sä paljon parempaa alustaa samaan rahaan saa mitä toi KW on :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Alustasarjaa

Post by Sami Jalonen »

Lämpöä ja isot siirtoleukapihdit.
User avatar
samthunder
Posts: 166
Joined: 14.6.2010 12:50
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by samthunder »

Onko rosteri tolpilla sulla KW?
3BG 2.8 30V 4Motion
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Kui? Emmä tiedä kun noi oli kiinni tuossa kun ostin auton, takaa oli ihan harmaan mönjän peitossa koko säätö.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
enochian
Posts: 329
Joined: 30.1.2012 13:10
Location: Keski-Uusimaa

Re: Alustasarjaa

Post by enochian »

Onko kellään tietoa minkä valmistajan iskareilla Vogtlandin alustasarjat on? Vogtladin jousista on hyviä kokemuksia edellisestä autosta, mutta niillä oli kyllä Koni Sportit iskareina.
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Mä haluasisin kanssa kuulla kokemuksia kun jos tuo kw ei herää henkii niin ostan säädettävän Vogtland alustan passattiin.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Alustasarjaa

Post by Pia »

Meinaakko tosiaan vaihtaa KW:n vogtlandiin?

Ettei vaan olis sitä KW:n säätörenkaan lukitusruuvia kiristetty liian tiukkaan? Silloinhan kierteet painuu linttaan eikä säätörengas enää liiku. Katkase säätörengas ja kierreviilalla oikaset kierteet ja sitten uusi säätörengas paikalleen. Tuo lukitusruuvin liiallinen kiristys on _niin_ tyypillinen virhe mitä säädettävän alustan kanssa tehään. Halvemmalla pääset kun vaihdat sen säätörenkaan.

Sitten niille jotka suunnittelevat 3C passattiin JOM:in alustaa, jättäkää tilaamatta. Jomi ei vaan kertakaikkiaan jaksa kannatella passatin painoa, iskarit ei toimi niinkuin pitäis. Kierteitä kyllä piisaa että auton saa oikeasti tonttiin jos niin haluaa. Itellä ainaki jouduttiin oikein nostamaan autoa kun alusta oli vielä vuodenkin jälkeen painunut lähes 2cm. Kaiken tämän painumisen jälkeen takana ei enää kierteitä ole joten takapäätä ei pystytä enää nostamaan jos perä painuu vieläkin.

Image
Takapään tilanne tällä hetkellä. Säätörengas on enää puoliksi kierteillä :roll:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Tälläsellä säätö jutulla on etutolpat mut en nähny mitää kuusiokulma kiristystä siinä olenkaan. Täytyy nostaa vielä kerran ylös ja kattoo onko siinä kiristystä.

http://www.modificars.fi/tuotteet/korke ... -65030042-
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Alustasarjaa

Post by Tero Paalanen »

^Jos siellä on ainoastaan yks muovirengas, niin siinä todennäköösesti on pieni kuusiokolo lukiteruuvi.
Jos taas siellä on kaks alumiinirengasta niin sitten siellä ei ole sitä lukiteruuvia, vaan lukitus tapahtuu kiristämällä renkaat toisiaan vasten.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Joo se on yhdellä vain eli siellä on sitten ruuvi niin yritän kattoo missä se on kun pääsen vasta ensi viikolla kattelee kun on ilta vuoro duunissa.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Re: Alustasarjaa

Post by DJDH »

Reippaasti uitat tolppaa ja säätörengasta bräkleenissä, niin paskat valuu pois. Sitten rätillä paikat puhtaaksi ja se lukitusruuvi auki. Olikohan se nyt 2, 2.5 vai 3mm kuusiokolo. Sitte crc:tä , tms, kierteisiin ja alat säätämään. Jos se ei silti millään ilveellä liiku, niin sitten tolppa irti ja rautasahalla säätörengas poikki ja uutta tilalle.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Riku Korpela
Posts: 289
Joined: 17.12.2008 21:32
Location: Seinäjoki

Re: Alustasarjaa

Post by Riku Korpela »

