Turbon sirinä --> hajonnut turbo - T5
Re: Turbon sirinä --> hajonnut turbo - T5
Välijäähyn irrottaminen on aika työläs operandi. Ite on juurikaan olisi huolestunut sinne kertyneestä öljystä. Tuskin sielä juurikaan desiä enempää ole. Neuroottinen vois tehdä esim 3 mm reijän välijäähyyn, jolloin öljy valuisi pois. Tuon reijän kautta tulisi myös kondessivesikin pois. EN tarkasti muista, onnistuuko reijänkään poraaminen ilman kauheaa purkamista. Tietysti tuos reijäs olis se huono puoli, että tiputtelis parrkiruutuunkin reviirimerkkinsä.
Re: Turbon sirinä --> hajonnut turbo - T5
Tekee kierteet siihen välijäähyyn ja pulti siihen reikään ja vaikka öljyn vaihdon yhteydessä avais propun ja valuttelis möhnät pois?
Re: Turbon sirinä --> hajonnut turbo - T5
Sain tänään auton huollosta, aikaa meni se arvioitu 5h.
Vanhan turbon akselissa on selvä välys ja ahtoputkissa oli kuulemma öljyä aika paljon, täytyy varmaan alkaa suunnittelemaan sitä välijäähyn puhdistamista. Se tyhjennysproppu olis kyllä nyt varsin tarpeellinen, sais valuttaa mahdollisen kertyneen öljyn pois.
Nyt kuitenkin perstuntumalla tuntuis pelaavan jouhevammin ja vääntöä tuntuis tulevan alempaa, en tosin vielä uskaltanu oikeen polkasta.
Onkohan pieni sisäänajo tarpeen uudelle turbolle?
Seuraavaksi saaki sitte alkaa vaihtelemaan kaikki eturipustuksen kuluvat osat uusiin, sen verran on alkanu kolinaa ja pauketta kuulumaan etupäästä ja iskaritki tuntuu tulleen tiensä päähän.
Iskarin yläpään kiinnitys on ilmeisesti siellä konepellin alla, vesikaukalo? Sen muovin alla vissiin kuitenkin, miten se muovi lähtee irti? Pyyhkijät irti ja .. ?
Vanhan turbon akselissa on selvä välys ja ahtoputkissa oli kuulemma öljyä aika paljon, täytyy varmaan alkaa suunnittelemaan sitä välijäähyn puhdistamista. Se tyhjennysproppu olis kyllä nyt varsin tarpeellinen, sais valuttaa mahdollisen kertyneen öljyn pois.
Nyt kuitenkin perstuntumalla tuntuis pelaavan jouhevammin ja vääntöä tuntuis tulevan alempaa, en tosin vielä uskaltanu oikeen polkasta.
Onkohan pieni sisäänajo tarpeen uudelle turbolle?
Seuraavaksi saaki sitte alkaa vaihtelemaan kaikki eturipustuksen kuluvat osat uusiin, sen verran on alkanu kolinaa ja pauketta kuulumaan etupäästä ja iskaritki tuntuu tulleen tiensä päähän.
Iskarin yläpään kiinnitys on ilmeisesti siellä konepellin alla, vesikaukalo? Sen muovin alla vissiin kuitenkin, miten se muovi lähtee irti? Pyyhkijät irti ja .. ?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Turbon sirinä --> hajonnut turbo - T5
Siellä on ne peltiset luukut molemminpuolin, mitä kautta pääsee käsiksi sitten niihin iskarin yläpäihin. Näet ne kyllä kun avaat konepellin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007