Jäähdytysnesteen merkkivalo
Jäähdytysnesteen merkkivalo
Mistä lähtis vikaa hakemaan. Jäähdytysnesteen merkkivalo palaa koko ajan. Käynnistäessä valo palaa kirkkaasti ja 5 sekunnin päästä se himmenee vähäsen mutta kuitenkin palaa merkittävästi. Nestettä on riittävästi lämmöt on normaalit. Korjaantuisiko pelkällä paisuntasäiliön vaihdolla vai pystyykö anturia testaamaan mitenkään. Mikä muu anturi voisi vaikuttaa merkkivalon toimintaan.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Mikä vuosimalli ?
Vaihtui mittaristo -97-
http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... htelevasti" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhemmassa tuo mittaristo häiriö, jännite tai vaan kosketus pinnat jossain ?
Testaa ensin paisuntasäiliön toiminta pistokeen irti ottamalla tai hyppylangalla pistokkeesta ?
Vaihtui mittaristo -97-
http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... htelevasti" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanhemmassa tuo mittaristo häiriö, jännite tai vaan kosketus pinnat jossain ?
Testaa ensin paisuntasäiliön toiminta pistokeen irti ottamalla tai hyppylangalla pistokkeesta ?
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Vuosimalli -96. Oon ottanu sen paisuntasäiliön johdon irti ja kokeillut hyppylangalla. Ei mitään vaikutusta asiaan. Mikäs komponetti mittaristosta voi mennä jonka pystyy vielä itse vaihtaan. Mulla oli mittaristo jo käsissä ja kattoin ne kolvaukset sieltä. Vikaa en löytänyt.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Kuvat 1 ja 2,
1 kiinni piirilevyssä ja irti "satiainen" jännitesäädin 2.
Testaa laturin latausjännite n.14v ja johto/liitin mittaristolle kiinni laturissa.
1 kiinni piirilevyssä ja irti "satiainen" jännitesäädin 2.
Testaa laturin latausjännite n.14v ja johto/liitin mittaristolle kiinni laturissa.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Ainoaksi vian tekijäksi on pakko olla se johto laturilta eteen päin. Eikö se johto ole sininen ja lähtee laturin kyljestä olevalla liittimellä josta lähtee vain yksi johto.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Ja tosiaan tota komponenttiä ei ole koko piirilevyssä. Kierroslukumittarin alla tolla kohtaa on eri komponentit. Tuleeko se johto suoraan mittariston taakse olevaan liittimeen? Voisin mitata sen ja kattoo onko se poikki.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Tuon kuvauksen mukaan uudempi mittaristo, nuo neuvot ei siihen, kosketus vika tai ?
http://www.youtube.com/watch?v=W6bi8_AraoY" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuollainen ?
http://www.youtube.com/watch?v=W6bi8_AraoY" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuollainen ?
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Juurikin tuo. Samanlainen kuin tuo. Mittaristo tosin ei sekoile noin.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Lämpötila anturi (letkun/kannen liittimessä) jos siinä kosketus/johto tai anturi vika, ovat yhteydessä samaan valoon, niin oli vanhemmassa jos sama uudemmassa mittaristossa, tarkista ?
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Voisko kyseinen anturi olla rikki ko flektit ei lähe pyörimään vaikka lämmöt nousee yli puolenvälin, jopa toiseksi ylimmälle viivalle? Ja mittariin ko antaa luunapin niin lähtee lämmöt laskemaan. Onko tämmöstä ollu kellään? Tähä lisätää vielä että jäähytinneste-valo vilkuttaa ja flektit on testattu toimivaksi suoralla virralla, myös syylärin kyljessä oleva anturi-pistoke vaihettu nesteitten vaihon yhteydessä.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
T5 sta ei saa kyllä millään käymään kuumana, vaikka helteellä kiskoo kärryä. Flekti pyörii vasta ku ilmastointi päällä. Ehkä sulla auto toimii ok, mutta mittarin anturissa häikkää ( lohkossa? en tiedä missä sijaitsee) tai sitten termari ei toimi kunnolla ja päästä nesteitä syylärille. Syylärissä oleva anturi todennäköisesti vain käynnistää flektin kun tarve. Mittarin anturi siis muualla. Nesteet kutistuu/häviää mullakin pakkasella sen verran että vilkuttaa välillä. Saattaa jopa olla ilmaa säiliössä. Korkki auki ni pinta nousee. Todennäkösesti webaston syytä. Kesällä toimii ok. Tämä kaikki kokemukseen pohjautuvaa mutuilua.
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Joo itelä kans nesteet nousee ko paisuntasäiliön korkkia ravottaa. Epäilyttää itelläki tuo anturi. Fixusliike tuomitti että kansi menny ko nostaa ja laskee lämpöjä, ei ottanu kantaa luunappi-hommaan mittarissa. Jähynesteet kuiten on ihan kirkkaat.