Eibachis ainaki 2mm
GOLF BAG
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Se olikin kieretty lokarin sisä puolelle ja en näe sinne mutta sielä se kuusiokolo on, täytyy sunnuntaina koittaa uudestaa ja on aika vaikee avata kun joutuu käsi kopelolla tunnustelee mut kokeiltiin 2.5 ja 3mm ei ollu ne. :roll:
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Moksu
Posts: 20
Joined: 29.1.2011 9:58

Re: Alustasarjaa

Post by Moksu »

Pystyiskö joku mitata mulle 4 koppasen farkku golfin takajousen pituutta? siis jostain korkeussäädettävästä alustasta.
Rhka
Posts: 1
Joined: 24.6.2012 19:01

Re: Alustasarjaa

Post by Rhka »

Minkälaisia kokemuksia porukoilla halvemmista ~500e~ alustasarjoista, jos ei ihan tappiin laske niin miten mahtaa kestää ? :roll:
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Alustasarjaa

Post by Pia »

Ei voi kyllä suositella. Jomi ollu alla nyt pari vuotta ja yhtä säätämistä sen kanssa koko ajan. Pariin kertaa nostettu yhteensä 3cm ja alusta edelleen painuu. Repsikan puolella eestä kuuluu mielenkiintosia narinoita välillä, ihan ku olis koko iskari kuivunu.
Hitaassa töyssyssä ihan helevetin löysä ja keinuu ku valtamerilaiva. Nopeessa töyssyssä iskee niin lujaa että tuntuu että hampaat tippuu. Eli vaimennukset ei toimi mitenkään kehuttavasti. Jotkut tykkää, toiset ei.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
mara_
Posts: 29
Joined: 28.4.2012 22:17
Location: Rovaniemi

Re: Alustasarjaa

Post by mara_ »

Ta tecnixin säädettävän laitoin iv golffiin. Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta? ei sormi mahu väliin. En huomannu kattoa kuinka lähellä oli vakio iskareilla. Voisko joku iv koppasen farkkugolffin omistaja jolla on vakioalusta vilkassa minkälainen rako siellä on?
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Re: Alustasarjaa

Post by Zeussii »

mara_ wrote:Ta tecnixin säädettävän laitoin iv golffiin. Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta? ei sormi mahu väliin. En huomannu kattoa kuinka lähellä oli vakio iskareilla. Voisko joku iv koppasen farkkugolffin omistaja jolla on vakioalusta vilkassa minkälainen rako siellä on?

Eikös tämä nyt ole ihan suoraan kiinni siitä millä et:llä vanne on? :o
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
User avatar
mara_
Posts: 29
Joined: 28.4.2012 22:17
Location: Rovaniemi

Re: Alustasarjaa

Post by mara_ »

Eiköhän nuo iv golffin vakiolätyt ole kaikki samalla et:llä :shock:
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Re: Alustasarjaa

Post by Pia »

Mutta onko ne varmasti golffin alkuperäset pellit? Nehän on voinu vuosien varrella vaihtua jonkun toisen auton pelleiks. Tuo 5x100 on aika yleinen jako, niinku tuo mun passatin 5x112.

Esim omassa passatissa oli kahdet pellit mukana ja eri ET:t niissä.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Alustasarjaa

Post by Tero Paalanen »

Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta? ei sormi mahu väliin.
Lähes yhtä lähelle se tulee vakioiskarillakin. Aavistuksen se rako pienenee säädettävällä alustalla koska säädettävässä on iskarinrunko yleensä aavistuksen paksumpi. Tai ainakin niistä puuttuu se suoristettu kohta joka vakioiskareissa on.

Jos vanteet on suorat niin millinki rako piisaa. Omassa kolmosmurussa katottiin aikoonaan kaksinkerroin taitetulla lottokupongilla jotta renkaan ja iskarin väliin jää rako.
Eikös tämä nyt ole ihan suoraan kiinni siitä millä et:llä vanne on?
Riippuu hieman autosta. IV-Golffissa kyllä. Mut esim. kolmos Golffissa camber vaikuttaa siihen väliin, koska niissä camberin säätö vaikuttaa iskarin ja olka-akselin väliseen kulmaan joten näin ollen iskarin ja renkaan välikin muuttuu jos camberia muutetaan.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Alustasarjaa

Post by Pasi Häkli »

mara_ wrote:Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta?
Niinku aikasemmin Tero jo kirjoitti niin millikin riittää. Jos ei mahdu, niin konstit löytyy siihenkin. Työkaveri taivutti nelosgolffista pikkusen olka-akselia, ettei vanne enää ottanut kiinni iskaritolppaan.
Kyseessä oli VW touaregin 9x19" vanteet pultinjakomuutos-spacereilla.

