aamulla laitoin passatin tallista(10astetta) käymään, kävi muutaman sekunnin ja sammui, uutta sahausta, sama homma, startatessa tuntui ehkä hieman starttikin hyytyvän, eli olisiko laittanut moottori hanttiin.
Epäilynä että coolerilta olisi vettä päässyt männän päälle.
lämmitin moottorin eberillä ja uutta starttia, sitten lähtiä ensin raskaasti, mutta hetken päästä otti kierroksia, nyt savuttaa eikä ole oikein täysiä tehoja pelissä.
Katsoin vikakoodit, 4 sylinterissä misfire sekä 1 ja 4 sylinterin hehkun koodi myös.
mietin tässä että pitääkö aikaa jo vw:lle tilata vai vieläkö tuota jollain keinolla voisi tutkia.
passat 1,9tdi 77kw kondenssivettä männän päälle
passat 1,9tdi 77kw kondenssivettä männän päälle
Last edited by Juonio on 27.12.2012 21:03, edited 1 time in total.
vw passat variant -06 1,9tdi
Re: passat 1,9tdi 77kw moottoriongelma
Tutkin tänään asiaa lisää, avasin venttilikannen ja tutkin suuttimien johtosarjan, ne olivat ok.
Sitten katsoin vag-comilla suuttimien syöttöjä, tuo nelospytty korjaa selvästi enemmän syöttöä muihin verrattuna, joten syyllinen löytynee tuosta 4 sylinteristä. Löytyi netin Syövereistä muutama täysin vastaava tapaus, joissa oli tässä kohtaa vaihdettu pumppusuutin, eikä siitä ollut apua kun vika olikin vääntynestä kiertokangesta, tuota minäkin vielä epäilen.
Sitten katsoin vag-comilla suuttimien syöttöjä, tuo nelospytty korjaa selvästi enemmän syöttöä muihin verrattuna, joten syyllinen löytynee tuosta 4 sylinteristä. Löytyi netin Syövereistä muutama täysin vastaava tapaus, joissa oli tässä kohtaa vaihdettu pumppusuutin, eikä siitä ollut apua kun vika olikin vääntynestä kiertokangesta, tuota minäkin vielä epäilen.
vw passat variant -06 1,9tdi
Re: passat 1,9tdi 77kw moottoriongelma
Suuttimen johtosarjan vikoja et välttämättä nää silmämääräisesti. Suuttimen vikoja et voi nähdä myöskään silmällä. Lähtisin uusimaan nuo ensiksi ja avaamaan sen jälkeen vasta konetta.
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Re: passat 1,9tdi 77kw moottoriongelma
Jos ei sama, niin samantyylinen vika oli eräässä toisessa autossa. Tuli hinurilla, mutta sai sen verta käyntiin, että ajettiin sisään savujen ja huonon käynnin kera. Vikakoodeja en muista. Katottii suuttimien korjausarvot ja 4. oli ihan rajoilla mennä yli sallitun rajan, muiden ollessa tasaisempia. SItte vielä puristusmittaukset, muut syl. n.40bar, 4. n.20bar. Sen koommin en oo autoa nähny mitä sen jälkeen tehtiin, mutta epäilivät juurikin veden pääsystä aiheutunutta vikaa eli kiertokanki mutkalla.
GOLF BAG
Re: passat 1,9tdi 77kw moottoriongelma
Samaa tosiaan epäilen, pitäisi löytää jostain laite jolla saisi hehkun reijästä mitattua paineet.
vw passat variant -06 1,9tdi
Re: passat 1,9tdi 77kw moottoriongelma
no niin, puristukset mitattu ja alkaa tilanne valjeta.
1 38bar
2 38bar
3 38bar
4 16bar
vaihtoehtoja miettimään, vaihtomoottoria vai vanhaa avaamaan
1 38bar
2 38bar
3 38bar
4 16bar
vaihtoehtoja miettimään, vaihtomoottoria vai vanhaa avaamaan
vw passat variant -06 1,9tdi
Re: passat 1,9tdi 77kw moottoriongelma
Moottorille suoritettu avosydän leikkaus ja kyllä tuo ensimmäinen veikkaukseni osui oikeaan.