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
Eiköhän se vika ole mittariston suunnalla jos luunapilla antamalla viisari laskee.
Oma Caravelle vilkuttelee nestevaloa ja lämpömittari seilaa sadekeleillä (eli tänä vuonna aikasta usein) kun ei ole pohjapanssaria ja vesi pääsee roiskumaan koneen etupuolella oleviin liittimiin.
Oma Caravelle vilkuttelee nestevaloa ja lämpömittari seilaa sadekeleillä (eli tänä vuonna aikasta usein) kun ei ole pohjapanssaria ja vesi pääsee roiskumaan koneen etupuolella oleviin liittimiin.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
onko kukaan vaihtanu tuota mittarin lämpöanturia? onkoha iso urakka. paljo tiete nippeliosaa
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
"onko kukaan vaihtanu tuota mittarin lämpöanturia? onkoha iso urakka. paljo tiete nippeliosaa"
Vanhemmassa nelinapainen ja alakautta helppo vaihtaa, paisuntasäiliöstä paine pois ja uusi valmiina kädessä kun vanhan pois nappaa, ei vettä paljoa tule, sokkarengas lopuksi paikoileen/kiinni.
Vanhemmassa nelinapainen ja alakautta helppo vaihtaa, paisuntasäiliöstä paine pois ja uusi valmiina kädessä kun vanhan pois nappaa, ei vettä paljoa tule, sokkarengas lopuksi paikoileen/kiinni.
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
"Vanhemmassa nelinapainen ja alakautta helppo vaihtaa, paisuntasäiliöstä paine pois ja uusi valmiina kädessä kun vanhan pois nappaa, ei vettä paljoa tule, sokkarengas lopuksi paikoileen/kiinni."
onko mitää havainnollistavaa kuvaa missäkohin tuo anturi sijaitsee?
entä onko mimmone homma todellisuudessa vaihtaa tuo mittaristossa oleva mittarivakain??
tässä ohjeessa ei vaikuttanu pahalta http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... htelevasti" onclick="window.open(this.href);return false;
onko mitää havainnollistavaa kuvaa missäkohin tuo anturi sijaitsee?
entä onko mimmone homma todellisuudessa vaihtaa tuo mittaristossa oleva mittarivakain??
tässä ohjeessa ei vaikuttanu pahalta http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... htelevasti" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
"entä onko mimmone homma todellisuudessa vaihtaa tuo mittaristossa oleva mittarivakain??"
Suojat, ratin ja mittariston joudut irti ottamaan, osittain purkamaan mittaristonkin niin pääset jännitesäätimeen käsiksi, vanhempiin -96 asti tuo ohje, muuttui mittaristo uudempiin varmemmiksi tai viat erilaiset.
Pohjapellin pois otat niin näet kyllä lämpötilan haistajan, termostaattikotelon yläpuolella olevassa letkun juuressa pyöreä n.2cm kooltaan ja nelinapainen/neljä johtoa on sähköliitin siinä kiinni (tarkista onko johdot ehjät niin vika on sitten siinä).
Suojat, ratin ja mittariston joudut irti ottamaan, osittain purkamaan mittaristonkin niin pääset jännitesäätimeen käsiksi, vanhempiin -96 asti tuo ohje, muuttui mittaristo uudempiin varmemmiksi tai viat erilaiset.
Pohjapellin pois otat niin näet kyllä lämpötilan haistajan, termostaattikotelon yläpuolella olevassa letkun juuressa pyöreä n.2cm kooltaan ja nelinapainen/neljä johtoa on sähköliitin siinä kiinni (tarkista onko johdot ehjät niin vika on sitten siinä).
-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
ok kiitos näistä! pitää ensviikolla tutkia asiaa. toivottavasti ois vaan pikkuvikanen, eikä kansi niiku korjaamolla uhkasivat 

-
- Posts: 35
- Joined: 18.11.2012 14:38
Re: Jäähdytysnesteen merkkivalo
noniin ei ihan ehtinyt kyseiselle viikolle tuo portterin tutkiminen. noh, annoin urakan sukulais-vw-asentaja-miehelle joka oli tutkinut flektit ja mittariston. liittimet ja sulakkeet oli käyty ja mitattu läpi, samoin mittari irti ja tutkittu tarkoin. mitään poikkeavaa ei ilmennyt. kasaan laittaminen ja moottori kuumaksi => flektit pyörähtänyt käyntiin ja lämmöt mittarin mukaan pysyneet puolivälissä. varmaan jokin liitin/sulake hapettunu ja näin jääny flekteille käsky lähteä käyntiin lämpöjen noustessa. toivottavasti ei ilmenisi enää muita. huvittavaa lähinnä koillis-eurooppalaisen fixus-liikkeen tuomio kansiviasta...Jaurunmitri wrote:ok kiitos näistä! pitää ensviikolla tutkia asiaa. toivottavasti ois vaan pikkuvikanen, eikä kansi niiku korjaamolla uhkasivat