Eli konstit siihenkin kyllä on olemassa. Jos siis ihan oikeasti jää pienestä kiinni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: Alustasarjaa

Post by Kilu »

Pasi Häkli wrote: Työkaveri taivutti nelosgolffista pikkusen olka-akselia, ettei vanne enää ottanut kiinni iskaritolppaan.
Oliko toimiva ratkaisu ajossa?
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Re: Alustasarjaa

Post by teesel »

Nyt kun vanteet odottelee matkahuollossa, niin varmaan pitäis alkaa kattelemaan alustaa autoon. Vähän oon miettinyt tuota FK Highsporttia (440€+pk saksasta). Onko kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta, että kannattaako satsata tuplasti enemmän JOM:iin, Ta-Technixx tai kumppaneihin? Tietty pari sataa lisää niin sais taas parempaa, mutta jos pysyis budjetti alle 500€.

Tietty Eibach+vakioiskarit yksi vaihtoehto, eipä tarvis ruuvailla. Edellisessä autossa vain harmitti tuo sarja, kun perä oli alempana kuin keula. Mutta muuten kyllä tykkäsin Eibachin jousista, ei ollut kivireki.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Alustasarjaa

Post by Pasi Häkli »

Kilu wrote:
Pasi Häkli wrote: Työkaveri taivutti nelosgolffista pikkusen olka-akselia, ettei vanne enää ottanut kiinni iskaritolppaan.
Oliko toimiva ratkaisu ajossa?
Miten nyt toimiva määritellään, ei ottanut enää vanne kiinni iskarin varteen eli joo oli toimiva.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 567
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Re: Alustasarjaa

Post by Dubsonic »

Moksu wrote:Pystyiskö joku mitata mulle 4 koppasen farkku golfin takajousen pituutta? siis jostain korkeussäädettävästä alustasta.
Juuri kun ostin BC Racingin säädettävän setin omaani niin vakio jousi olisi ollut 200mm pitkä ja tynnyrimallinen 5kg/mm jousi. Vaihdoin tilatessa noita jousijäykkyyksiä haluamakseni niin tuli vähän lyhyempi jousi sen takia mun satsiin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Alustasarjaa

Post by AjH »

teesel wrote:Nyt kun vanteet odottelee matkahuollossa, niin varmaan pitäis alkaa kattelemaan alustaa autoon. Vähän oon miettinyt tuota FK Highsporttia (440€+pk saksasta). Onko kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta, että kannattaako satsata tuplasti enemmän JOM:iin, Ta-Technixx tai kumppaneihin? Tietty pari sataa lisää niin sais taas parempaa, mutta jos pysyis budjetti alle 500€.

Tietty Eibach+vakioiskarit yksi vaihtoehto, eipä tarvis ruuvailla. Edellisessä autossa vain harmitti tuo sarja, kun perä oli alempana kuin keula. Mutta muuten kyllä tykkäsin Eibachin jousista, ei ollut kivireki.
FK oli mulla aikanaan ja ihan toimiva paketti oli. Alas sillä ainakin sai suht kivasti, mulla jäi ylöspäin vähän vajaaksi kun käytännöllisellä korkeudella tykkään auton pitää.

Nykyään on Eibachin -30mm jouset ja Bilstein B4sport iskarit ja hyvin pelaa. On hyvin vaaterissakin vieläpä.