1 sylinterin männän ollessa yläkuolossa on 4 sylinterin mäntä 4 milliä vielä vajaa.
Joulun vieton jälkeen pitää alkaa kursia kasaan, vielä näyttäisi siltä että menee pelkällä kiertokangen vaihdolla.
1 sylinterin männän ollessa yläkuolossa on 4 sylinterin mäntä 4 milliä vielä vajaa.
Joulun vieton jälkeen pitää alkaa kursia kasaan, vielä näyttäisi siltä että menee pelkällä kiertokangen vaihdolla.
vw passat variant -06 1,9tdi
Re: passat 1,9tdi 77kw kondenssivettä männän päälle
No niin, Passatti pääsi liikenteeseen vielä tämän vuoden aikana.
Hintaa tuli remontille reipas 400€, sisältäen jakopään hihnan, rullan, vesipumpun, moniurahihnan, kiristimen, yläpään tiivistesarja, käytetty kiertokanki ja kiertokangen laakerit yhteen kaulaan. Porasin pari pientä reikää välijäähyn poistopuolelle kokeeksi, mutta kyllä hieman mietityttää että pitääkö se mennä autoa vaihtamaan.
Tiedustelin ennen koneen aukaisua vw- liikkeestä tästä asiasta, sieltä maahantuoja lupasi tulla osien verran vastaan, jos työ tehtäisiin merkkiliikkeessä ja työlle annettiin arvioksi 1500-1800€ ja 3vrk, osat olisi siellä maksaneet 800€ joka olisi mennyt maahantuojalle.Huoltokirjasta piti laittaa kopio ennen kuin maahantuoja lupasi tulla vastaan.
Kun kysyin, että onko osissa edes mahdollista saada alennusta itse tehden, se ei ollut mikään vaihtoehto ja itseasiassa kun ilmoitin itse tekeväni, loppui palveluinto kokonaan. Tilaamani kiertokangen laakerit ja kierokanki odottivat odottamistaan, laitoin 2 viikon päästä viestiä että mikä maksaa, sitten sanottiin että oli unohtunut laittaa luvattu tekstiviesti, kun osat saapuvat, tosin pyysin ilmoittamaan hinnat ennen tilausta, siihen viestiin ei vastausta tullut ollenkaan.
No nyt jäi 1100-1400€ omaan taskuun
Hintaa tuli remontille reipas 400€, sisältäen jakopään hihnan, rullan, vesipumpun, moniurahihnan, kiristimen, yläpään tiivistesarja, käytetty kiertokanki ja kiertokangen laakerit yhteen kaulaan. Porasin pari pientä reikää välijäähyn poistopuolelle kokeeksi, mutta kyllä hieman mietityttää että pitääkö se mennä autoa vaihtamaan.
Tiedustelin ennen koneen aukaisua vw- liikkeestä tästä asiasta, sieltä maahantuoja lupasi tulla osien verran vastaan, jos työ tehtäisiin merkkiliikkeessä ja työlle annettiin arvioksi 1500-1800€ ja 3vrk, osat olisi siellä maksaneet 800€ joka olisi mennyt maahantuojalle.Huoltokirjasta piti laittaa kopio ennen kuin maahantuoja lupasi tulla vastaan.
Kun kysyin, että onko osissa edes mahdollista saada alennusta itse tehden, se ei ollut mikään vaihtoehto ja itseasiassa kun ilmoitin itse tekeväni, loppui palveluinto kokonaan. Tilaamani kiertokangen laakerit ja kierokanki odottivat odottamistaan, laitoin 2 viikon päästä viestiä että mikä maksaa, sitten sanottiin että oli unohtunut laittaa luvattu tekstiviesti, kun osat saapuvat, tosin pyysin ilmoittamaan hinnat ennen tilausta, siihen viestiin ei vastausta tullut ollenkaan.
No nyt jäi 1100-1400€ omaan taskuun
vw passat variant -06 1,9tdi