VW Golf 1.9 Tdi Jakopää

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
permuuda

VW Golf 1.9 Tdi Jakopää

Post by permuuda »

Moro!

Olen kattelut tuollaista 00vm (85kw) olevaa golffia jolla olis ajettu 266tkm, mutta ei ole tietoa jakopään vaihdosta. Lappu on merkintä löytyy mutta on niin haalistunut, että siittä ei ota selvää ja koska auto liikkeessä niin ei heilläkään ole kummosempaa tietoa.

Vaihtovälihän on sen 90tkm eli silloin vaihto olis tuossa 270tmk? No otin itse asiasta selvää auton historia tietojen kautta ja soittelen vanhalle omistajalle ja sanoi, että lapaussa pitäisi lukea että on vaihdettu 230tkm.

Eli uskaltaako tuohon sitten luottaa ja jos luottaa, mutta ei puhu totta ja se pamahtaa niin mitä se tekee hajotessaan? Siis otanko varman päälle ja ostan sen uuden hihnaan vai riskillä ja yritän säästää sen 600€ ? Tai voiko sitä mitenkään määrittää/nähdä onko sitä vaihdettu 30tkm sitten vai 90tkm?
passat variantti

Re: VW Golf 1.9 Tdi Jakopää

Post by passat variantti »

onhan tuossa melkonen riski että puhuuko puutaheinää ja 600 e lla ei saa tiettävästi toimivaa moottoria jos kone laukee tuon hihnan takia .
yksi tuttu kun osti käytetyn auton liikkeestä ja ei ollu tietoa koska on hihna vaihettu niin tinkas uude hihnan tms .. autoliike vaihatti uude hihna ja autokauppa syntyi ..
permuuda

Post by permuuda »

Joo, mutta ollaan jo tuolla verukkeella tingattu se hinta 700e alemmas ja se on varattuna ja pitäis vain hakea se :) . Mutta kuulin jostakin että riippuu moottorista mitä se tekee jos se hajoaa?
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

^No tuon moottorin kohdalla voin sanoa, et jos hihna katkeaa ni vaihtoehtoina on joko moottoriremppa tai vaihtomoottori.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
permuuda

Post by permuuda »

Kiitos tämä asia selvä, mutta onko mitään muuta keinoa varmistaa sitä hihnan kuntoa siis erottaako siittä mitenkään onko se ajettu 10tkm vai sen 100tkm? Kai siittä jotakin merkkejä löytyy hihnasta?
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

Eipä siitä hihnasta oikee voi sanoa et kauanko se on siellä pyöriny.
Oon nähny useamman 90tkm ajetun hihnan joka näyttää päällepäin hiljattain vaihdetulle.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Tupajumi

Post by Tupajumi »

Ja minä pari millä on ajettu huoltokirjan mukaan se 90tkm ja hihna aivan loppu. Sekä yhden millä 260tkm ja hihna uutta vastaava. Joten kyllähän tuo aika arpapeliä on.
Kasa romuja
Dubsonic
VCF Member

Post by Dubsonic »

Kurkkaa miltä hihna näyttää. Näkyykö selkäpuolen tekstit kuinka hyvin? Näyttääkö hammaspuoli kuinka kuluneelta tai rosoiselta?
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Post Reply