Mitä tälläkin foorumilla ainakin JOM:n sarjoista on tekstiä niin itse sijottaisin sen pari sataa lisää heti. :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Alustasarjaa

Post by Sami Jalonen »

Jos nyt ostaisin alustaa, ni halpiksena menis Jomi tai vastaava ihan hyvin, riippuen mitä siltä haluaa. Kyllä noilla ajaa (mäkin ajanu 35tkm) ja ei eroa siihen AjH:n mainitsemaan FK:hon (jolla ajoin 60tkm). Jos olis enemmän väliä miten se alusta käyttäytyy ja millanen se on ajaa sijottaisin rahani tähän.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Alustasarjaa

Post by Pasi Häkli »

^ Tuolta BC-Racingilta kysyinkin jo että onko niillä touraniin alustaa, mutta ei kuulemma ole. Jos tietäis varmuudella että esim vitosgolffin alusta sinne sopii ja kantavuudet riittää niin olisi hyvä vaihtoehto tuohon hintaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Samii-
Posts: 451
Joined: 7.11.2009 22:09
Location: Vantaa

Re: Alustasarjaa

Post by Samii- »

Mä voin kyllä suositella tota vogtlandia saa niin tontiin kuin haluaa ja säädöt ei lopu kesken, ajossa kun mulla on edestä joku 320mm madallusta ja on vielä pehmee ajaa verrattuna muihin alustoihin mitä mulla on ollu, yllätyin kuinka pehmee tuo alusta on mukulakivillä kun ei täristä rattiin ollenkaa kivireki tyyliin. Hintaa noilla alustoilla on 500-600e ebayssä.


http://www.ebay.de/itm/Vogtland-Gewinde ... 2538wt_942
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Re: Alustasarjaa

Post by teesel »

AjH wrote: FK oli mulla aikanaan ja ihan toimiva paketti oli. Alas sillä ainakin sai suht kivasti, mulla jäi ylöspäin vähän vajaaksi kun käytännöllisellä korkeudella tykkään auton pitää.

Nykyään on Eibachin -30mm jouset ja Bilstein B4sport iskarit ja hyvin pelaa. On hyvin vaaterissakin vieläpä.

Mitä tälläkin foorumilla ainakin JOM:n sarjoista on tekstiä niin itse sijottaisin sen pari sataa lisää heti. :)
Toi taitaa olla samanlainen paketti mitä AjH:lla on?
http://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILSTEIN- ... 2312617429" onclick="window.open(this.href);return false;

Toi kyllä kieltämättä kiinnostais enemmän kuin noi JOM:t.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: Alustasarjaa

Post by AjH »

Iskareista ei tossa osaa sanoa varmaksi, mulla siis nimenomaan B4sport, Bilsteinillä on myös B4. Noissa erona B4sport on tarkotettu tehtaan -30mm alustasarjalle, B4 vakioalustalle.

Mutta Eibachit on ainakin juuri samat.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: Alustasarjaa

Post by Jake- »

Mitä tässä lukenut niin tämä alustasarja http://slamit.net/product/7453/v-maxx-c ... new-beetle ois hintaansa nähden hyvä ja pitää säädöissä? Pitäis saada tuota nuhapumppua vähän tontimpaan - vakioalustalla mennään.

Ps. Joku vois laittaa mulle yv miten saan sanan alle linkin - esim tuon linkin saannu tuohon alustasarja
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Alustasarjaa

Post by Sami Jalonen »

kazpa
Posts: 20
Joined: 14.2.2013 14:52
Location: Tampere / Loimaa

Re: Alustasarjaa

Post by kazpa »

Alustasarja kans hankinnassa ja kyselenkin, että onko noilla halpiksilla käytännössä mitään eroa? TA-Technixiä oon ajatellu ku sais tuolta finnautomobilesta 299€. Kokemuksia firmasta?

Onko näissä alustoissa väliä onko tarkoitettu vain sedanille vai myös variantille? Akselimassat vähän isommat vissiin variantissa ni jääkö sit turhan ylös?

Mulla siis sedani ja tarkotus madaltaa melko reilusti ku tuli 19" vanteet jo ostettua.

Mites sit toi x-parts? onko luotettava? sieltähän ton sais vielä melkein 100€ halvemmalla, ainoo et takuut on vähän vaikeita.

Budjetti ei hirveesti anna periks, alle 500€ pitäs alusta löytää.
1.8T kuissi
Post Reply